Budget challenge!! Wie doet er mee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Budget challenge!! Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:41

Ik ben onder het mom van budget beheer mar aan de slag gegaan met de voorraadkasten en vriezers
Eens even goed inventariseren
Schoobordfolie boven de grote vriezer om op te noteren wat er in zit (staat in de bijkeuken )
Folie aan de binnenkant van de trapkastdeur met hetzelfde doel

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:47

Sonja_vR schreef:
Ik ben onder het mom van budget beheer mar aan de slag gegaan met de voorraadkasten en vriezers
Eens even goed inventariseren
Schoobordfolie boven de grote vriezer om op te noteren wat er in zit (staat in de bijkeuken )
Folie aan de binnenkant van de trapkastdeur met hetzelfde doel

+:)+ werkt echt super. Ik grijp nooit meer mis en heb zelden iets in de kast staan wat over de datum is. En ik kom nooit meer thuis met dingen waar ik achteraf toch nog tig pakken van bleek te hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:07

Idee idd van jou gepikt ;)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:10

Gek genoeg weet ik bijna altijd precies wat ik heb liggen in de kas of diepvries

Maar hoelang dat nog duurt.. hahah

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:43

Voorraadkast en vriezer weet ik ook wel. Idem met koelkast :D heel af en toe heb ik een product waarvan ik denk oja....
Zaterdag heb ik een pak broodmix geprobeerd om daar brood van te maken maar dat was niet meer goed :') brood was zo hard dat je er iemand mee kon doodslaan :D heb nu nog een half pak over en ik vraag me af dat als ik er zelf gist bij doe, gaat het dan wel weer rijzen?

Groente en fruit heb ik nog genoeg deze week en het fruit wat ik nog extra koop kan ik declareren bij de baas :D Gister mee uit eten genomen door m'n ouders, vandaag eet ik bij zus en de rest van de week heb ik dus ook binnen. Het enige wat ik nog moet hebben is een pak melk voor ontbijt. Dat is 1,69 geloof ik voor 2 liter waar ik de hele week mee kan doen. Mijn budget van 25€ ga ik dus ruim halen want ik heb nog 10 euro over. Gemiddeld heb ik nu een uitgave van €22,- per week in de maand januari. Vind ik toch wel heel netjes :D

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 14:45

Probleem zal idd wel zijn dat het gist biet meer actief was
Mijn idee zou ook zijn; gist toevoegen en gaan

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:11

Ik ben zojuist terug van de supermarkt, ik ben voorzien tot zaterdag.
Voor deze 5 dagen ben ik 36,68 kwijt.

Ons weekmenu ziet er voor deze week als volgt uit:

Ma: gekookte aardappels, hollandsche groenteschotel (vriesvers) en een wiener schnitzel.
Di: Aardappels,wortels en gehaktbal.
Woe: Witte rijst, sajoer boontjes en vis.
Do Macaroni.
Vrij: Patat met snack naar keuze .

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:26

Het gebeurt mij regelmatig dat ik voedingsmiddelen vergeet. Daarom maak ik nu een weekmenu. De afgelopen maand heb ik 0,0 verspilt.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:50

Even een apart vraagje, ik zie nu net dat ik een dicht pak rijst met noten in de kast heb staan maar deze was houdbaar tot nov 2016. Kan ik dit nog gebruiken? Of kunnen daar ondertussen ook beestjes in zijn gaan wonen? Vgm kan er verder met rijst of noten niet echt iets gebeuren.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 18:53

Open maken en kijken :D
Als er niks in beweegt dan is het eetbaar :Y)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:01

Zo kort over datum mik ik zo in de pan. Daar kijk ik niet eens naar :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:03

Ik zet een stipje ik ga op mezelf wonen maar volgens mij is 30 euro goed te doen in je eentje als je alle aanbiedingen koopt

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:12

Ik ga hartige taartjes maken met geitenkaas, gehakt en groenten. Ben benieuwd want het is van dingen die ik nog in de koelkast heb liggen en verder wat ik nog in huis heb. Morgen eet ik weer op de woongroep.
Woensdag nasi van vorige week die ik ingevroren had.
Donderdag pompoensoep met brood
Vrijdag boerenkool met worst
Zaterdag eet ik op de woongroep en zondag ook.
Voor het weekend alleen nog voor manlief wat bedenken als ik op het werk eet. Maar hij eet vaak ook bij zijn ouders als ik in het weekend 's avonds werk. Alleen voor het weekend nog stokbrood en beleg kopen maar dat kan vrijdag wel. Zoals het er nu uit ziet hoef ik dus tot vrijdag geen boodschappen te doen:)

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:37

Ik had vandaag voor 62,- voor 9 dagen en nog wat voorraad producten:
- Hutspot met Valess burgers
- Nasi met biologische kipdijfilet, thaise roerbakgroente, eieren, bakje saté
- Couscous met restje kip bereid en 4 soorten groente
- Verse tagliatelle, met tomaat/mascarpone saus, italiaanse roerbakgroente en biologisch gehakt.
- Prei-kerrieschotel met biologisch gehakt
- brocolli met aardappels en zalmburgers
- Andijviestampot met spekjes en groenteballetjes
- Bietjes, biologische tartaartjes
- Aardappel anders schotel met sperzieboontjes en gehakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:45

Ik ben echt helemaal om wbt gedroogde bonen etc. *\o/* Er liggen vier zakjes in de kast en er staan allerlei potjes te weken in de koelkast. Maak nu zelf al m'n hummus (ga morgen ofzo een keer met witte bonen proberen) en we gaan deze week twee keer linzen eten met allerlei eten uit de voorraad :D :D Ik vind het echt super leuk om te doen! Je haalt zoveel uit zo'n klein beetje, dat vind ik echt mooi. En al het afval dat je ermee bespaart is ook echt super (ik haal meerdere blikjes uit een klein plastic zakje)

Weet iemand toevallig of je het vocht dat bij bijv. kikkererwten zit ook als aquafaba kunt gebruiken? Dat zou helemaal fantastisch zijn, nooit meer blikjes :oo

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:51

Pfoe... moet je denk wel zorgen dat het geconcentreerd genoeg is
Inkoken vermoed ik ?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:58

Sonja_vR schreef:
Pfoe... moet je denk wel zorgen dat het geconcentreerd genoeg is
Inkoken vermoed ik ?

Ja dat zal wel :j Ik kan op zich wel een keer iets simpels ermee proberen te maken, kijken of het werkt. Een paar koekjes ofzo

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:08

Aquafaba van de kikkererwten werkt prima :j Inkoken is meestal niet eens nodig, die kikkererwten absorberen tijdens het koken nog zo veel vocht dat er vrij weinig over blijft na een uur koken, en dan kun je het na afkoelen meteen stijf kloppen :j Laatste keer heb ik er een beetje aardappelzetmeel bij gedaan zodat het niet te snel inzakt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:10

O maar daar gebruik ik het niet voor :) Ik vries het in en dan gebruik ik het in gebak als eivervanger. Dat ze veel vocht absorberen heb ik gemerkt, maar dan gooi ik er nog een kopje water bij ter voorkoming van inkoken :=

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:33

Oh dat is ook slim, invriezen!
Ik heb het tot nu toe alleen voor slagroom en meringues enzo gebruikt, maar in de cake ga ik ook eens proberen :D

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:36

Wij waren 122 euro kwijt voor 2 weken met ze 2e incl koopzegels wat ik niet mee tel aangezien heel boekje 26 euro is. En honden voer van 10 euro zonder dat beide zat ik op 100 euro is 50pw en me doel is 60pw zat er onder dus

Lillith24

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 22:49

Wij waren gisteren 28,74 kwijt! Best prima onder budget(€40 p/w). Vriend haalt morgen nog even een pot plantaardige mayonaise voor €1,27 bij de plus naast z'n werk :)

Ik maak wel een week menu ja. Op die manier weet ik wat we in huis moeten halen + ik kijk altijd eerst wat er op moet die week of wat nog wel even mee kan. Het maken van een weekmenu, of naja, ik bedenk altijd 3/4 maaltijden en dan is er altijd wel wat over zodat we de andere avonden restjes eten. Ik eet ook vaak bij vrienden en m'n vriend ook, dus we komen de week vaak wel door!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:16

8nnemiek schreef:
Oh dat is ook slim, invriezen!
Ik heb het tot nu toe alleen voor slagroom en meringues enzo gebruikt, maar in de cake ga ik ook eens proberen :D

Moet je doen! Het werkt best prima, nog geen verschil gemerkt. Hou ongeveer 2 eetlepels per ei aan, meer toevoegen als de consistentie nog niet goed is :)

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 23:20

Ik kom me ook maar melden!

Ik heb het topic al meerdere keren open en dicht geklikt... en heb nu toch maar besloten om mee te doen!

Ik denk dat wij nu met zijn tweeën op 55-60 euro boodschappen per week uitkomen. En vaak halen we dan nog 1x per week friet of kebab ofzoiets... en dat laatste vergeten we vaak mee te tellen in het wekelijkse budget.

Dus. Ik wil het graag compleet beneden de 50 euro houden. €45 lijkt me ideaal voor de boodschappen en dan kunnen we best eens per week voor een tientje iets halen.
Exclusief eten voor de hond en katten.

Deze week had ik trouwens voor 44 euro boodschappen.
We eten deze week:
- broccoli/krieltjes/gehakballen
- zuurkoolstamp met spekjes (2 dagen)
- maaltijdsoep met stokbrood
- maaltijd/pasta salade

Het geluk van deze week was dat we best veel gewoon in huis hebben. Pasta, aardappelen, gehakt uit de diepvries...

We gaan ervoor!

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 06:13

marlonFloris schreef:
Even een apart vraagje, ik zie nu net dat ik een dicht pak rijst met noten in de kast heb staan maar deze was houdbaar tot nov 2016. Kan ik dit nog gebruiken? Of kunnen daar ondertussen ook beestjes in zijn gaan wonen? Vgm kan er verder met rijst of noten niet echt iets gebeuren.

Ik ben momenteel de vruchtenhagel uit 2014 op aan het maken :Y)

Wij zitten hier met 2 man geregeld op €75 boodschappen per week. Voor 2 man ....
Probleem is vriendlief die gooit er allemaal onnodige dingen in en die wil helaas (nog) niet mee werken aan een challenge. Deste groter de uitdaging voor mij :').
Hij wil helaas ook altijd mee met boodschappen -O-

En dan zit er bij die €75 nog geen eens het dierenvoer ....
Alhoewel das niet helemaal waar de blikjes vlees en kattengrit wel maar rest niet ..

Ben trouwens ook zuiniger aan het rijden (voor zover dat kan met mijn afstanden ...)
Moet iedere dag een uur naar het werk. Normaal 140 over de snelweg :')
Nu cruise op 110 en eerder gas los ipv remmen.
Opbrengst bijna 1150 km op 1 tank ipv 800/900!
Dat vind ik wel heel fijn. Nu tank ik ook nog eens in bels dus dubbele winst *D