Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 19:14

8nnemiek schreef:
Ik zag inderdaad dat amazon aardig gezakt is :j Ik weet de reden niet, maar kan me voorstellen dat dat best een goede koop is, als ze uiteindelijk weer naar hun top gaan.

Hier gaat alles nog steeds op en neer :)) Voor het weekend flink in de plus een aantal dagen, vandaag weer een aantal procent omlaag haha.
Maar vanaf begin dit jaar staan we nu 12 procent in de plus, dus daar zijn we heel blij mee.

Ik heb Amazon niet dus heb het nieuws niet in de gaten gehouden maar grote kans dat het aan de cryptomarkt ligt, daar zijn nogal bijzondere dingen aan de hand (exchanges die crypto vasthouden en een stablecoin die USDT achterna dreigt te gaan) waardoor het sentiment al gauw omlaag gaat.

Hier voor het eerst in de min in m'n totale portefeuille, maar we houden alles lekker vast.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 08:08

Ik zit er ook aan te denken om Amazon te kopen, zeker nu hij laag staat en hij van de week gesplit is waardoor het leuk is om hem te kopen qua prijs.

Hier trouwens ook alles in de rode cijfers en heb met mijn portefeuille nog nooit zo laag gestaan.. Tijd om bij te kopen dus :D

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 09:40

tita schreef:
Momo94 schreef:

Dat dacht ik dus ook.. :') Alleen zeg dan tegen mezelf.. lange termijn.. lange termijn. :D

Ja ,aar wil niet zeggen dat ooit op oude terug komt en hoe lang is lang.
Praten we over 5-8-10 jaar…..
Instappen, uitstappen verzilveren ….

Man is op alles uitgestapt exact week voor Oekraïne…. Ja ….. toen vond ik dat niet slim en nu zeg ik goed getimed.
Hij stapt momenteel nergens meer in

Klopt, maar daarom doe je als het goed is ook onderzoek naar bedrijven in plaats van zo aankopen. Dan komen die echt wel weer in de plus en ik heb het wel over een termijn van 40 jaar.

Yipee

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-22 10:54

Zo ik kijk ook weer eens op mijn beleggingsrekening. Doet wel pijn al die rode cijfers. :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 05:30

Hoe is het met iedereen?

Hier alle chip aandelen verkocht ….. jammer maar ruim 300€ per aandeel eraf was voor mij wel een reden om van de hand te doen en de winst te pakken.
Blijven zitten want ik doe het voor de lange termijn werkte niet meer. Mijn mindset is vernietigd :')

Ik stap wel weer in als de wereld stabiel is of oorlog voorbij en stiekem hoop ik dat ze verder gaan zakken dan mijn instapkoers

tech aandeel heb ik nog wel 2 Besi en Aperam deze staan zo ver in de min dat ik volgende maand wel iets bijkoop.
Aperam blijft een mooi aandeel voor de dividend zij keren 4x per jaar uit iets van 0.70 per aandeel

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 06:27

Erg rood.
Niets verkocht,ik had gehoopt dat er een bodem zou Komen,en in de tweede helft van het jaar de boel weer voorzichtig omhoog zou Gaan.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 07:25

Zonde dat je verkocht hebt tita, als je in de min staat kun je beter blijven zitten en evt wat bijkopen, afhankelijk van het bedrijf natuurlijk.
Bij ons is Flowtraders bv flink gezakt, rond de 30% in de min, dus we hebben juist bijgekocht, en zo gaat je gemiddelde prijs weer omlaag.

Ons portfolio staat nog in de min, maar niet schokkend veel gelukkig. En in totaal staan we nog leuk in de plus. Een aantal aandelen hebben we gelukkig mooi op tijd verkocht toen alles nog hoog stond.
Verder hebben we nog steeds geen nieuwe aandelen gekocht omdat veel bedrijven gek genoeg nog steeds te duur zijn, of iig niet in de ‘uitverkoop’.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:13

Etf's schommelen net/net onder nul.

Losse aandelen gaan we het niet over hebben :x

Heeft iemand hier REIT's?

Nu de recessie er waarschijnlijk aan zit te komen wachten we toch even met zelf vastgoed aankopen, maar dit is een relatief simpele manier van vastgoed met maandelijks of kwartaal dividend uitkering. Crowdfunding zou ook nog kunnen maar daarvan vind ik het vervelend dat je geld vast zit mochten we toch zelf nog een huisje willen kopen.

Ik heb nu WP Carey op het oog als REIT.
Laatst bijgewerkt door Prairy op 06-07-22 10:38, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:23

REIT ken ik niet nee.
En slim om even te wachten wat de markt gaat doen voordat je vastgoed bij koopt. Ik ben wel benieuwd of het echt veel invloed heeft in Nederland, omdat de vraag naar huizen nog steeds gigantisch is.
Ik zag laatst een nieuw project voorbij komen met tiny houses.. 3,5 ton per huisje 8)7 Met een tuintje dat kleiner is dan onze oprit :') Echt bizar hoe hoog de prijzen zijn. Al heb ik geen idee hoe dat in andere landen zit.

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:30

@tita maar is er verder wat veranderd in het bedrijf waardoor je het verkoopt? Of is het alleen die €300 per aandeel? Want dat laatste is dus verkopen uit paniek en eigenlijk hartstikke zonde.. Als er in de analyse en waarom je een bedrijf als aandeel hebt gekocht niks is veranderd, vraag ik mij af waarom verkoop je het dan? Alleen in de paniek om het verlies en dat is eigenlijk iets wat je beter niet zou moeten doen.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 10:40

8nnemiek schreef:
REIT ken ik niet nee.
En slim om even te wachten wat de markt gaat doen voordat je vastgoed bij koopt. Ik ben wel benieuwd of het echt veel invloed heeft in Nederland, omdat de vraag naar huizen nog steeds gigantisch is.
Ik zag laatst een nieuw project voorbij komen met tiny houses.. 3,5 ton per huisje 8)7 Met een tuintje dat kleiner is dan onze oprit :') Echt bizar hoe hoog de prijzen zijn. Al heb ik geen idee hoe dat in andere landen zit.

3,5 ton? Sodeju.

We waren al aan het denken om terrein om te vormen naar Tiny houses maar hallo, dan schiet het wel op met die prijzen, kunnen we echt gelijk met pensioen :=

In 2022 -10 tot -20% maar in 2023 weer +5% had ik gelezen, maar dat is wereldwijd. Overal grote huizen bubbels, Nederland staat niet eens bovenaan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:25

Ik heb nog steeds 200€ winst per aandeel
Totale winst was bijna 500€ per aandeel

Wie zegt niet dat ze nog verder gaan zakken.
Kan wel blijven zitten of ik stap dadelijk opnieuw in hopelijk lager zijn inmiddels weer 30€ per aandeel lager dan mijn verkoopprijs

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:50

Hier alleen maar rode cijfers. Ik blijf lekker zitten, koop mondjesmaat bij. En dan wachten tot het weer stijgt ;-) Ik gooi er nu geen grote bedragen meer tegenaan, omdat het dan geld zou zijn dat ik ergens anders voor nodig ga hebben de komende 2 jaar (verbouwen). Maar het bedrag dat nu geïnvesteerd is staat daar goed en heb ik voorlopig niet nodig...

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:02

Zijn jullie aandelen ondertussen weer wat aan het stijgen?
Hier ging het even heel goed, en de laatste paar dagen dondert alles weer omlaag :+
We hebben wel het geluk dat we redelijk veel dollar-aandelen hebben, en een aantal chinese, maar vrij weinig in Euro's, dus we hebben weinig last van het zakken van de euro.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 19:27

Las vandaag idd een heel artikel over de euro en dat aandelen in dollar nu voordeliger is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:13

Voordeliger om te hebben inderdaad, niet om te kopen :))
We wilden eigenlijk juist van de Amerikaanse dollar af in ons portfolio, maar nu kwam het wel goed uit dat we nog lang niet alles verkocht hebben.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 09:45

Mijn portfolio is weer een beetje aan het stijgen *\o/* ongeveer 3% omhoog, maar nog steeds 18% in de min hoor :')

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-22 10:03

Fijn dat het weer wat stijgt! Hopelijk alleen nog maar verder omhoog de komende tijd :D

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 12:16

Hier staat het portfolio ook in de min, maar de hoeveelheid dividend die we krijgen valt me zeker niet tegen.
Zijn er mensen die obligaties hebben gekocht/ reeds in bezit hebben of van plan zijn te kopen? Met het oog op een recessie kan het interessant zijn, maar ik heb mij er voor nu nog niet genoeg in verdiept om te zeggen: dat type obligatie, voor dat bedrag en voor die looptijd neem ik.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 13:13

Wat fijn dat je veel dividend krijgt, Domi!
Wij hebben inderdaad ook vooral bedrijven die ruim dividend uitkeren, en in de betere maanden komt er wel eens dik 1000 euro aan dividend binnen, dat is zo leuk! Helaas nog lang niet elke maand, dan zouden we direct kunnen stoppen met werken :Y)

Wij hebben geen obligaties omdat dat voor ons te weinig opbrengt, maar voor veel mensen is het een fijne manier van investeren. De risico's zijn een stuk lager.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-22 14:26

IPV obligaties heb ik nu dus REIT's. Ik heb uiteindelijk gekozen voorWP Carey. Ergens tussen de 4-5% per jaar dividend. Diversiteit in huurders, die ook (juist) goed blijven gaan tijdens recessies. Het minste bezettingsgraad wat ze gehad hebben is rond de 96%. Tijdens corona nog steeds 98% geloof ik. (Zeer) lang lopende huurcontracten.

Ik las laatst iets waar ik even om moet grinniken: obligaties is een mooi woord voor money printing. Toen dacht ik, ja, dat is wel waar. Vandaar op zoek naar een andere optie, vastgoed dus, maar dan zonder dat je gelijk een grote investering moet doen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 14:31

Goedemiddag, mag ik een vraag stellen? Heeft er hier iemand wel eens geïnvesteerd in een project van Matching Capital? Ik ben op zoek naar 'echte' ervaringsdeskundigen.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 13:51

Geen ervaring mee!

Ik heb een order voor Alphabet klaar staan. Die is 18 juli gesplit, dus nu goed betaalbaar. Hopelijk groeit 'ie weer flink de komende tijd :D

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 15:05

Ik baal dat ik niks gekocht heb in het dip moment

Hier zijn turbo’s op varta gekocht en RWE aandelen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 17:36

Wij hebben ook niet veel meer gekocht.
De aandelen die we gekocht hadden voor slechte tijden, die het een hele tijd goed hebben gedaan, die zijn de laatste tijd juist weer gezakt :+ Logisch natuurlijk, de rest gaat omhoog, dus dat soort aandelen zakken dan :)) Ook niet erg, en we krijgen er nog dividend van.
Verder geen spannende ontwikkelingen hier..