Dingen die je altijd al had willen weten...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:49

Heb je geen matras in die vorm/matje onder je matras?

xStephanie

Re: Dingen die je altijd al had willen weten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 20:52

t lijkt idd op een schoenafdruk, of een uit de kluiten gewassen voet, heel vreemd....

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-13 20:53

sanso schreef:
ik bedoel dit niet verkeerd en bedoel er ook niks mee
maar zouden mensen met overgewicht het met warmer weer nu ook warmer hebben bij hogere tempraturen?

Geen last van, ik ben een koukleum :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:08

Mensen met overgewicht hebben het relatief sneller warm dan mensen zonder gewicht of zelfs ondergewicht, maar je moet het eigenlijk per mens zien.

Ik ben nooit slank geweest (maar niet te dik), heb het wel altijd snel warm gehad. Maar op dit moment heb ik flink overgewicht en heb ik het veel sneller warm.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:57

Kayleigh__ schreef:
Ben altijd al benieuwd naar het spul wat ze bij het voetballen gebruiken. Als een voetballer dan onderuitgehaald word en hij ligt op de grond te schreeuwen van de pijn, dan komt er zo'n mannetje met een spray. Spray erop en voetballer huppelt door alsof er niks gebeurd is. :')
Wat is dat spul?

Dat is koud spray; koelt het erg snel af en vermindert ook de pijn en zwelling. Helaas heeft het ook een nadeel... Te lang spuiten en te dichtbij zorgt voor bevriezing en een fikse blaar dus het is wel spul om voorzichtig mee om te gaan.
(Naast dat het gewoon geweldige acteurs zijn en door de adrenaline heus wel wat meer auwies kunnen verdragen naast het veld :') )
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 10-03-13 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 22:58

Dat is zeker wel een hand! Haha zo grappig. Waarchijnlijk heb je in elkaar gelegen met je hand op je buik waardoor je hand een kleine oppervlakte had omdat je in elkaar zat. Maar toen je niet meer in elkaar zat ziet het er groter uit omdat het 'uitrekt' natuurlijk! Het meest logies lijkt mij :) !!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:02

vuurneon schreef:
Kayleigh__ schreef:
Ben altijd al benieuwd naar het spul wat ze bij het voetballen gebruiken. Als een voetballer dan onderuitgehaald word en hij ligt op de grond te schreeuwen van de pijn, dan komt er zo'n mannetje met een spray. Spray erop en voetballer huppelt door alsof er niks gebeurd is. :')
Wat is dat spul?

Dat is koud spray; koelt het erg snel af en vermindert ook de pijn en zwelling. Helaas heeft het ook een nadeel... Te lang spuiten en te dichtbij zorgt voor bevriezing en een fikse blaar dus het is wel spul om voorzichtig mee om te gaan.
(Naast dat het gewoon geweldige acteurs zijn en door de adrenaline heus wel wat meer auwies kunnen verdragen naast het veld :') )

Haha, aanstellers kunnen het zeker zijn. Mijn vader en ik vroegen het ons elke zondag weer af of wat die spray nou was en of het ook werkte. Grappig dat het zo'n simpel middel is. Thanks :)

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-13 23:16

Jorinda schreef:
sanso schreef:
maar zouden mensen met overgewicht het met warmer weer nu ook warmer hebben bij hogere tempraturen?

Geen last van, ik ben een koukleum :')

+1 ik loop ook gewoon rond in lange broek met tshirt als het 30/35 graden is :') ik hou van dat weer <3

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 08:56

Nee ik heb al naar mn matras gekeken.. echter vind ik het zeker op een hand lijken.. als je kijkt naar de vingers..choenen hebben het zelfde patroon en deze (vooral de pink) is 'gebogen'/'scheef' alsof iemand zn vingers gebroken heeft gehad.

Het matra was het niet.. mssn mn eigen hand.. maar dan zou die veel kleiner moeten zijn..
ook zie je de 'kussens' van je hand zitten net onder de vingers.. nee ik vind het personlijk niet op een schoen lijken
Edit, t lijkt idd ook wel op een blote voet.. alleen dan met 4 tenene... maar zo lenig ben i niet..
Kan me ook echt niks herrineren van een klap/trap oid
Laatst bijgewerkt door Musiess op 11-03-13 09:01, in het totaal 2 keer bewerkt

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:01

Musiess schreef:
Nee ik heb al naar mn matras gekeken.. echter vind ik het zeker op een hand lijken.. als je kijkt naar de vingers..choenen hebben het zelfde patroon en deze (vooral de pink) is 'gebogen'/'scheef' alsof iemand zn vingers gebroken heeft gehad.

Het matra was het niet.. mssn mn eigen hand.. maar dan zou die veel kleiner moeten zijn..
ook zie je de 'kussens' van je hand zitten net onder de vingers.. nee ik vind het personlijk niet op een schoen lijken

Het zou kunnen dat het beeld wat vertekend, k vind t heel vreemd en zou ook echt niet weten wat het is :P

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 09:55

Je hebt op je hand gelegen, dan wordt de afdruk altijd groter. Heb ik ook vaak.

Musiess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 10:02

Het spookt.. in mijn kamer hahah :D
@rinske, ja dat is de meest logiese oplossing,, echter vond ik het wel raar toen ik wakekr werd:D

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:13

Als iemand in coma ligt, krijgt die neem ik aan gewoon sondevoeding oid, want een mens heeft ook in coma energie nodig voor de vitale organen etc. Maar... Als je voeding/vocht binnenkrijgt moet dat er ook weer uit.. Hoe werkt dat bij iemand in coma?

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 11:14

Jaime_ schreef:
Als iemand in coma ligt, krijgt die neem ik aan gewoon sondevoeding oid, want een mens heeft ook in coma energie nodig voor de vitale organen etc. Maar... Als je voeding/vocht binnenkrijgt moet dat er ook weer uit.. Hoe werkt dat bij iemand in coma?

Een stoma en een katheter neem ik aan. Mensen met een dwarslaesie moeten immers ook naar het toilet, maar hebben ook geen controle meer over die spieren.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 16:47

Waarom draait een draaikolk (in de gootsteen bijvoorbeeld) op het zuidelijk halfrond de andere kant op en wat voor kant draait de draaikolk op als je precies op de evenaar staat? Of draait het dan helemaal niet?

LittleMiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:37

Anne_GTI schreef:
Waarom draait een draaikolk (in de gootsteen bijvoorbeeld) op het zuidelijk halfrond de andere kant op en wat voor kant draait de draaikolk op als je precies op de evenaar staat? Of draait het dan helemaal niet?

Schijnt een fabeltje te zijn. Het heeft te maken met het draaien van de aarde en eigenlijk alleen betrekking om hele grote luchtstromen zoals bijv. een orkaan (heeft een naam, ...effect, weet t niet zo snel). Het effect op water in een badkuip of gootsteen is echter zo klein dat een kleine oneffenheid in het afvoerputje bijvoorbeeld al kan zorgen dat het water de andere kant of gaat.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:42

Is er ook een nut van het kaal worden van veel mannen? (Vanuit de evolutie bekeken)

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:56

Met het bevriezen van warm of koud water doen ze die test volgens mijn gewoon door een emmer water leeg te gooien. En dan warme water verdampt voor een deel, dus blijft er minder water over en kan het sneller bevriezen. Als het om oppervlakte gaat, dan klopt het, maar zoals dat in een vriezer zetten, lijkt mij ook wel logisch.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 17:59

LittleMiss schreef:
Anne_GTI schreef:

Schijnt een fabeltje te zijn. Het heeft te maken met het draaien van de aarde en eigenlijk alleen betrekking om hele grote luchtstromen zoals bijv. een orkaan (heeft een naam, ...effect, weet t niet zo snel). Het effect op water in een badkuip of gootsteen is echter zo klein dat een kleine oneffenheid in het afvoerputje bijvoorbeeld al kan zorgen dat het water de andere kant of gaat.

Hmmm, volgens mijn zus hadden ze in Kenia er met een trechter en een emmer water op de evenaar een atractie van gemaakt waarbij 15 meter links of recht van de evenaar wel verschil maakte. Zelfde trechter, zelfde emmer. Maar wel elke keer zelfde uitkomst op beide kanten van de evenaar.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 19:55

vuurneon schreef:
Is er ook een nut van het kaal worden van veel mannen? (Vanuit de evolutie bekeken)

Waarschijnlijk niet, tenzij het bedoeld is om oudere mannen nog een beetje aantrekkelijk te maken :')
Ik denk dat het mensen gewoon meer opvalt omdat mensen steeds langer leven, en misschien komt het ook door allerlei onnatuurlijke zaken waar we mee in aanraking komen. Het is maar een gedachte hoor, geen idee of het wetenschappelijk juist is :+

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:34

Waarom de spellen "legend of Zelda" een hoofdrolspeler hebben die dus Link heet en geen zelda, De princes (die je in de meeste gevallen moet redden en anders amper in het spel voorkomt) die wel Zelda heet heeft er veel minder mee te maken. Waarom hebben ze het dan niet "Legend of Link" genoemd?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 21:45

sanso schreef:

Volgens mij wel. ik heb 2 tante's die beide een maag verkleining hebben gehad. en ook minstens 35 kg afgevallen. Die hebben voor 't eerst deze zomer eens fatsoenlijk op een terras kunnen zitten, zonder te bevangen van de hitte.. Die moesten gewoon hun bril af doen om zweet van 't gezicht te halen, en zelf in de zon hoefden ze dat nu niet

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-13 22:02

miss_lizje schreef:
Waarom de spellen "legend of Zelda" een hoofdrolspeler hebben die dus Link heet en geen zelda, De princes (die je in de meeste gevallen moet redden en anders amper in het spel voorkomt) die wel Zelda heet heeft er veel minder mee te maken. Waarom hebben ze het dan niet "Legend of Link" genoemd?

Omdat het om de legende van Zelda gaat, niet om Link ;)
Bij Doornroosje gaat het ook niet om de prins, terwijl Doornroosje een groot deel van de tijd slaapt :D

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:04

Iolanthe schreef:
vuurneon schreef:

Waarschijnlijk niet, tenzij het bedoeld is om oudere mannen nog een beetje aantrekkelijk te maken :')
Ik denk dat het mensen gewoon meer opvalt omdat mensen steeds langer leven, en misschien komt het ook door allerlei onnatuurlijke zaken waar we mee in aanraking komen. Het is maar een gedachte hoor, geen idee of het wetenschappelijk juist is :+

Er valt niet op iets te selecteren (evolutionair gezien), wat pas na de voortplantingscyclus voor komt. De meeste mannen worden kaal rond hun 40?ste, dan hebben ze zich over het algemeen voortgeplant. Net als ouderdomsziektes dus.

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 09:05

Hoe is iemand erachter gekomen dat sneeuw weg gaat door zout..