Lange afstandsrelatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hommage

Re: Lange afstandsrelatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:56

Ja die heb ik, heb hem ontmoet toen ik op vakantie was in Turkije, lekker cliché haha.
Ga morgen over drie weken naar hem toe, na negen maanden wachten en urenlang skypen :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 22:58

Oooh wat leuk :)
Hoelang blijf je daar?
Hoe oud zijn jullie eigenlijk?

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:01

Helaas maar 12 dagen, de bedoeling is om in juli weer terug te gaan voor een langere tijd, of dat hij naar Nederland komt als hij vrij heeft van z'n werk. Ik ben 16 en hij net 23, vrij groot leeftijdsverschil dus, al heb ik er zelf tot nu toe nog geen last van gehad :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:02

Over dat leeftijdsverschil moet je je geen zorgen maken hoor. Mijn vriend is 9 jaar ouder dan ik ;)
Ik heb er zelf ook geen last van, ik merk het ook niet eens meer.
Gaan je ouders wel mee of ga je alleen?

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:08

Dat klopt inderdaad, alleen op deze leeftijd is het een vrij groot verschil waar best veel mensen over vallen merk ik. Mijn ouders gaan sowieso mee, ook om hem en zijn familie beter te leren kennen, wat nog best lastig wordt aangezien alleen hij engels spreekt.
Rijdt jouw vriend ook paard? Had gelezen dat je hem op bokt ontmoet had?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:11

Doe eens een gok hoe oud ik ben zou ik zeggen ;)
Wordt nog even spannend dus.
Hij reed paard maar hij heeft zn paarden helaas moeten verkopen. Ja klopt!

Wat staat er eigenlijk in jouw onderschrift? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:13

Ik vind dat wel een heel groot verschil.. Goed dat je ouders meegaan. :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:18

Ik vind het verschil wel meevallen eigenlijk.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:18

FNews, ik heb echt geen idee hoe oud je bent.. Wel leuk dat hij dezelfde hobby heeft!

Anthea, klopt dat is het ook, vooral nu. Vind het persoonlijk later wel meevallen.

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:19

Ik neem aan dat jij van 1997 bent?
Ik ben dan een jaar ouder dan jij. Ik word in mei 18 en mijn vriend is net 27 geworden.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:22

Toch nog iemand die een beetje in hetzelfde schuitje zit. Ik word in mijn omgeving soms best raar aangekeken, wat ik best kan begrijpen, maar vind het wel jammer :).

Ben ook wel benieuwd of meer mensen (aan het begin) van hun relatie mensen in hun omgeving hadden die negatief reageerden vanwege de afstand?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-14 23:25

Hier schrokken ze idd van de leeftijd. Maar ik dacht: het is mijn vriend, niet die van jullie dus hou jullie commentaar maar mooi voor jezelf.

Ondertussen is mijn familie en die van hem het gewend. Ik werd door zijn familie meteen als familie beschouwt gelukkig, beetje jammer dat ik ze niet altijd kan verstaan :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 00:38

Interessant wel. :j

Mijn ouders zouden het inderdaad niet geaccepteerd hebben, een vriend in Turkije op 16 jarige leeftijd.
Nu zijn ze er uiteraard ook niet al te blij mee, maar goed. Het is zoals het is. Je houdt me echt niet tegen.

9 maanden elkaar niet zien is een lange tijd! Het weerzien gaat vast heel leuk worden. :D

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 09:29

Welkom Ilja! :)

Ik vind het leeftijdsverschil inderdaad wel meevallen hoor. Denk dat het eerder een grote kloof is qua levensfase. Kan me voorstellen dat hij met andere dingen (werk, leven opbouwen) bezig is dan jij (school, studie?). Hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar het kan wel voor moeilijkheden zorgen.
Ben benieuwd hoe je het vindt om hem weer te zien! Het is nu natuurlijk wel anders dan op vakantie.
Heb je zijn ouders al eens ontmoet?

Ik ben afgelopen weekend verhuisd, en zit nu dus in mijn nieuwe huisje in het prachtige Prenzlauerberg <3 <3 <3 Ben er helemaal verliefd op, haha. Als het meezit krijg ik vandaag internet, dus dan kan ik ook weer gewoon vanuit huis bokken, ipv alleen op het werk.
Vriendje gaat morgen op studiereis, dus ik hoop dat we voor die tijd nog even kunnen skypen. Mis hem behoorlijk... Gelukkig komt hij de 16e mei 'alweer'. Voor ons best een lange tijd, maar ik mag niet klagen, als ik zie hoe lang anderen hier moeten wachten...

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:28

Leuk xSW. Je hebt het vast al verteld maar waar ligt Prenzlauerberg? Ik vlieg donderdag weer naar Londen want maandag is een nationale vrije dag daar dus die moeten we dan natuurlijk samen doorbrengen :D. Dat wordt dan het derde weekend achter elkaar dat we elkaar zien dus ik mag zeker niet klagen.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-14 11:38

Ik ben jaloers, DromenLies! Hier is donderdag een vrije dag, maar helaas kon ik de vrijdag niet vrij krijgen :(

Prenzlauer Berg is het oude Oost-Berlijn. Mijn nieuwe huisje staat in een stuk dat heel goed bewaard is gebleven (oude Joodse wijk, dus die was in WOII uitgestorven, en in de Sovjet-tijd verwaarloosd), en waar nu dus nog heel erg het 'echte' oude Berlijn te proeven is. Daarnaast is het nu een hele hippe, levendige wijk met veel cafeetjes en restaurants :)
Kleine impressie van google images: https://www.google.de/search?q=prenzlau ... 02&bih=455

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:00

Dan zal ik maar niet vertellen hoeveel leeftijdsverschil er tussen mij en mijn vriend zit haha.

Gaat allemaal goed hier. Méga druk in het hotel. Heb nu ook weinig tijd om goed bij te lezen. Volgende week meer tijd hoop ik :)

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:08

Mel, ben ik nou wel benieuwd naar ;)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 19:33

Haha!
Ik ben 21, mijn vriend is vorige week 38 geworden.

Ja het leeftijdsverschil is groot. Ik heb mijn ouders er nooit over gehoord. Zijn ouders hebben het ook nooit een probleem gevonden.
Nu ben ik misschien ook wel wat 'ouder' qua veel dingen. Ik leer dingen van hem, maar hij leert ook zeker nog dingen van mij. Denk dat qua uiterlijk je ook niet ziet dat we zóveel schelen, tuurlijk wel wat, maar niet zoveel.

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 20:26

xSwanHeart Ik heb zijn moeder alleen via skype gesproken, zijn vader heb ik alleen gezien op foto's. Zou ik mogen vragen wat je hebt gestudeerd en of dat ook de reden geweest is waarom je naar Duitsland bent verhuisd? :)

_Mel dat is inderdaad een groot verschil, dan vind ik het bij mij spontaan meevallen haha. Ben je van plan om uiteindelijk altijd in Griekenland te blijven?

FNews

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-14 22:12

Mel, das idd een best verschil. Als jullie maar gelukkig zijn maakt dat helemaal niet uit!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 09:59

Ik vind het zo leuk jullie verhalen te lezen. Eigenlijk is het ook wel heel spannend zo'n lange afstandsrelatie.
Wij hebben een soort geluk bij ongeluk, althans, ik :+
Mijn vriend kan komende maanden geen rugby meer spelen door een blessure + daarbij horende operatie. Dus nu zijn we op zoek naar een huis, in Nederland. Hij gaat lekker coachen hier *\o/* Toch weer samenwonen gelukkig.
Ik keek er zo tegenop om na bijna een jaar samen wonen 3 landen verder te gaan wonen. Natuurlijk heel naar van zijn blessure, maar stiekem vind ik het dus wel fijn :))

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-14 22:10

Wow, komen nog wel grotere verschillen voorbij zeg :oo maar dat hoeft niks te uit te maken. Zoals al eerder gezegd, het zou meer het verschil in levensfasen zijn, die voor 'problemen' zouden kunnen zorgen, maar dat hoeft natuurlijk niet.
Ik ben 20 en mijn vriend is 22, dat is geen schrokkend verschil :Y)

Ilja_1997: Welkom! Wat leuk dat je hem binnenkort weer ziet :) !

Lisitano: wat fijn voor je! (minder voor je vriend en zijn blessure natuurlijk) maar ik begrijp heel goed dat het voor jou een opluchting is :)

Ik heb echt een heerlijk weekje gehad in Polen samen met mijn vriend. <3
Mooie stad, veel te doen, lekker eten en gewoon lekker veel tijd door brengen samen <3

Nog wel wat sensatie op het vliegveld vandaag: hele vliegveld geëvacueerd en oh, die Polen zijn zo subtiel in proberen duidelijk te maken wat de bedoeling is ... niemand had door wat de bedoeling was :Y)

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:01

Ilja_1997 schreef:
xSwanHeart Zou ik mogen vragen wat je hebt gestudeerd en of dat ook de reden geweest is waarom je naar Duitsland bent verhuisd? :)

Tuurlijk! Qua studie ben ik helaas een beetje minder geslaagd in het leven. :') Heb één jaar Milieuwetenschappen gedaan, en één jaar Duits. Met beide ben ik gestopt omdat ik studeren, zeker in combinatie met een eetstoornis, niet kon handelen. Heb me zelden zo rot gevoeld als toen. Daarna heb ik een jaar bij een boekhandel gewerkt, om te bedenken wat ik evt wel wilde studeren, en wat ik verder met mijn leven wilde doen. Daar kwam niet zo heel veel uit, behalve dat ik me helemaal niet op mijn plek voelde daar. Wilde dus graag een andere baan, enhet liefst iets met Duits, want daar ben ik aardig goed in. Aanvankelijk was het plan helemaal niet om naar het buitenland te gaan (sterker nog, het was 'een baan vinden in Amsterdams en samenwonen met mijn vriend'), maar toen kwam ik deze baan tegen. Heb er eigenlijk voor de grap op gesolliciteerd met de gedachte dat ik er anders spijt van zou krijgen. Schrok me dan ook rot toen ik werd gebeld, haha. Aanvankelijk werd ik er heel nerveus van, maar toen kreeg ik toch wel een beetje de kriebels om eens helemaal op eigen benen te staan, en mijn eigen leven op te bouwen. (Ipv vast te blijven zitten in mijn oude routine.) Zat in NL eigenlijk gewoon niet lekker in mijn vel.
Dusja, zodoende ben ik hier terecht gekomen. Klein puntje van discussie is nu wel dat ik eigenlijk niet meer terug wil, maar vriendlief niet uit Amsterdam weg wil :')

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-14 10:07

Haha, Lisitano, daar zal je inderdaad stiekem wel blij mee zijn! Zo hoopte ik (heel stiekem) dat mijn vriend zijn studie niet zou halen, en uit zijn studentenwoning zou moeten :p In de hoop dat hij dan maar naar Berlijn kwam, haha.
Wat gaan jullie met het huis doen, als hij weer kan spelen?

Jetske: Leuk dat het gezellig was! Weet je al wanneer je hem nu weer gaat zien?

Die van mij zit nu met zijn studie in Turijn, wat betekent dat hij bijna geen internet heeft. Skypen kunnen we dus sowieso niet, en appen is ook al lastig. Vind het wel moeilijk hoor, om zo weinig van hem te horen. Hoe deden mensen dat vroeger, haha :p

Sorry voor de twee posts, maar mijn telefoon flipt af en toe een beetje van bokt.