Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jodie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 10:59

Ohhh helemaal mijn topic dit, snap niet hoe ik dit niet eerder ben tegengekomen :') ik reis al jaren bijna dagelijks met de trein en kom zoveel rare dingen tegen, dat mijn zusje en ik inmiddels tijdens elke treinreis elkaar berichten met een nominatie voor 'meest irritante medereiziger'. Ik zal het gesprek eens opzoeken en wat pareltjes posten zo.

oomens schreef:
Die functie zit er bij ons mannen niet op. Benen wijd zit ook een stuk fijner.

Dit is overigens al 1 van mijn ergste ergernissen, als er een man naast me zit zit ik ongeveer standaard in een hoekje gepropt met mijn benen strak langs elkaar, en neem ik ongeveer de helft van mijn eigen stoel in, omdat mannen zo nodig breed moeten zitten. De helft van de tijd zetten ze gerust hun voet onder mijn stoel neer of komen ze met hun knie tegen me aan. En ik heb echt zo'n hekel aan mensen die in mijn persoonlijke ruimte komen, laat staan me aanraken, dat ik me maar steeds verder opvouw om maar niet in contact te komen met de wijdbeense gast naast me. :Y)

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 11:30

snuffie123 schreef:
Volgensmij de trein vanaf Leiden richting vlissingen, maar het zou ook die van dordrecht kunnen zijn.

Ja hij zong inderdaad niet slecht! Wel heel erg hard, dus toen die net begon schrok ik wel haha.
Hij lijkt trouwens wel heel erg op de man uit het filmpje maar deze man had echt lang haar.

Op dat traject zitten ze meestal inderdaad. En ze geven geen geld uit aan de kapper dus dat zijn haar nu langer is kan wel kloppen :D.
Hij vraagt trouwens altijd hoe het met mijn paard is :+

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:00

snuffie123 schreef:
Inoterry schreef:
snuffie123 schreef:
Haha gisteren kwam er opeens een man (lang viezig haar, onverzorgd) met gitaar in de coupé en die begin een liefldje te zingen om vervolgens met pet langs te gaan(ik heb hem niks gegeven, de rest van de coupé ook niet). Maar was leuker om mee te maken dan die vluchtelingen die zakdoekjes proberen te verkopen.

Welk traject was dat? Dat zou wel eens 1 van de gebroeders kunnen zijn. 1 Van de 2 kan nog best aardig zingen als hij niet teveel, of juist wel :+ , onder invloed is. Meestal moet hij stoppen met spelen en rustig gaan zitten van me. Maar ik heb het ook meerdere keren meegemaakt dat hij gewoon voor een goede sfeer aan het zorgen was in een coupe en dan laat ik hem wel zijn gang gaan.
Alleen is vaak zijn gitaar een beetje zwaar prut gestemd :+ https://www.youtube.com/watch?v=dn9kFRJhH4s

Volgensmij de trein vanaf Leiden richting vlissingen, maar het zou ook die van dordrecht kunnen zijn.

Ja hij zong inderdaad niet slecht! Wel heel erg hard, dus toen die net begon schrok ik wel haha.
Hij lijkt trouwens wel heel erg op de man uit het filmpje maar deze man had echt lang haar.

Ohnee is hij er weer :') Heb die man lang niet meer gezien!

Toen ik in de 1e van het MBO zat was er ook vaak een man met een accordeon in de trein vanuit Leiden naar Rotterdam. Sowieso al irritant, maar hij was er vaak ook al in de trein van 07:00 :=

Ik vind dat gebedel in de trein sowieso erg irritant. Dan weer voor de nachtopvang, dan komt er weer iemand briefjes uitdelen (en alleen z'n hand ophouden en met het geld rammelen, niet eens wat zeggen), dan weer iemand die zelfgemaakte kaarten komt verkopen. Het is ook een stuk erger geworden de laatste tijd, ten opzicht van 2009 waarin ik voor het eerst naar Rotterdam ging reizen. Voor mijn gevoel dan := Maar dat is in ieder geval wel echt één van mijn grootste ergernissen.

The_Cat

Re: Ergrnissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 14:35

Ja, of in Brussel heb je er soms die op het perron komen bedelen, en als je ze dan negeert dan beginnen ze aan je jas ofzo te trekken.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 06:49

Iemand heeft in de hondenpoep gestaan of is net naar de wc geweest.. :r

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 06:57

puppy1128 schreef:
Iemand heeft in de hondenpoep gestaan of is net naar de wc geweest.. :r

Als je na een toiletbezoek zo ruikt dan is er toch iets mis lijkt me.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 07:21

:')

We hebben een werkgerelateerde app groep. Vanochtend eerst het bericht dat de trein niet rijdt van twee collega's, en sta ik ook stil. Bummer. :+
Wordt hard doorwerken straks. _O-

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 09:48

Bij mij reed er ook een trein niet (7:50 vanuit hoorn naar beverwijk) dus heb een uur op het perron gestaan en mensen geinformeerd, handig die ns app!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 14:57

Ik ben al vanaf 11 uur aan het reizen omdat de ns overal bezig is. Dus ik ben blij dat ik eindelijk in de bus naar huis zit. Komen er van die brutale middelbare schoolkinderen

Alleen maar schreeuwen en schelden. Zeg je er wat vsn krijg je een grote bek in een of andere taal.

Werd een meisje boos omdat haar haar vastzat tussen mijn laptop. Ze zit voor me en zit elke keer dr har over de stoel naar achter te doen. Help.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:14

Ik lees hier al een poos mee en sta versteld aan welke kleine dingen sommige mensen zich irriteren.... Misschien niet zo op anderen letten? :)*

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:41

Amaris schreef:
Je kunt toch gewoon je benen bij elkaar houden, wat is dat nou toch.

Het kàn wel, maar desondanks is het van en onder mannen veel meer geaccepteerd om met de benen wijd te zitten. Bij vrouwen wordt het veel eerder ongepast en onfatsoenlijk gevonden. Kan er uiteraard deels mee te maken hebben dat mannen iets minder vaak (korte) rokjes aan hebben.

In het verlengde daarvan heb je ook nog het krabben aan het kruis. Iets minder geaccepteerd dan met de benen wijd zitten, maar ook iets wat je mannen veel eerder zult zien doen dan vrouwen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:51

Zitten mannen niet altijd met hun benen uit elkaar omdat dat anders niet lekker zit wegens het klokkenspel? Ik ga morgen met de trein naar Amsterdam dus ben benieuwd wat ik tegenkom

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 15:58

purny schreef:
Zitten mannen niet altijd met hun benen uit elkaar omdat dat anders niet lekker zit wegens het klokkenspel? Ik ga morgen met de trein naar Amsterdam dus ben benieuwd wat ik tegenkom

Of om de indruk te wekken van een klokkenspel. 'Als die benen niet eens bij elkaar kunnen, dan moet daar blijkbaar heel wat hangen'.

Ik ken zo ook een IJslanderruin (lang hengst geweest) die met zijn achterbenen extreem wijd loopt, alsof alles er nog hangt. Uiteraard weet zijn omgeving beter, maar we laten hem lekker in die waan, anders blijft er van zijn ego weinig over.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:02

oomens schreef:
purny schreef:

Of om de indruk te wekken van een klokkenspel. 'Als die benen niet eens bij elkaar kunnen, dan moet daar blijkbaar heel wat hangen'.

Ik ken zo ook een IJslanderruin (lang hengst geweest) die met zijn achterbenen extreem wijd loopt, alsof alles er nog hangt. Uiteraard weet zijn omgeving beter, maar we laten hem lekker in die waan, anders blijft er van zijn ego weinig over.

:')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:04

Nou, ik vind het anders knap onbeschaafd om er zo bij te gaan zitten dat de halve wereld je kruis in kan kijken :=. En niet alleen dat, maar je neemt er ook nog eens veel meer ruimte mee in beslag dan nodig. Gewoon je benen bij elkaar houden. Hoeft niet eens over elkaar, dat is voor een man misschien wat oncomfortabeler dan voor een vrouw, maar gewoon netjes naast elkaar moet toch geen probleem zijn?

En kruiskrabben, nee. Gewoon nee. Doe dat maar lekker thuis. :n

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 16:44

Vandaag een vrouw die in de trein wilde instappen terwijl ik er nog uit moest met mijn fiets. *Per ongekuk* komt mijn wiel tegen je aan.

puppy1128

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:10

Ik ruik nu naar paard en zit een uur in de trein. Denk dat heel ceel mensen blij met mij zijn. _O-

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:22

Ik zit op dit moment in een vertraagde intercity die zo vol is, dat ik ergens in een propvol gangetje in de 1e klas zit. Gewoon niet meer gezellig dit :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-16 17:32

Foaly, dat je in een kruis kán kijken, zegt niet dat je er oom móet kijken he :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 16:58

Iemand die gezellig met de kinderwagen midden in de deuropening gaat zitten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:25

Laatst iemand die een ei at :x Dat stinkt dus enorm en omdat het zo droog is, gaat iedereen er van smakken. Iets waar ik zo boos van wordt -:(-

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:28

nou, ik ben blij dat je mag eten wat je wilt in de trein, bij lange reizen krijg je erg honger als je daarvoor al een tijdje niet hebt gegeten en de trein maar net heb gehaald omdat je anders te laat komt :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 18:34

Vanmiddag zat ik in de tram. Gaat er voor mij een man zitten die gigantisch naar shag en iets anders stonk. Ben maar ergens anders gaan zitten.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:10

BeSen schreef:
nou, ik ben blij dat je mag eten wat je wilt in de trein, bij lange reizen krijg je erg honger als je daarvoor al een tijdje niet hebt gegeten en de trein maar net heb gehaald omdat je anders te laat komt :)

Nou, ik mag ook mijn tas op de stoel naast me zitten, ik mag ook mijn muziek harder zetten waardoor mensen het misschien ietsje kunnen horen, maar of het netjes is, dat is iets anders. Het feit dat hij eet vind ik nog niet eens zo heel erg, maar die stank die er van af kwam, het bleef de rest van de reis ook hangen in de coupe :r Het mag wel natuurlijk, maar of het netjes is...

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 19:15

Is het niet verboden om sterk geurend eten te nuttigen in de trein? Ik geloof dat dit wel is ingevoerd bij de Arrivatreinen.