Als dromen uitkomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Re: Als dromen uitkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 13:28

Oh ja ik zie nu inderdaad een dikkere vacht hihi.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-23 13:25

Ooh wat leuk dat Gemma weer terug is, kan ze fijne ritjes maken samen met Liselotte. Fijn dat Noah een goede start heeft gemaakt op de pre-school!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-23 09:16

Het zaaien is bijna klaar en ml was het hele weekend thuis. Tijd voor een buitenrit met Liselotte! En we konden zelfs zaterdag en zondag dus beide ponies konden een keer mee. Het is koud en veel wind op het moment dus de ponies waren erg enthousiast. Nikki helaas iets té gisteren. Die begon van blijheid te springen. Liselotte bleef zitten maar was toch best geschrokken en is het laatste stukje maar naar huis gelopen met Nikki aan de hand. Vandaag voor we weg gingen heeft ze Gemma maar even gelongeerd en daarna was ze super braaf. Morgen mag Nikki ook aan de longe voor het rijden.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-23 13:24

Wat heerlijk zo’n gezamenlijke buitenrit! Gelukkig dat Liselotte kon blijven zitten.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-23 00:22

Ik hoop dat er nog meer ritjes komen samen met Liselotte. Ik kan daar heerlijk van genieten. Gelukkig als Nikki bokt of huppelt kun je er gemakkelijk op blijven zitten.

Ik kon het toch niet laten om Arie weer te meten. Hij is in 4 weken 8cm gegroeid van 124 tot 132cm.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-23 06:55

Heerlijke buitenrit echt genieten!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-23 07:29

Nou vandaag voor de 2de keer in 1,5 jaar een uitnodiging voor jury duty. Dit is verplicht tenzij je voor justitie werkt, ziek bent of een andere goede reden hebt. Ik heb geluk want ik woon verder dan 60km bij de rechtbank vandaan (150km) dus ik kan aanvragen om geëxcuseerd te worden wat ik dus ook steeds doe. Je krijgt er namelijk niet betaald voor maar duurt vaak wel meerdere dagen.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-23 11:48

Dat is geluk hebben, dat je geëxcuseerd wordt! Ik blijf jury duty een vreemd systeem vinden.

De buitenrit foto’s zijn heerlijk en gelukkig bleef Liselotte zitten!
Arie groeit gestaag <3

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-23 09:06

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 13:16

Wat een lekker ding en wat groeit ie goed!

Dandelion07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-23 20:24

Hahaha wat groeit hij zeg! <3

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-23 23:01

Hij wordt inderdaad al zo groot! En hij is leuk als hij aan het spelen is. Vorige maand was de dierenarts er voor de tanden. Ze heeft bij hem gevoeld en dat vind ie prima en zei ik kom over een maand of 2 thuis voor castratie. Arie heeft dat gehoord denk ik. Want iedere keer als ik denk hij is ze aan het zakken dan doet hij ze weer naar binnen. Die mogen wij niet hebben.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-23 09:23

wortel115 schreef:
Hij wordt inderdaad al zo groot! En hij is leuk als hij aan het spelen is. Vorige maand was de dierenarts er voor de tanden. Ze heeft bij hem gevoeld en dat vind ie prima en zei ik kom over een maand of 2 thuis voor castratie. Arie heeft dat gehoord denk ik. Want iedere keer als ik denk hij is ze aan het zakken dan doet hij ze weer naar binnen. Die mogen wij niet hebben.

:') _O-

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-23 22:39

wortel115 schreef:

:(:)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-23 11:42

Hier is het rustig. De dagen zijn een beetje hetzelfde. We gaan werken, de kinderen naar school en we doen de paarden. Ik werk extra in het weekend weer want we gaan de eerste 2 weken van juli op road trip.

Ik ga jullie nog updated over Nikki maar ik heb nog niet alle resultaten van de dierenarts dus dat moet even wachten. Nikki is ok nu maar wel nog een lang traject te gaan met eindelijk wat antwoorden waar we eigenlijk sinds we haar hebben naar zoeken.

Gemma en Arie zijn dikke maatjes dus dat is jammer als ze over een paar maanden weer naar huis gaat. Arie vind trouwens Poespoes ook leuk. Liselotte rijd nog steeds graag met Jazz want die is erg rustig en braaf.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 14:00

Wat een leuke foto’s van Poespoes met de paarden!

Wat voor roadtrip zijn jullie van plan?

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-23 18:05

Hele leuke fotos <3

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-23 22:42

Ievie we gaan naar Byron Bay met de auto. Wel verschillende stops met motels onderweg en dan daar ook wat doen.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-23 16:03

Ooh klinkt goed! Byron Bay ben ik volgens mij ook geweest toen we door Australië reisden.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-23 03:32

Onze vakantie plannen zijn wat aangepast. Lilo ons kleine hondje is zaterdag avond bij de dierenarts geweest. Ze had moeite met ademhalen en liet haar plas lopen. Bleek dat ze een ernstige hartruis had en vocht in de longen. Gelukkig lijken de plastabletten te helpen wat ze ademt weer normaal en gaat mee in de tuin om haar behoefte te doen. We hebben haar zelfs nog in Noah zijn wandelwagen mee naar het bis genomen. Dat vond ze super leuk.
Volgende week nog een keer op controle en dan overleggen wat we gaan doen. Als ze goed genoeg is om mee te gaan op vakantie dan gaan we dat doen. Ze zou eigenlijk met Tilly naar een boarding kennel gaan. Maar met medicijnen en extra stress denk ik niet dat dat een goed idee is. Dus voor zolang ze het comfortabel volhoud gaan we gewoon leuke dingen doen en knuffelen. Ik heb ook een vouwbare bolderkar besteld voor haar en Noah om mee te nemen op vakantie want in de wandelwagen is eigenlijk geen plek voor beide en nu Noah 3 is loopt hij ook graag zelf.

Dan Nikki. Ik heb nog niet alle uitslagen en ik zal later een uitgebreide post aan haar besteden. Maar Nikki heeft eigenlijk al sinds we haar hebben af en aan periodes waar ze niet wil draven of galopperen onder het zadel. Ze heeft röntgenfoto’s gehad van hals en rug, kreupelheids onderzoek, echo van baarmoeder en eierstokken, zadelpassers, bit passer, physio, ostheopaat, tandarts. Noem maar op maar we hebben pas met een andere dierenarts ontdekt dat ze insuline resistent is. De uitslag voor evt EMS is nog niet terug en ook dna voor pssm heeft nog geen uitslag. Nikki staat nu dus apart op een aangepast diet en krijgt extra beweging. En ja ik weet dat ze veel te dik is vandaar ook de aanpassingen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Edit dit was even een snelle post. Noah en ik waren in de coffeeshop na zwemles.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-23 08:27

Oef dat is schrikken :(:)

De bolderkar lijkt ideaal
Hopelijk valt het met Nikki ook mee

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-23 19:30

Och jeetje wat sneu van de hond, hoop dat hij snel opknapt en stabiel blijft.

Arme Nikkie ik hoop dat het dieet goed helpt!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-23 03:28

Lilo het hondje er aardig opgeknapt met de medicijnen. Maandag gaan we terug voor controle bij de dierenarts.

Nikki gaat zover goed. Van de week ga ik meer nieuw hooi voor haar ophalen. Ze lijkt wat comfortabeler in haar lichaam als ik met haar aan het werk ben maar voor nu moet ze gewoon veel afvallen en dat gaat natuurlijk niet in een week. Ze had al geen deken aan en haar balancer brokje is suiker en graan vrij dus we gaan zo door. Nu Gemma er nog is staan ze samen in de yard, Gemma gaat binnenkort naar huis want Liselotte wil op het moment niet rijden. Nikki zal dan wat minder blij zijn al kan ze wel een paar uur per dag bij de anderen. Er staat geen gras in de wei ze is vooral apart zodat ik haar ander hooi kan voeren. Jazz en Arie eten nu even hooi in hun stal dus als de deur dicht is kan Nikki daar niet bij. Ik laat wel de yard open zodat iedereen bij Nikki haar hooi kan zodat niemand een lege maag heeft als Nikki in de wei mag.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-23 11:31

Goed nieuws vandaag. Het resultaat van de dna test kwam binnen. Nikki heeft geen PSSM1.Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-23 23:02

Een paar drukke weken gehad hier. Nog een paar dagen en dan gaan we toch echt op road trip. Ik ben nu nog wat extra dingen aan het schoonmaken, voer klaar zetten voor de paarden, katten en Bo de rottweiler. Vanmiddag komen ook de buren langs om te zien wat en wanneer iedereen eet. Ze kennen alle dieren en hebben zelf ook dieren dus dat is fijn. Ik hoop alleen dat ze als ze dekens op doen bij Jazz en Gemma voor de nacht ze die ook afhalen in de morgen tenzij het regent of vriest. Ze zijn met hun eigen paarden best makkelijk en laten ze rustig een week opliggen. Ik vind dat minder fijn als de dag temp oploopt tot 15 graden.

Lilo ons klein hondje weet ik nog niet if ze het gaat halen om mee te gaan. Een paar weken geleden namen we haar naar de spoed dierenarts omdat ze steeds omviel/flauw viel en dan haar plas liet lopen. En ze had moeite met ademhalen. Dierenarts zei hartfalen en vocht in de longen. Er werd toen gezegd dat het al vergevorderd was en we niet te veel moesten verwachten. Wel medicijnen mee voor haar hart en vochtafdrijvers. Thuis heb ik ook haar eten aangepast naar minder zout. Zo heeft ze het de laatste 3 weken best goed gedaan. Ze ging weer uit zichzelf naar buiten, rende wat rond, ze eet en drinkt goed. Helaas gisteren avond viel ze weer om. Ik kijk het vanmorgen even aan maar als ze weer moeite heeft met ademhalen zullen we toch deze week een beslissing moeten maken.

Lilo heeft van te voren eigenlijk niks laten merken. Ja als oudere hond was ze sinds kerst wel wat meer aan het slapen en kon niet meer op de bank springen maar goed als je maar 25cm hoog bent is de bank heel hoog. Verder rende ze gewoon nog rond als normaal. Maar goed het is wat het is en ze heeft 13 goede jaren gehad.