Beschuldigd door buren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 22:03

Ik werk vanuit huis dus voor mij maakt het niet uit waar ik werk. En vanuit een iets groter dorp of stad is de verbinding vaak een stuk beter. Het huis dat we nu hadden lag in een dorp van <250 inwoners, daar heb je dus ook niet veel OV. In een plaats als Zuidhorn of Emmen zijn de verbindingen een stuk beter.

Die in Stadskanaal ken ik inderdaad, heb ik ook gemaild gisteren maar nog geen reactie. Telefoon werd niet opgenomen.

Daar bij zit €700 voor ons ook wel aan de hoge kant. Al helemaal als we vanaf september weer beiden studeren. Dan kan je max zo'n €900 lenen. Natuurlijk kan daarnaast wel gewerkt worden maar ook die inkomsten zijn vaak minimaal.

Maar vind jullie meezoeken wel erg fijn hoor :D Heb alleen veel zelf ook al gezien. Ken ondertussen bijna alle sites wel uit mn hoofd _O-

Edit: Overigens wachten we ook al ruim twee maanden hier op. Dit zou hooguit twee weken duren toen we eerst belde en zelfs toen stond deze er al enkele weken op :Y)
https://www.adhocbeheer.nl/aanbod/woonr ... -noordhorn

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 22:05

Kamernet? Daar staan ook vaak wel appartementen op!

Kaus

Re: Beschuldigd door buren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 22:14

Hé dat is een goede tip :D Voldoen er twee in heel Nederland aan onze eisen in de buurt _O- (Huisdieren en niet te duur) maar ik ga met allebei contact opnemen! Dankjewel *\o/*

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-18 23:49

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:00

Ik zou zelf dus niet aan zo’n programma beginnen ondanks je wanhoop.
Als je kijkt naar de rijdende rechter; er zijn maar weinig situaties verbeterd. Er waren laatst van die “kijk terug op verhaal van blabla” afleveringen.
Je veroorzaakt waarschijnlijk meer onrust.
De kans op andere woning wordt waarschijnlijk niet groter. Wellicht zelfs juist kleiner als mensen je gezien hebben; want volgens velen hebben verhalen altijd twee kanten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 00:12

kimmie261 schreef:
jemig wat een verhaal....ik heb 1x ergens gewoond waar ik diep ongelukkig was,en was blij dat ik kon verhuizen ( na 8 maanden weg gegaan)...

maar heb je bv ook in Stadskanaal/bad nieuwe schans enz gezocht voor woningen? dat is met de trein binnen een uur in groningen zijn..

in Stadskanaal vind ik zo een eengezinswoning voor 700 euro per maand..

In Stadskanaal rijdt geen trein, denk dat je de bus bedoelt. :j

Hele vervelende situatie TS, hoop dat je snel een ander plekje vindt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 06:07

Er is 1 programma is dat niet met Patty Brard dat is wel de woningen aanpakken.
Als het er nog niet in zit krijg je bv speciale ondervloeren enz.

En laten ze de buren ook bij elkaar luisteren wat ze nu horen van elkaar.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 06:31

Es_ther schreef:

Ik zou zelf niet meer voor een appartement gaan met 2 honden.
Dan heb je kans dat het over een tijd weer het zelfde is.
Ikzelf vind dat 2 grote honden ook niet op een appartement horen.

Ts kan beter kijken voor huisje met tuin.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 07:04

Als de buurman daadwerkelijk 'ziek' is, dan zou ik niet mee doen aan zo'n programma.

MandoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 07:12

Een idee om een tijdelijke woning op een vakantiepark te huren voor langere tijd.

MandoJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 07:14

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 09:34

Huurstunt is helaas een site van niks :n

Vakantiepark kijken we inderdaad wel naar, valt alleen vaak tegen met huisdieren of je betaalt een rib uit je lijf om er huisdieren te mogen hebben...

Birdie, nee? Twee honden die het liefst de heeeeele dag slapen en ij de avond even een speel vijf minuten hebben op het bed :Y) Heb liever deze honden boven me wonen dan een of andere keffer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:50

Maar je zegt zelf weer te gaan studeren? Dan ben je soms toch hele dagen van huis en zijn de honden alleen of zie ik dat verkeerd? Wij dacht ook dat onze hond alleen stil was maar dat bleek toch niet zo te zijn.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 09:56

Kaus schreef:
Huurstunt is helaas een site van niks :n

Vakantiepark kijken we inderdaad wel naar, valt alleen vaak tegen met huisdieren of je betaalt een rib uit je lijf om er huisdieren te mogen hebben...

Birdie, nee? Twee honden die het liefst de heeeeele dag slapen en ij de avond even een speel vijf minuten hebben op het bed :Y) Heb liever deze honden boven me wonen dan een of andere keffer.

https://www.123wonen.nl/huurwoning/tuss ... end-202-35 En dit dan? Of wordt dat te duur.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 10:25

Blue_flower schreef:
Als je kijkt naar de rijdende rechter; er zijn maar weinig situaties verbeterd. Er waren laatst van die “kijk terug op verhaal van blabla” afleveringen.
De kans op andere woning wordt waarschijnlijk niet groter. Wellicht zelfs juist kleiner als mensen je gezien hebben; want volgens velen hebben verhalen altijd twee kanten.

De media opzoeken kan wel degelijk resultaat hebben. Wij hebben in Gestalkt gezeten met toen nog Alberto Stegeman. De uitzending waarin Stegeman kortdurend gegijzeld is door onze buurman.
De buurman is nadien een tijdje rustiger geweest en we werden na een tijd ook nog gebeld door de programmamakers hoe het ging en of ze er nog weer aandacht aan zouden schenken.

Maar belangrijker was dat de buurt ineens zag wat voor gestoorde idioot die buurman eigenlijk was. Hij heeft ons jarenlang compleet geprobeerd te isoleren door e.e.a. om te draaien en ons overal in de buurt zwart te maken. Na de uitzending is hij veel 'vrienden' kwijt geraakt. Ook bij de politie en de gemeente kregen ze eindelijk in de gaten met wat voor pathologisch leugenaar ze te maken hadden.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 12:57

Birdie60 schreef:
Es_ther schreef:

Ik zou zelf niet meer voor een appartement gaan met 2 honden.
Dan heb je kans dat het over een tijd weer het zelfde is.
Ikzelf vind dat 2 grote honden ook niet op een appartement horen.

Ts kan beter kijken voor huisje met tuin.

Ik heb een husky en border in een appartement dat werkt trouwens prima, mijn honden leren al vroeg binnen slapen en buiten lekker spelen en gek doen en dat ook nog eens zonder bench ;)

@kaus hier liggen er genoeg in jou vraagprijs maar ja das niet meer in nederland :+

ik vond deze website https://www.huizenmarkt.nl/huren/groningen hier staan er wel in jou prijs in ik heb nog niet gekeken of huisdieren mogen

CharmingS

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:06

Heb je al iets van je aangifte gehoord? Of heb ik dat gemist?

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:17

KarmaChansy schreef:
Ik heb een husky en border in een appartement dat werkt trouwens prima, mijn honden leren al vroeg binnen slapen en buiten lekker spelen en gek doen en dat ook nog eens zonder bench ;)

Maar TS heeft een hond die nogal overmatig kan blaffen en ze krijgt dat blaffen niet onder controle, dat is niet echt lekker in een appartement.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:22

Je kunt ook nog in Emmen zoeken, is ook een hele goede busverbinding met Groningen.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:26

Ik woon in het centrum van Emmen en huur particulier, mijn vriend en ik zijn beiden student. Er zijn hier een hoop mogelijkheden, maar ze vragen vaak wel om iemand die garant voor jullie kan staan. De busverbinding van Emmen naar Groningen is idd erg goed en weinig tussenstops.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:35

Kan je niet particulier gaan huren? Je woont in Friesland toch? Dat is echt geen dure provincie. Wij huren ook particulier een ruim appartement met 2 kamers, badkamer met bad en douche (welliswaar niet in Friesland maar om maar ff aan te geven dat particulier huren echt niet duur hoeft te zijn. Wij betalen nog geen 600 euro met garage inbegrepen). Geen tuin maar wel een redelijk balkon waar je een klein tuinsetje en een bbq op kwijt kan. De regel was hier ook 'geen huisdieren' maar de huisbaas bleek een makkelijke kerel (eigenlijk heeft iedereen hier een huisdier en niemand heeft last van elkaars honden of katten.), als je gewoon netjes een gesprekje met je huisbaas aangaat valt er vaak wel een hoop te regelen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 14:15

Bedankt voor alle linkjes en websites! Ook via PB :D

Even over de hond. De hond blaft niet overmatig. Ja, als er iemand aanbelt blaft ie even enkele blaffen. Maar de bel gaat hier hooguit één keer per week. Mag toch hopen dat dat acceptabel is. Verder is het eens een enkele blaf uit opwinding en blijdschap, ook niet zo'n probleem lijkt me. Al helemaal niet in een studentenflat (deels) waar dagelijks tot diep in de nacht en overdag luide muziek klinkt.

GDG, uh? Ik krijg het blaffen niet onder controle? Hond schrikt als er iemand aanbelt, voordat ik mijn de tijd heb om te reageren en mijn stem te verheffen is hij alweer stil. Alleen wanneer er iemand op bezoek komt is het even wat spannender maar de laatste keer dat er hier vreemden waren voor de hond is zo'n twee maanden geleden gok ik. Verder blaft hij namelijk niet naar bezoek.

Ze blaffen en janken allebei niet als we weg gaan. De Cattle Dog heeft verlatingsangst problemen gehad in mijn vorige huis maar dat is er ondertussen uit. Ook kunnen ze helemaal niet beneden komen als wij weg zijn, dan zitten ze op de middelste verdieping en dan zit de gang nog tussen ons de de buurman dus dan hoort hij ook niks.

De pup heeft in het begin wel eens enkele minuten gegild in de bench maar ook dat gebeurt niet meer. We hebben het uitgebreid getest of ze blaffen of janken door uren voor de deur te zitten (gang uitlopen en op sokken weer teruglopen en voor de deur wachten) of opnemen en terugluisteren.

Er ís niks met de honden, écht niet. Dat was het ook nooit totdat de buurman zijn klachten duidelijk moest maken. Toen was het opeens wel makkelijk om het op de honden te gooien.

Koia, particulier kijken we ook zeker :)) Nadeel is alleen vaak dat die niet zo'n fan zijn van een laag inkomen, bijvoorbeeld de eis om zes keer de huur als inkomen te hebben of studiefinanciering niet acceptabel vinden als inkomen. Maar ik houd m'n ogen zeker open :D

Of de ouders van mijn vriend eventueel garant willen staan zouden we het nog wel eens over kunnen hebben. Heb ik voorheen wel eens met mijn eigen ouders geprobeerd maar daarna nooit meer aan gedacht.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:27

Honden op een appartement kan prima, ook als ze blaffen als ze bel gaat.

Succes met de zoektocht!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:42

6 keer de huurprijs is een onredelijke eis in mijn ogen zeg. Stel de huur is 700 euro (waar je heden ten dage zo op zit...en dan vergeten we maar even plaatsen als bv Amsterdam waar je krap een hondenhok kunt huren voor dat geld), dan zou je dus al 4200 euro netto moeten verdienen.

Iemand die voor jullie garant kan en wil staan zou idd een heleboel schelen ja, vooral omdat de baan van je vriend blijkbaar tijdelijk is (meende te lezen dat jullie beiden per september weer studeren) en jullie beiden alleen studiefinanciering hebben.
Maakt jullie keuze een stuk groter.

Jullie zouden trouwens ook nog in zuid Friesland kunnen kijken; Heerenveen bv is nog geen uur met de bus naar Groningen (als ik me goed herinner stopt de bus alleen in Drachten en daarna regelrecht naar station Groningen).

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 14:54

henny_w schreef:
Blue_flower schreef:

De media opzoeken kan wel degelijk resultaat hebben. Wij hebben in Gestalkt gezeten met toen nog Alberto Stegeman. De uitzending waarin Stegeman kortdurend gegijzeld is door onze buurman.
De buurman is nadien een tijdje rustiger geweest en we werden na een tijd ook nog gebeld door de programmamakers hoe het ging en of ze er nog weer aandacht aan zouden schenken.

Maar belangrijker was dat de buurt ineens zag wat voor gestoorde idioot die buurman eigenlijk was. Hij heeft ons jarenlang compleet geprobeerd te isoleren door e.e.a. om te draaien en ons overal in de buurt zwart te maken. Na de uitzending is hij veel 'vrienden' kwijt geraakt. Ook bij de politie en de gemeente kregen ze eindelijk in de gaten met wat voor pathologisch leugenaar ze te maken hadden.

Ik heb de aflevering met Gert net terug gekeken. Wat een griezel zeg!
Hoe gaat het nu? En hebben de paarden er niks aan overgehouden?