De eeuwige single.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:13

DreamGuide schreef:
Pfoeh, ik zou echt niet alleen willen wonen.
Heb een soort 'deal' met mijn ouders, dat als ik over 5 jaar nog single ben, we gewoon een flinke lap grond kopen op de Veluwe, er twee huisjes opzetten, in de ene mijn ouders en in de andere ik. Dan woon ik op mezelf, maar toch niet hélémaal alleen. :)

Dat zeggen mijn ouders ook altijd, maar dan niet op de Veluwe maar in het buitenland :D

Joliieeenn

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:52

Ik snap dat niet zo goed.. Ik heb gewoon altijd keihard gewerkt om alleen te kunnen wonen. Daardoor heb ik het geluk gehad dat ik met een redelijk inkomen van de belgische staat een opleiding mag volgen. Ik heb nu 500 minder dan ik had met werken en kom prima rond ... Het is te doen, je moet het maar willen. Makkelijk nee zeer zeker niet! Ik heb het er echter voor over ik wil absoluuut niet weer naar mijn moeder gaan en weiger ook iemand te nemen die nog nooit alleen heeft gewoond :+ Ik ga geen 2de mama spelen daar ben ik heel moeilijk in. Te lui om je sokken/ondergoed naar de wasmand te brengen.. Prima je zal vanzelf geen ondergoed meer hebben. Mijn ex had uiteindelijk een hele stapel naast zijn bed liggen en moeder raapte maar alles op. Verschrikkelijk! Bij mij was het heeeel snel opgelost.

Zo ben ik overigens in het hele huishouden. Ik ben absoluut geen vrouwtje die alles wel ff oplost voor de man, kunnen ze zelf ook :+

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 19:54

Maar het is niet alsof iedereen die nog thuis woont lui is. Het is niet alsof ik op m'n luie reet kan gaan zitten en niks hoef te doen :+

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:19

Betaal je dan evenredig mee aan het huis en de boodschappen en doe je evenveel in huis als je ouders? :+

Ik vind in de meeste gevallen mensen van 25/30+ die thuis wonen een dikke NO.

Mijn ex wil nu opeens een huis kopen nu het uit is. Na 3 jaar volledig in de remmen te gaan want dan kon hij zijn auto’s niet betalen. Auto is opeens verkocht nu het uit is en hij heeft een Hypotheker in de arm genomen. :=

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 20:26

Ik betaal mijn ouders gewoon elke maand geld. Is het evenveel als wat ik zou betalen als ik op mezelf zou gaan? Nee, dat niet, anders was ik wel op mezelf gegaan. Maar hun hebben zelf gezegd dat ik maar een x bedrag hoef te betalen.

Woestein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:19

Heb tot mijn 26e bij mijn moeder gewoond.
Toen was ik echt toe om op mezelf te gaan.
Werd namelijk gek van alle vragen als ik een keertje met mijn scharreltje op stap was...
Plus hoe lief ze ook was, ze claimde me wel veel.
Mede dankzij dat ik de enigste van het gezin was met auto...
Had echter graag wel de mogelijkheid gehad om weer bij haar te kunnen intrekken toen mijn relatie voorbij was, al hadden we elkaar denk ik snel de haren in gevlogen.

Een man die nog thuis woond is bij mij ook echt een NoGo...
Maar dat komt ook omdat de mannen die ik tegen kom toch al rond de 40 zijn..
(Ja ja ex woonde ook nog soort van thuis... maar was toen ook nog maar net 27 >;) )

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:27

Ik ging op mijn 20ste het huis uit maar ben meerdere keren weer terug gegaan. Ik woonde altijd op mijn werk maar ja als je werk ophoud dan houd je huis ook op, was best lastig. Ben op mijn 26ste helemaal weer terug naar mijn ouders gegaan en vorig jaar toen ik net 32 was geworden weer mijn eigen appartement gekregen.
Hier ging het gewoon niet eerder financieel. Woon in het midden van het land, huurprijzen zijn onwijs hoog hier plus dat sociale huurwoningen vrij schaars zijn. Heb mij eigen altijd helemaal de schompes gewerkt maar ja met een laag inkomen, eigen paard (toen nog) en auto was een woning alleen gewoon niet te betalen. Toen ik afscheid moest nemen van mijn laatste paard ook bewust geen nieuwe gekocht zodat ik echt gericht kon sparen voor een appartement.

Heb onwijze mazzel met deze plek. Huur is redelijk oké, krijg gelukkig nog wat toeslag. En tja breed heb ik het niet, red het allemaal net maar daarin tegen wel een super woning in een zeer fijne buurt.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:49

Ik doe mantelzorg thuis := dus niets doen, nee niet bepaald.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:00

Dat is dan wel weer 1 van de nadelen van single zijn. Huis, auto en paard kosten best wat geld, maar met een fulltime baan ernaast houd je gelukkig niet zoveel tijd over om geld uit te geven. _O-

Heb het er graag voor over om zo alleen te kunnen wonen met een auto voor de deur en een paard in de wei. En toch is er nog ruimte voor af en toe een uitje of een vakantie.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 06:18

Ik wilde absoluut geen huurwoning, is me zo meegegeven zeg maar, dus was het wachten totdat het salaris hoog genoeg was om te kunnen kopen. Sparen deed ik niet met 2 paarden en af en toe een reisje. Ik ben op iets boven het minimumloon begonnen, daar koop je echt niets voor. Later wel, maar hoe een bank kan vinden dat je met 1650 euro netto EN 2 paarden kunt onderhouden EN een huis kunt kopen is me een raadsel. Zelfs aflossingsvrij en je houdt echt niets over.

Bagheera_206

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 06:52

Onze paarden eten inderdaad een groot deel van onze netto inkomen op. _O- Dan maar op de andere kleintjes letten. :')

Ik woon overigens in een appartementje. Net zo makkelijk als je alleen bent. Mocht ik oooooit gaan samen wonen gaan we wel een keer verhuizen. Hahaha.

Zie net stukje voorbij komen dat Millennials een uitgesteld leven lijden. :=

SER: Millennials minder kans op vaste baan en koopwoning.
https://nos.nl/l/2299492

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 07:26

Ik zou wel alleen willen gaan wonen, maar het zijn inderdaad de kosten die optellen met een paard erbij wat ervoor zorgt dat het momenteel ook niet lukt voor mij. Maar zoals ik al zei, ik ben eigenlijk ook alleen maar thuis om te slapen, dus eigenlijk maakt het niet super veel uit op het moment. Ik hoop alsnog voor mijn 30ste wel het huis uit te geraken :')

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 12:50

The_Cat schreef:
Ik zou wel alleen willen gaan wonen, maar het zijn inderdaad de kosten die optellen met een paard erbij wat ervoor zorgt dat het momenteel ook niet lukt voor mij. Maar zoals ik al zei, ik ben eigenlijk ook alleen maar thuis om te slapen, dus eigenlijk maakt het niet super veel uit op het moment. Ik hoop alsnog voor mijn 30ste wel het huis uit te geraken :')
Daarvoor hoef je idd niet op jezelf te gaan wonen. Ik zeg ook wel eens “eigenlijk heb ik een hele dure slaapkamer” :D . En nu ik een vriend heb en daar ook nog wel eens slaap wordt die slaapkamer per overnachting alleen nog maar duurder :+ .

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 18:43

Als je ergens op een veel te klein appartementje moet gaan hokken en op het einde van iedere maand je centen bijeen moet schrapen om nog iets leuks te kunnen gaan doen, enkel en alleen om aan het ideaalbeeld dat de maatschappij ons opdringt te voldoen, dan klinkt het niet zo erg om een dikke NO zijn.

Ik vind het altijd opmerkelijk hoe veroordelend we kunnen zijn naar mensen die niet exact het levenstraject volgen dat je zelf volgt. Alsof het loon alleen maar een kwestie is van hard werken en alsof luiheid de nummer 1 motivatie is om thuis te blijven wonen. Is het om jezelf verheven te voelen? Hoe vroeger je het huis uit bent, hoe beter? Of neem je de leeftijd dat je zelf het huis uitging als ideale grens? En iedereen die dan nog thuis woont, is een loser?

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 07:55

Gini schreef:
Ik vind het altijd opmerkelijk hoe veroordelend we kunnen zijn naar mensen die niet exact het levenstraject volgen dat je zelf volgt. Alsof het loon alleen maar een kwestie is van hard werken en alsof luiheid de nummer 1 motivatie is om thuis te blijven wonen. Is het om jezelf verheven te voelen? Hoe vroeger je het huis uit bent, hoe beter? Of neem je de leeftijd dat je zelf het huis uitging als ideale grens? En iedereen die dan nog thuis woont, is een loser?

Wauw.. Ik lees hier toch nergens dat mensen zich verheven voelen omdat ze vroeg uit huis gingen of iedereen die thuis woont lui is. Ik lees echter wel dat mensen bepaalde voorkeuren hebben over de partner die ze eventueel zouden willen. Deze hele website staat vol met veroordelingen. Het is maar net hoe je het allemaal leest en opvat. Rustig blijven :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 08:03

Bij mijn ex was het wel puur gemakzucht hoor. Samen zouden we rond de 3000 euro per maand inkomen hebben. Nou daar kan je prima van leven. :=

Ik had het gister echt lastig. Begin maandag met studeren en vind dat heel spannend. Heb echt nu het besef hoe alleen ik overal voor sta. Ik mis het echt om een partner te hebben die je steunt...

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 08:18

MarlindeRooz schreef:
Ik had het gister echt lastig. Begin maandag met studeren en vind dat heel spannend. Heb echt nu het besef hoe alleen ik overal voor sta. Ik mis het echt om een partner te hebben die je steunt...

Oh ik herken dit zo. Dit was ik vorig jaar toen ik ging starten met mijn opleiding. En om eerlijk te zijn nu ik Dinsdag weer moet beginnen heb ik nog altijd dat ik het heel spannend vind. Dus ik wil je een dikke virtuele knuffel geven! Het komt allemaal goed en je kan dit! *\o/* Als ik het kan kan iedereen het!

Oh en uh, zijn er hier nog mensen die emotieloos zijn? :+ Ik heb dus die scharrel, en blijkt dat het toch wat serieuzer wordt dan ik wil toegeven. En hij zei gisterenavond dat hij het lastig vindt met me. Ik laat geen emoties zien.. Dat was wel ff zo van oliebol... Echt? Doe ik dat? Heb er de hele nacht over liggen piekeren.

Ben zo gewend om alles alleen te doen en mensen niet te laten zien wat ik voel dat ik dus blijkbaar niet weet hoe dat eigenlijk moet ;(

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:20

Joliieeenn schreef:
Gini schreef:

Wauw.. Ik lees hier toch nergens dat mensen zich verheven voelen omdat ze vroeg uit huis gingen of iedereen die thuis woont lui is. Ik lees echter wel dat mensen bepaalde voorkeuren hebben over de partner die ze eventueel zouden willen. Deze hele website staat vol met veroordelingen. Het is maar net hoe je het allemaal leest en opvat. Rustig blijven :')

Ik weet niet waar je leest dat ik me op aan het jagen ben. Eerder interesse in de menselijke psychologie. Het stukje over verheven staat een vraagteken achter, is dus geen stelling, maar een vraag. Kan dus ook niet zo zijn. In dit topic lees je: ik hoef geen vent die op zijn 30ste nog thuis woont, na je 25/30 nog thuis wonen is toch wel een dikke NO, te lui om de sokken naar de wasmand te brengen, ik heb altijd hard gewerkt om alleen te wonen.
Dat zijn toch wel bepaalde ideeën/oordelen over thuis wonen, toch? Oftewel veroordelingen. Er wordt een beeld geschept en ik ben dan benieuwd waar dat beeld vandaan komt. Vandaar een hele alinea vol vragen. Ik ben nieuwsgierig naar hoe dat beeld tot stand komt en wat dan wel goed is. Wanneer ben je geen dikke no, wat is de grens? De leeftijd waarop men zelf uit huis is gegaan?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:28

Persoonlijk denk ik dat het per persoon zal verschillen, ik was zelf nog net geen 18 maar dit was enkel vanwege een studie in het buitenland. Achteraf is het misschien iets te vroeg geweest, maar dat is achteraf praten. Kijk ik dan naar mijn ex, die woonde toen wij uit elkaar gingen, met 31, nog thuis.

Ik denk dat ergens tussen de 18/19 en 23/24 een mooie leeftijd is om richting een eigen huis te gaan.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:37

Ik vind het eerder vreemd als iemand die een leuke familie heeft met een ruim huis en zijn studie of werk daar in de buurt, dat die dan ergens in zijn eentje op een te klein en te duur appartementje gaat zitten. Dan zou ik denken,waarom? Om iets te gaan doen wat je familie niet mag zien? Ik moest noodgedwongen op mijn 17 uit huis omdat ik in een andere stad ging studeren.Nou zo leuk was dat niet op zo'n huurkamertje. Mensen die niet gingen studeren gingen in die tijd pas uit huis zodra ze gingen trouwen. Uitzonderingen daargelaten,bijv. bij ongunstige familieomstandigheden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:44

anjali schreef:
Ik vind het eerder vreemd als iemand die een leuke familie heeft met een ruim huis en zijn studie of werk daar in de buurt, dat die dan ergens in zijn eentje op een te klein en te duur appartementje gaat zitten. Dan zou ik denken,waarom? Om iets te gaan doen wat je familie niet mag zien? Ik moest noodgedwongen op mijn 17 uit huis omdat ik in een andere stad ging studeren.Nou zo leuk was dat niet op zo'n huurkamertje. Mensen die niet gingen studeren gingen in die tijd pas uit huis zodra ze gingen trouwen. Uitzonderingen daargelaten,bijv. bij ongunstige familieomstandigheden.
Omdat het voor kind en ouders beter is om op een gegeven moment gescheiden te gaan wonen, letterlijk op eigen ben te gaan staan en je/de ouders hebben (weer) meer tijd voor zichzelf.

Althans, dat is mijn mening. Ik kom nog steeds graag bij mijn ouders, maar ik moet er echt niet aan denken om nog/weer bij hen te gaan wonen. Juist die vrijheid, je eigen ding kunnen en mogen doen, letterlijk vorm geven aan je eigen leven, dat zijn zaken die ik heel hoog heb staan. Heeft overigens niets te maken met zaken doen die mijn familie niet mag zien en/of weten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:51

Uit huis om te trouwen, wat een ouderwetse gedachte :')
Ik was 21, wou gewoon op mezelf, was ook beter voor de sfeer thuis. Bijzondere aanname om te stellen dat het is om iets te doen wat de familie niet mag zien.. :n

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:52

Zo staat iedereen er weer anders in. Mijn ouders vinden het niet erg, we hebben nooit ruzie, wij doen ons ding, hun doen hun ding. Het is niet alsof omdat wij nog thuis wonen ze minder vrije tijd voor zichzelf hebben (we zijn immers geen kleine kinderen meer waar veel tijd in gestoken moet worden). Liever dit dan dat ik inderdaad in een duur appartement moet gaan zitten en aan het einde van de maand elk dubbeltje moet omdraaien.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:56

Relaxed schreef:
Uit huis om te trouwen, wat een ouderwetse gedachte :')
Ik was 21, wou gewoon op mezelf, was ook beter voor de sfeer thuis. Bijzondere aanname om te stellen dat het is om iets te doen wat de familie niet mag zien.. :n
Wat is er mis met een ouderwetse gedachte?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 09:58

Whale schreef:
Zo staat iedereen er weer anders in. Mijn ouders vinden het niet erg, we hebben nooit ruzie, wij doen ons ding, hun doen hun ding. Het is niet alsof omdat wij nog thuis wonen ze minder vrije tijd voor zichzelf hebben (we zijn immers geen kleine kinderen meer waar veel tijd in gestoken moet worden). Liever dit dan dat ik inderdaad in een duur appartement moet gaan zitten en aan het einde van de maand elk dubbeltje moet omdraaien.
Hier heb je ook een goed punt, zeker als iedereen z'n eigen leven heeft kan het ook goed gaan. Het was bij ex ook altijd enorm gezellig thuis, maar we moesten wel echt grenzen aangeven echt soms bewust ons eigen ding doen. Nu had ik al mijn eigen huis en die balans was altijd wel fijn.

Ik riep ook altijd dat ex eerst een jaar alleen kon gaan wonen, daarna pas samen. Want ik ben wel echt van mening dat het voor iedereen goed is om een periode echt op jezelf aangewezen te zijn wat betreft wonen.