Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kayleigh__ schreef:Ben altijd al benieuwd naar het spul wat ze bij het voetballen gebruiken. Als een voetballer dan onderuitgehaald word en hij ligt op de grond te schreeuwen van de pijn, dan komt er zo'n mannetje met een spray. Spray erop en voetballer huppelt door alsof er niks gebeurd is.
Wat is dat spul?
) vuurneon schreef:Kayleigh__ schreef:Ben altijd al benieuwd naar het spul wat ze bij het voetballen gebruiken. Als een voetballer dan onderuitgehaald word en hij ligt op de grond te schreeuwen van de pijn, dan komt er zo'n mannetje met een spray. Spray erop en voetballer huppelt door alsof er niks gebeurd is.
Wat is dat spul?
Dat is koud spray; koelt het erg snel af en vermindert ook de pijn en zwelling. Helaas heeft het ook een nadeel... Te lang spuiten en te dichtbij zorgt voor bevriezing en een fikse blaar dus het is wel spul om voorzichtig mee om te gaan.
(Naast dat het gewoon geweldige acteurs zijn en door de adrenaline heus wel wat meer auwies kunnen verdragen naast het veld)
Jorinda schreef:sanso schreef:ik bedoel dit niet verkeerd en bedoel er ook niks mee
maar zouden mensen met overgewicht het met warmer weer nu ook warmer hebben bij hogere tempraturen?
Geen last van, ik ben een koukleum
ik hou van dat weer
Musiess schreef:Nee ik heb al naar mn matras gekeken.. echter vind ik het zeker op een hand lijken.. als je kijkt naar de vingers..choenen hebben het zelfde patroon en deze (vooral de pink) is 'gebogen'/'scheef' alsof iemand zn vingers gebroken heeft gehad.
Het matra was het niet.. mssn mn eigen hand.. maar dan zou die veel kleiner moeten zijn..
ook zie je de 'kussens' van je hand zitten net onder de vingers.. nee ik vind het personlijk niet op een schoen lijken

Jaime_ schreef:Als iemand in coma ligt, krijgt die neem ik aan gewoon sondevoeding oid, want een mens heeft ook in coma energie nodig voor de vitale organen etc. Maar... Als je voeding/vocht binnenkrijgt moet dat er ook weer uit.. Hoe werkt dat bij iemand in coma?

Anne_GTI schreef:Waarom draait een draaikolk (in de gootsteen bijvoorbeeld) op het zuidelijk halfrond de andere kant op en wat voor kant draait de draaikolk op als je precies op de evenaar staat? Of draait het dan helemaal niet?

LittleMiss schreef:Anne_GTI schreef:Waarom draait een draaikolk (in de gootsteen bijvoorbeeld) op het zuidelijk halfrond de andere kant op en wat voor kant draait de draaikolk op als je precies op de evenaar staat? Of draait het dan helemaal niet?
Schijnt een fabeltje te zijn. Het heeft te maken met het draaien van de aarde en eigenlijk alleen betrekking om hele grote luchtstromen zoals bijv. een orkaan (heeft een naam, ...effect, weet t niet zo snel). Het effect op water in een badkuip of gootsteen is echter zo klein dat een kleine oneffenheid in het afvoerputje bijvoorbeeld al kan zorgen dat het water de andere kant of gaat.
vuurneon schreef:Is er ook een nut van het kaal worden van veel mannen? (Vanuit de evolutie bekeken)

sanso schreef:ik bedoel dit niet verkeerd en bedoel er ook niks mee
maar zouden mensen met overgewicht het met warmer weer nu ook warmer hebben bij hogere tempraturen?
miss_lizje schreef:Waarom de spellen "legend of Zelda" een hoofdrolspeler hebben die dus Link heet en geen zelda, De princes (die je in de meeste gevallen moet redden en anders amper in het spel voorkomt) die wel Zelda heet heeft er veel minder mee te maken. Waarom hebben ze het dan niet "Legend of Link" genoemd?

Iolanthe schreef:vuurneon schreef:Is er ook een nut van het kaal worden van veel mannen? (Vanuit de evolutie bekeken)
Waarschijnlijk niet, tenzij het bedoeld is om oudere mannen nog een beetje aantrekkelijk te maken
Ik denk dat het mensen gewoon meer opvalt omdat mensen steeds langer leven, en misschien komt het ook door allerlei onnatuurlijke zaken waar we mee in aanraking komen. Het is maar een gedachte hoor, geen idee of het wetenschappelijk juist is