Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Laugh

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:52

Rugpijn

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:59

Diegene die gestrooid heeft/ op de shovel zat.

Ene straat geveegd, straat waar bussen rijden niet geveegd? >;)
In de binnenstad fietspaden onbegaanbaar en dan buiten de stad opeens een aantal wel?

Ik ben benieuwd of de wegen aan het einde van de week daadwerkelijk beter begaanbaar zijn.

Die poedersneeuw waait op het wegdek en vriest makkelijk aan.
Strooizout werkt minder goed bij temperaturen lager dan -7
En dan moet het ook nog eens goed ingereden worden. En als het goed is werkt iedereen die geen cruciaal beroep heeft thuis.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:00

Ik vind red delerium (speciaal bier) super lekker maar zes flesjes zijn 21 euro... Vanwege de verzendkosten van 6,95. Daar erger ik me aan want nu twijfel ik :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:09

Luxorvalkje schreef:

In de binnenstad fietspaden onbegaanbaar en dan buiten de stad opeens een aantal wel?

Ik ben benieuwd of de wegen aan het einde van de week daadwerkelijk beter begaanbaar zijn.

En dan moet het ook nog eens goed ingereden worden. En als het goed is werkt iedereen die geen cruciaal beroep heeft thuis.

Er is afgelopen 2 maanden zoveel gestrooid en ingereden dat het asfalt meer pekel is dan ijs. Dus dat is geen probleem, vriest niet meer vast.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:11

Marije_1997 schreef:
Luxorvalkje schreef:

Er is afgelopen 2 maanden zoveel gestrooid en ingereden dat het asfalt meer pekel is dan ijs. Dus dat is geen probleem, vriest niet meer vast.

Leg dan eens uit hoe het komt dan de Nederlandse wegen vorige week maandag in één nacht tijd spontaan in een ijsbaan waren veranderd?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:14

Ingereden? Door wie dan? Half Nederland werkt thuis :') laatste paar weken de avondklok.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:15

Mensen die de hand niet in eigen boezem kunnen steken.
Ohja en je vergissen in mensen, ik weet weer waarom ik zo voorzichtig was met mensen _O-

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:23

Je hebt de wijsheid in pacht wat betreft het verkeer en de gladheid Marije.

Dat wil je graag horen toch? Ik help wel even mee hoor.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:28

Dat er geen ‘vind ik leuk’ functie op bokt zit.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:28

Ineke2 schreef:
Je hebt de wijsheid in pacht wat betreft het verkeer en de gladheid Marije.

Dat wil je graag horen toch? Ik help wel even mee hoor.

En iedere weg is hetzelfde. :=

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:31

Aan DHL die beweren dat ze mijn pakketje hebben afgeleverd maar er niemand is geweest {:)-:(
Ik heb nu dus geen idee waar mijn pakketje is -O-

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:32

Ik denk dat je gerust van iemand kan afgaan die afgelopen winter veel op de weg zat.
Hier zat ik vanmorgen ook om 7 uur in de auto en het was prima schoon (A7, A28) dus nee ik zou er ook niet te veel om stressen en gewoon bedacht zijn op gladheid.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:35

lenaa_tje schreef:
Ik denk dat je gerust van iemand kan afgaan die afgelopen winter veel op de weg zat.
Hier zat ik vanmorgen ook om 7 uur in de auto en het was prima schoon (A7, A28) dus nee ik zou er ook niet te veel om stressen en gewoon bedacht zijn op gladheid.

Zit ze misschien ook wel. Maar ze kan niet beweren dat de weg schoon is op plekken waar ze sowieso niet komt en die ook vele kilometers bij haar vandaan liggen. Vandaag is het ook hier prima te doen. Gistermiddag was gewoon een ramp.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:36

Zertab schreef:
lenaa_tje schreef:

Zit ze misschien ook wel. Maar ze kan niet beweren dat de weg schoon is op plekken waar ze sowieso niet komt en die ook vele kilometers bij haar vandaan liggen. Vandaag is het ook hier prima te doen. Gistermiddag was gewoon een ramp.

Maar dat heeft ze gister middag dan ook niet beweerd. Ook op de radio werd aangeven dat overal de grote wegen vrij zijn daar kan je dus best vanuit gaan. Gewoon bedacht zijn.
Gister was er ook nog code geel/oranje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:36

Jolien87 schreef:
Leg dan eens uit hoe het komt dan de Nederlandse wegen vorige week maandag in één nacht tijd spontaan in een ijsbaan waren veranderd?
Fata morgana. :j

lenaa_tje schreef:
Hier zat ik vanmorgen ook om 7 uur in de auto en het was prima schoon (A7, A28) dus nee ik zou er ook niet te veel om stressen
Hoe de wegen er drie weken geleden bij lagen - ten eerste werd er toen niet gestrooid en ten tweede, zelfs al werd er gestrooid, dan had dat echt 0 effect gehad nu - houdt echt 0 verband met hoe het er nu bij ligt. En dat er in het hoge noorden anderhalve sneeuwvlok gevallen is en je gewoon met 130 over de snelweg kunt rauzen, betekent niet dat dat in de rest van het land ook zo is.
De provinciale weg hier is doorgaans één van de wegen die het snelst schoon is en daar kwam het vrachtverkeer gisteren nog overheen gekropen. :=

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:39

Zo als ik schreef het gaat niet om gister middag waar het op veel plekken nog code geel/oranje was. Ik snap ook wel waar de reacties vandaan komen maar als iemand, iemand gerust stelt vind ik dat een bijzonder vreemde reactie.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:41

lenaa_tje schreef:

Iemand die veel op de weg zit zou zeggen, rij met rustig en met verstand met dit weer.
Liever 2 seconde later thuis dan niet thuis aankomen.

En ja ik maar echt mijn kilometers, en ja im was gister iets meer dan 6 uur met de vrachtauto onderweg terwijl er een rijverbod was voor vrachtautos boven 7.5 ton.
Maar de boer had zijn silo's leeg. Het voer moest erheen

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:43

hagelslag schreef:
lenaa_tje schreef:

Iemand die veel op de weg zit zou zeggen, rij met rustig en met verstand met dit weer.
Liever 2 seconde later thuis dan niet thuis aankomen.

Dit dus. Denk dat daar de ergernis vandaan komt. Ik denk dat het de wegen vanaf vandaag gewoon steeds beter begaanbaar blijven. Eind van de week zullen ze gewoon weer super schoon zijn zoals altijd. Omdat het wel blijft vriezen, maar niet meer gaan sneeuwen. Vandaag in de zon is er ook wel wat ontdooit zag ik.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:45

lenaa_tje schreef:
Zo als ik schreef het gaat niet om gister middag waar het op veel plekken nog code geel/oranje was. Ik snap ook wel waar de reacties vandaan komen maar als iemand, iemand gerust stelt vind ik dat een bijzonder vreemde reactie.

Ik snap dat iemand een ander gerust wilt stellen, maar alle wegen over 1 kam scheren, zoals Mkango ook zegt, niet alle wegen zijn hetzelfde. Hier zijn vandaag nog diverse ongelukken geweest om ivm sneeuw en gladheid. Dus om te stellen dat alle wegen goed te doen zijn, vind ik nogal stellig om te zeggen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:45

Dat staat er in mijn geval dus ook bij. Ik vind het gewoon raar dat een iemand, iemand probeert te gerust stellen en dat anderen dan reageren met nou.... er staat in de post ook dat vrijwel alle wegen sneeuwvrij gemaakt zijn. Ook niks raars en veroordelend.
Nayomie dat staat er dus ook niet :)

michelle___

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:48

Benthhh schreef:
Mand schreef:
Ik heb zin om haar gewoon te exposen op Bokt. Maar kost weer zoveel energie

Doe je expres dit he

:Y)

Exposen mag ook via PB :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:48

Het strooien heeft hier bijvoorbeeld echt niet genoeg nut gehad. Het is allemaal alweer aan het opvriezen tot 1 mooie gladde plaat. Ja, de grotere wegen zijn redelijk schoon maar de stukken die dat nog niet zijn of nat zijn kunnen ook rustig weer bevriezen en dan verraderlijk zijn. Want dat is juist gevaarlijk, ineens een glad stuk tegen komen. Je kan best de weg op, maar gewoon voorzichtig blijven en zo rijden als dat je zelf prettig vindt. Als dat om 6 uur rustig aan is omdat er te weinig autos over de weg zijn gegaan km het strooien echt nut te laten hebben, dan rijd je dus langzamer.
Het hele strooiverhaal is echt onzin. Dat heeft echt geen nut als er geen auto's overheen rijden en blijft geen weken werkzaam.

Hier auto maandag weggebracht voor apk en beurt. Is er iets afgebroken wat vandaag geleverd zou worden. Maar helaas niet dus nog steeds geen auto, hopelijk morgen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:56

lenaa_tje schreef:
Dat staat er in mijn geval dus ook bij. Ik vind het gewoon raar dat een iemand, iemand probeert te gerust stellen en dat anderen dan reageren met nou.... er staat in de post ook dat vrijwel alle wegen sneeuwvrij gemaakt zijn. Ook niks raars en veroordelend.
Nayomie dat staat er dus ook niet :)

Klopt, maar het is ook een feit dat niet alle wegen sneeuwvrij zijn (en daarbij zeker niet verzekerd zijn van een ijsvrije baan).
Het is overigens geen aanval naar jou toe. :D

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:57

lenaa_tje schreef:

Ik zit ook veel op de weg en ben het zo oneens met wat er geschreven werd. Niet iets brengen alsof het een feit is en de enige echte waarheid. Het zout wat er al ligt doet NIETS aan sneeuw wat nu weer opvriest. Natuurlijk kun je mensen gerust proberen te stellen maar dan is het enige advies wat je kan geven: blijf opletten, pas je rijstijl aan en als je het niet aandurft, niet gaan.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 21:03

Dat het echt te warm is in mijn woonkamer :')