Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sonja_vR schreef:Ik ben onder het mom van budget beheer mar aan de slag gegaan met de voorraadkasten en vriezers
Eens even goed inventariseren
Schoobordfolie boven de grote vriezer om op te noteren wat er in zit (staat in de bijkeuken )
Folie aan de binnenkant van de trapkastdeur met hetzelfde doel
heel af en toe heb ik een product waarvan ik denk oja....
brood was zo hard dat je er iemand mee kon doodslaan
heb nu nog een half pak over en ik vraag me af dat als ik er zelf gist bij doe, gaat het dan wel weer rijzen?
Gister mee uit eten genomen door m'n ouders, vandaag eet ik bij zus en de rest van de week heb ik dus ook binnen. Het enige wat ik nog moet hebben is een pak melk voor ontbijt. Dat is 1,69 geloof ik voor 2 liter waar ik de hele week mee kan doen. Mijn budget van 25€ ga ik dus ruim halen want ik heb nog 10 euro over. Gemiddeld heb ik nu een uitgave van €22,- per week in de maand januari. Vind ik toch wel heel netjes
Er liggen vier zakjes in de kast en er staan allerlei potjes te weken in de koelkast. Maak nu zelf al m'n hummus (ga morgen ofzo een keer met witte bonen proberen) en we gaan deze week twee keer linzen eten met allerlei eten uit de voorraad
Ik vind het echt super leuk om te doen! Je haalt zoveel uit zo'n klein beetje, dat vind ik echt mooi. En al het afval dat je ermee bespaart is ook echt super (ik haal meerdere blikjes uit een klein plastic zakje)
Inkoken is meestal niet eens nodig, die kikkererwten absorberen tijdens het koken nog zo veel vocht dat er vrij weinig over blijft na een uur koken, en dan kun je het na afkoelen meteen stijf kloppen
Laatste keer heb ik er een beetje aardappelzetmeel bij gedaan zodat het niet te snel inzakt.
Ik vries het in en dan gebruik ik het in gebak als eivervanger. Dat ze veel vocht absorberen heb ik gemerkt, maar dan gooi ik er nog een kopje water bij ter voorkoming van inkoken

8nnemiek schreef:Oh dat is ook slim, invriezen!
Ik heb het tot nu toe alleen voor slagroom en meringues enzo gebruikt, maar in de cake ga ik ook eens proberen
marlonFloris schreef:Even een apart vraagje, ik zie nu net dat ik een dicht pak rijst met noten in de kast heb staan maar deze was houdbaar tot nov 2016. Kan ik dit nog gebruiken? Of kunnen daar ondertussen ook beestjes in zijn gaan wonen? Vgm kan er verder met rijst of noten niet echt iets gebeuren.
.