Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

linn1502

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 17:51

ja haha, maar te snel reageren is ook weer niet handig

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:14

Nou, met die autobieder is het niks geworden :')

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:15

Ik heb nu ook iets aparts :')
Twee weken geleden heb ik een van mijn jonge vogels verkocht aan een autistische jongen (gok 26 jaar oid).
Hartstikke enthousiaste jongen. Toen hij de vogel mocht komen ophalen heb ik hem mijn adres en telefoonnummer gegeven.
Dat laatste had ik beter niet kunnen doen :+ Zijn belofte om af en toe updates te geven neemt hij namelijk iets te letterlijk. Ik krijg dagelijks zo'n 5 smsjes (niet overdreven :+ ) met foto's van de vogel op stok, in de etensbak, op de schouder, aan het slapen etc.
Ontzettend fijn dat hij zo blij is, maar hij slaat een beetje door := Hoe ga ik dit voorzichtig duidelijk maken? := Ik vind de updates helemaal niet erg, maar had deze frequentie niet in gedachten :')
Ik dacht de eerste dagen nog: 'ach, dat is alleen de eerste twee dagen en dan stopt het wel', maar we zijn inmiddels 2 weken verder en no end in sight :=

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:27

Hem aanraden een blog te maken die je dan trouw zal lezen? (Op een moment dat je daar zelf zin in hebt O:) )

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:32

Gewoon eerlijk zeggen, een kenmerk van autisme is dat je niet kan inschatten wat anderen denken. Ik zelf vind het vaak juist fijn als mensen dan eerlijk vertellen wat ze denken.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:34

Ik heb zelf 2 autistische broers en weet hoe ik met hen moet omgaan, maar met iemand die ik niet ken vind ik het lastig inschatten.
Bovendien is hij qua ontwikkeling 'jonger' dan zijn echte leeftijd.

Het idee van een blog vind ik wel een goeie trouwens!

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:54

Aarghh hier ook FF gal spugen, heb mijn stübben cognac kleurig springzadel te koop staan... Veel interesse voor, maar niemand komt zijn afspraken na.. Hij is inmiddels al 3 keer "verkocht" geweest.. Denk dat ik hem maar op zolder hang. :-(

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:07

Autisme is heel moeilijk... Misschien gewoon aanbrengen dat je het leuk vind dat ie zijn woord houdt , dat je ziet dat ze het heel goed hebben bij hem en dat je tevreden en gerust bent dat ze goed zitten en dat je hem erin vertrouwt dat hijber goed voor zorgt.

Per toeval geen 18 inch zadel?

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:08

_mexx_lady_ schreef:
Autisme is heel moeilijk... Misschien gewoon aanbrengen dat je het leuk vind dat ie zijn woord houdt , dat je ziet dat ze het heel goed hebben bij hem en dat je tevreden en gerust bent dat ze goed zitten en dat je hem erin vertrouwt dat hijber goed voor zorgt.

Per toeval geen 18 inch zadel?

Nee 17,5.. Maar ik pas er ook in met Mn lange benen en flinke bibs haha

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:26

Cayenne schreef:
Ik heb nu ook iets aparts :')
Twee weken geleden heb ik een van mijn jonge vogels verkocht aan een autistische jongen (gok 26 jaar oid).
Hartstikke enthousiaste jongen. Toen hij de vogel mocht komen ophalen heb ik hem mijn adres en telefoonnummer gegeven.
Dat laatste had ik beter niet kunnen doen :+ Zijn belofte om af en toe updates te geven neemt hij namelijk iets te letterlijk. Ik krijg dagelijks zo'n 5 smsjes (niet overdreven :+ ) met foto's van de vogel op stok, in de etensbak, op de schouder, aan het slapen etc.
Ontzettend fijn dat hij zo blij is, maar hij slaat een beetje door := Hoe ga ik dit voorzichtig duidelijk maken? := Ik vind de updates helemaal niet erg, maar had deze frequentie niet in gedachten :')
Ik dacht de eerste dagen nog: 'ach, dat is alleen de eerste twee dagen en dan stopt het wel', maar we zijn inmiddels 2 weken verder en no end in sight :=

_O- lache

Mischa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 22:34

Oryani schreef:
Hem aanraden een blog te maken die je dan trouw zal lezen? (Op een moment dat je daar zelf zin in hebt O:) )

Dit vind ik een hele goeie tip. Denk dat die jongen er misschien ook echt nog wat heeft. En wie weet komt er een dag dat de verhalen ondekt worden en maken ze er een boek van, "Dagboek van een vogel" ik noem maar iets :o

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:01

ik heb vandaag geloof ik de snelste deals van m'n leven gesloten geloof ik :')

Had te koop een electrische auto van mn dochter en dat geld ging gebruikt worden om een leren tuigje voor onze pony aan te schaffen.
Zette de auto op MP, werd gespot door een kennis van mij, binnen een half uur die auto verkocht en binnen 2 uur opgehaald. En tuig op mp gekeken, berichtjes gestuurd waarvan 1 mij meteen belde want hij deed het liever persoonlijk (ouderwetse zadelmaker die niet van de nieuwste techniek is) en hoppa tuig gekocht :')
Wat een avond :+

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 23:07

oh dat is een fijne meevaller!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 01:31

Mijn vriendin had een advertentie op marktplaats gezet of er iemand gratis pallets had voor ons (niet in de verwachting dat we een reactie zouden krijgen).

Binnen tien minuten een berichtje dat mensen er vanaf wilden want iemand was niet op komen dagen.
Maar ze appten een beetje apart.

Afijn uiteindelijk vandaag met onze kleine auto erheen en alleen wat kleine pallets opgehaald. 's middags zou er nog iemand komen voor de rest. Wij wel balen want er zat één geweldig mooie grote pallet tussen van goede kwaliteit maar die paste niet in de auto.

Kregen we vanavond een berichtje. Andere persoon was ook weer niet geweest dus ze legden de boel mooi voor ons apart en we mogen ze ergens komende week met de grote auto komen halen *\o/*

Ohja en als we meer wilden moesten we het maar even laten weten want zij kon gratis aan meer pallets komen :+ :D

A3a1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:11

Sammie schreef:
Krijg via autoscout een bod op de auto. VP 1750.. reactie: Ik heb interesse in uw auto, bij deze bied ik 500 euries.

:=

Dat is nog netjes, voor mijn auto van 950 euro kreeg ik een bod van 50.
Zelfs eentje dat ze hem als ik 100 euro gaf wel weg wilden komen slepen :-)

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:16

Netjes? Ik vind het onbeschoft, oke onderhandelen hoort erbij dus dat er geboden wordt prima. Uiteindelijk bood ie 900 en hebben wij 1000 gezegd. Maar dat wou ie niet. Dan niet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 10:21

Ik zou er niet eens op in gaan :=

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:04

zo mijn velgen verkocht en opgehaald :D
gister een bod van 200 euro gehad wat ik in principe ok vond maar niks meer gehoord over het afhalen.
vanmorgen een ander gehad die wou komen kijken en ze gelijk meenam en niet zeurde om de MP prijs, had ze daar tekoop gezet voor 250 voor wat onderhandelingsruimte maar daar heeft hij geen gebruik van gemaakt en dan zeg ik niet dat minder ook wel goed is..

nu alleen mijn zadel en fra bontje nog en dan ben ik wel door de grote dingen heen :)

Gydja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:20

Paket is gisteren toch nog binnen gekomen *\o/* gelukkig had de postbode ze achter het huis neer gelegd. Als ik nou gewoon de track and trace code had gehad dan was ik thuis geweest en kon ik het aan nemen.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:54

Even tussendoor, misschien iemand ervaring met dit bankrekeningnummer/deze naam?
Ik ben bang dat ik opgelicht ben!

Heb op 31 mei 26,95 euro overgemaakt naar NL03ABNA0472530089 voor een bitloos FRA hoofdstel. Op 4 & 8 juni gemaild of het hoofdstel al verstuurd was, aangezien ik nog niets had ontvangen. En vandaag op 11 juni heb ik nog een keer gemaild. Tot op heden geen antwoord én geen hoofdstel ;(

Advertentie is ondertussen verwijderd natuurlijk, en ze heeft ook geen andere advertenties op dat account.
Ze heet Kim, en de naam van het banknummer was K. Mulder. Wat kan ik nu het beste doen?

(PS: ik woon niet in NL, dus heb het hoofdstel naar mijn moeder laten sturen, zij zegt dat ze 'm nog niet ontvangen heeft).

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 17:56

Google het nummer even. Als het echt fout is kun je het vaak vinden oo die manier.

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:00

Siersma schreef:
Google het nummer even. Als het echt fout is kun je het vaak vinden oo die manier.

Heb ik gedaan, Google heeft geen resultaten.
Misschien een net nieuw opgestart nummer en ben ik de eerste die erop googled...?
Thanks in ieder geval!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:02

oh niet leuk!
maar wel een klein bedrag, ik zou niet gelijk aan oplichting denken..

woon jij trouwens op het eiland waar nu die races zijn?

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:07

Alja schreef:
oh niet leuk!
maar wel een klein bedrag, ik zou niet gelijk aan oplichting denken..

woon jij trouwens op het eiland waar nu die races zijn?

Haha, klopt, gister was de laatste dag van de races :D afgelopen twee weken vlogen de motoren me om de oren als ik even boodschappen ging doen, bijvoorbeeld 8-) er zijn ook behoorlijk wat (dodelijke) ongelukken gebeurd, helaas >;)

Tja, leek me ook niet, 27 euro is niet zo heel veel inderdaad... Maar vind het gewoon zo stom -:(-

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 18:54

Ow dat is balen zou idd even net nummer en naar checken op Google.

Vandaag kwam iemand wat ophalen maar die had een half uur vertraging en stuurde dus netjes een berichtje super fijn. Bij de deur alles afgehandeld en de deken meegenomen voor de afgesproken prijs.

Alja jij gaat lekker met verkopen zo!