Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-20 15:33

Rennie89 schreef:
Ik voelde vanochtend onderweg naar huis toch wel even mijn stuur in mijn handen heen en weer gaan; aquaplanning. Op bepaalde stukken moet je echt niet hard willen rijden met dit hondenweer, en ik heb voor mijn doen echt rustig gereden, wel waar het verantwoord was wat harder gereden maar verder viel het wel mee.

Waar ik mij echt heel erg aan erger zijn de werkzaamheden... ik heb nu bijna een half uur extra reistijd uit mijn nachtdienst om thuis te komen... pfff. Ben blij dat ik morgen ochtend mijn eigen route weer kan rijden... na je nachtdienst wil je gewoon zo snel mogelijk thuis zijn...

Vrijdagavond had ik vooral tussen emmeloord en Lelystad last van aquaplanning, m'n auto wou dansen volgens mij kwam toen ook wel echt met bakken uit de hemel. En dan moet je de ketelbrug over wat een ramp

Ik ging even naar de Mac, maar was nergens aangegeven dat je niet recht uit kon bij de stoplichten om bij de Mac te komen door werkzaamheden. Eindstand, ik moest een pokke eind omrijden. Als ze dat even eerder hadden aangegeven.

luuntje

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:51

Aquaplaning is naar.

Ik baalde afgelopen week van alle voetgangers op het fietspad.
Echt rot op naar het voetpad wat naast het fietspad .

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 08:59

luuntje schreef:
Aquaplaning is naar.

Ik baalde afgelopen week van alle voetgangers op het fietspad.
Echt rot op naar het voetpad wat naast het fietspad .

Dit is ook zo mijn ergernis. Of voetgangers die andere voetgangers inhalen en zonder om te kijken zo het fietspad op lopen! Echt kijk uit je doppen!

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:51

of voetgangers die uberhaubt zomaar een fietspad overlopen zonder te kijken :')
Hier ook een fietspad wat niet een hoogte verschil heeft met stoep enkel ander soort stenen maar die kleuren lijken nog wel op elkaar. Ja toeristen begrijpen dat dus niet :+. Altijd fijn om slingerend te fietsen

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 09:55

Pabie schreef:
of voetgangers die uberhaubt zomaar een fietspad overlopen zonder te kijken :')
Hier ook een fietspad wat niet een hoogte verschil heeft met stoep enkel ander soort stenen maar die kleuren lijken nog wel op elkaar. Ja toeristen begrijpen dat dus niet :+. Altijd fijn om slingerend te fietsen

Of dat ze gewoon een weg oversteken zonder te kijken. Laatst 2 toeristen, die gingen nog even maar de weg oversteken...waar auto's 80 rijden. Als die auto voor ons niet hard had geremd, was het een vies ongeluk geweest.

Heb ze er ook regelmatig voor, dan toeter ik en krijg ik zo'n nonchalante blik terug. Ugh. :')

Pabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:00

Wat ik dan wel weer heb meegemaakt dat een auto toeterde omdat het niet snel genoeg ging of ik een fout maakte en die probeerde te herstellen.

Nou in je auto hoor je niet mega veel van zo'n toeter maar buiten schrik je toch wel enorm van dat geluid en zorgt juist voor dat het door de schrik allemaal langzamer gaat. Maar ja van mij krijg je dan ook geen nonchalante blik ...

edit: nu klinkt het alsof me dit vaak overkomt, maar denk dat ik t een keer heb gehad en ook paar keer bij ander heb gezien en toen dus van de toeter schrok :+ .

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 10:20

Vrijdag reed ik op een 50 weg waar zo'n elke 100 meter een zebrapad ligt.
En toch was er weer 1 die perse 2 meter voor het zebrapas moest oversteken {:)-:(. Ook zo verschrikkelijk irritant.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-20 13:02

Amyjames dat is irritant zulke overstekers.

Onze zoon heeft sinds de Havo een hekel aan Nordic Walkers.
Prikstokkers lopen altijd met teveel in de weg op het fietspad.

MarocjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-20 22:29

Vandaag bij Groesbeek een weg afgesloten, een heel stuk omgereden terwijl ik achteraf hoorde dat ik een straatje ervoor had kunnen afslaan..

Op de terugweg richting Nijmegen had ik een rood stoplicht. Die springt op groen terwijl ik nog niet stilstond dus kon weer gas bijgeven. Komt er ineens van links (dus vanaf tegenliggende weg sloeg iemand linksaf) een auto! Ik wist dat ik hem vol ging raken en trapte keihard op de rem (mijn spullen vlogen zo door de auto naar voren) dat ik gewoon verbaasd was dat ik hem toch miste.. Tegelijk in spiegel gekeken want ik had ook een achterligger, maar gelukkig had hij het zelf gezien en ruim afstand kunnen houden.

Jemig wat heb ik gevloekt! Die tegenligger is gewoon vol door rood gegaan..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-20 10:33

Marocje schreef:
Vandaag bij Groesbeek een weg afgesloten, een heel stuk omgereden terwijl ik achteraf hoorde dat ik een straatje ervoor had kunnen afslaan..

Op de terugweg richting Nijmegen had ik een rood stoplicht. Die springt op groen terwijl ik nog niet stilstond dus kon weer gas bijgeven. Komt er ineens van links (dus vanaf tegenliggende weg sloeg iemand linksaf) een auto! Ik wist dat ik hem vol ging raken en trapte keihard op de rem (mijn spullen vlogen zo door de auto naar voren) dat ik gewoon verbaasd was dat ik hem toch miste.. Tegelijk in spiegel gekeken want ik had ook een achterligger, maar gelukkig had hij het zelf gezien en ruim afstand kunnen houden.

Jemig wat heb ik gevloekt! Die tegenligger is gewoon vol door rood gegaan..

Jeetje dat is schrikken! Goede reactie trouwens van je. Gelukkig is het goed afgelopen maar jeetje. :(:)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 00:31

Telt een donkergrijze auto die in het donker rijdt zonder verlichting ook als bron van ergernis? Zo eentje kwam ik vanavond namelijk tegen... En blijkbaar had bestuurder niet door dat hij/ zij zonder licht reed...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 05:42

Nee, dat telt niet, soms vergeet je het wel eens. Gewoon even seinen met groot licht, meestal leggen mensen die link wel. Als ik mensen zonder licht zie rijden sein ik ook. Ook wel eens gehad dat ik zonder licht reed en zo blij dat ik geseind werd! Dit is iets wat niemand (behalve mensen die opende vlucht zijn :+ ) bewust zal doen

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 06:54

Ik vind dat wel tellen. Het is ontzettend ergerlijk en onachtzaam om zonder licht in het donker te tuffen, of je dat nu expres doet of niet, het resultaat kan heel erg ongelukkig zijn. Het is een van de eerste dingen die ik geleerd heb bij mijn rijlessen. Start de auto en doe je licht aan. Gewoon altijd. Zorg dat je zichtbaar bent.
Maar ja, hier op het platteland zie je ook geen steek als je zonder licht gaat rijden in het donker, dan laat je het ook wel uit je hoofd om dat te vergeten. En je kan het ook niet meer navertellen als een trekker met een lading aardappelen je platrijdt omdat jij je licht vergeet aan te doen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 08:09

Rennie89 schreef:
Nee, dat telt niet, soms vergeet je het wel eens. Gewoon even seinen met groot licht, meestal leggen mensen die link wel. Als ik mensen zonder licht zie rijden sein ik ook. Ook wel eens gehad dat ik zonder licht reed en zo blij dat ik geseind werd! Dit is iets wat niemand (behalve mensen die opende vlucht zijn :+ ) bewust zal doen

Tuurlijk telt dat wel.
Ik snap ook echt niet hoe je kan vergeten je licht aan te doen. Ik doe dat standaard op welk moment van de dag ook. En als je in het donker rijdt en je denkt niet: ‘goh, wat het het hier toch donker, even checken of m’n licht wel aan is’ vind ik dat echt een vorm van roekeloos rijden.
De gevolgen kunnen groot zijn.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 08:55

Tegenwoordig met de nieuwere auto’s is niet meer zo dat het Dashboard verlichting pas aangaat als je zelf je verlichting aan doet. In de stad is er veel straatverlichting dan merk je niet zo snel dat je zonder licht rijd.

Het is mij nog niet overkomen hoor, maar om te zeggen dat je roekeloos bent als je per ongeluk het vergeet en het niet gelijk door hebt is nogal een beschuldiging.

Erger vind ik nog als je lampen kapot hebt en daar langere tijd zo mee blijft door rijden.

Exitium

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:02

In nieuwe auto's gaat de verlichting vaak automatisch al aan, tenzij je dat bewust uitzet. :) Enige keren dat ik het vergeten ben was toen ik nog in m'n oude auto reed waarin dat niet zo was en toen ik in vervangend vervoer reed. Kwam er in beide gevallen binnen 200 meter achter :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 09:15

Exitium schreef:
In nieuwe auto's gaat de verlichting vaak automatisch al aan, tenzij je dat bewust uitzet. :) Enige keren dat ik het vergeten ben was toen ik nog in m'n oude auto reed waarin dat niet zo was en toen ik in vervangend vervoer reed. Kwam er in beide gevallen binnen 200 meter achter :=

Ja... Echter heb ik daar een giga hekel aan, omdat die “ automatische” verlichting dus niet aangaat overdag met slecht weer regen / mist / flink bewolkt en dan is echt veel veiliger om ook overdag verlichting te voeren.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:17

Ik doe altijd mijn lichten aan, ook in de volle zon.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 09:28

Ik ook, maar ik zie bovenstaande echt dagelijks tegenwoordig... En echt je bent zo slecht zichtbaar zonder licht als het regent / mist / bewolkt is.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:57

Ik heb de lichten van mijn auto permanent aan staan. Zodra de motor uitstaat, gaan de lampen ook uit.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 09:59

Dat is handig, mijn bakkie begint te gillen als ik de lichten niet uit doe.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:05

Haha ja dat had mijn Lupo ook inderdaad, ook best handig zodat je niet met een lege accu komt te staan.
Maar de functie van mijn huidige auto vind ik ook wel erg fijn. Daarnaast heeft het een Follow me home functie waarbij de verlichting nog 30 seconden blijft branden zodra ik de auto op slot doe. Dit is handig wanneer je bijvoorbeeld op een donkere plek parkeert. Door nog een keer op de vergrendelknop te drukken gaan de lampen direct uit. Maar dit terzijde.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 10:11

Ik had van de zomer 2x dat een Belg (1x auto, 1x motor) de binnenstebaan van de rotonde nam, maar wel de 2e afslag (rechtdoor dus) nam.
En vervolgens heel verbaast reageerde toen ik ff op de toeter drukte,gezien ik ook de 2e afslag nam, wel de buitenste baan nam en dus afgesneden werd.
Hoe leren ze dit in België? Of leren ze het daar wel :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-20 10:19

Als beide banen voor de rotonde worden aangegeven als mogelijkheid voor rechtdoor ( en dat lijkt mij hier het geval) dan moet je beide uit je doppen kijken en “ in te ritsen” op uiteindelijke baan voor rechtdoor. Meestal gaat de linkerbaan sneller dus op de rechterbaan voet van het gas af en ruimte geven.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-20 13:02

Er staan geen pijlen op de weg. Maar volgens mij klopt het niet wat je zegt:
Afbeelding