Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luxorvalkje schreef:Diegene die gestrooid heeft/ op de shovel zat.
Ene straat geveegd, straat waar bussen rijden niet geveegd?![]()
In de binnenstad fietspaden onbegaanbaar en dan buiten de stad opeens een aantal wel?
Ik ben benieuwd of de wegen aan het einde van de week daadwerkelijk beter begaanbaar zijn.
Die poedersneeuw waait op het wegdek en vriest makkelijk aan.
Strooizout werkt minder goed bij temperaturen lager dan -7
En dan moet het ook nog eens goed ingereden worden. En als het goed is werkt iedereen die geen cruciaal beroep heeft thuis.
Marije_1997 schreef:Luxorvalkje schreef:Diegene die gestrooid heeft/ op de shovel zat.
Ene straat geveegd, straat waar bussen rijden niet geveegd?![]()
In de binnenstad fietspaden onbegaanbaar en dan buiten de stad opeens een aantal wel?
Ik ben benieuwd of de wegen aan het einde van de week daadwerkelijk beter begaanbaar zijn.
Die poedersneeuw waait op het wegdek en vriest makkelijk aan.
Strooizout werkt minder goed bij temperaturen lager dan -7
En dan moet het ook nog eens goed ingereden worden. En als het goed is werkt iedereen die geen cruciaal beroep heeft thuis.
Er is afgelopen 2 maanden zoveel gestrooid en ingereden dat het asfalt meer pekel is dan ijs. Dus dat is geen probleem, vriest niet meer vast.
lenaa_tje schreef:Ik denk dat je gerust van iemand kan afgaan die afgelopen winter veel op de weg zat.
Hier zat ik vanmorgen ook om 7 uur in de auto en het was prima schoon (A7, A28) dus nee ik zou er ook niet te veel om stressen en gewoon bedacht zijn op gladheid.
Zertab schreef:lenaa_tje schreef:Ik denk dat je gerust van iemand kan afgaan die afgelopen winter veel op de weg zat.
Hier zat ik vanmorgen ook om 7 uur in de auto en het was prima schoon (A7, A28) dus nee ik zou er ook niet te veel om stressen en gewoon bedacht zijn op gladheid.
Zit ze misschien ook wel. Maar ze kan niet beweren dat de weg schoon is op plekken waar ze sowieso niet komt en die ook vele kilometers bij haar vandaan liggen. Vandaag is het ook hier prima te doen. Gistermiddag was gewoon een ramp.
Jolien87 schreef:Fata morgana.Leg dan eens uit hoe het komt dan de Nederlandse wegen vorige week maandag in één nacht tijd spontaan in een ijsbaan waren veranderd?
lenaa_tje schreef:Hoe de wegen er drie weken geleden bij lagen - ten eerste werd er toen niet gestrooid en ten tweede, zelfs al werd er gestrooid, dan had dat echt 0 effect gehad nu - houdt echt 0 verband met hoe het er nu bij ligt. En dat er in het hoge noorden anderhalve sneeuwvlok gevallen is en je gewoon met 130 over de snelweg kunt rauzen, betekent niet dat dat in de rest van het land ook zo is.Ik denk dat je gerust van iemand kan afgaan die afgelopen winter veel op de weg zat.
Hier zat ik vanmorgen ook om 7 uur in de auto en het was prima schoon (A7, A28) dus nee ik zou er ook niet te veel om stressen
lenaa_tje schreef:Ik denk dat je gerust van iemand kan afgaan die afgelopen winter veel op de weg zat.
hagelslag schreef:lenaa_tje schreef:Ik denk dat je gerust van iemand kan afgaan die afgelopen winter veel op de weg zat.
Iemand die veel op de weg zit zou zeggen, rij met rustig en met verstand met dit weer.
Liever 2 seconde later thuis dan niet thuis aankomen.
lenaa_tje schreef:Zo als ik schreef het gaat niet om gister middag waar het op veel plekken nog code geel/oranje was. Ik snap ook wel waar de reacties vandaan komen maar als iemand, iemand gerust stelt vind ik dat een bijzonder vreemde reactie.
lenaa_tje schreef:Dat staat er in mijn geval dus ook bij. Ik vind het gewoon raar dat een iemand, iemand probeert te gerust stellen en dat anderen dan reageren met nou.... er staat in de post ook dat vrijwel alle wegen sneeuwvrij gemaakt zijn. Ook niks raars en veroordelend.
Nayomie dat staat er dus ook niet