Cosplayers op bokt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

savieralover

Re: Cosplayers op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 20:29

shooten is altijd leuk dus als je interesse hebt ik stel me vrijwillen (en ik gok een vriendin van mij ook wel O:) )

moet voor mijn cosplay voor DCC ook nog het een en ander doen maar heb het de laatste tijd zo druk dat ik vaak geen zin heb om er nog aan te werken. toch maar snel weer oppakken :=

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 01:48

Ik ga morgen aan mijn nieuwe Winter Soldier arm beginnen, die ik nu heb was de eerste keer dat ik met worbla gewerkt heb. Maar hij is echt heeeel hard aan vervanging toe! Is het leuk als ik hier steeds wat updates plaats? Ik hoop hem voor de DCC winter editie af te hebben...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 02:53

Anthea schreef:
Wow, een fullsuit begint bij 1500 euro. Wist niet dat dat zo'n dure hobby was :=

Zelf maken kan ook. Kost veeeeeeeel tijd.

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 23:04

Haarbal schreef:
Ik ga morgen aan mijn nieuwe Winter Soldier arm beginnen, die ik nu heb was de eerste keer dat ik met worbla gewerkt heb. Maar hij is echt heeeel hard aan vervanging toe! Is het leuk als ik hier steeds wat updates plaats? Ik hoop hem voor de DCC winter editie af te hebben...

oehh ja dat zou ik zeker leuk vinden! ook erg leerzaam :D

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 20:23

Ik twijfel of ik uit het topic zou stappen of niet, aangezien toch het grootste deel genegeerd wordt als je niet ontzettend goed of bekend bent... Merk dat er eigenlijk bijna nergens in de cosplay wereld nog oprecht interesse is in de beginners enzo.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:05

hmm dat van beginners zie ik niet zo.., daarbij vind ik ook dat je het niet moet doen om duizende likes en volgers te krijgen.

Tuurlijk is t leuk als iemand je kostuum waardeert, maar ik heb zelfs met de grootste jurk ala belle nog niet veel aandacht. maar ik cosplay voor mijzelf.

Maar toch blijft qua kennis en interesse de anime sector in NL de grootste :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:10

Dat van de beginners ondervind ik ook niet, krijg gelukkig genoeg koppen die mee kunnen denken als het nodig is hier :D

Oh, mijn beginnetje is gisteren voor het eerst uitgetest :))
Afbeelding

Het zit nu nog vast met een simpel draadje, maar eigenlijk wil ik elastiek gebruiken voor het draagcomfort. Waar zou ik zoiets kunnen vinden? Simpelweg in een stoffenwinkel of moet ik daarvoor moeilijker gaan denken? :')

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:16

stoffenwinkel of fournituren zaak :) denk qua draag comfort dat een mooie dikke elastiek t fijnste zit

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:24

Check, dan hebben we daar dezelfde gedachte over :j Thanks!

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:34

graag gedaan :) en makkelijkste is 1 kant effe vastzetten en dan pas gaan passen voordat je het afknipt :P

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:41

Nou ik bedoel ook niet per se de fame enzo, maar ik heb in dit topic en op andere fora meerdere keren om hulp of meedenken gevraagd en het lijkt wel straal genegeerd te worden.

Ziet er wel echt heel gaaf uit ja dat masker!
Ik zou misschien aan een kant klittenband maken, als een soort "breakaway" bij paardenhalsters... Je weet maar nooit.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:45

ik kan je vraag me neit meer herrineren morgane.., denk ook niet dat et intentioneel is geweest.

Klittenband en elastiek gaan niet echt samen alleen ben ik bang voor zown hoofd dingetje.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:54

@Tigress; elastiek hebben ze ook bij de fourniturenkraam op de markt, is meestal goedkoper dan in de stoffenwinkel. SUPERschattig trouwens, en wat tof dat je hond het goed vindt! De mijne zou die helm echt opvreten, haha!

@MorganeR; ik ben net aangesloten, wat is je vraag? Ik ben in 2004 begonnen met kostuums maken, dus misschien kan ik je helpen?

Wat betreft aandacht voor beginners, ik heb de indruk dat mensen/fotografen toch vaak de "mooie jonge meisjes" op de foto zetten, al dan niet met veel decollete etc. Kijk maar eens naar foto's van Elfia, dat zijn toch vaak de lieflijke jongedames. Valt mij persoonlijk echt op, wanneer ik als CATS-kat rondloop worden er veeeeeel meer foto's gemaakt dan wanneer ik als Winter Soldier rondstoemp, haha. Dat heeft met beginners niet zoveel te maken. Andere cosplayers daarentegen kunnen wel degelijk opkijken naar een supergoed/bekend iemand (en geloof mij, das ook niet alles! Ik heb nu een paar Instagram stalkers, bloody annoying) en daardoor minder geinteresseerd zijn in iemand die het allemaal nog niet zo goed voor elkaar heeft, of nog niet zo handig is of geen budget heeft om iets groots/duurs aan te schaffen. Dat heeft denk ik niets met gunfactor richting beginners te maken. Bovendien is er altijd iemand ter wereld beter dan jij :).
Het heeft ook met orginaliteit en herkenbaarheid te maken merk ik. Van Harley Quinn en Joker lopen er op een beurs soms wel 30, andere personages zie je eigenlijk nooit of komen uit een serie/film die niemand kent. Als je dan een cosplayer tegenkomt als iets dat je nooit ziet, ja, dan is het wel even "wow, die is gaaf!" [edit <--- dit is niet specifiek naar iemand bedoeld hoor! gewoon een algemene observatie!]

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:03

ja of je zit al in de gevaren zone dat niemand je herkent :P Ik ben zelf origineel, toch herkenbare dingen met soms een eigen twist maar wat je idd zegt. Ik ben geen maatje 0 en ben erg blij dat i fotograven ken om mijn creaties op de foto te krijgen.

Hou me hart vast voor dcc hoor met aardig wat dijbeen en boobs op display

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:25

Ik snap wel wat je bedoelt hoor MorganeR. Soms als je iets vraagt op een fora word er wel eens uit de hoogte gedaan. Beetje reactjes van “Pfff weet je dat niet? :roll: “.
Dat houd je al snel tegen om dingen te vragen.

Heeeel gaaf headpiece voor je hond! Met wat voor spul maak je dat? En waar kan je dat halen?

Mijn Jinx guns zijn bijna klaar. Vind het wel eng hoor, de eerste keer cosplayen.. Alle ‘attributen’ zien er echt heel erg beginner uit. Maarja, je moet toch ergens beginnen.

Wel wil ik even het zelf gemaakte sniper geweer van vriendlief delen. Ik ben zo trots op hem. O:)
Afbeelding

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:28

fotos youaremystar :D

en wow die lijkt echt, zou ik niet mee over straat durven :P

youaremystar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:39

Ik zal dit weekend foto’s maken als ze af zijn.

Dat zei ik ook al! Vond dat hij de loop maar knal roze moest maken ofzk. :Y)

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:41

zelfs dan nog, niet mee over straat gaan :P ik werd op station al ff aangehouden over me boog die ik was vergeten in te pakken. domme fout van mij, maar politie is echt op high alert

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:41

Ik denk inderdaad dat je met zo'n 'echt' geweer niet snel de meeste cons binnenkomt, en op straat zullen ze er ook niet blij mee zijn... Maar heel cool voor een shoot inderdaad!

@Haarbal, ik cosplay in principe graag, maar merk dat ik echt heel slecht pruiken e.d. verdragen kan. Verder heb ik best uniek haar waar ik nog nooit een karakter mee gezien heb (tot op mijn heupen, een kant donkerblond, andere lichtblond, rechte pony). Mijn haar laat ook echt níks met zich doen behalve perfect stijl, zelfs een professionele kapper krijgt ze niet langer dan een half uur krullend, bijvoorbeeld. Vandaar dat ik zit te denken wat ik dan wel zou kunnen doen.
Nu heb ik al wat dingetjes bij elkaar bedacht maar nog geen idee hoe ik het effectief in elkaar wil draaien, en daar zou ik feedback bij kunnen gebruiken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Even wat foto's van allerlei losse onderdelen waar ik wat mee zou kunnen. Het zou ietsje meer badass uit moeten zien dan poppetig dit keer, dus ik ga waarschijnlijk voor (ripped) zwarte skinny jeans.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:42

pfffff heel lastig, met die maskers zet een steampunk thema voort. Originele dingen verzinnen vind ik heel erg lastig.

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:44

Dat is dus precies mijn probleem... Ze hebben trouwens bij die maskers (zijn maar 10 euro, maar nog niet gekocht) ook van die goggles enzo liggen...

Dat wou ik dan gebruiken als accessoire om mijn haar badass uit te laten zien :')

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:49

ja, je haar kan je ook heel gaaf verwerken in een soort aparte kroon/headpiece en dan je haar daarin verwerken, heb t idee in me hoofd, maar kan geen plaatjes vinden :')

Nala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:50

Beetje eromheen gedraaid inderdaad ofzo. Dat probleem heb ik dus ook :') zoveel halve ideeën in m'n hoofd.

Twilight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 22:51

ja zo iets, lastig haha.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:30

@youaremystar; whoa, zo eentje mag hij voor mij ook wel maken! :D gaaf!

Ik loop met Winter Soldier ook met flinke hoeveelheden wapens rond. Dat moet je echt slim aanpakken. Zo hebben de meeste van mijn repaint wapens gewoon oranje dopjes, maar die plak ik voor fotoshoots vaak af met zwart tape. Op beurzen ben je verplicht om de oranje dopjes te hebben. Heb je die niet, dan mag je hem in het gunstigste geval in de auto gaan leggen. In het minst gunstige geval (bij de DCC!) nemen ze je prop in en wordt de politie gebeld! Je overtreedt namelijk de wapenwet!

Ik vervoer mijn spullen dus goed ingepakt en kleed me pas om als ik binnen ben. In California is vorig jaar nog een Winter Soldier cosplayer opgepakt omdat hij in cosplay door een winkelcentrum liep (beetje dom ook hoor...). Daarnaast waag ik het er met sommige van mijn props niet op, die zijn te echt /illegaal/hebben geen oranje dopje. Die blijven bij bepaalde beurzen thuis, want ik wil het er niet op wagen!

@MorganeR; oooh ja daar kan je wel wat mee! Ik zou wel een richting kiezen idd, dus of steampunk, of meer futuristisch. En dan kan je beetje de badass-kant opgaan door armor pieces toe te voegen, vingerloze handschoenen, kneepads, dat soort werk. Verder moet je zorgen dat je niet TE veel coordineert, dat oogt vaak erg 'bedacht'. En accessoires tot de macht 3, haha, dus zorgen dat je veel details hebt!

Qua haar zou ik me niet druk maken, sowieso niet als je een orgineel iets doet. Als je wel een specifiek personage doet en je kan geen pruik dragen, zou je kunnen overwegen om je kapsel aan te passen. Zo ben ik voor Winter van een assymetrische bob naar een shagcut gegaan en van rood naar bruin. Ik heb de assymetrische lijn wel gehouden, als compromis. Voor Winter Soldier werkt dat prima en ik vind het in het dagelijks leven ook wel een ok kapsel. "Mijn" Captain America heeft blauw met rood haar, die gaat haar haar ECHT niet blond verven voor een cosplay, en wil ook geen pruik op. Ik persoonlijk vind dat het haar prima staat (en het kleurt bovendien bij dr kostuum, haha). Ze is duidelijk herkenbaar als Cap, daar is ze geen blond haar voor nodig. Het moet ook leuk blijven he, en das voor iedereen persoonlijk.
(Nou ben ik een van die gekken die graag doodgaat met een pruik/masker/belachelijk heet kostuum, want cosplay is een speciale vorm van masochisme (lol) maar zo ver gaat lang niet iedereen en dat hoeft ook echt niet! Als je maar lol hebt!)

Wat betreft kapsel, ik vind van die 'gedraaide drolletjes' altijd erg tof, dus een pluk nemen en opdraaien tot een soort vreemde knot en die vaststeken, en dat met je hele haar. En dan lekker wat gekke dingen erin, veertjes, kettingkjes, dreadlocks ofzo!