Ooit een gevangene geschreven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:20

brief van gevange nr 2 is binnen deze zit in noorwegen maar is nederlander *\o/*
Is ook heerlijk om lekker nederlands te schrijven kan je lekker de woorden gebruiken die je wilt ipv sommige worden toevallig niet te weten of te moeten googlen :)

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 22:58

Mavelle schreef:
Fijn! Wanneer ging je ook maar weer?

25 maart - 8 april, nog maar drie weekjes!

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:03

Volgens mij is Cobb veroordeeld onder de Law of Parties. Hij is samen met Beunka Adams veroordeeld en die is al dood. Law of Parties houdt in dat je veroordeeld kunt worden voor een moord waarbij je betrokken was, ook al heb jij de trekker niet overgehaald. Letterlijke wettekst:

Citaat:
A person is criminally responsible for an offense committed by the conduct of another if “acting with intent to promote or assist the commission of the offense he solicits, encourages, directs, aids or attempts to aid the other persons to commit the offense” or “If, in the attempt to carry out a conspiracy to commit one felony, another felony is committed by one of the conspirators, all conspirators are guilty of the felony actually committed, though having no intent to commit it, if the offense was committed in furtherance of the unlawful purpose and was one that should have been anticipated as a result of the carrying out of the conspiracy.” Article 37.071(b)(2) of the Code of Criminal Procedures permits the infliction of the death penalty only if the jury believes beyond a reasonable doubt that the defendant “intended to kill the deceased or another or anticipated that a human life would be taken.”

essiedepessie

Re: Ooit een gevangene geschreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:10

Hij schijnt de verstandelijk gehandicapte man te hebben neergeschoten en die andere man schijnt de vrouwen voor zijn rekening te hebben genomen, waarbij die overleefden.

Maargoed, blijft een hele rare wet.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:28

Moet zeggen dat ik zulke zaken wel echt afschuwelijk vind hoor. Die mensen hadden gewoon kunnen blijven leven. Hup geld meenemen en wegwezen. In plaats daarvan nemen ze de winkelmedewerkers en een klant mee, verkrachten er een en schieten ze daarna dood. Zo zinloos! Ik ben heel benieuwd wat voor antwoord je terug krijgt. Mijn gebrek misschien, maar ik kan me zo iemand als Cobb maar moeilijk als mens voorstellen }:0

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:33

Ik denk toch dat dit veelal een samenloop van omstandigheden is... Niet om het ook maar op welke wijze dan ook goed te keuren. Maar achter dit soort tragische verhalen kan ik de mens nog wel ontdekken.

Seriemoordenaars, kinderverkrachters etc, daar zou ik niks naar schrijven. Cobb heeft overigens niemand verkracht.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:36

Hoe weet je dat hij niemand verkracht heeft dan? Ik lees op verschillende sites van wel namelijk.. En hoe denk je dat het een samenloop van omstandigheden kan zijn? Post is niet als kritiek bedoeld hoor, ik probeer te zien hoe jij het ziet.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:39

Dat hij niet zo geboren is, maar door een bepaalde achtergrond in combinatie met een psychische aandoening in deze situatie is beland. Nogmaals het waren zijn eigen keuzes en hij had weg moeten lopen maar hij wordt er dan ook wel voor gestraft, en dat moet ook. Alhoewel ik doodstraf in dit geval toch niet zo op zijn plaats vind.

Ik weet niet meer waar ik dat las, maar er stond iig dat die Adams degene was die het meeste aan het woord was en de dames verkracht had.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:45

Hmm.. Heel lastig. Hij is inderdaad niet slecht geboren, maar toch is het moeilijk te begrijpen omdat het zulk zinloos geweld is. Moet bekennen dat toen ik het las wel even dacht "boontje komt om loontje", maar zo simpel ligt het natuurlijk niet.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:47

Nee... En ik zal nooit begrijpen hoe iemand een ander mens of dier moedwillig kan verwonden of doden. Maar ik heb dan ook een gelukkige jeugd gehad met liefhebbende ouders en familie, en ik ben geestelijk gezond. Tenminste... Haha.

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:50

Ja ik ook gelukkig :)

Ik lees jouw naam trouwens steeds als essiedepressie.. dus blij te horen dat je geestelijk gezond bent haha

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-13 23:55

Dat is me al vaker overkomen hier ;)

Maar mijn mams noemt me altijd Essie de Pessie... Short for Esther de pester haha.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 00:40

Nou ja, als ik even aan mijn laatste blogje mag refereren; als je leven op die manier begint, wat kun je (mag je) dan verwachten, vooral als je geen of onvoldoende hulp krijgt? Jamie was een tikkende tijdbom.

Niemand is alleen maar dader. Daarmee is niets gezegd over toerekeningsvatbaarheid of schuld, maar het verhaal is zelden zwartwit. In Jamies geval ben ik ervan overtuigd dat het allemaal heel anders had kunnen lopen als Jamie niet tot zijn negende zowel door zijn biologische als door diverse pleeggezinnen mishandeld en misbruikt was en als hij op het juiste moment de juiste hulp zou hebben gekregen.

Er hadden twee levens gespaard kunnen worden, als een aantal dingen anders waren gegaan. We zouden daar lering uit moeten trekken, om dergelijke tragedies in een volgend geval te voorkomen.

Ik heb ook contact gehad met iemand die een kind had verkracht en vermoord; een zwakbegaafde man die nauwelijks kon lezen of schrijven. En ondanks de onbetwistbare gruwelijkheid van wat hij had gedaan, ervoer ik vooral medelijden toen ik tegenover hem zat. Hij is nu dood. In Nederland zou hij TBS hebben gekregen. In Nederland was het misschien niet eens zo ver gekomen, omdat wij een beter vangnet hebben. Hoewel... http://www.nu.nl/binnenland/3360792/eis ... ley-a.html - ook zo'n verhaal met alleen maar verliezers. En een dader die nota bene letterlijk om hulp schreeuwde...

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 11:53

Ja dat heb ik ook gelezen. Zeven jaar is imo een redelijke straf. Geloof dat veel mensen op Bokt het hier laag vinden, maar als iemand al zo duidelijk om hulp heeft geroepen (en ik meende vorig jaar gelezen te hebben dat Stanley op zijn 16e al eens een willekeurig persoon heeft neergestoken, dan gaan toch alle alarmbellen rinkelen?) dat het niet alleen zijn schuld is.

En ja, ik begrijp ook wel dat Cobb niet alleen dader is, maar ik ben (een heel gelukkig) mens, dus dan is het niet zo raar dat ik er soms met m'n verstand niet bij kan dat er zo veel zinloos geweld is gebruikt toch? Had die winkel beroofd en die mensen met rust gelaten. Maar goed, ik ken verder natuurlijk te weinig van het verhaal. Voor hetzelfde is Cobb als kind vreselijk gekleineerd en misbruikt en is het fijn om zelf eens macht over iemand te hebben, en dat in combinatie met die stoornis.. Dan kom je misschien wel tot zo'n daad.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-13 12:44

Ik denk dat het maar goed is dat wij niet begrijpen hoe je tot zoiets komt. ;)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:30

Jeetje Isegrim, je had al eens verteld dat Jamie een rotjeugd heeft gehad, maar dit slaat alles.
Het is dan misschien niet goed te praten wat hij heeft gedaan, maar de straf die hij heeft gekregen is veel te hoog! Hij is als kind al keihard afgestraft en wat je zegt, een tikkende tijdbom geworden. Deze jongen had een tbs traject in gemoeten geen dodencel.
Ik kan me zo goed indenken hoe machteloos jij je moet voelen en hij natuurlijk. En dan nog behandeld worden als een beest ook.

Mijn inmate word misschien vervroegd vrijgelaten en wil naar NL komen. Hij zit voor marihuana smokkel/bezit.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 11:50

oe, en wat wilt hij in NL komen doen? jou bezoeken of?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 12:23

hahaha die wil lekker hier wiet komen roken :P

Die van mij wil ook hierheen komen hij moet nog een jaar zitten...
ik probeer in juni naar de usa the gaan wil er soieso heen en dan kan ik hem ook bezoeken :)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:29

Nou alleen als ik het wil komt ie mij bezoeken, hij begrijpt t als ik het niet wil. Maar ik heb hem veel foto's gestuurd van de omgeving en europa leek hem altijd al gaaf!
Ik moet nog even nadenken of ik het zie zitten als hij mij komt opzoeken ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 14:59

Ik moet eerlijk zeggen ik ben er ook een beetje huiverig voor ... Omdat ze dan echt zien waar je woont en je ze in je priveleven haalt...
Hij vraagt ook elke keer of hij me mag bellen en wat mn nummer is
maar ik ben daar gewoon nog niet aan toe vind ik net iets te spannend en daarnaast is mn engels spreken niet zo goed als mn schrijven.. Als ik een mailtje heb heb ik tijd om even na te denken over mijn antwoord terug.. Per telefoon word ik overvallen en moet ik heel snel omschakelen van nederlands naar amerikaans en kan ik me meschien niet zo goed uitdrukken of op bepaalde woorden komen... Ik heb dat ook gezegt maar hij zei toen dat hij dat een beetje apart van me vond en dat hij hoopte dat ik maar geen tranny was :+

Maar oke is idd iets om goed over na te denken!

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:07

Een tranny? Wat is dat? :+

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:25

Slang voor een transseksueel persoon.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 16:32

nee echt naar me huis komen zou ik denk ook niet accepteren..

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 18:06

Isegrim schreef:
Slang voor een transseksueel persoon.

Oh, ghehe O:)

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 21:59

Sowieso wil ik hem niet mijn huis laten zien, maar misschien een keer samen ergens heen samen met mijn vriend erbij. Ach ik heb nog een jaar om een plan te verzinnen en misschien wil ik het helemaal niet. Hij begrijpt het hoe dan ook.