[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poes

Re: Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 23:03

Dat was toch met die gsm waar nog dagen foto’s met flits gemaakt was en dagen geprobeerd is om in te loggen? En dat stuk voet in die schoen. Brrrr.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 00:53

Ja, dat waren Kris en Lisanne.
Ze denken dat één van hen is gevallen en daarbij iets heeft gebroken, waarna ze niet meer in staat waren om hulp te zoeken.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 01:37

Niet perse een luguber verhaal maar ik vind het toch zó absurd hoe snel iemand kan overlijden.

Vriendin van mij is afgelopen zondag aangereden, gevallen, op haar hersenstam beland en meteen overleden. Zonder aan de buitenkant letsel te hebben. Ik vind het zo onwerkelijk dat zoiets zo snel kan :=

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 06:36

Jeetje, Sheehan ;( wat ontzettend verdrietig voor je. Gecondoleerd.
‘Gelukkig’ was er weinig uitwendig letsel, zodat men nog ‘goed’ afscheid heeft kunnen nemen van haar lichaam. Het leven is te kort... sterkte.

Kennen jullie de site moordatlas.nl ?
Die houdt per jaar bij hoeveel moorden er worden gepleegd in Nederland, waar, en of ze opgelost zijn. De site zit niet heel erg goed in elkaar (soms veel doorklikken) en het taalgebruik is ook niet zo professioneel. Maar toch zijn er verschillende media die deze site als bron gebruiken in hun artikelen. (NRC, AD, Telegraaf en Nu.nl)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:23

De dood van Elisa Lam.

In februari 2013 logeerde Elisa Lam in het Cecil Hotel in Los Angeles toen ze vermist raakte. Hotelmedewerkers bekeken het camerasysteem van het hotel en vonden een video waarop Elisa heel raar doet terwijl ze in een lift stapt. Het lijkt alsof ze ergens bang voor is en denkt dat ze wordt gevolgd?

Elisa blijft vermist, tot andere hotelgasten klagen over een vreemde smaak in het water. Één van de medewerkers gaat kijken in de watertank op het dak van het hotel en vind daar het ontklede lichaam van Elisa in de tank. Ze was toen al zeker een maand dood.

Het rare is dat het dak van het hotel niet bereikbaar was voor gasten. De deuren waren op slot en de tank was goed afgesloten. Hoe is ze daar dan in gekomen?
Het is nog altijd niet duidelijk of het gaat om zelfmoord, moord of een tragisch ongeluk. Ik zou het zelf ook echt niet weten. Het is echt een bizar verhaal :=

Hier staat nog veel meer informatie over deze zaak: https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Elisa_Lam

en de video van Elisa in de lift, niet eng maar wel heel bizar. Hij is dus gemaakt op de dag dat ze voor het laatst is gezien. Ik vind ook echt dat het lijkt alsof ze zich ergens voor verstopt.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:43

Cayenne schreef:
De dood van Elisa Lam.

In februari 2013 logeerde Elisa Lam in het Cecil Hotel in Los Angeles toen ze vermist raakte. Hotelmedewerkers bekeken het camerasysteem van het hotel en vonden een video waarop Elisa heel raar doet terwijl ze in een lift stapt. Het lijkt alsof ze ergens bang voor is en denkt dat ze wordt gevolgd?

Elisa blijft vermist, tot andere hotelgasten klagen over een vreemde smaak in het water. Één van de medewerkers gaat kijken in de watertank op het dak van het hotel en vind daar het ontklede lichaam van Elisa in de tank. Ze was toen al zeker een maand dood.

Het rare is dat het dak van het hotel niet bereikbaar was voor gasten. De deuren waren op slot en de tank was goed afgesloten. Hoe is ze daar dan in gekomen?
Het is nog altijd niet duidelijk of het gaat om zelfmoord, moord of een tragisch ongeluk. Ik zou het zelf ook echt niet weten. Het is echt een bizar verhaal :=

Hier staat nog veel meer informatie over deze zaak: https://en.wikipedia.org/wiki/Death_of_Elisa_Lam

en de video van Elisa in de lift, niet eng maar wel heel bizar. Hij is dus gemaakt op de dag dat ze voor het laatst is gezien. Ik vind ook echt dat het lijkt alsof ze zich ergens voor verstopt.
[ Video ]

Ik vind haar raar doen, vooral als ze buiten de lift staat

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:46

Ja, die lijkt me eerder straalbezopen of onder de invloed van iets anders dan perse bang...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:49

Sanet schreef:
Ja, die lijkt me eerder straalbezopen of onder de invloed van iets anders dan perse bang...

Dat werd ook heel erg gespeculeerd dat ze onder invloed was.

Geen idee of er eigenlijk ooit uitsluitsel is gekomen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:52

Ze had geen drugsresten in haar bloed en er werd slechts 0.02% alcohol gevonden, dus dat is ook verwaarloosbaar.
Het kan ook zijn dat ze een psychose had.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:54

Als ik bang zou zijn, dan ga ik niet 10 knopjes op de lift indrukken (en daar rustig de tijd voor nemen en rustig wachten tot de deur zelf dicht gaat), dan wil ik als een malle naar de receptie voor hulp.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 07:57

Ze denken dat ze waarschijnlijk in een psychose zat. Ze had ook last van bipolar disorder.
Dan kun je wel zo reageren, want dan denk je niet meer rationeel.
Maar dat verklaart nog niet hoe ze in de tank terecht gekomen is.

Linde99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:08

Cayenne schreef:

Lekker ook als je achteraf de reden hoort waarom dat water zo raar smaakte en jij daarvan hebt gedronken :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:19

Die herinner ik me ook nog ja, is in het nieuws geweest. Psychose lijkt me mogelijke verklaring.

Hoe ze in de tank is geraakt... wie weet was de deur toen wel open. Ze is erdoor gegaan, iemand heeft dat later gezien, niks gecheckt en toen gewoon terug netjes op slot gedaan.

Ook best spooky: enige tijd terug merken collega's op het werk dat er met regelmaat mannen in het weiland achter onze gebouwen lopen. Ze bekijken het gebouw, maken foto's en stappen weg als iemand erheen wil om hen aan te spreken.
Ook merken we een paar keer dat iemand aan de uitgang de slagboom staat te "testen": kijken hoe snel hij omhoog gaat als je voor de sensor komt. Deze meldingen zijn allemaal ooggetuigen, wij hebben geen camera's.

En dan tijdens een nachtshift een keiharde klap op het 2e verdiep. Raam in de traphal ligt eruit.
Bizarre: nergens sporen van een ladder en het raam zat tegen het plafond, ruim 2m van de vloer aan de binnenkant en het raam is 50cm hoog en 1,5m breed. Het volledige gebouw is aan die zijde omzoomd door een bloembak van 2m breed. Nergens laddersporen, nergens voetstappen.

Volgens de politie was het raam overduidelijk geforceerd.

We weten nog steeds niet hoe of wat...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:20

Ze gedraagt zich idd vreemd...

Echt smerig dat andere mensen der lijkwater gedronken hebben.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 09:34

Ja dat vond ik ook zo vies. Bweeeeurk!

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:09

Cayenne schreef:
Ze had geen drugsresten in haar bloed en er werd slechts 0.02% alcohol gevonden, dus dat is ook verwaarloosbaar.
Het kan ook zijn dat ze een psychose had.

Na een maand kan je vaak geen drugsresten meer vinden in het bloed.
Kan ook zijn dat ze een psychose had of... Tja, enkele mensen hebben vast wel toegang tot het dak?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:20

linnie050 schreef:
paasei, ik schrik hier enorm van! Deze mevrouw woonde enkele jaren bij mij om de hoek. Ik ben er zelfs een paar keer op de koffie geweest en kwam/kom haar af en toe tegen in de kroeg.

In weet niet wat ik hiervan moet vinden en/of ik het moet geloven :o

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:51

Ik dacht bij dat meisje in de lift ook gelijk aan een psychose.
Mijn vriend vertoonde ook wel eens zulk gedrag als hij psychotisch was.

Hij heeft een keer weken in de 3e wereld geleefd(dacht hij), was vreselijk om te zien hoe bang hij was en op zijn knieen ging voor de verpleging en riep" ik geef me over, ik geef me over"

Of dat hij ervan overtuigd was dat hij dood was en het dapper van mij vond dat ik bij een dode op bezoek kwam.
En hij had de MH17 neer laten storten en als ze hem zouden vinden zouden ze hem dood schoppen.
En zo kan ik nog wel even doorgaan |(
Het gedrag van het meisje kan dus heel goed veroorzaakt worden door een psychose.

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 14:52

MarcoBorsato schreef:
Divers schreef:
Ik geloof dat zij voor hem ook geen uitweg meer zag en toen zoiets had van ''doe dan maar.'' Ik denk niet dat ze hem echt overgehaald heeft.

edit: Oh nee grapje ik lees nu het whatsapp(?)gesprek

Het verhaal heeft 2 kanten. Hij was erg depressief en suïcidaal en zij vond dat hij het maar gewoon moest doen in plaats van elke dag ongelukkig zijn.

Nou ja het is en blijft een naar verhaal.

Ja dat bedoelde ik, jij verwoordt het beter, dankjewel :D Erg verdrietig blijft het wel ja.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:17

Ja maar dan nog.. een depressie is een zwart gat.
(zelf recidiverende depressies).
Ik zoek hulp en desnoods met medicatie. En mijn omgeving grijpt in..
Ik moet er niet aan denken dat iemand roept; spring maar van die flat af...

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:19

Ik weet niet of het al genoemd is, maar toen ik vroeger naar school fietste, kwam ik altijd langs Huize Canton. Daar is toen per toeval een lijk ontdekt, in een beerput. Er is ook een film over gemaakt, genaamd Bloedbroeders. Als ik er nu nog langsrijd met de auto, blijf ik een gek gevoel houden. Een link naar de zaak:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Baarnse_moordzaak_(1960)

Edit: "Daar is toen" lees: in 1960. :')

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:27

Ik vind de bende van Venlo ook een interessante casus.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 15:33

Oh bah idd dat water die smaak :evaw:

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 15:35

Vumana89 schreef:
Ja maar dan nog.. een depressie is een zwart gat.
(zelf recidiverende depressies).
Ik zoek hulp en desnoods met medicatie. En mijn omgeving grijpt in..
Ik moet er niet aan denken dat iemand roept; spring maar van die flat af...

Jaren geleden stond er een stuk in de Libelle geloof ik, dat ging over twee ouderparen waarvan elk een kind in een gesloten inrichting had. Dezelfde inrichting. Eén van beide kinderen (in een puberleeftijd) had zelfs euthanasie aangevraagd, maar deze werd door psychische aandoeningen niet goedgekeurd natuurlijk.
Die ouders hadden ze intens veel medelijden met hun kinderen, die zagen het ondraagelijke lijden van hun kinderen en er was niets dat ze konden doen.

De kinderen hebben kunnen ontsnappen, en zijn voor de trein gesproken. De ouders vonden het vreselijk voor de machinist en andere omstanders. Maar het was een enorme opluchting voor ze. Ze hoefden niet langer toe te zien hoe hun kinderen gedwongen moesten leven.

Dat is het moment geworden dat ik ontzettend veel begrip voor zelfmoord heb gekregen.
In de ogen van heel veel mensen is het geen ondraaglijk lijden, is het gerust op te lossen. Maar wij zijn niet de dragers van het probleem. En ik vind het verschrikkelijk als iemand het leven als ondraaglijk lijden ervaart.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 17:53

Zoek voor de grap eens op Google naar de dubbele roofmoord in Culemborg, nu 100 jaar later nog steeds niet opgelost.