Corona en vakantie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:08

Thokkadisje schreef:
Denemarken gaat voor 1 juni bekend maken wanneer de grenzen weer open gaan.
Noorwegen heeft aangegeven nog geen datum te kunnen noemen, maar zegt in de gaten te houden wanneer andere landen open gaan.
15 mei gaat de grens van Denemarken naar Duitsland (dus alleen interessant voor Scandinaviërs) weer deels open.

Dus dat zijn vanuit en voor Scandinavië overwegend goede berichten.

Bedankt voor je toevoeging. Dat klinkt hoopvol, ik heb vakantie in juli. Kan het echt goed gebruiken om echt even weg te gaan.

Winged

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:10

Sinds wanneer zit weeronline trouwens goed met voorspellingen die 2 maanden verder liggen? Het weer voorspellen voor over 2 weken is al haast onmogelijk.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:12

Winged schreef:
Sinds wanneer zit weeronline trouwens goed met voorspellingen die 2 maanden verder liggen? Het weer voorspellen voor over 2 weken is al haast onmogelijk.

Voor 1 dag is het vaak al lastig :')

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:16

Winged schreef:

Als ik voor een datum zo ver in de toekomst zit te kijken, dan ga ik uit van het tegenovergestelde van wat er staat en dat klopt bijna altijd :')

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:19

Winged schreef:

Meestal krijgen ze het weer van gister niet eens goed :n :+
Maar je moet toch wat te piepen hebben :D :))

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:43

Autumnn schreef:
Winged schreef:

Voor 1 dag is het vaak al lastig :')

Inderdaad, vaak gehad dat ze de dag van te voren zeiden dat het alleen maar ging regenen, en vervolgens stralend weer gehad :')

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:47

Nou 2 a 3 dagen van te voren kunnen ze het weer redelijk goed inschatten. 2 tot 3 maanden van te voren is vrijwel onmogelijk.

Dat zie je ook al aan al die horrorwinters die ieder jaar weer voorspelt worden. :')

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:08

Ik ben ook hardstikke blij dat ik weer op vakantie kan en je hoort me ook niet mopperen daarover.

Alleen ik twijfel of ik nu iets moet boeken of last minut op de bonnefooi ga.

Ik zit ook in de luxe positie dat het voor mij niet uitmaakt welke week in juli of augustus ik ga.

Ik heb nu zelf het idee om in ieder geval tot 1 juli te wachten en dan te kijken wat de 14 daagse weersverwachting aangeeft.

Is het gelijk begin juli mooi weer, dan ga ik begin juli.

Maar als er in de eerste weken van juli slechter weer wordt opgegeven, dan wacht ik tot er een "mooi weer window" gaat komen.

Dit gaat natuurlijk niet als ik besluit nu te boeken.

Dus ik twijfel ja, als ik op de bonnefooi ga, zijn dan niet alle campings vol geboekt?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:11

mvdende schreef:
Ik ben ook hardstikke blij dat ik weer op vakantie kan en je hoort me ook niet mopperen daarover.

Ik zit ook in de luxe positie dat het voor mij niet uitmaakt welke week in juli of augustus ik ga.

Ik heb nu zelf het idee om in ieder geval tot 1 juli te wachten en dan te kijken wat de 14 daagse weersverwachting aangeeft.

Maar als er in de eerste weken van juli slechter weer wordt opgegeven, dan wacht ik tot er een "mooi weer window" gaat komen.

Dus ik twijfel ja, als ik op de bonnefooi ga, zijn dan niet alle campings vol geboekt?

Weet wel dat half juli de schoolvakanties beginnen. Jou wens was buiten de schoolvakanties...

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:13

mvdende schreef:

Niet boos zijn als de weersverwachting toch anders gaat dan gezegd. Dit is Nederland, 0 garantie op weersverwachtingen, al helemaal niet verder dan de een dag of 3/4 vooruit.
Risico is ook dat je straks helemaal niet weg geweest bent, omdat je op mooi weer bleef wachten, en toen was het opeens geen zomer meer.

egnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:16

Ach voordeel met regen is dat er geen kids over je betaalde kampeerplek struinen met een bal...... Heeft de hond ook geen stress en een fijne vakantie ipv in zo'n snikhete tent zonder airco. Want het kan maar zo weer zo bloed heet worden.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:20

CharleyT schreef:
mvdende schreef:

Niet boos zijn als de weersverwachting toch anders gaat dan gezegd. Dit is Nederland, 0 garantie op weersverwachtingen, al helemaal niet verder dan de een dag of 3/4 vooruit.
Risico is ook dat je straks helemaal niet weg geweest bent, omdat je op mooi weer bleef wachten, en toen was het opeens geen zomer meer.

NatasjavE schreef:
Weet wel dat half juli de schoolvakanties beginnen. Jou wens was buiten de schoolvakanties...

In eerste instantie had ik een camping geboekt van 25-7 tot 8-8 Dus midden in de zomervakantie.

Deze camping moeten annuleren eind april ivm de toen nog geldende corona maatregelen.

En als ik blijf wachten op mooi weer en het komt niet, heb ik pech.

1000x liever geen vakantie omdat het regent dan wel kamperen in de regen. Een bui is echt niet erg, een dag of 2 slecht weer ook niet, maar meer dan 3 dagen regen is echt niet grappig meer in een tentje.

En ja, met het boeken eind januari had ik ook het risico gelopen op regen in juli.

Maar nu moet ik weer de keuze maken tussen gegarandeerd plekje hebben en kans op regen...

Ik denk dat ik voor nu de kans op regen het meest mee laat wegen

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:37

Ze verwachten idd juni en augustus warm en droog en juli nat. Dus ik zou denk ik inzetten op augustus :). Ik zou gewoon boeken, bij veel parken/campings mag je nu gratis wijzigen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:42

mvdende schreef:
3 dagen regen is echt niet grappig meer in een tentje.

Ik vind het helemaal nooit grappig in een tent. :D

Maar ik snap je helemaal. Ik zou het als ik jou was ook zo doen.

Al zag ik laatst wel ergens een artikel(weet helaas niet meer waar) waar ze problemen zagen in het herbergen van alle NL die in eigen land op vakantie zullen gaan

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 12:48

NatasjavE schreef:
mvdende schreef:
3 dagen regen is echt niet grappig meer in een tentje.

Ik vind het helemaal nooit grappig in een tent. :D

Maar ik snap je helemaal. Ik zou het als ik jou was ook zo doen.

Al zag ik laatst wel ergens een artikel(weet helaas niet meer waar) waar ze problemen zagen in het herbergen van alle NL die in eigen land op vakantie zullen gaan

Nou, dit jaar (ga) zou ik voor het eerst met een wat grotere tent weg.

Tot nu toe alleen gekampeerd (zonder ouders) met kleine trekkers tentjes waar je nauwelijks rechtop in kan zitten.

Als het dan regend, dan moet je òf je heil zoeken in het toilet gebouw òf je ligt de hele tijd in je tent.

Koken onder het afdak van het toilet gebouw bij de afwasbakken....

Alles is binnen 2 dagen klam vochtig....

Ik vind kamperen geweldig, maar niet als het regent

Dat artikel heb ik dus ook gelezen, vandaar ook mijn twijfels of ik niet toch wat moet boeken....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:15

Dan blijf je toch thuis en kijk je in september eens weer. Je hond moet mee dus zwembad enzo zal je toch geen gebruik van maken.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:20

Er werd vorig jaar ook geroepen dat de winter 2019 2020 horror zou worden alsin koud en alles. En daar is ook niets van uitgekomen. Dus ga niet blind staren op die voorspellingen. Ogen dicht, vinger op je kalender en gaan. Je ontkomt niet aan de Kids en niet aan de verandering van het weer. Make up your mind En Wees blij dat je weg KAN!

En dan nog kan het zo zijn dat er een oplaaiing van virus komt en er weer meer dicht moet. Dus stel je daar ook op in, kan het alleen maar meevallen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:23

Inderdaad, dat zou ik ook doen :)

Zelf ga ik denk ik, als ik niet naar Spanje kan, alleen misschien last minute weg, dan kan ik beter zien hoe druk de campings zijn. Ik vind het niet echt ontspannend om in een speeltuin vakantie te vieren :P

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:08

mvdende schreef:
Nou, dit jaar (ga) zou ik voor het eerst met een wat grotere tent weg.

Tot nu toe alleen gekampeerd (zonder ouders) met kleine trekkers tentjes waar je nauwelijks rechtop in kan zitten.

Als het dan regend, dan moet je òf je heil zoeken in het toilet gebouw òf je ligt de hele tijd in je tent.

Koken onder het afdak van het toilet gebouw bij de afwasbakken....

Alles is binnen 2 dagen klam vochtig....

Ik vind kamperen geweldig, maar niet als het regent

Dat artikel heb ik dus ook gelezen, vandaar ook mijn twijfels of ik niet toch wat moet boeken....

Dan boek je een stacaravan of natuurhuisje. Heb je gelijk je eigen sanitair. En in juni is dat vast een stuk goedkoper dan in het hoogseizoen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:10

Tancreda4 schreef:
Er werd vorig jaar ook geroepen dat de winter 2019 2020 horror zou worden alsin koud en alles. En daar is ook niets van uitgekomen. Dus ga niet blind staren op die voorspellingen. Ogen dicht, vinger op je kalender en gaan. Je ontkomt niet aan de Kids en niet aan de verandering van het weer. Make up your mind En Wees blij dat je weg KAN!

En dan nog kan het zo zijn dat er een oplaaiing van virus komt en er weer meer dicht moet. Dus stel je daar ook op in, kan het alleen maar meevallen

Als je in juni gaat zit je toch nog voor de schoolvakantie?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 14:16

Ik heb 'mijn' camping een berichtje gedaan. Want deze zit nu nog steeds dicht. En vakantie in Juni zal waarschijnlijk niet doorgaan.
Dit omdat de wc het wel doet en de douche moet vernieuwd worden en is dan niet klaar.

Over voucher of wat dan ook is nog niet gesproken. Maar indien mogelijk zullen we denk ik dan om boeken naar september, want dan zal de horeca wel echt open zijn en het zwembad dan ook.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:24

elnienjo schreef:
Tancreda4 schreef:

Als je in juni gaat zit je toch nog voor de schoolvakantie?

Ik ga in juni met mijn kids die nog niet op school zitten :Y) Ze zijn overal ~~}> Ze horen namelijk ook bij de maatschappij :)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 15:30

mvdende schreef:

Jij zit zeker in een luxe positie.

Mijn man en ik hebben in juni vakantie. Griekenland geboekt, zal niet doorgaan, ga ik vanuit.
Verlofdagen kunnen we niet intrekken of verplaatsen.
We moeten het er maar mee doen.
Mooi weer of niet.
Restaurants open of niet.

Het enige dat zeker is, is dat we vrij zijn en niet hieven te werken

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:19

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 17:22