[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maddy_Paola

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 19:09

Afbeelding

Echt elke baby...

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:05

Ik heb één keer een babyshower bijgewoond. Wat een zoet commercieel gedoe. :D
Mijn zelfgemaakte cadeau werd door andere gasten meteen afgedaan als "is dat wel veilig? :oo " (het is decoratie voor aan de muur in de babykamer, niet om op te sabbelen nee).
Toen we als 'spel' geblindeerde babyvoedingpotjes moesten proeven en luiers met "iets" er in ruiken om te bedenken wat het was (like whuuuut?) Haakte ik finaal af. Dat was dan weer flauw. Ja zeg ik ga die troep niet proeven, donder op. :D net zo min als dat ik mijn neus in een luier steek. Niet mijn idee van een feestje.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:10

Nee Lon :oo dat meen je :') WAAROM denken mensen dat zoiets leuk is? %)

In mijn omgeving gelukkig geen babyshowers. Denk ik, misschien word ik er wel gewoon niet voor uitgenodigd _O- Maar ik zou ook niet snel gaan denk ik, brrrrr.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 20:17

Hier is iedereen voldoende op de hoogte.

Laatst wel een uitnodiging voor de shower.

Heb daar ook wel problemen mee. Wordt ik weer op kosten gejaagd voor iets waar ik mijn geld liever niet aan uitgeef. Zeker niet meerdere keren met die verschillende feestjes. Vaak dure cadeaus. En ook nog van die idiote activiteiten als rompertjes versieren etc.

Heb je net het verlovingsfeest/ vrijgezellenfeest/bruiloftsfeest gehad, krijg je alles nog een keer

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 21:58

Berdien schreef:

In mijn omgeving gelukkig geen babyshowers. Denk ik, misschien word ik er wel gewoon niet voor uitgenodigd _O- Maar ik zou ook niet snel gaan denk ik, brrrrr.

Was dan ook mijn eerste en laatste babyshower :') ik wist toen echt niet meer waar ik het zoeken moest.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:35

Babyshower had moeten blijven wat het was.

Gewoon de viezigheid van dat blaag afspoelen onder de douche.

Privé dus, want dat wassen zoeken die ouders maar mooi zelf uit.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 22:42

Maddy_Paola schreef:
[ [url=m/xtrxim.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt elke baby...

Cyanide and happiness _O_.

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:00

Oh babyshowers, hou op, schei uit. Veel van m’n vriendinnen hebben afgelopen jaar een kind gekregen, en ALLEMAAL hebben ze een babyshower gehad... Het zijn ook allemaal goede vriendinnen dus kon er niet onderuit. Heel veel mooie zeilweekenden gemist hiervoor. Geen suffe spelletjes gelukkig maar wel veel babypraat, dure cadeaus en vooral géén alcohol. Zit je daar als enige kindloze je ellende weg te eten in de mierzoete cupcakes met een glaasje limonade. Gelukkig staat er voorlopig geen meer op de planning.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:01

Leo schreef:
Berdien schreef:

Was dan ook mijn eerste en laatste babyshower :') ik wist toen echt niet meer waar ik het zoeken moest.

_O- _O- _O-

Ik wil dat en dan nodig ik alleen mensen uit waar ik een hekel aan heb.

Mijn babyshower was gewoon vreten en drinken en geen rare spellen oid.

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:07

Gelukkig nooit uitgenodigd bij een babyshower. Wel mijn ooit beste vriendin haar zoontje vastgehouden toen deze een paar uur oud was. Dat was het moment dat ik dacht: "dit nooit'

Kwam deze trouwens online tegen:
Afbeelding

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:53

Oh, nee kraamvisite, verschrikkelijk.
Soms hou ik de baby wel even vast, maar ik vind het helemaal niet leuk. Ik vind baby's niet echt schattig ofzo en ik ben zò bang dat ik ze kapot maak |(
Èèn keer hadden de ouders een stiekem gemaakte foto van mij met wurm op fb gezet. Gingen allemaal vrienden berichtjes plaatsen als "staat je goed!" en "wil jij er niet eens een?"
Vond ik echt niet tof, heb ook direct gevraagd of ze de foto er weer af wouden halen. (ik wil sowieso niet "zomaar" met mn bek op facebook gegooid worden)

De twee babyshowers die ik tot nu toe mee heb gemaakt waren wel leuk, geen rare spelletjes, en altijd drank :D

Edit:
Ohja, plaatje :D

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 23:54

Baby showers ik vind ze verschrikkelijk en zo nuttenloos.. kind komt om in de kleding voordat t al geboren is..

Binnekort is m’n 2e nichtje jarig wordt dan 1. Dus moet haar zus (volgens mijn moeder) dan ook ‘cadeautje’ krijgen al is het maar een sticker vel..

Het gaat me niet om de euro.. maar hallo haar zusje is harig niet zei.. dan moet ik straks als zei jarig is ook cadeau voor zusje kopen omdat haaar zus dan 3 wordt.,

De kinderen komen om in de zooi.. ik krijg altijd zo de ‘agressieve ’ neigingen van als mijn moeder... die dingen opgeld bij mij....

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 01:43

Dat snap ik ook niet. Er is er maar één jarig.
Oh wacht, anders worden er tere kinderzieltjes gekwetst.

Dat gedoe met die wedstrijden ook. Wel twee uitersten bij elkaar hoor. Meedoen is belangrijker dan winnen, geen score bij houden en iedereen een medaille vs de ouders die denken dat hun kind een olympisch sporter wordt.

Verliezen en niet alles krijgen wat je wil hoort toch bij het leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 08:27

plutolover schreef:
Baby showers ik vind ze verschrikkelijk en zo nuttenloos.. kind komt om in de kleding voordat t al geboren is..

Binnekort is m’n 2e nichtje jarig wordt dan 1. Dus moet haar zus (volgens mijn moeder) dan ook ‘cadeautje’ krijgen al is het maar een sticker vel..

Het gaat me niet om de euro.. maar hallo haar zusje is harig niet zei.. dan moet ik straks als zei jarig is ook cadeau voor zusje kopen omdat haaar zus dan 3 wordt.,

De kinderen komen om in de zooi.. ik krijg altijd zo de ‘agressieve ’ neigingen van als mijn moeder... die dingen opgeld bij mij....

Hier was het met kerst drama want de 1 had een cadeautje meer. Ja hallo, maar jou cadeau kost wel even €20 meer hoor. Roept schoonmoeder direct: Ze gaan nog wel eentje bijhalen voor jou, dan heb je er evenveel. Euh, niet dus

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:09

Wij doen dat ook niet hoor :n
Van de zomer werd de verjaardag van een nichtje (5) gevierd tegelijk met het kraamfeest van haar pasgeboren broertje.
Wij konden die dag niet dus zijn de dag er na geweest.
1 cadautje voor nichtje en een cadautje voor baby... maar er is nog een kindje in huis (neefje van 3) die vervolgens 2 uur aan het janken is geweest omdat hij grote broer was geworden en dus ook een cadeautje verdiende.

Hoe we ook uitlegde dat hij niet jarig was en dus geen cadeautje verdiende, hij snapte het niet :n

Met zijn verjaardag wilde vriend om drama te verkomen dus voor alle 3 de kinderen wat aanschaffen. Euhm, voel eens aan je voorhoofd? Ga je dan ook cadeautjes kopen voor de ouders? De huisdieren? De buurkinderen omdat ze misschien wel tere zieltjes hebben en in hun gevoelens gekwetst worden? Ain't gonna happen :n
Ze moeten het maar leren, worden ze hard van *D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:16

Cadeautjes voor degene die niet jarig zijn? Klinkt briljant! Ga ik voortaan naar iedereen zn verjaardag. Kom ik om in de cadeautjes. Vier ik die van mij niet, scheelt weer geld aan hapjes en drankjes uitgeven. Wat een geweldig goed idee van ouders *\o/*

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:33

Ik krijg daar dus echt een Dudley gevoel bij hè :') (Harry Potter)
Vreselijk.

Vandaag is m'n jongste neefje jarig. Echt leuk vind ik het om naar hun verjaardagen te gaan. Ik ben echt wel een trotse tante. Maar echt niet dat de andere kids ook een cadeautje krijgen hoor, die worden vanzelf zelf jarig :')

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 09:40

Wat een rare gewoonte om de niet-jarige ook iets te geven, dat heb ik gelukkig nog niet meegemaakt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:20

Ik vind het niet gek dat de ouders een kleinigheidje geven aan de niet jarige spruit.

Gewoon om het gevoel te geven dat er ook aan het niet jarige kind gedacht is.

Maar een kleinigheidje, en meteen dat moment aangrijpen om uit te leggen dat zus of broer nu jarig is en dus van mensen cadeautjes krijgt.
En dat de volgende keer kindlief zelf jarig is en dan aan de beurt is.
Zo deden mijn ouders dat al 35 jaar geleden.

Ik vind het méér dan bizar om dat ook van de verjaardagsgasten te verwachten.
Net als dat ik het meer dan bizar vind dat kinderen exáct evenveel cadeautjes van exact dezelfde waarde moeten hebben voor kerst ofzo.

Dat leer je die blagen aan hoor, en zeuren erom zit in je eigen reactie.
Een (jong) kind is uit zichzelf soms blijer met een of ander suf cheap ass armbandje dan met een duur spel.

Leer ze nou maar dat de waarde zit in het feit dat iemand moeite voor ze doet. En niet in de financiële waarde of hoe groot het cadeau is.

Geen haar op mijn kop die eraan denkt om een compleet gezien in de cadeaus te steken omdat 1 van de 12 vlagen jarig is.
Zout even gauw op.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:35

Ik kreeg in december een kado lijst voor een meid van 18.Het goedkoopste wat er op stond was 20 euro.Ik gaf een kaart met 10 euro.Mijn schoonzusje geeft volwassenen en kinderen een zak manderijnen.Prima toch.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:37

Een zak mandarijnen? Sorry, maar dat vind ik echt geen cadeau :=.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:38

Britta31 schreef:
Ik kreeg in december een kado lijst voor een meid van 18.Het goedkoopste wat er op stond was 20 euro.Ik gaf een kaart met 10 euro.Mijn schoonzusje geeft volwassenen en kinderen een zak manderijnen.Prima toch.

Die mandarijnen horen thuis in het gierig topic :D

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:45

Of je leert een kind de waarde van voedsel.

Ik vind het oprecht gek dat dat niet als cadeau gezien wordt.

Dat doen we dus zélf hè, met zijn allen.

(Hoewel ik mandarijnen niet te eten vindt, brrr)
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 15-02-20 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:45

Maar als ze zelf jarig is vraagt ze ook manderijnen.Soms krijgt ze wel 5 zakken.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 11:47

Ik was ooit superblij met een pot pindakaas op mijn verjaardag.

Dat wou ik graag.

Ik kreeg het.

Heb me stijf kotsmisselijk gevroten aan die pindakaas :')

Was toch oprecht blij met die pot.