Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 20:05

Pantykous schreef:
Mama3 schreef:
Helaas, dit bedrijf is niet aangesloten bij cbw. Anders hadden we wel 2 dagen bedenktijd tegen betaling 5% aan kostenderving.

Na de 48u of niet aangesloten bij cbw kost annuleren 30% van de koopsom.

Gelukkig zijn jullie wel blij met de keuken mellow. Wij hebben nu al dingen gezien die we anders zouden willen. En ook qua merk zijn we niet overtuigd. Dit was wel het eerste merk wat ons qua degelijkheid aansprak maar mogelijk hebben ze elders een merk wat even degelijk is en waar wel meer met ons word meegedacht en waar de totaalbeleving anders is zodat we met een fijn gevoel terugkijken op het kopen van een keuken.

Kun je niet nog iets met die ‘ovv financiering’? Als de financiering er niet is..

Helaas enkel aantoonbaar met brief hypotheekverstrekker. En gezien we 3x ton overwaarde hebben verwacht ik dat we gewoon een bouwdepot kunnen krijgen. Verwacht niet dat een hypotheek verstrekker meewerkt aan valsheid in geschrifte.

We hebben een brief opgesteld.

We zouden een half jaar uittrekken om hypotheek te regelen en inspiratie op te doen. We wilde er lang over doen zodat we een weloverwogen keuze konden maken omdat de keuken tot onze dood meegaat..

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 20:42

Jeeetje mama3. Dat kan toch niet?
Ik zou als ik jullie was morgen direct annuleren en tevens direct contact opnemen met het juridisch loket.
Wat een belachelijke gang van zaken. En reken maar dat jullie dan niet de enigen zijn die er op deze manier in worden meegezogen. Iemand moet zoiets toch doorbreken?

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 20:56

Scum schreef:
veerledec schreef:
Bij ons wordt het werkblad 80 cm en de lades 72 cm diep.

Zo, dat is echt diep! Dan heb je waarschijnlijk alleen achter de vaatwasser en ovens een loze ruimte?

De ovens komen in hoge kasten. Inderdaad de vaatwasser en ik weet niet zeker of het gootsteenkastje ook dieper dan normaal wordt.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-25 21:06

Mama3 schreef:
Helaas enkel aantoonbaar met brief hypotheekverstrekker. En gezien we 3x ton overwaarde hebben verwacht ik dat we gewoon een bouwdepot kunnen krijgen. Verwacht niet dat een hypotheek verstrekker meewerkt aan valsheid in geschrifte.

We hebben een brief opgesteld.

We zouden een half jaar uittrekken om hypotheek te regelen en inspiratie op te doen. We wilde er lang over doen zodat we een weloverwogen keuze konden maken omdat de keuken tot onze dood meegaat..

Ik zou zelfs nog overwegen om die 30% te betalen. Als je 20-30 jaar spijt hebt van je keuken.. en met zo’n overwaarde merk je dat haast niet in je depot.

Mama3

Re: Keukens! Wat heb je en wat kostte het?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:22

Vanmorgen een reactie ontvangen. Ze kunnen zich niet vinden in ons gevoel. In die 5 uur hadden we alle ruimte om vragen te stellen etc. We kunnen annuleren, tegen betaling van 30% van de prijs.

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:29

Ik zou juridisch advies aan vragen. Of bij radar ofzoiets.
Naar mijn idee mag dit helemaal niet

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:35

anca schreef:
Ik zou juridisch advies aan vragen. Of bij radar ofzoiets.
Naar mijn idee mag dit helemaal niet

Dit zou ik ook doen.

Leuk dat hun dat in hun regels hebben staan, maar ik heb geen idee of die regels ook wettelijk zijn.

Ik vind het heel vals om mensen zo onder druk te zetten. Ik zou zeker juridisch advies gaan inwinnen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 13:38

Heb je rechtsbijstand?
En als je daar niks mee kunt: laat ze de keuken afleveren, maar niet installeren. Kijk of je er een goede prijs voor kunt krijgen?

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:20

Wat een vervelend probleem mama3, ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om juridisch advies in te winnen. Hopelijk kan het alsnog worden opgelost!

Zijn er nog tips voor keukenzaken om juist wel naartoe te gaan (zuid Brabant)? Ik lees op meerdere plekken dat zaken van de Mandenmakersgroep niet fantastisch zijn.

We zijn al lekker bezig geweest met ontwerpen in de Ikea tool en daar hebben we qua opstelling en stijl wel al in grote lijnen staan wat we willen. Het is voor ons beide de eerste keer dat we een keuken gaan aanschaffen en willen geen klassieke fouten maken als het ware.

We zoeken ook geen super de luxe keuken het blijft een gebruiksruimte in ons huis, in principe zoeken we gewoon de Skoda onder de keukens. Opstelling wordt een hoge rechte kastenwand en een kookeiland met kookplaat (geïntegreerde afzuiging), spoelbak en vaatwasser.

Iemand goede tips in onze zoektocht?

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:36

Ik weet niet hoe ervaringen van anderen zijn,maar ik heb qua service goede ervaring met superkeukens, daarvan 2 verschillende keukens gehad.
Qua prijs kwaliteit hebben ze denk ik voor ieder wat wils.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:52

veneri schreef:
Ik weet niet hoe ervaringen van anderen zijn,maar ik heb qua service goede ervaring met superkeukens, daarvan 2 verschillende keukens gehad.
Qua prijs kwaliteit hebben ze denk ik voor ieder wat wils.

Voor mij het zelfde. Mijn keuken komt ook bij Superkeukens vandaan.
Leek eerst wat gedoe te zijn met leveren, maar alles is super netjes opgelost en nu nog steeds erg tevreden met m'n keuken.
Dachten goed mee in wat kon en wat niet, namen ook alle tijd. Ben meerdere keren langs geweest om nog iets aan te passen of te veranderen. Mocht de kleurstalen mee nemen naar huis om daar te kijken. Pas toen ik 100% tevreden was getekend en dat was prima

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:00

Superkeukens inderdaad en vebe Zaltbommel hebben wij ook goede ervaringen mee.

Mandemakers groep weg blijven. Vooral eerst even naam winkel+ review intikken op google, dan weet je zo al waar je weg moet blijven.... Bij veel staat het woord Mandemakers er namelijk niet bij maar kom je pas later achter dat ze er toch bij horen....
En dan krijg je dingen zoals hier boven. Zogenaamd offerte tekenen maar is gewoon orderbevestiging.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:17

Mama3 schreef:
Vanmorgen een reactie ontvangen. Ze kunnen zich niet vinden in ons gevoel. In die 5 uur hadden we alle ruimte om vragen te stellen etc. We kunnen annuleren, tegen betaling van 30% van de prijs.

https://www.rug.nl/rechten/recht-en-sam ... een-keuken

Ben er even in gedoken. Hier staat dus uitgelegd hoe en wat.

Het banketstaaf is alleen dat ik vermoed dat jullie net als wij oriënterend heen gingen en je dacht dat je een offerte tekende ipv een koopovereenkomst.
En daar mogen die keukendoeken best voor op de vingers getikt worden.

Brugman keukens raad ik iig niet aan, ja tenzij je dus met een mooi verhaal ook aan de keuken vast zit.

Het gevoel van: ik kan niet terug voelde voor ons ook erg vervelend.

We waren ook bij een andere keukenverkoper geweest en die had gewoon een tekening gemaakt, ons opgestuurd met kostenoverzicht en daarna gevraagd of we akkoord gingen. Dat was een veel prettiger contact.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:32

Brugman is ook Mandemakers....

DMG bezit de winkelformules Mandemakers, Brugman, Woonexpress, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent, Wooning, Nieuwenhuis, Morres, Sanders Meubelstad, Grando, Tulp, Montèl, Küchen Direct, De Tweede Kamer, Hello Kitchen en Piet Klerkx. Het bedrijf voert diverse eigen merken als Ben Sanitair en Job.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:35

@ Stitchlover; geen ervaring mee, maar wow keukens volg ik op insta. Daar wil ik nog naartoe. Zit in Waalwijk

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:36

Ja weet ik hoor dat dat van Mandemakers is. Maar aangezien het dan nog iets helpt, mijn ervaring dacht ik noem het beestje maar bij de naam.

Sky_As

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:51

Ahh ja, tuurlijk helpt het altijd.

Ik blijf altijd roepen, bij wat je ook koopt, Google gewoon even. Kost niks, en kan je voor een hoop fouten behoeden.....

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:44

Hier juist heel erg blij met onze Brugman keuken. Zowel qua service en kwaliteit die geleverd is. Was ook wat huiverig door alle verhalen maar hier niets dan lof en inmiddels al drie jaar helemaal gelukkig met een nog steeds als nieuw lijkende keuken.

Overigens geen druk ervaren en hadden ook netjes bedenktijd. Fouten van hun kant zijn ook elke keer netjes opgelost.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:59

Thats_Me schreef:
Hier juist heel erg blij met onze Brugman keuken. Zowel qua service en kwaliteit die geleverd is. Was ook wat huiverig door alle verhalen maar hier niets dan lof en inmiddels al drie jaar helemaal gelukkig met een nog steeds als nieuw lijkende keuken.

Overigens geen druk ervaren en hadden ook netjes bedenktijd. Fouten van hun kant zijn ook elke keer netjes opgelost.

Ik ben ook blij met onze keuken hoor. En ook qua installatie en afspraken verliep het prima. Alleen de manier van verkopen is niet oké.

Tekenen onder het mom van: anders is de kortingsactie of whatever verlopen en dan blijkt het een koopovereenkomst te zijn.

Onze keuken konden we niet ergens anders zo vinden naar smaak, dus echt, ik ben heel blij met de keuken. Maar niet de manier waarop de verkoop ging.

En als je dan als mama3 zijnde hetzelfde/vergelijkbare gevoel/ervaring hebt en dan niet blij bent met de aangekochte keuken geeft dat een bittere nasmaak.

Ten tijde van het plaatsen van de keuken was ik 37 weken zwanger en was dat dus ook een harde eis dat het die week geplaatst zou worden. Ze hebben zich verder keurig aan de afspraken gehouden en ook toen er wat mistte is dit netjes opgelost.

Echter na een kleine aanpassing wat goedkoper uit zou vallen moest ik wel "banketstaaf als brugman" (zou daar die uitspraak van komen? :') ) om het verschil terug te krijgen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:39

Wij gaan in februari een nieuwe keuken uitzoeken voor ons nieuwe huis. Niet bij De Mandemakersgroep, uit principe. Wij hebben eerder ook kennis gemaakt met hun walgelijke verkooptechnieken. We zijn toen direct opgestapt. Bij Tulp keukens. Terwijl ikzelf en 2 broers daar eind jaren 90 een keuken hebben gekocht, omdat het toen een fijne zaak was.

In het dorpje waar we gaan wonen zit een goede, zelfstandige keukenzaak. Die mogen een offerte maken. En we zijn eerder in Oss, toen we daar toevallig een keer waren, wezen kijken bij een zefstandige keukenzaak. Daar maken we ook een afspraak. En misschien nog naar Superkeukens, maar die hebben volgens mij niet precies wat wij willen.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:13

Die bedenktijd geldt alleen voor online aankopen, niet voor iets wat je in de winkels koopt. Wat zuur zeg dat ze zo met je omgaan mama3.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 04:34

Jemig Mama3, wat een onwijs vervelende ervaring!
Ik zou ook juridische bijstand erop zetten. Hebben jullie rechtsbijstand?

Stitchlover: Wij zijn bij I-Kook onwijs fijn geholpen. Er werd helemaal geen druk opgezet en ze moedigden juist aan om thuis nog even rustig na te denken en desnoods ook bij andere winkels te gaan kijken wanneer je nog niet zeker was over sommige keuzes. We hebben geen enkel moment het gevoel gehad dat we onder druk werden gezet en ze dachten heel fijn mee.

Wij wilden pas na het rondkrijgen van ons bouwdepot het contract tekenen voor de keuken en dat was geen enkel probleem!
Tussen het ontwerpen van de keuken en het uiteindelijk tekenen van het contract zaten uiteindelijk bijna 3 maanden :+