Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Re: Frustraties tijdens het uiteten gaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:27

Ik drink liever ook uit een wijnglas.. Ik moet op mijn werk op het terras in van die Duralex glazen servere en binnen de wijnglazen.. Nu kijk ik eigenlijk wel naar het type mensen wat er zit en dan bepaal ik het soort glas. Vaak heb ik het wel goed. En soms bestellen mensen al uit zichzelf wijn in een longdrinkglas ;)

Corelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:39

Wijn uit een longdrinkglas? :wow:

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 22:56

Corelli schreef:

Gebeurd bij ons ook wel eens.
Dan bestellen ze bijvoorbeeld witte wijn of rose met veel ijs. Dat is nou eenmaal praktischer in een longdrinkglas dan in een wijnglas.
Ik ben daarintegen wel weer zo dat ik apart een bakje ijs erbij zou vragen en dan af en toe ene klontje in mijn wijn zou doen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:04

Wijn met ijs %) %) %)
Nee ik drink ook alleen maar wijn uit wijnglazen en zou echt not amused zijn als dat in een longdrinkglass oid geserveerd zou worden :=

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-13 23:06

Een goede vriendin van mijn moeder mag heel weinig alcohol hebben, maar vind op een warme zomerdag een rose heerlijk. Doet daar mega veel ijs bij, zodat het op den duur een beetje water met wijn word. Is voor heer een super fijne overbrugging, maar zou voor mij ook niets zijn hoor.

Op een hete zomerdag vind ik een klontje ijs mijn witte/rose wijn heerlijk, blijft ie lekker koud van :9

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 00:02

Mijn vriend werkt in een restaurant en daar gaan we wel eens eten. Vind het altijd verschrikkelijk onbeschoft en irritant hoe de waitress altijd gelijk naar hem toestapt, vraagt hoe het met hem is en of hij werkt die avond of niet, etc etc. Stoor me er altijd aan, nee hij werkt niet, we zijn samen uit eten en hallo, ik ben er ook bij. :+

Ook een ander restaurant in de buurt heeft heerlijk eten, maar verschrikkelijke service. Waitress komt alleen maar om de bestelling op te nemen en het te serveren, en vaak komt 1 maaltijd een goede 15 minuten eerder dan de andere. Krijg ook nooit een mes, wel een schaar.. :? Moet je naar de keuken lopen en roepen naar de waitress voor een mes.. Baal er van, ga er nu dus nooit naartoe maar het eten is zoooo lekker. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:48

Corelli schreef:

Ik zou het niet hoeven, zonde van de wijn die komt echt veel beter tot zijn recht in een lekker groot wijn glas. Net als wijn met ijs, smaken verschillen natuurlijk maar ook dat vind ik zo zonde.
Maar aan de andere kant, ik verwacht dan weer niet dat de restaurants/cafés die wijn in een longdrinkglas serveren echt goede wijn hebben. :+

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 08:58

Wijn met ijs is natuurlijk heel persoonsgebonden, wat je al zegt smaken verschillen. Ik heb ook al een aantal keer de vraag gehad of ze hun rode wijn wel met een paar blokjes ijs mochten. "Ja prima" Natuurlijk, maar dat lijkt me echt niet lekker(net als witbier overigens, dat ziet er ook zo vies uit).

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:54

Ik heb laatst ook een keer wijn in een longdrinkglas geserveerd, omdat er een vrouw was die het wilde mixen met sprite :+

Susanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:03

Chris schreef:
Ik heb laatst ook een keer wijn in een longdrinkglas geserveerd, omdat er een vrouw was die het wilde mixen met sprite :+

Dit is in Oostenrijk (Duitsland waarschijnlijk ook) heel normaal ;-). Heb dit ook vaak zat gedronken, gaat minder hard als gewone wijn.
Alleen dan wel gewoon in een wijnglas graag...

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 15:48

Chris schreef:

Echt? Brr wat vies lijkt me dat.. En ik maar denken dat letterlijk water met wijn al ranzig was(want ook dat is van een vaste gast een standaard bestelling).

_JTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:18

ijssnuiver schreef:
Chris schreef:

Echt? Brr wat vies lijkt me dat.. En ik maar denken dat letterlijk water met wijn al ranzig was(want ook dat is van een vaste gast een standaard bestelling).

Is echt heel lekker! Zo heb ik wijn leren drinken!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 16:39

Corelli schreef:

Zo heb ik waarschijnlijk ook gekeken toen ik op vakantie in Griekenland een longdrinkglas tot de nok toe gevuld met witte wijn geserveerd kreeg :wow:. En zeker toen de serveerster daarna met oliebollen kwam aanzetten :').

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 18:16

Wijn met sprite *\o/* Lekker hoor.

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:06

Haha wat grappig dat dit 'bekend' is. Ik kende wel wijn met spa rood, maar met sprite was echt nieuw voor me :)

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 14:07

Plien91 schreef:
Corelli schreef:

Zo heb ik waarschijnlijk ook gekeken toen ik op vakantie in Griekenland een longdrinkglas tot de nok toe gevuld met witte wijn geserveerd kreeg :wow:. En zeker toen de serveerster daarna met oliebollen kwam aanzetten :').

_O-

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 19:27

*Bump*

Vind dit een veel te leuk topic om zomaar te laten verstoffen, én ik heb nu zelf iets om te delen. Was niet echt een frustratie, meer een gevalletje WTF.

Scenario: afscheidslunch van een collega. Goed, de groep kwam niet allemaal tegelijk aan, maar degenen die later kwamen hadden hun bestelling al doorgegeven zodat het allemaal toch vlot zou gaan. Ten eerste ging het dus niet bepaald vlot, en hebben we ons twintig minuten moeten redden met een karaf met water en een mandje brood, wat ik voor een lunch behoorlijk lang vindt. In die tijd kwam dan wel twee keer een ober vragen of alles naar wens was. Ja hoor. We hebben nog niets te eten, maar verder is alles prima :Y)

Vervolgens komt ons eten, geserveerd door een ober die echt énorm staat te trillen en van wie we dus maar snel onze borden aangepakt hebben (vooral degenen die soep hadden besteld :+ ). Ik weet niet wat het was, of ie nerveus was of iets anders, maar het was niet heel handig :P

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:47

Foaly: Zo'n ober heb ik ook een keer gehad. Heel sneu voor die persoon als die zo vreselijk nerveus is, maar ik vond het persoonlijk bloed irritant en onprofessioneel!

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:51

Ik tril ook wel eens.
Voel me dan heel stom, is geen eens nervositeit en ook geen kou.
Gebeurt gewoon soms.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:54

Ik ben nooit nerveus of zenuwachtig geweest in mijn 'blauwe maandag' in de horeca. Ik tril ook onwijs. Kan ik niets aan doen maar het valt soms wel op. Ik heb echter altijd hele leuke reacties (en fooien) gehad. Als de soep niet over het randje gaat; what's the problem? :Y)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:55

Ik heb wel eens iemand gehad die niet eens de menukaarten rustig vast kon houden... Het word dan irritant omdat je er op gaat letten.

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:55

Goh...misschien is die ober wel nieuw in het vak en doet ie zijn uiterste best. Fijn dat jullie er dan meteen zo negatief over denken. Hij trilt vast niet expres. En als ie al wat hád laten vallen is dat ook niet van te voren gepland. Dus denk ook eens aan de andere kant, het hoeft niet onhandigheid te zijn.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 22:59

Ik heb een collega die ook trilt, maar daar kan ze echt helemaal niks aan doen.. :n

Het komt misschien wat onzeker over, maar je weet niet waar het aan ligt (zenuwen of iets anders).

Wat mijn groooooooote frustratie is.. Is dat ik niet binnen 5-10 minuten geholpen wordt :+
Daar kan ik écht niet tegen, ik wil zo snel mogelijk geholpen worden, al is het maar aan een drankje of zo.
En als ik zie dat het druk is, snap ik dat nog wel enigszins,, maar als ze ons 10x voorbij lopen zonder ons aan te kijken, dan word ik toch wel chagrijnig hoor.
Tja, ik werk zelf in de horeca en hell no dat wij mensen zo lang mogen laten wachten.
Het gaat dan alleen om het vragen naar een drankje en de kaart geven, dat moet zo snel mogelijk.

Vandaag ook.. Ging ergens zitten en ik werd gewoon niet gezien..
Vieze tafel.. Dus op gegeven moment ergens anders gaan zitten (wel dezelfde zaak) en moest ik potverdorie weer voor het gezicht van de serveerster gaan zwaaien voordat ze kwam..

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:01

Friendly: ik hecht er ook geen waardeoordeel aan, ik snap ook wel dat als je eenmaal trilhandjes hebt dat je dan niet zomaar meer ophoudt (waar het dan ook aan moge liggen). Ik had het alleen nog niet eerder in de horeca meegemaakt, dat is alles :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-13 23:16

friendly schreef:
Goh...misschien is die ober wel nieuw in het vak en doet ie zijn uiterste best. Fijn dat jullie er dan meteen zo negatief over denken. Hij trilt vast niet expres. En als ie al wat hád laten vallen is dat ook niet van te voren gepland. Dus denk ook eens aan de andere kant, het hoeft niet onhandigheid te zijn.

Ooh dat denk ik heus niet hoor, dat iemand dat expres doet...

Dat neemt niet weg dat ik het wel wat storend vind. En ja ik weet dat het heel spannend kan zijn de eerste paar keer horeca, dat vond ik destijds ook. Het is even wennen.

En ik laat ook nog steeds af en toe wel eens wat vallen hoor, dan heb ik net iets uit balans gezet en gaat zo alles. Dus dat is wel het laatste waar ik iemand op zal veroordelen.