Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:15

Marije, dat is toch geen dilemma, als jij 5 euro te weinig vind, dan zet je hem op bieden vanaf 10 euro iod. Dat heeft toch niets met een lastige koper te maken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:35

MarliesV schreef:
[***], dat is toch geen dilemma, als jij 5 euro te weinig vind, dan zet je hem op bieden vanaf 10 euro iod. Dat heeft toch niets met een lastige koper te maken?

Maar ik vind het wel een raar persoon. Vraag toch of het serieus te nemen is hahaha. Een persoon die 5 euro bied met de naam Ja vind ik gewoon raar.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 16:45

Ik heb ook weer een “leuke”. Zondag reageer ik op een artikel waar al een bod van 2/3 van de vp was gedaan door iemand:

Ik zou het graag van u overnemen voor de vraagprijs. Ik werk in Zwolle en zou het dinsdag tussen 17:00 en 18:00 uur op kunnen halen.

Reactie verkoper:
Zou je bod willen uitbrengen via marktplaats. Alvast bedankt. Groetjes ...

Dus mijn antwoord:
Dit is mijn bod, ik voel er weinig voor om tegen anderen op te gaan bieden.
Het is aan u of u het bod zo accepteert of niet. Graag verneem ik van u of dit bod wel of niet akkoord is.

Fijne avond...

Dus verkoper antwoord dat ze er de volgende dag (maandag) op terug zal komen en natuurlijk hoor ik niets. Dan dinsdag om 16:51 een bericht of ik nog interesse heb, dat ik pas later die avond lees. Dus ik antwoord dat ik nog interesse heb, maar het die avond niet meer an komen ophalen. Nu hoor ik niets meer, echt zo irritant!

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:10

Ik heb pas een Horseware liner 200 grams van iemand overgenomen, was nog helemaal nieuw maar zat een klein scheurtje in (even onder de naaimachine en klaar). Voor mijn gevoel was dat een koopje, ik was er heel blij mee![/quote]

Die van mij is dus echt als nieuw. Geen scheurtje helemaal niets. Heb em alleen even met de hand gewassen en de haren moeten er even af hahaha
Maarja war vraag je daarvoor. 5euro vind ik wel heel weinig.[/quote]

Ik was er echt naar op zoek naar een horseware liner en was bereid om voor een nieuwe 2ehands tot ongeveer de helft van de winkelwaarde te bieden. Iemand die 5 euro biedt, neem ik dan ook niet serieus als bieder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:16

petra8 schreef:
Ik heb pas een Horseware liner 200 grams van iemand overgenomen, was nog helemaal nieuw maar zat een klein scheurtje in (even onder de naaimachine en klaar). Voor mijn gevoel was dat een koopje, ik was er heel blij mee!

Die van mij is dus echt als nieuw. Geen scheurtje helemaal niets. Heb em alleen even met de hand gewassen en de haren moeten er even af hahaha
Maarja war vraag je daarvoor. 5euro vind ik wel heel weinig.[/quote]

Ik was er echt naar op zoek naar een horseware liner en was bereid om voor een nieuwe 2ehands tot ongeveer de helft van de winkelwaarde te bieden. Iemand die 5 euro biedt, neem ik dan ook niet serieus als bieder.[/quote]

Dan is 20 a 30 euro wel redelijk lijkt mij hahaha. Dan weet ik ook richting waar ik ongeveer een bod wil. Heb wel vrij bieden, mocht het nou niet willen lopen, of iemand het echt graag willen ga ik met minder ook akkoord ofcourse.

Marrit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:20

Kijk gewoon even op MP wat de gemiddelde prijs is :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:32

Daphara schreef:
Ik heb ook weer een “leuke”. Zondag reageer ik op een artikel waar al een bod van 2/3 van de vp was gedaan door iemand:

Ik zou het graag van u overnemen voor de vraagprijs. Ik werk in Zwolle en zou het dinsdag tussen 17:00 en 18:00 uur op kunnen halen.

Reactie verkoper:

Dus mijn antwoord:
Het is aan u of u het bod zo accepteert of niet. Graag verneem ik van u of dit bod wel of niet akkoord is.

Fijne avond...

Dus verkoper antwoord dat ze er de volgende dag (maandag) op terug zal komen en natuurlijk hoor ik niets. Dan dinsdag om 16:51 een bericht of ik nog interesse heb, dat ik pas later die avond lees. Dus ik antwoord dat ik nog interesse heb, maar het die avond niet meer an komen ophalen. Nu hoor ik niets meer, echt zo irritant!

Anderzijds (buiten dat de reactietijd lang duurt), ik heb er de smoor in dat mensen niet gewoon bieden via de advertentie zelf. Ik reageer dan ook niet vaak op biedingen via pm. Uiteindelijk wil ik natuurlijk verkopen aan diegene die het hoogste biedt.

Even buiten deze advertentie etc om.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 17:41

Oh als iemand een bedrag bied wat ik acceptabel vind, vind ik het prima als het privé gaat.
Hoef niet het onderste uit de kan maar wel de prijs die ik voor ogen heb :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:08

Ik accepteer een bod dat ik passend en prettig vindt.
Ongeacht hoe dat bij mij binnen komt.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:17

Anoniem schreef:
Ik accepteer een bod dat ik passend en prettig vindt.
Ongeacht hoe dat bij mij binnen komt.

zo zie ik dat ook.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:19

Voor sommige producten wel, andere niet.

Laatst een zeldzamere plant op marktplaats gezet en die is tegen een mooi bedrag verkocht. Hebben mensen mooi goed op geboden. Dat is het mooie van marktplaats.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:47

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:50

Een mooie kopstek van de Monstera Deliciosa Variegata. Veel wit in het stam. Zijn razend populair. Ik had een idee qua prijs, uiteindelijk afgeslagen voor 2 maal mijn vraagprijs.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:58

Googled plant. Mooi met Zo veel wit.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:11

Zeker. :) dat zijn dan ook de producten waar ik de geïnteresseerde laat bieden en geen bod via pb accepteer.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:59

Oh leuke plant. Heb ook gegoogled.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:08

Als het bod goed is ga ik akkoord, maakt me niet uit hoe dat binnen is gekomen.

Ik heb nu een gekkie... Ze had een bod gedaan, dus heb ik netjes een bericht gedaan met mijn bodemprijs. Geen reactie. Vervolgens biedt iemand anders, daar hetzelfde gedaan. Ook geen reactie. Daarna gaat bieder 1 bieder 2 overbieden, maar alsnog onder de bodemprijs. Dus nogmaals mijn bodemprijs aangegeven. Weer geen reactie, volgens mij is het heel moeilijk :+

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:17

Hier iemand die via Facebook zo vriendelijk is om onder het bericht waarin ik een A-kwaliteit product aanbiedt te zeggen "via daar en daar kun je hetzelfde product met 25% kortingscode voor 10 euro meer krijgen!"

Heb het even opgezocht, totaal ander product en andere kwaliteit. :')

Thanks bro. :')

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:26

magda_90 schreef:
Daphara schreef:

Reactie verkoper:

Dus mijn antwoord:

Fijne avond...

Anderzijds (buiten dat de reactietijd lang duurt), ik heb er de smoor in dat mensen niet gewoon bieden via de advertentie zelf. Ik reageer dan ook niet vaak op biedingen via pm. Uiteindelijk wil ik natuurlijk verkopen aan diegene die het hoogste biedt.

Even buiten deze advertentie etc om.

Ik bied ook eigenlijk nooit via die bied functie. 9 van de 10x reageren de verkopers erg langzaam, en ik vertik het om iedere keer overboden te worden met een paar cent en dan 2 weken later het ineens mogen ophalen.
Ik doe eigenlijk altijd een net bod via de mail en dat wordt in 9 van de 10 gevallen geaccepteerd en verloopt alles veel sneller. Als ik via die bied functie moet doen, haak ik af en zoek ik naar een ander product.

Grappig dat het per persoon verschilt wat de voorkeur is.

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:54

Wow
Lees al heel lang mee
En zag vandaag wel minstens 8 pogingen
Uit Bangladesh en andere steden die mijn mp account wilden hacken

Heb even nog e e na gekeken!!
10 verschillende landn en steden Dubai in India
South Afrika

T is echt n bedrijf xd

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:14

LibertyLucky schreef:
Wow
Lees al heel lang mee
En zag vandaag wel minstens 8 pogingen
Uit Bangladesh en andere steden die mijn mp account wilden hacken

Heb even nog e e na gekeken!!
10 verschillende landn en steden Dubai in India
South Afrika

T is echt n bedrijf xd

Hoe weet je dat ze dat geprobeerd hebben? Krijg je dan een melding?

LibertyLucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 23:50

JA ik had had heel wat e-mails!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 00:10

Grappig... ik vertik het ook om te bieden, stuur direct een berichtje met wat ik ervoor wil geven.
Mijn ervaring met dat bieden is dat de verkopers dan ellenlang blijven wachten totdat het mij niet meer uitkomt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 00:34

Mijn ervaring momenteel is dat bieders niets meer laten horen.
Deze week al meerdere keren

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 07:53

Bieden doe ik eigenlijk altijd via bericht idd omdat het een stuk sneller is.

Had vorig jaar wel een konijnen/kippen hok op MP staan voor volgens mij 45 euro. Stond in de weg en was al gebruikt. Na een paar uur opende ik mp om minstens 15 berichten te zien van mensen die het voor 45 wilde ophalen. Toen heb ik ze allemaal een bericht gestuurd of ze wilde bieden omdat het voor mij te onoverzichtelijk was. Uiteindelijk voor 65 verkocht en kreeg toen nog biedingen binnen.

Dus snap in sommige gevallen de verkoper ook wel.