Storm op komst

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsha

Re: Storm op komst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:29

Hier een drastische maatregel die ik normaal nooit neem: ik ben vandaag met de bus naar stage gegaan :))

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:46

Ik heb er gisteren eigenlijk helemaal niks van gemerkt (Assen). Inmiddels is het wel begonnen met flink te regenen hier. Afwachten hoe en wat verder...

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:56

Hier valt het mee, alleen wat regen..

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:57

Hier geen voorzorgsmaatregelen.
Misschien valt het mee misschien niet.

Was vanmorgen wel druk op de weg en verwacht vanmiddag ook veel drukte.
Zie wel hoe mijn vee het overleefd.

Vorig jaar vloog er een raam bij ons uit dus dat kan niet meer.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 09:58

Hier is de lucht een vreemde kleur. Maar verder nog rustig. Eerst maar eens zien of het echt zo erg wordt.

_MelisS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:06

Kirsha schreef:
Hier een drastische maatregel die ik normaal nooit neem: ik ben vandaag met de bus naar stage gegaan :))

daar zit ik ook over te denken ja, om met de bus naar het werk te gaan.
hier stormt t namelijk behoorlijk. En t blijft regenen :brr:

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:08

Buienradar ziet er wel lelijk uit voor Noord Holland.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:09

Windje trekt voor hier al best aan, ook vannacht al wat vlagen. Regen begint nu te komen langzaam. Hier voorspellen ze windkracht 5 a 6 geloof ik. Maar we hoeven nergens heen, alleen vanmiddag even kort de griepprik halen.

Knol heeft dekentje op voor de nattigheid vandaag en vannacht, kipjes gaan over een uur weer naar binnen denk ik voor het geval ze wegwaaien, die zijn extra vroeg losgelaten vandaag. Verder vannavond boerenkool met worst opeten voor de houtkachel. :Y)

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:10

kan je vertellen dat het hier in Heerhugowaard ook echt poedersuiker weer is. wat een regen. ben blij dat ik nog in bed lig :')

Florale

Ik woon in julianadorp,maar het begint hier wel al lekker aan te wakkeren. Al denk ik niet dat we het gaan halen bij verleden jaar,

FriesWytske

Laatst bijgewerkt door FriesWytske op 21-10-14 10:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:11

Hier waait het al flink en het regent ook...

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:15

Hier in Brabant valt het nog wel mee, wat wind en grauw, maar nu regent het nog niet eens..

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:19

Ik woon in noord holland (hoorn), code rood. Maar hier is alleen wat regen en een normale wind die hier wel vaker waait. Geen nood weer. De piek zal volgens zeggen vanavond/vamacht wezen, dus vanavond ga ik me paardjes binnen zetten denk ik maar weet dat nog niet zeker, dubio haha.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:21

Hier kop van Noord Holland, regent het wel aardig maar de wind vind ik nog reuze meevallen.
Verder weinig voorzorgsmaatregelen genomen hihi

Huh code rood voor NH? Ik zie op buienradar alleen maar code geel hoor

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:23

Ik woon ook best dichtbij de kust, maar we zullen zien hoe het gaat. Gelukkig ben ik vroeg uit en ook redelijk vroeg thuis :)

Zie overigens ook alleen code geel staan.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:25

Code rood? Ik zie hem ook niet staan, zit in Amsterdam. Hier maakt het me niet zoveel uit, maar ik hou wel contact met mijn ouders in Friesland, waar ook de pony's buiten staan.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:26

Ik heb de paarden voor het eerst sinds maanden op stal nu. Het giet behoorlijk en ze staan heerlijk tevreden en droog hooi te kauwen. Net de paddock en de bak gemest, nu het nog niet blupsig is. En ik ga zo alle losse dingen om het huis heen naar binnen halen of vastzetten.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:29

Hier in Leeuwarden valt het allemaal nog wel mee. Erg grijs en grauw en het regent een beetje. Waaien doet het hier altijd wel dus daar kijk ik niet zo snel van op. Ik weet niet, ik heb ook helemaal niet het idee dat het gaat stormen :+ Maar goed, Buienradar ziet er toch wat minder vrolijk uit, vandaar dat ik de bus ook heb gepakt :D

Overigens staan de paarden bij ons gewoon buiten. Mijn Tinker waait niet zo snel van haar sokjes af en ik heb ze liever buiten (staan geen bomen die kunnen omvallen o.i.d.) dan binnen in ons schuurtje.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:31

Hier egmond aan zee vind ik t eerlijk gezegd ook zwaar meevallen.
Misschien windkracht 5/6 en regen maar verder valt t allemaal wel mee.
Als er storm op komst is zou ik zeggen windkracht 11/12.
T zeetje moet dan veel heftiger zijn qua golven nu valt dat ook wel mee.
T zand moet om je oren vliegen etc etc

Paarden staan hier ook buiten.
Laatst bijgewerkt door NathalietjeB op 21-10-14 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:33

korbakimmy8 schreef:
Ik woon in noord holland (hoorn), code rood. Maar hier is alleen wat regen en een normale wind die hier wel vaker waait. Geen nood weer. De piek zal volgens zeggen vanavond/vamacht wezen, dus vanavond ga ik me paardjes binnen zetten denk ik maar weet dat nog niet zeker, dubio haha.

Bedoel jij dat kaartje dat rondging op facebook?
Want daar hadden ze het idd over code rood en in de kop van NH zelfs over paars bedenk ik me nu. Maar volgens mij is dat een pagina die nogal overdrijft hihi

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:36

We zullen het zien of we echt storm krijgen of dat de weermannen en vrouwen weer aan het overdrijven zijn geweest. Volgens buienradar gaat het niet harder als windkracht 6 hier waaien. Wacht gewoon af wat er gaat gebeuren.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:36

Hier in Brugge aan het werk motregen op dit moment en al behoorlijk wat wind maar echt stormen is het nog niet. De paarden blijven vandaag waarschijnlijk wel binnen. Mijn vader ging het bekijken hoe het weer vanmiddag is. Misschien dat hij ze enkel bij wat motregen een uurtje de wei op gooit zodat ze de benen kunnen strekken en hij de stallen kan schoonmaken voordat het echt slecht weer is en ze weer op stal kunnen. Normaal doe ik mijn stallen zelf elke avond maar in dit soort gevallen doet hij het snel zodat de paarden daarna weer op stal kunnen. Want in de echte blud, wind en regen staan ze toch niet graag buiten. Dan staan enkel met hun kont naar de wind en de regen in een troepje zielig te kijken. Ze vinden er dan ook niets aan op dat moment en doen we ze dus wel een plezier om ze dan een dagje op stal te houden. Anders zijn ze graag buiten maar niet in zo'n weer.

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:51

Hier in Den Haag valt het nog mee, wel regen en wind maar niet extreem. Paarden gaan vandaag niet in de wei (te nat) maar in de paddock voor zolang dat gaat, ze kunnen wel ergens tegen maar met enorme rukwinden haal ik ze bij uitzonderingen als vandaag toch wel binnen.
Ben benieuwd of het echt heftig wordt, hoop het toch niet :(

korbakimmy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-14 10:51

kiki1976 schreef:
korbakimmy8 schreef:

Bedoel jij dat kaartje dat rondging op facebook?
Want daar hadden ze het idd over code rood en in de kop van NH zelfs over paars bedenk ik me nu. Maar volgens mij is dat een pagina die nogal overdrijft hihi

Ja van die pagina, die geeft idd rood aan, (op meerdere afbeldingen en statusen.) Zie nu ook dat het wisselt qua codes die er gegeven worden. Oranje en geel enzo. Maarja:P Wat zeggen die codes eigenlijk, we kunnen er helaas toch niks aan doen dus wacht het allemaal maar af:P Twijfel alleen of ik me knollies binnen zal zetten (2 minis)