anjali schreef:Ik vind het eerder vreemd als iemand die een leuke familie heeft met een ruim huis en zijn studie of werk daar in de buurt, dat die dan ergens in zijn eentje op een te klein en te duur appartementje gaat zitten. Dan zou ik denken,waarom? Om iets te gaan doen wat je familie niet mag zien? Ik moest noodgedwongen op mijn 17 uit huis omdat ik in een andere stad ging studeren.Nou zo leuk was dat niet op zo'n huurkamertje. Mensen die niet gingen studeren gingen in die tijd pas uit huis zodra ze gingen trouwen. Uitzonderingen daargelaten,bijv. bij ongunstige familieomstandigheden.
Omdat het voor kind en ouders beter is om op een gegeven moment gescheiden te gaan wonen, letterlijk op eigen ben te gaan staan en je/de ouders hebben (weer) meer tijd voor zichzelf.
Althans, dat is mijn mening. Ik kom nog steeds graag bij mijn ouders, maar ik moet er echt niet aan denken om nog/weer bij hen te gaan wonen. Juist die vrijheid, je eigen ding kunnen en mogen doen, letterlijk vorm geven aan je eigen leven, dat zijn zaken die ik heel hoog heb staan. Heeft overigens niets te maken met zaken doen die mijn familie niet mag zien en/of weten