Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:20

Roodvos schreef:
Als de app alleen maar doorgeeft "u bent ergens in de afgelopen 10 dagen in contact geweest met" dan heeft het ding naar mijn mening weinig meerwaarde om te begrijpen hoe het virus zich verspreidt onder de bevolking.

Dat klopt, maar daar is de app ook niet voor bedoeld. Hij is puur ter ondersteuning in het praktische Bron en Contactonderzoek: zorgen dat mensen gewaarschuwd worden als ze risico hebben gelopen of een bron van besmetting kunnen zijn.

BigOne

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:27

Vandaag 552 besmettingen, maar wel 6 overledenen en 18 ziekenhuis opnames dus stijgend en dat komt door de stijgende besmettingen van een paar weken geleden. Dus ik hoop echt dat mensen de ernst van de situatie inzien want zoals in Maart hoef ik niet meer.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 16:31

bigone schreef:
Vandaag 552 besmettingen, maar wel 6 overledenen en 18 ziekenhuis opnames dus stijgend en dat komt door de stijgende besmettingen van een paar weken geleden. Dus ik hoop echt dat mensen de ernst van de situatie inzien want zoals in Maart hoef ik niet meer.

Jammer dat een kleine groep het weer verpest voor de rest. Maar dat soort mensen hou je altijd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 17:40

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:09

Ik zit met de kat bij de dierenarts. Bomvolle wachtkamer. Komt nog een spoedgeval binnen ook. Ventilatie nul. Bloedheet hier

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:13

bigone schreef:

Ik lees juist dat er 5 mensen minder in het ziekenhuis liggen met Covid dan gisteren?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 19:14

Er zullen er wat dood zijn gegaan en weer naar huis , dan is het totaalplaatje minder .

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 20:51

safina schreef:
Roodvos schreef:
Als de app alleen maar doorgeeft "u bent ergens in de afgelopen 10 dagen in contact geweest met" dan heeft het ding naar mijn mening weinig meerwaarde om te begrijpen hoe het virus zich verspreidt onder de bevolking.

Dat klopt, maar daar is de app ook niet voor bedoeld. Hij is puur ter ondersteuning in het praktische Bron en Contactonderzoek: zorgen dat mensen gewaarschuwd worden als ze risico hebben gelopen of een bron van besmetting kunnen zijn.

Toch heb ik mn bedenkingen.

Want stel A en B zitten op zondag ergens binnen 1,5m voor langer dan 15 minuten.

Op woensdag krijgt A klachten, wordt op donderdag getest en heeft op vrijdag een positieve test en zet dat in de app.

Dan heeft B dus al 5 dagen mogelijk besmet rond gelopen en B weet niet of hij op zaterdag of donderdag in contact is geweest. Dan zou B dus vanaf vrijdag 10 dagen in quarantaine "moeten"

Dan wordt je toch hor en dol als je iedere keer een melding krijgt en elke maand wel één of 2 x 10 dagen in quarantaine moet?

Zeker als je veel met het ov reist, dan zit je toch snel binnen 1,5m voor langere tijd. En aangezien de app niet aangeeft waar en wanneer je blootgesteld bent aan het virus, kan het ieder ov ritje wel raak zijn.

Want ik heb zn vermoeden dat er genoeg mensen zijn die geen 1,5m houden en vele contacten hebben.

En moeten de contacten van B dan ook in quarantaine? Want mogelijk ook besmet...

Ik ga de app in ieder geval niet downloaden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:38

Die B kan wel besmet zijn maar hoeft niet ziek te worden en kan zo toch goed opletten dat hij geen anderen besmet.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 21:58

Ik vraag me dus ook af hoe het moet wanneer je een melding krijgt... Idd in quarantaine? Lijkt me niet toch

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:09

Ik denk wel dat dat de bedoeling is. In quarantaine en laten testen. Anders heeft het weinig zin.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:13

Voor nu zie ik geen meerwaarde, naast het Bluetooth gedoe wat ik niet gebruik. Op m’n werkplek zijn we mega streng. Verder hebben leerlingen hun telefoon niet tijdens de les. Dus dat meeteffect is dan ook weg denk ik. Op welke afstand wordt gemeten eigenlijk.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:46

Morrie schreef:
Ik zit met de kat bij de dierenarts. Bomvolle wachtkamer. Komt nog een spoedgeval binnen ook. Ventilatie nul. Bloedheet hier

Wat vervelend zeg, hopelijk alles goed met de kat?
Ik ben sinds de corona al 3 keer bij de DA geweest met de hond, maar hier mogen maar 2 mensen in de wachtruimte, de rest moet buiten blijven wachten. Een 3de mag binnen om zich te melden maar moet daarna naar buiten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:51

SusanH schreef:
Ik denk wel dat dat de bedoeling is. In quarantaine en laten testen. Anders heeft het weinig zin.

Dus dan moet straks half Nederland in quarantaine ook al hebben we geen klachten?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:55

Misschien helpt het tegen de onverlaten die normaal geen afstand houden en feestjes aflopen, naar de kroeg gaan... En kun je dan gewoon even op jezelf letten en dát iig even niet doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 22:59

purny schreef:
SusanH schreef:

Dus dan moet straks half Nederland in quarantaine ook al hebben we geen klachten?

Tja .. die leerlingen hebben we nu ook. Zijn echt niet welkom hoor.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 23:36

Neonlight schreef:
Morrie schreef:

Wat vervelend zeg, hopelijk alles goed met de kat?
Ik ben sinds de corona al 3 keer bij de DA geweest met de hond, maar hier mogen maar 2 mensen in de wachtruimte, de rest moet buiten blijven wachten. Een 3de mag binnen om zich te melden maar moet daarna naar buiten.

Mijn dierenarts werkt op afspraak, ook voor Corona al. Nu extra ruimte tussen de afspraken zodat je elkaar niet tegen hoeft te komen en ze steeds de boel weer kunnen schoonmaken. Als je enkel wat komt ophalen bij de receptioniste dan mag je pas naar binnen als er niemand bij de balie staat, anders even buiten wachten. Prima te doen dus.

Ik hoop dat het in orde is met je kat Morrie?

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 00:06

Wilde onderstaande tekst graag even in dit topic delen. Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die bekend zijn met onderstaand jaarverslag van de GPMB.

Hierbij de tekst:

Voor diegene die geïnteresseerd is naar de (mogelijke) oorsprong van het Corona virus, lees even op pagina 38 en 39 in het rapport van de
GPMB* door op de onderstaande link te klikken. Je vindt hier het jaarverslag van de GPMB van 2019 verschenen in september 2019.

De GPMB is opgericht door de directeur-generaal van de Wereldgezondheidsorganisatie (=WHO) en de president van de Wereldbankgroep.

Link naar dit jaarverslag in het engels:
https://apps.who.int/gpmb/assets/annual_report/GPMB_annualreport_2019.pdf

Link naar dit jaarverslag in het nederlands vertaald: (even kopieren en plakken)

file:///C:/Users/GEBRUI~1/AppData/Local/Temp/NL%20rapport-gecorr.pdf

Onderstaande tekst zul je er in lezen:

• The United Nations (including WHO) conducts at least two systemwide training and simulation exercises, including one covering the deliberate release of a lethal respiratory pathogen.

Bovenstaande vertaalt in het nederlands:

• De Verenigde Naties (met inbegrip van de WHO) voeren ten minste twee systeembrede
opleidings- en simulatieoefeningen uit, waarvan er één betrekking
heeft op het opzettelijk loslaten van een dodelijke verwekker van luchtweginfecties.

Natuurlijk moet je dit in de context lezen, dus ik moedig je aan het hele verslag te lezen.

Het is allemaal wel heel erg toevallig, vinden jullie niet? Het is inmiddels september 2020 en we hebben hier in Nederland sinds jl. maart flink te maken met een dodelijke verwekker van luchtweginfecties. (of niet?..)

Mocht dit waar zijn, (en noem me een complotdenker als je dat wilt):
Sinds wanneer is het ethisch/moreel verantwoord om een situatie na te bootsen om zogenaamd het vermogen van de wereld om zichzelf te beschermen tegen noodsituaties te bepalen, (zie doelstellingen van deze Raad) waarbij er gebruik wordt gemaakt van een dodelijke verwekker van luchtweginfecties? Waarbij dus mensen bewust en met voorbedachte rade aan een dodelijk virus worden bloot gesteld? Lees, “gewoon” doelbewust vermoord worden?

In mijn optiek kun je het bovenstaande in relatie tot de corona-situatie waarin we nu als land/wereld zitten maar op 2 manieren interpreteren:

Óf het dodelijke virus is bewust de wereld in gebracht en bestaat echt, met als “doel” een situatie na te bootsen en die als oefening te gebruiken.
Óf het is allemaal 1 grote poppenkast en het virus bestaat helemaal niet. En de hele politiek en media manipuleert ons om ons te doen laten geloven dat het om een echt gevaarlijk dodelijk virus gaat zodat zij hun opleiding- en simulatie oefening daadwerkelijk kunnen uitvoeren.

En misschien is er nog een derde optie:
Het virus is per ongeluk of expres te vroeg ontsnapt en de in het jaarverslag aanbevolen oefening is in maart al gestart.

Probeer dit verhaal nu eens rond te krijgen in je hoofd.

Ik ben van mening dat we hersenen hebt gekregen om zelf na de denken. Zelf te proberen om te doorgronden wat er aan de hand is en wat er gebeurt. Daarmee wil ik zeker niet zeggen dat ik de waarheid in pacht heb, zeker niet. Maar ik denk dat alles wat de overheid ons voorschotelt en de MSM over ons uit giet ook niet per definitie allemaal waar is.

*Als onafhankelijk controle- en belangenbehartigingsorgaan dringt de Global Preparedness Monitoring Board (hierna
de Raad of GPMB genoemd) aan op politieke actie om zich voor te bereiden op de gevolgen van wereldwijde noodsituaties
op gezondheidsgebied en deze te beperken. Het bestuur, dat in mei 2018 door de Wereldbankgroep en de
Wereldgezondheidsorganisatie is opgericht, bouwt voort op het werk van de Global Health Crises Task Force and
Panel, die door de secretaris-generaal van de Verenigde Naties zijn opgericht in de nasleep van de Ebola-epidemie
van 2014-2016. De Raad werkt onafhankelijk van alle partijen, met inbegrip van zijn medeoprichters, om de meest
openhartige beoordelingen en aanbevelingen te geven. De bevindingen, interpretaties, conclusies en meningen die in
dit rapport en door de leden van de Raad naar voren worden gebracht, vertegenwoordigen alleen hun standpunten
en niet die van hun organisaties of van de medeoprichters.

Stof tot nadenken en om waakzaam te zijn.
En bijvoorbeeld ook vast om na te denken over of je het “vaccin” wel wilt hebben of niet.
Als je daar nog een keuze in gaat krijgen. Direct of indirect.

Denk daarbij in je achterhoofd aan het “vaccin” tegen de Mexicaanse griep. Met o.a. als "bijwerking" narcolepsie.

Einde tekst.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 05:21

Een oefening? Het virus bestaat niet? Komen dan volgende week alle doden weer terug ? “Geintje, daar ben ik weer!”

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 06:10

Nou, Coloured, ik wilde nog best lezen wat je te melden had, al geloof ik niet zo in een "oefening" wereldwijd waarbij economieën bijna omvallen en veel doden vallen, maar je qas me kwijt toen je begon over optie 2, het virus bestaat niet.

Waar zijn alle doden dan aan overleden? Mensen die van dichtbij zien wat er gebeurde met hun geliefde die een niet bestaand virus te pakken kreeg?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:02

Ik lees het anders, ze houden oefeningen alsof er een dodelijke luchtweginfectie wordt losgelaten. Wat er nu gebeurt, heeft niks met een oefening vd who te maken wat mij betreft.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:06

Ja, ik noem je een complotdenker. De enige conclusie die ik aan je stuk kan verbinden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:08

vur schreef:
Ik lees het anders, ze houden oefeningen alsof er een dodelijke luchtweginfectie wordt losgelaten. Wat er nu gebeurt, heeft niks met een oefening vd who te maken wat mij betreft.

Nou ik inderdaad ook ... dus naar aanleiding van eerdere situaties.
Dus dat een organisatie openheid biedt in hun verslagen (zoals het hoort! ) snijdt dat ze nu in de vingers want er zijn mensen die nu opeens deze verslagen hebben gelezen en in eens de conclusie kunnen trekken dat er een oefening uit de hand is gelopen?
Ik zou zeggen lees de overige jaar verslagen waar ze hoogstwaarschijnlijk al eerder oefeningen hebben gedaan en waar er ook geen pandemie is ontstaan. Of was dat dan een foutje ?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:10

Coloured geloof je dat zelf serieus? :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 07:17

Coloured schreef:
In mijn optiek kun je het bovenstaande in relatie tot de corona-situatie waarin we nu als land/wereld zitten maar op 2 manieren interpreteren:

Óf het dodelijke virus is bewust de wereld in gebracht en bestaat echt, met als “doel” een situatie na te bootsen en die als oefening te gebruiken.
Óf het is allemaal 1 grote poppenkast en het virus bestaat helemaal niet. En de hele politiek en media manipuleert ons om ons te doen laten geloven dat het om een echt gevaarlijk dodelijk virus gaat zodat zij hun opleiding- en simulatie oefening daadwerkelijk kunnen uitvoeren.

Je maakt een grote denkfout door te doen alsof dit de enige opties zijn om dit te interpreteren, dat is niet zo natuurlijk.

Ze zijn in 2018 opgericht, met als doel te bevorderen dat de wereld klaar is voor o.a. een pandemie. Hoezo vind jij het dan "heel toevallig" dat ze in 2019 in hun eerste jaarrapport met aanbevelingen komen, zodat we voorbereid zijn?
"The Global Preparedness Monitoring Board (GPMB) is an independent monitoring and accountability body to ensure preparedness for global health crises. "