Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:40

Whale schreef:
Anne_GTI schreef:
Ik vind dat het stemrecht de laatste 18 jaar van je leven wel kan worden afgenomen. Het leven is toch bijna voorbij dan... de eerste 18 jaar mag je ook niet stemmen. Deze maatregel trekt dat weer een beetje recht.
.

Jij hebt een boek waar in staat wanneer iedereen dood gaat?

Pak je het gemiddelde...

Ik weet dat mijn standpunt weerstand oproept. Maakt mij niet uit. Ik vind dat kinderen vanaf 12 jaar al mogen stemmen. De stem van de kinderen (de toekomst!) moet in Den Haag ook gehoord worden. Nu moeten hun ouders in hun stemgedrag rekening houden met hun kinderen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:49

Anne_GTI schreef:
Ik weet dat mijn standpunt weerstand oproept. Maakt mij niet uit. Ik vind dat kinderen vanaf 12 jaar al mogen stemmen. De stem van de kinderen (de toekomst!) moet in Den Haag ook gehoord worden. Nu moeten hun ouders in hun stemgedrag rekening houden met hun kinderen.

Kinderen zijn daar niet geschikt voor. Zij hoeven nog geen rekeningen te betalen dus ze overzien niet waar ze voor stemmen. Bovendien zie je het met dingen als klimaatmars dat kinderen daar wel naartoe gaan, maar thuis ook gewoon met de auto naar de sportclub gebracht willen worden als het regent en gewoon lekker lang onder de warme douche willen staan.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:51

Oh wat een grappig topic! Dalijk even bij gaan lezen, heb in ieder geval al deze:

Ik vind dat mensen die denken dat je van te weinig eten kan aankomen een ontzettend groot blok beton voor hun hoofd hebben. Ik zie ze zo veel in afvaltopics voorbij komen...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:57

elnienjo schreef:
Anne_GTI schreef:

Kinderen zijn daar niet geschikt voor. Zij hoeven nog geen rekeningen te betalen dus ze overzien niet waar ze voor stemmen. Bovendien zie je het met dingen als klimaatmars dat kinderen daar wel naartoe gaan, maar thuis ook gewoon met de auto naar de sportclub gebracht willen worden als het regent en gewoon lekker lang onder de warme douche willen staan.

Die argumenten gelden ook voor veel groepen boven de 18 maar die mogen wel gewoon stemmen.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:09

IMANDRA schreef:
Oh wat een grappig topic! Dalijk even bij gaan lezen, heb in ieder geval al deze:

Ik vind dat mensen die denken dat je van te weinig eten kan aankomen een ontzettend groot blok beton voor hun hoofd hebben. Ik zie ze zo veel in afvaltopics voorbij komen...

Bijzonder dat je dit vrijwel onder mijn post zet. Ben wel benieuwd naar je onderbouwing voor het blok beton eigenlijk. :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:24

Shenavallie schreef:
IMANDRA schreef:

Bijzonder dat je dit vrijwel onder mijn post zet. Ben wel benieuwd naar je onderbouwing voor het blok beton eigenlijk. :')

Haha toevallig :)). Nee kwam het topic net tegen en ben actief in een afvaltopic, vandaar.

En onderbouwing: je kan niet dik worden van lucht. Je lichaam heeft iets van voedingsstof nodig om op te slaan en als je veel te weinig eet heb je al niet genoeg om je lichaam draaiende te houden als je plat op bed ligt de hele dag en geen vinger verroert: laat staan als je ook nog minimaal beweegt of zelfs sport. Om je lichaam draaiende te houden en die activiteiten te kunnen doen zal je lichaam toch iets van brandstof moeten hebben. Als je die niet met voeding tot je neemt, dan gaat je lichaam zich richten op de reserves in de spieren, de spieren zelf, je vetreserves en uiteindelijk je organen. Het heeft niks om je dikker te maken, het moet juist ‘zichzelf’ gaan gebruiken om te kunnen werken, AKA je valt af.

Als je daadwerkelijk aan bent gekomen terwijl je dacht weinig te eten, dan heb je dus onbewust toch meer gegeten dan je lichaam nodig had, en dus ben je aangekomen. Misschien door meer te gaan eten -en wellicht beter op je voeding te letten- ben je bewuster geworden van wat je eet óf heb je minder snaaibuien gehad. Desalniettemin: eet je meer dan je lichaam nodig heeft dan heb je energieoverschot > dan kom je aan. Eet je minder, dan heb je een energietekort > dan val je af.

PowerPoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:25

Cinnepin schreef:
ok weer ontopic :

Mensen met overgewicht horen niet op een paard/pony. Ook niet als het door medicijn gebruik komt of whatever, onder het mom dat ze ook mogen genieten..eigenlijk vind ik voor een groot sterk paard 90 kilo incl tuig de max! En voor kleinere paarden natuurlijk minder.

Natuurlijk rood haar bij mensen ( dat rood oranje ) vind ik echt niet mooi, terwijl ik rood geverfd haar ( beetje bordeaux ) prachtig vind!

Ik als roodharige vind het bij de meeste meiden wel mooi (behalve als het echt ORANJE is), maar bij mannen 9 v/d 10 keer weer heel lelijk :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:26

Ik geloof niet dat je van niks eten dik wordt. Wel geloof ik dat door ziekte / medicatie je energieverbruik omlaag gaat. Waardoor je van minder eten dik wordt. Anders zouden er in Afrika ook dikke uitgehongerde mensen moeten lopen.

Maar als je veel beweegt en precies alles weegt en netjes eet kan iedereen afvallen. Niet op hoog tempo maar wel iets.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:51

elnienjo schreef:
Anne_GTI schreef:

Ik vind het wel zeer hypocriet om daar kritiek op te hebben van iemand die nul problemen heeft met vliegen al is het 4x per jaar, en verder ook duidelijk niets om het milieu geeft.
Je zou een voorbeeld moeten nemen aan die kinderen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:53

Ik snap ook niet hoe je van te weinig eten dik wordt. Dan zouden anorexia patiënten ook dik worden en arme Afrikanen ook...

Mijn unpopular opinion ook nog, waarschijnlijk hormonaal bepaald momenteel want eerst had ik er nooit last van: ik vind het zielig als baby’s geen borstvoeding krijgen en als je kleine kids naar een oppas brengt om zelf wat leuks te doen :=

En ja, ik heb mijn oudste flesgevoed, en daar voel me me nog steeds slecht over :\
En nee, onze kids gaan dus niet uit logeren. In drie jaar tijd hebben we denk ik 2x oppas gevraagd ‘s avonds als hij al op bed lag := ik voel me zo slecht als we dat doen :oo
Ik werk trouwens wel en dan gaan ze naar m’n moeder. Dat is eigen en kan ik net aan.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:56

Avalanche81 schreef:
Ik vind het wel zeer hypocriet om daar kritiek op te hebben van iemand die nul problemen heeft met vliegen al is het 4x per jaar, en verder ook duidelijk niets om het milieu geeft.
Je zou een voorbeeld moeten nemen aan die kinderen.

Die kinderen gaan gewoon lekker met hun ouders op vliegvakantie terwijl ze voor hogere vliegtaxen zouden stemmen. Hun hersenen zijn nog niet volgroeit, ze snappen nog niet dat als ze het later zelf moeten betalen, ze zich heel veel dingen die nu normaal voor hen zijn niet meer kunnen veroorloven.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:39

_Nancy schreef:
Eulogy schreef:
Jawel hoor, zolang minstens een ouder in het buitenland geboren is, ben je volgens de huidige definitie een allochtoon. Of een persoon met een migratieachergrond dan. Die definitie verandert trouwens best vaak. Ik ben dus ook een allochtoon, waar zou ik heen moeten dan? :')

Als jij het nodig vindt om 3x (of meer) de crimineel uit te hangen (overval, iemand vermoorden, noem het maar op), dan moet je het maar elders in de wereld gaan zoeken. Waar is niet mijn probleem, jij kan je ook niet gedragen, dus waarom zou ik daar mijn probleem van maken? Is mijn gedachte dan.

Maar natuurlijk werkt het niet zo, even een ander land opschepen met die vervelende persoon die het nodig vind om mensen te vermoorden of te overvallen (om bij mijn voorbeelden te blijven).
Dat snap ik ook :+ was het maar zo makkelijk.
Maar welkom ben je dan voor mij in ieder geval niet meer.

Deze denkwijze slaat eigenlijk nergens op. Als iemand een misdrijf pleegt dan hoort diegene niet in 'een ander land' (wat dat dan ook mag wezen) thuis, maar in de gevangenis. Als iemand Turkse ouders heeft maar een Nederlands paspoort is het gewoon een Nederlander en kun je dus niet diegene naar Turkije sturen. Zou mooi zijn, als alle misdadigers over de wereld met een Nederlandse (voor)ouder hier worden gedumpt omdat er familie is die hier vandaan komt. En wat wil je dan dat wij ermee doen? Wél opsluiten? Waarom doen ze dat dan niet gewoon in zijn eigen land? :+

Dit vind ik echt zo'n typische 'PVV kreet' wat totaal niet is doordacht en helemaal niet in toepassing kan worden gebracht.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:41

elnienjo schreef:
Anne_GTI schreef:

Met zo zwart/wit denken kom je vast ver meid..

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:42

Shaggy09 schreef:
Deze denkwijze slaat eigenlijk nergens op. Als iemand een misdrijf pleegt dan hoort diegene niet in 'een ander land' (wat dat dan ook mag wezen) thuis, maar in de gevangenis. Als iemand Turkse ouders heeft maar een Nederlands paspoort is het gewoon een Nederlander en kun je dus niet diegene naar Turkije sturen. Zou mooi zijn, als alle misdadigers over de wereld met een Nederlandse (voor)ouder hier worden gedumpt omdat er familie is die hier vandaan komt. En wat wil je dan dat wij ermee doen? Wél opsluiten? Waarom doen ze dat dan niet gewoon in Turkije zelf? :+

Dit vind ik echt zo'n typische 'PVV kreet' wat totaal niet is doordacht en helemaal niet in toepassing kan worden gebracht.

Australie zet ook buitenlandse criminelen uit, dus ik vind dat zo gek nog niet als ze een dubbel paspoort hebben.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:43

Oké, ik Ga nu vast mensen over mij heen krijgen.

Een uitkering moet voldoende zijn om jou in leven te houden en onderdak te bieden. Indien er een gezin is: ook voor hen. Maar: uitjes en huisdieren hoeven niet van een uitkering betaalt te worden. Dat valt onder luxe.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:45

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:
Deze denkwijze slaat eigenlijk nergens op. Als iemand een misdrijf pleegt dan hoort diegene niet in 'een ander land' (wat dat dan ook mag wezen) thuis, maar in de gevangenis. Als iemand Turkse ouders heeft maar een Nederlands paspoort is het gewoon een Nederlander en kun je dus niet diegene naar Turkije sturen. Zou mooi zijn, als alle misdadigers over de wereld met een Nederlandse (voor)ouder hier worden gedumpt omdat er familie is die hier vandaan komt. En wat wil je dan dat wij ermee doen? Wél opsluiten? Waarom doen ze dat dan niet gewoon in Turkije zelf? :+

Australie zet ook buitenlandse criminelen uit, dus ik vind dat zo gek nog niet als ze een dubbel paspoort hebben.

Daar zeg je het, buitenlandse criminelen. Iemand met een Nederlands paspoort is gewoon een Nederlander.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:45

Winged schreef:

Een uitkering moet voldoende zijn om jou in leven te houden en onderdak te bieden. Indien er een gezin is: ook voor hen. Maar: uitjes en huisdieren hoeven niet van een uitkering betaalt te worden. Dat valt onder luxe.

En als je je sigaretten wilt betalen ga je maar koopzegels sparen of de buurt rond voor statiegeld. Doeiiiii

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:49

Shaggy09 schreef:
Daar zeg je het, buitenlandse criminelen. Iemand met een Nederlands paspoort is gewoon een Nederlander.

Iemand met een dubbel paspoort is evengoed buitenlander. Dat is dan het risico van het van twee walletjes willen eten.

Sheran

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 22:57

Scheefwoners in sociale huurwoningen moeten worden aangepakt.

Er moet meer sociale huur komen en toezicht op de vrije sector.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:06

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:

Iemand met een dubbel paspoort is evengoed buitenlander. Dat is dan het risico van het van twee walletjes willen eten.

Je kunt niet elke 2e nationaliteit opgeven :? Dat heeft niks te maken met van twee walletjes willen eten.

Verder met Shaggy eens, is echt zo'n typische populistische en ondoordachte kreet.
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 04-09-19 23:08, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:08

Eulogy schreef:
Je kunt niet elke 2e nationaliteit opgeven :? Dat heeft niks te maken met van twee walletjes willen eten.

Maar dan kun je die persoon dus wel uitzetten, want dan is het land wat hem zijn nationaliteit niet wil laten opgeven degene die het mag oplossen met die crimineel.
Niet alleen maar de lusten laten hebben van 2 nationaliteiten, er mogen ook lasten aan verbonden worden.

Anne_GTI

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:13

elnienjo schreef:
Shaggy09 schreef:

Sommige nationaliteiten kom je niet vanaf. Turkse nationaliteit krijg je al als je vader dat heeft. De gemeente geeft dat zelfs door. Kind wat hier geboren is en opgegroeid is een Nederlands kind, niet half buitenlands.

Ik snap wel wat je zegt en had vroeger ook die mening maar helaas ligt dat een stuk gecompliceerder en ik ben van mening veranderd sinds ik me er meer in verdiept heb.

aeckker03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 23:22

Giolli schreef:
Winged schreef:

En als je je sigaretten wilt betalen ga je maar koopzegels sparen of de buurt rond voor statiegeld. Doeiiiii

Je moet ook niet roken :D :n

Ik vind ook dat roken op festivals verboden zou moeten worden. Zoveel kinderen en mensen die er niks mee te maken willen hebben die half vergast worden en niet 123 weg kunnen/willen.

Bloodymary

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 00:55

Kinderen hebben niks te zoeken op festivals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 01:12

IMANDRA schreef:

Nr 1 reden dat ik nooit meer in afvaltopics kom. Mijn handen jeuken wanneer ik weer eens een post zie a la "Vandaag maar 1800 kcal gegeten... Zo maar wat chips erbij proppen anders is het te weinig hoor!!"

Ik ben zelf ook dik geweest en dat was echt niet omdat ik te weinig kcal binnen kreeg. :') CICO lijkt me niet moeilijk maar mensen doen net alsof het brain surgery is. :=