Ergernissen aan de kassa

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Ergernissen aan de kassa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:44

Ik betaal altijd contant. Geen gezeur of risico dat ik niet genoeg meer op m'n rekening heb staan

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:44

Je weet toch welke grote bedragen je allemaal moet betalen iedere maand en dat hou je toch gewoon bij om te zien of dat al gebeurd is? Dus je weet toch hoeveel geld je minimaal op je rekening moet hebben staan voordat je boodschappen kunt doen.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:46

Destination schreef:
Er worden ook wel eens grote bedragen afgeschreven ineens dat er niet meer vroeg geld op de betaalrekening staat ;)

Dat lijkt mij sterk := Zeker grote bedragen zou je inzichtelijk moeten hebben. Oh opeens mn hypotheek eraf.. Niet verwacht.. Dus Vjestagirl heeft eigenlijk wel een puntje.. Als ik twijfel controleer ik eerst.. Je slaat imo nogal een flater, dus die man zal zich ook allerminst prettig erbij gevoeld hebben. Maar goed.. het kan een ieder overkomen en 5 minuten wachten op een mensenleven... Ik probeer mn waterbedrijf al een hele week te bellen. Das inmiddels meer dan 5 minuten. Nog steeds niet gelukt :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:49

Je kan zeggen dat diegene van te voren had moeten kijken of er genoeg op stond omdat jij toevallig haast hebt, maar je had zelf ook van te voren kunnen bedenken dat je dat ene product nodig had, dan had je het hele probleem niet gehad.

Ik heb er een hekel aan als mensen zoveel haast hebben dat ze geen 2 minuten kunnen wachten, meestal gaat dat gepaard met een hele ongeduldige houding en ik vind dat als je zo'n haast hebt, je op dat moment gewoon geen boodschappen moet doen.
Het kan ook drukker zijn dan verwacht waardoor alles wat langer duurt, of de kassa kan vastlopen waardoor je moet wachten, als je daar geen zin in hebt doe dan op een ander moment je boodschappen, dat is ook beter voor je eigen humeur vermoed ik.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:50

Vjestagirl schreef:
Je weet toch welke grote bedragen je allemaal moet betalen iedere maand en dat hou je toch gewoon bij om te zien of dat al gebeurd is? Dus je weet toch hoeveel geld je minimaal op je rekening moet hebben staan voordat je boodschappen kunt doen.

Maar er zijn ook niet-maandelijkse kosten. Als er standaard elk kwartaal een groot bedrag afgeschreven wordt kan ik me voorstellen dat je er niet altijd bij stil staat als je het anders druk hebt.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 17:54

Het zal vast al eens genoemd zijn in het topic (moet bekennen dat ik niet alle 54 pagina's heb doorzocht) maar ik heb er een hekel aan als de caissière me niet aankijkt als ze iets zegt/vraagt. :=
Tuurlijk ben ik zelf ook wel eens chagrijnig geweest toen ik als caissière werkte bij een supermarkt en later bij een bouwmarkt.. maar daar heeft de klant toch weinig mee te maken verder. Een caissière is vaak het laatste gezicht wat de klant ziet voor hij de winkel uit gaat. De hele aankoop valt of staat (vaak) met een goede afloop bij de caissière. Dat beseffen er een hoop zich niet denk ik.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 21:45

Had vandaag weer eens iemand die letterlijk tegen me aan kwam staan bij de kassa, terwijl ik nog bezig was met pinnen. Ik wilde de vrouw aankijken, maar ze stond met haar rug naar me toe heel druk in een andere taal te praten met een vriendin en daarnaast ook nog half aan haar telefoon. Ze hoorde me niet vragen of ik even de ruimte mocht hebben. Ik heb daarom heel bewust een stap naar achter gezet, zodat ze wel moest verplaatsen (ze viel bijna om). Ze keek toen ineens verschrikt om, maar begreep de hint wel. Ik snap best dat het druk was en dat men de tijd wil doden met een gesprekje, maar hou wel afstand.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 09:50

Vjestagirl schreef:
Eigenlijk niet. Wat is er mis met gewoon voordat je van huis gaat ff checken of je wel geld op je rekening hebt?

Ik had 550 euro op mn rekening staan toen ik van huis ging. Kom bij kruidvat, spullen voor 30 euro, lukt niet, saldo te laag. Heeft mijn scooter verzekering besloten zonder mn toestemming een geheel jaar meteen van mijn rekening te halen. Nou ik baalde hoor toen ik bij die kassa stond...

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:11

Saldo te laag kan indd gebeuren. Even wat eraf scannen of transactie annuleren en klaar. Is niet zo'n probleem toch :)

Van die mensen die zeuren dat iets zo duur is. Je hebt het toch echt zelf in het mandje gedaan.. Ohja en als je dan zegt ik kan het eraf halen, dan nee dat hoeft niet. Logica soms van mensen, ze snappen zelf toch ook dat ik niets aan de prijs kan doen? :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:19

Of als mensen bijvoorbeeld maar 20 cent bonus hebben. Jeetje mensen wees eens blij met de korting. Stop alle bonus voordeeltjes eens in de pot en wees verrast hoeveel je spaart

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 11:34

purny schreef:
Of als mensen bijvoorbeeld maar 20 cent bonus hebben. Jeetje mensen wees eens blij met de korting. Stop alle bonus voordeeltjes eens in de pot en wees verrast hoeveel je spaart

Dat kan echt heel erg oplopen! :j

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 15:29

Shenavallie schreef:
purny schreef:

Dat kan echt heel erg oplopen! :j

Ach, linksom of rechtsom betaal je het natuurlijk gewoon zelf..
Ga je naar een lidl of aldi, ben je zo al snel goedkoper uit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 18:43

Dat valt heel erg mee hoor. Ik doe mijn dagelijkse boodschappen bij de Lidl en de rede dat ik daar minder geld kwijt ben is voornamelijk omdat het assortiment ook een stuk kleiner is. Brood is wat goedkoper, maar groente, fruit en vlees zijn gewoon prijzen vergelijkbaar met de AH.

Niet alle aanbiedingen zijn relevant, maar tweede gratis of grote aanbiedingen op vlees (die ze bij de AH wel regelmatig hebben maar bij de Lidl echt niet) maken het toch wel goedkoop boodschappen doen. Toen ik nog boven een Albert Heijn woonde was ik doorgaans goedkoper uit dan nu ik boven een Lidl woon.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 18:44

purny schreef:

Ware het niet dat de appie nog wel eens eerst de prijs verhoogt en dan het product in de bonus gooit. :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:03

Ik ben altijd juist duurder uit bij de Lidl. Het hangt er maar net vanaf wat je haalt en hoe handig je inslaat :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:05

Idd. En dan wil ik echt de appie niet omhoog brengen omdat ik er werk maar bijvoorbeeld met de hamsterweken krijg je 1 plus 1 gratis. En zo ook met de robijn

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:15

Het loont het meest als je de winkels combineert. Ik heb t regelmatig dat de kaas die in de aanbieding is nog altijd duurder is dan de goedkoopste variant... niet elke aanbiedin is dan ook het goedkoopst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 19:18

Combineren is idd het fijnst, dat doe ik ook. Ga naar de Dirk, Lidl en Appie en ik puzzel altijd met de foldertjes. Brood is bijna altijd bij de Lidl het goedkoopst (en het lekkerst), en verder lekker aanbiedingen kijken :))

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:50

Van die mensen aan je kassa die 4 verschillende setjes boodschappen afrekenen. Heel verwarrend! Vooral als ze de beurtbalk er niet tussen leggen maar er wel vanuit gaan dat je weet welke boodschappen bij wat hoort :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:22

Het was me het dagje wel. Klanten die eerst alles rustig in gingen pakken en daarna pas betalen. Klanten die moeilijk gingen doen over jawel de legitimatie en klanten die rustig hun bonuskaart gingen zoeken. Gelukkig morgen vrij

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:20

Zo blij dat je hier niet aan de kassa zit Purny. Ik voel me heel erg traag als ik jouw zo hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:25

Ik irriteer me soms wel aan klanten die een grap maken die niet grappig is :P
En dan schaapachtig lachen omdat het toch een klant is :)

Ach, de leuke gesprekken met klanten heffen het dan wel weer op!

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:38

Ik erger me aan klanten die klagen dat ze het zo zwaar hebben en bij de voedselbank lopen, maar vervolgens wel een leuk bedrag aan sigaretten besteden.
Maar ik moet klantvriendelijk zijn, dus altijd blijven lachen en niets laten merken :o

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 21:41

Dat soort mensen horen niet eens bij de voedselbank te mogen lopen. :o

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:56

kohtje schreef:
Zo blij dat je hier niet aan de kassa zit Purny. Ik voel me heel erg traag als ik jouw zo hoor.

Normaal vind ik het niet erg hoor maar met dagen als dit is het gewoon een opstopping. Je kan ook eerst afrekenen en dan rustig je boodschappen inpakken. Dan kan ik weer verder met de volgende klant