tranen, breakups & liefdesverdriet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xDenies

Re: tranen, breakups & liefdesverdriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:12

Voor mijn eerste exvriend is er inderdaad niets anders dan haat & nijd. Tuurlijk hebben we mooie momenten gehad, maar voornamelijk was een hoop nep & afgedwongen als ik er op terug kijk.

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:44

Ohhh zo zenuwachtig.
Hij is hier rond half 10 ik ben net uit werk.
Ik heb echt geen idee hoe we dit gaat afhandelen of aanpakken..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 21:47

Sterkte meid! :(:)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:08

Sterkte!

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:16

Sterkte!

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 22:40

Hallo allemaal,
Al een tijdje lees ik mee in dit topic omdat het tussen mij en mijn vriend niet zo lekker ging. Nu is het dan toch definitief over.
Eigenlijk is het nooit echt goed gegaan tussen ons. Altijd ruzies en strijd omdat onze karakters erg sterk zijn en we met behoorlijk wat dingen een andere mening hebben. Hij verwachtte heel veel van mij, maar zelf hoefde hij dat allemaal niet te doen. Met de tijd ging ik het maar accepteren dat hij in bepaalde dingen geen rekening met mij hield, om de vele ruzies maar te voorkomen. Maar op den duur wordt dat toch te veel en barst de bom. En dan barstte hij goed....
Al een aantal keren heeft een van ons twee besloten om er maar mee te stoppen omdat we elkaar meer verdriet deden dan dat we elkaar gelukkig maakte. Maar iedere keer kwamen we na een paar uur/dagen bij elkaar terug. Afgelopen zomer zijn we ongeveer 2 maanden uit elkaar geweest omdat ik het niet meer kon. Ik moest mezelf blijven wegcijferen en op mijn tenen lopen. Dingen die ik graag samen wilde doen, die hij niet wou en vervolgens met zijn vrienden wel ging doen. Ik kon dat niet meer en trok de stekker eruit. Hij bleef volhouden dat we het samen konden redden en dat hij wilde veranderen, dat hij mij begreep. Uiteindelijk toch weer samen gekomen en zijn we direct daarna samen op vakantie gegaan. Daar liep het eigenlijk al weer mis, maar ik wilde ook mijn best doen om vol te houden.
We hadden besloten om samen voor een huis te gaan kijken, waar ook al de nodige heftige ruzies door waren ontstaan. Samen hadden we de hoop dat het wel beter zou gaan als we samen woonden. We hadden een huis op het oog, hij zag het ook helemaal zitten. Maar toch hield hij alles op afstand en het hoefde toch allemaal niet zo snel, het was immers geen broodje kaas wat je kocht. Toen hadden bij mij de lampjes moeten gaan branden... Maar ik hield hoop. Misschien had hij wel gelijk en moest ik mijn zin is niet zo doordrammen.
Uiteindelijk kwam het zover dat "alles" rond was en we zouden gaan tekenen. Tot hij een dag van te voren heel raar deed. 's middags hadden we het er nog over gehad aan de telefoon over hoe we het moesten doen en 's avonds kwam hij bij mij thuis en kwam het woord eruit. Hij wilde van het huis afzien... Want hij wist niet zeker of hij wel met mij verder wilde. Alleen als ik hem kon verzekeren dat ik niet meer boos zou worden, dan kon hij verder.
Ik was woedend, verdrietig, teleurgesteld. Alweer, de zoveelste teleurstelling.
Hij wilde nog wel met mij verder en dan zouden we later wel kijken om samen te wonen. Voor mij was het echter de druppel. Ik kon mezelf niet nog een keer bij elkaar rapen om het nog maar eens te proberen. Na lang schreeuwen, huilen en proberen naar elkaar is hij naar huis gegaan. Daarna nog veel contact gehad via sms en bellen.

Maar ik weet dat het beter is, dat het niet langer meer kan. Ik heb 2,5 jaar gevochten, mezelf weggecijferd en mezelf pijn laten doen. Nu klinkt het of ik niks verkeerd heb gedaan, maar dat heb ik zeker ook wel. Het is echt niet allemaal zijn schuld.
Ik weet dat het beter is, maar het doet zo ontzettend veel pijn. Ik kan het nog niet bevatten dat het echt zo is, mede omdat hij nog steeds veel contact zoekt.
Ik heb door deze situatie een goede vriendin veel pijn gedaan en ze is daarom ook heel boos op mij. Wat ik volledig begrijp, maar het komt zo hard aan. Ik wil verder niet uitweiden over die situatie.

Het valt mij erg zwaar dat ik ook mijn "vriend" kwijt ben, maar ook meteen een goede vriendin, de enigste uitlaatklep, de enigste die mij wou helpen. Verder heb ik geen vrienden of vriendinnen waarmee ik iets kan gaan doen. Wel mensen die mijn verhaal aanhoren en me steunen, maar daarna voel ik me zo alleen.

Sorry voor het lange verhaal, misschien is het allemaal wat verwarrend. Maar ik moest het even kwijt, en hoop wat bemoedigende woorden te horen.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:06

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:10

Je moet het voor jezelf een plekje geven.
Ik heb er net een punt achter gezet. Het was heel verdrietig en ik brak echt zijn hart maar het is beter zo.
Mijn ervaring lijkt een beetje op die van jou
We konden elkaar niet meer geven wat we wilde door een te groot verschil in denken en doen.
Ik hoop nu vooral dat hij een professional inschakelt om mee te praten want zo als hij nu met zichzelf in de knoop zit zal zijn dagelijks leven negatief blijven beïnvloeden.
Ik zit hier nog met tranen op mn wangen maar het is beter zo
Ik ga het nu een plekje geven en ik hoop dat we normaal met elkaar kunnen omgaan.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:20

Voor jullie allebei een dikke knuffel :(:) :(:) lastige keuzes zijn het

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:26

:) gaat goed komen!
Ik heb gewoon met iedereen gepraat en ben inmiddels weer rustig.
Zit nu gezellig met poes op de bank dus dat is wel erg lekker even rustig kroelen

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:27

Goedzo :j Praten helpt echt hoor, even ventileren en relatieveren.
Dikke knuffel!

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:34

Praten helpt zeker! En het feit dat we gewoon zonder vete nog met elkaar kunnen praten. Hij zit op het moment thuis met zn moeder dus ook wel erg fijn dat hij niet alleen is. Dat is ook wel een gerust stelling

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:40

Praten helpt zeker wel, de momenten alleen vind ik heel moeilijk. Iedereen is heel lief voor me en zegt dat het echt beter is zo. Ergens weet ik dat ook zelf, maar dat gevoel... auw.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 23:44

Ja, die "besef"-momentjes dat je alleen bent zijn heel pijnlijk. :(:)

Yvk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:01

Sommige momenten denk ik "och het gaat wel". En andere momenten vraag ik me af hoe ik dat heb kunnen denken. De ochtenden vind ik heel zwaar. Mezelf uit bed trekken en gaan werken, waar m'n hoofd nu echt niet naar staat. Ik ben er met m'n hoofd ook niet bij.
Het wakker worden zonder goeiemorgen berichtje op mn telefoon te zien. De kleine dingetjes, ze zijn maar klein maar doen t meeste zeer.

De feestdagen heb ik ook geen zin in, heb geen plannen en die zullen er niet komen ook, helaas. Ik hou me er maar aan vast dat het ooit beter wordt...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:08

Ik ga met kerst naar ameland.. Lekker uitwaaien met de honden...
Heb ook geen zin in dat familie geluk om me heen... Als er een bokster is die zin heeft om mee te gaan?

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:12

Er zijn ook mensen op bokt die elkaar uitnodigen om bij hen te komen eten op eerste kerstdag :)
Mocht iemand geen plannen hebben en toch iets leuks willen doen

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:14

Ik vind het wel echt een verademing hoor even tijd voor mezelf
Gister nog wezen huilen maar vandaag voel ik me eigenlijk op en top!
Alleen nog de laatste spullen van hem moeten het huis uit en dan kunnen we het helemaal afsluiten

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:48

Als je er zelf zo volledig achter staat scheelt het inderdaad een hoop

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 23:59

Nou ... morgen gaat het waarschijnlijk gebeuren ..

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:04

Wat? :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 00:26

Ga ik hem weer zien.. is de planning

viphorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 08:19

En xDenies ?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:49

Ik ben ook benieuwd Denies :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:51

Nou, was toch wel heel bijzonder om iemand weer te zien waar van ik verwacht had deze persoon nooit meer te zien. En als ik al verwacht had hem ooit nog te zien; dan was dat niet om af te spreken met mij.

Al met al was het een dag die ik heel anders had verwacht maar veel beter uitpakte. Ik heb natuurlijk met enorm veel stress in de trein gezeten. M'n maag heeft zich miljoenen keren omgedraaid :')
Uiteindelijk vond ik hem dan en gewoon netjes drie kussen op de wang. Toen hebben we eigenlijk heel lang gewoon gekletst. Had niet het idee dat het lang was; de tijd vloog. Daarna iets gegeten en een film gaan kijken. Wilde nog iets anders gaan doen maar hadden we voor moeten reserveren dus dat ging niet door .. beetje doelloos muziek en trailer zitten kijken/luisteren en nog meer gekletst.
Op een begeven moment was het half tien en toen was het toch wel tijd om naar huis te gaan, hij ging nog bij iemand langs.

Bij de trein stapte ie zelfs uit om echt een dikke knuffel te geven (of ik vond dat iig..) en toen zei die nog dat ik niet teveel over dingen moet in zitten en alvast slaaplekker.

Nou je zal wel weten hoe ik naar de trein ben gelopen .. :')
Nu is het ook een beetje afwachten hoe het van zijn kant is gegaan ... maarja.. leek toch wel meer dan vriendschappelijk

En nu maar hopen dat ie niet stiekem meeleest ofzo..