Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:45

secricible schreef:
Meneer Baudet vindt weer dat de regels niet voor hem gelden. Vermoeiende kerel.

Goed dat hij de vragen stelt die bij een deel van de Nederlanders ook zo lang blijven hangen. Hopelijk zijn de antwoorden van VanDissel ook bij die mensen aangekomen.. Maar goed, Baudet leek het ook niet echt te wíllen begrijpen? Ik vond zijn vraagstelling ook een beetje denigrerend..

Petpa

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:53

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:55

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:55

Aangezien mijn partner vanaf volgende week Corona screening moet gaan doen (op patienten) ga ik er voor het gemak maar vanuit dat we binnenkort besmet zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:58

Destination schreef:
Petpa schreef:

Dat is op zich ook wel logisch, het schooladvies moet sowieso voor de cito-toets gegeven worden, toch?

Kinderen zijn al aangemeld voor de nieuwe school als het goed is.

Bij ons wel in ieder geval.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:01

Babootje schreef:
Hopen op het TBC vaccin dan. Ik heb om dezelfde reden het Pneumokokkenvaccin gehaald. Blijkbaar gaat bij het vaccineren je lichaam dan al in een afweerstand en dat lijkt gunstig te zijn
Het pneumo vaccin zorgt voor afweer tegen bijkomende (bacteriele complicaties) als gevolg van het longvirus.

Ik heb dat pneumokokkenvaccin ook besteld. Vorige week voor m'n moeder en inmiddels ook voor mezelf. Moet het nu echter wel in Belgie gaan halen, in Nederland is het al niet meer leverbaar.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:02

Justme_Lisaa schreef:
Ik kan echt ZO boos worden van mensen. Bij m’n moeder op het werk is nu de eerste besmetting, kwetsbare ouderen, afdeling is gesloten en nu willen ze dat iedereen daar extra komt werken en zijn ze nu in overleg met iedereen om dat te doen. Maar ze luisteren niet naar het feit dat mijn moeder in een risicogroep behoord, de mensen die in contact zijn geweest met die man hoeven niet in thuis isolatie. Ik ben echt geneigd om m’n fiets te pakken en er naar toe te gaan.
Het feit dat ze überhaupt mensen uit een risicogroep dit durven te vragen, bah.
Even ter verduidelijking; duidelijk gemaakt naar m’n moeder dat ze dit mag weigeren en niet hoeft te doen. Ik race er gelijk naar toe als ik merk dat dit anders is -:(-

Bijzonder.

Op mijn werk zijn veel 70+ werkzaam die al gepensioneerd zijn maar voor de leuk nog willen werken. Deze + alle andere (risico) mensen zijn per direct op non actief gezet omdat zij een risicogroep zijn. Wij (geen risico groep mensen) werken nu extra om al die diensten op te lossen zodat onze oudere collega’s veilig blijven.

(Ik werk in een verpleeghuis)

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:03

Sizzle schreef:
Aangezien mijn partner vanaf volgende week Corona screening moet gaan doen (op patienten) ga ik er voor het gemak maar vanuit dat we binnenkort besmet zijn.

Wat voor werk doet je partner?
Ik neem aan dat hij beschikt over beschermingsmiddelen.
Zo te horen voel jij je er niet prettig bij. Is het een idee om ergens anders te gaan logeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:05

elnienjo schreef:
Babootje schreef:
Hopen op het TBC vaccin dan. Ik heb om dezelfde reden het Pneumokokkenvaccin gehaald. Blijkbaar gaat bij het vaccineren je lichaam dan al in een afweerstand en dat lijkt gunstig te zijn
Het pneumo vaccin zorgt voor afweer tegen bijkomende (bacteriele complicaties) als gevolg van het longvirus.

Ik heb dat pneumokokkenvaccin ook besteld. Vorige week voor m'n moeder en inmiddels ook voor mezelf. Moet het nu echter wel in Belgie gaan halen, in Nederland is het al niet meer leverbaar.

Hoop dat er dan nog zijn als ik achter een kleine 2 maanden moet gaan :+
Heb net mijn eerste gehad (Prevenar, moet 1x in je leven) en dan moet ik 2 maanden wachten voor de gewone pneumokokken (die dan elke 5 jaar moeten gehaald worden). Is in verband met opstart van reuma-medicatie, al weet ik nu even niet of die opstart door gaat gaan...

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:06

In de liveblog op NTV staat nu dat CureVac wellicht een vaccinatiestof klaar heeft in de herfst. Als alles mee zit, kunnen ze in de vroege zomer beginnen met testen. Dit is wel alleen het geval wanneer de juiste instanties het vaccin sneller goedkeuren dan normaal.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:07

[***] schreef:
Hoop dat er dan nog zijn als ik achter een kleine 2 maanden moet gaan :+
Heb net mijn eerste gehad (Prevenar, moet 1x in je leven) en dan moet ik 2 maanden wachten voor de gewone pneumokokken (die dan elke 5 jaar moeten gehaald worden). Is in verband met opstart van reuma-medicatie, al weet ik nu even niet of die opstart door gaat gaan...

Ik krijg pneumovax23, ik hoef niet eerst een andere. Deze dient idd wel elke 5 jaar vernieuwd te worden.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:08

Begrijp ik dit verkeerd of halen jullie dit ook uit het verhaal van Gommers:

Nu is er in de cijfers te zien dat op de IC 50% onder de 50 jaar is. Maar hij geeft aan dat een deel van de ouderen thuis sterft, en dus niet opgenomen word op de IC, dus kort gezegd is dat cijfer van wat er op de IC ligt niet zo zwart wit. Een groot deel 50+ word immers dus niet opgenomen.

( waar ik geen waardeoordeel over heb overigens, want dat gebeurde hiervoor ook al in het kader van zinnige zorg, gaat mij om dat die cijfers dus vertekenen)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:10

ruitje schreef:
Babootje schreef:
Ik zou het best fijn vinden als het topic gesplitst zou worden in het bijhouden van het nieuws over de ontwikkeling van het virus zelf en de laatste stand van de wetenschap en discussie daarover.
En een andere voor de persoonlijke gevolgen in leven en werk. Niet dat ik niet wil weten hoe het met iedereen gaat maar het topic gaat nu zo hard dat het niet meer echt bij te houden is zo.

Eens!

Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?
[NM] Wie houdt zijn kind(eren) nu al thuis i.v.m Corona?

Hoe beinvloedt het corona virus de economie?
[NM] Hoe beinvloedt het corona virus de economie?

Corona, sociale onthouding en psychische klachten
[NM] Corona, sociale onthouding en psychische klachten

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:11

Whut echt? De vraag is of het virus minder wordt als de temperatuur (buiten) hoger wordt.. maar de vraagsteller kreeg een heel ander antwoord (volgens mij iets over lichaamstemperatuur ofzo, ik begreep er niets van :') )

@Ruitje: ik heb géén idee, ik snap de helft van zijn antwoorden niet.. :n
Laatst bijgewerkt door Cer op 18-03-20 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:12

Cer schreef:
Whut echt? De vraag is of het virus minder wordt als de temperatuur (buiten) hoger wordt.. maar de vraagsteller kreeg een heel ander antwoord (volgens mij iets over lichaamstemperatuur ofzo, ik begreep er niets van :') )

Ja, ik zat ook even te kijken inderdaad. Het antwoord ging totaal niet over de vraag.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:13

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:17

Ja daar heeft een mod mij op gewezen, dus ik heb gevraagd of wij gebruikers naar die topics mogen verwijzen of dat zij een hulk plaatsen.

Als iemand dan hier over de boodschappen begint kun je een alternatief noemen.

Maar even afwachten wat de modjes zeggen :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:20

Betreft de brufen.
Vriendin van mij heeft een zoontje die zwaar reuma heeft en dagelijks aan een flinke dosis hiervan slikt als pijnmedicatie.
Ze heeft van het AMC een brief/mail ontvangen dat het niet bewezen is dat het een nadelig effect heeft op corona. Ze geven aan hier ook contacten over te hebben met oa Italië en andere landen.
Ze moeten het ook gewoon blijven gebruiken, alleen wanneer ze symptomen krijgen moeten ze hiermee stoppen. Ze gaven zelfs aan dat de berichten oa op fb hierover de grootste onzin waren en niet wetenschappelijk bewezen.

Maar misschien dat er een verschil zit als je al langer brufen gebruikt of er pas bij symptomen mee begint of zo.....
Want neem aan dat ze bij deze grote risico groep geen onnodige risico's gaan nemen omdat hij bv ook andere medicijnen krijgt die ook zijn weerstand naar beneden halen.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:22

kiki1976 schreef:
Betreft de brufen.
Vriendin van mij heeft een zoontje die zwaar reuma heeft en dagelijks aan een flinke dosis hiervan slikt als pijnmedicatie.
Ze heeft van het AMC een brief/mail ontvangen dat het niet bewezen is dat het een nadelig effect heeft op corona. Ze geven aan hier ook contacten over te hebben met oa Italië en andere landen.
Ze moeten het ook gewoon blijven gebruiken, alleen wanneer ze symptomen krijgen moeten ze hiermee stoppen. Ze gaven zelfs aan dat de berichten oa op fb hierover de grootste onzin waren en niet wetenschappelijk bewezen.

Maar misschien dat er een verschil zit als je al langer brufen gebruikt of er pas bij symptomen mee begint of zo.....
Want neem aan dat ze bij deze grote risico groep geen onnodige risico's gaan nemen omdat hij bv ook andere medicijnen krijgt die ook zijn weerstand naar beneden halen.

Volgens mij werd dit net ook als vraag gesteld in de livestream op NOS. Ik zat alleen net toen maar half op te letten, dus ik ben niet 100% zeker.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:23

ruitje schreef:
Ja daar heeft een mod mij op gewezen, dus ik heb gevraagd of wij gebruikers naar die topics mogen verwijzen of dat zij een hulk plaatsen.

Edit: Antwoord gehad.

We mogen gebruikers aanspreken. Als we dat nou even consequent doen kan iedereen die wc rollen tekort komt, zijn buren niet wil besmetten en niet naar werk wil e.d. daar posten en dan kan dit topic wat meer over de medische/journalistieke/wetenschsppelijke kant gaan :)

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:25

Ruitje dan moet een modje wel de naam van het topic aanpassen, is nu een algemeen topic namelijk

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:25

lovee schreef:
secricible schreef:
Meneer Baudet vindt weer dat de regels niet voor hem gelden. Vermoeiende kerel.

Hoe hij ook uit zijn ogen kijkt.. naar mannetje

Afbeelding

Afbeelding

Sorry ik kon het niet laten er stickers van te maken en toen zag ik jouw reactie en moest ik ze even delen

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:26

elnienjo schreef:
Babootje schreef:

Serieus? Ik heb verleden week dinsdag besteld en het was er binnen een paar dagen.
Kan alleen niet meer geprikt worden. Mijn man is vrijdag nog geprikt maar de huisartsenpraktijk is nu gesloten en alles gaat telefonisch. Dus nu maar zelf prikken. (Gelukkig heeft mijn dochter daar ervaring in)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:27

ruitje schreef:
ruitje schreef:

We mogen gebruikers aanspreken. Als we dat nou even consequent doen kan iedereen die wc rollen tekort komt, zijn buren niet wil besmetten en niet naar werk wil e.d. daar posten en dan kan dit topic wat meer over de medische/journalistieke/wetenschsppelijke kant gaan :)

Dan moet er een 'algemeen corona topic komen' denk? want de economische crisis, persoonlijke omstandigheden en kinderen thuis houden behelst niet het werk, de wc rollen en eventuele 'wat moet ik doen' vragen, denk ik?

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:28

ruitje schreef:
ruitje schreef:

Ik vind ook dat het aan de Mods is om hier duidelijk over te zijn. Topic titel aanpassen inderdaad, een verwijzing naar de andere topics en erop modereren een poosje.