model worden/hoe?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: model worden/hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:09

Kunstlicht kan heel mooi zijn, mits het op de goede manier gebruikt word. Ik zie op Facebook regelmatig amateurfotografen hun foto's langskomen en ik vind het gebruik van kunstlicht daarbij laaaaang niet altijd mooier. Ik vind werken met strijklicht in de buitenlucht altijd erg mooi bijvoorbeeld.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:08

Heel veel mensen gebruiken lichten gewoon verkeerd. En ik ben hier zeker zelf ook nog niet goed mee :)

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:18

agh wat word ik toch gruwelijk jaloers van al die mooie meiden hier! ik hoop ook snel een keertje weer ergens model voor te kunnen/mogen staan om wat meer ervaring op te doen :)!

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:42

Hoi allemaal!
Ik heb een tijdje meegelezen met dit topic en wil me hier ook graag melden. Ik ben hobbyfotografe en heb in mijn ouderlijk huis een kamer die ik gebruik als 'studio'. Tussen aanhalingstekens, omdat ik geen flitssets en dergelijke heb (om even in te springen op het gespreksonderwerp :+ ). Ten eerste omdat het op het moment nog te duur is voor me, ten tweede omdat ik foto's met enkel daglicht vaak mooier vind. Maar zoals hierboven al werd gezegd, ik denk dat dat vaak komt doordat de fotograaf niet goed weet hoe om te gaan met kunstlicht en dat het vaak op de verkeerde manier wordt gebruikt. Ik zou ook niet weten hoe ik het goed moet gebruiken, dus mede daarom doe ik het niet en neem ik genoegen met de zachte belichting door licht van buiten.
Als hier meiden zijn die zin hebben om eens voor mij model te staan; je bent van harte welkom! (Groesbeek (bij Nijmegen) e.o.)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:22

Alvast 2 foto's van de meeting van gisteren :)

Afbeelding

Afbeelding

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 14:56

wauw gaaf zeg :) Mooie foto's. Bewerking van de eerste vind ik ook heel mooi :D

Silenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 15:52

Hallo mensen, sorry dat ik even zo binnen kom vallen :o :D

Ik heb een paar dagen geleden wat foto's opgestuurd naar wat modellen en castingbureau's, eigenlijk niet eens zo serieus.. Krijg ik ineens een mailtje terug van een bureau of ik nog wat extra foto's zonder make-up tegen een neutrale achtergrond wil opsturen, en dat ze me aan de hand daarvan eventueel voor een gesprek kunnen uitnodigen. Dus dat heb ik net gedaan,
maar ik vroeg me af; sturen ze nou iedereen zo'n mailtje of heb ik nu echt behoorlijke kans dat ik 'binnen' kom? :')

edit: het gaat om Elite

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 16:30

Nou ja, ze hebben in ieder geval interesse lijkt me :) Of 't is een standaard procedure, weet niet precies wat voor foto's je ingestuurd hebt. Don't forget, er zijn 100den meiden die elke week het proberen, dus als je er niet door heen komt niet de moed op geven :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 17:40

Inderdaad wat Courses zegt. Je kan het altijd proberen, als ze vragen om extra foto's zal er wel iets goed zitten neem ik aan :) Maar modellenbureau's als elitemodels, maxmodels, michamodels etc.. Nogal moeilijk om er doorheen te komen als je geen echte ervaring hebt als model (volgens mij)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:27

Fiffill, gaaf zeg! Ben jij trouwens Denice @ MZ? :))
EDIT: wat leuk, jouw egel heeft dezelfde naam als mijn paard! O:)

De website waar ik model voor heb gestaan is online!
Vergeet niet dat het met name om de kleren ging, en niet om mijn poseerkunsten, daar mag nog wat aan gesleuteld worden, haha.

http://www.flowersandjeans.com

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:36

Leuke foto's Loki! En even offtopic maar wat heb jij een ontzettend leuk paardje zeg!

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:36

Mooie foto's Bente! Die eerste vooral :j

@Loki, ik vind je poseerkunsten voor 'kledingverkoop' écht niet slecht hoor, vind je er mooi opstaan(!) ondanks dat ik de kleding afschuwelijk vind :P

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:39

@Loki, ik ben het helemaal met Amburtjoz, eens ik vind je er juist wel mooi opstaan mooi gezicht heb je ook!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:41

Bedankt! :)
De kleding is ook niet helemaal mijn smaak, maar dat geeft niet.
Wie weet gaat het net zo als bijvoorbeeld de uggs of adidas vesten: ineens vindt iedereen het leuk!
(Alhoewel ik uggs nog steeds afgrijselijk vind :+)

Imke1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:43

xLoki schreef:
Wie weet gaat het net zo als bijvoorbeeld de uggs of adidas vesten: ineens vindt iedereen het leuk!

Leuke foto 's.
Ik zie mezelf eigenlijk niet rondlopen in een spijkerbroek met borduursels erop! :o

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:49

xLoki schreef:

Uggs zijn net sloffen, heerlijke winterschoenen :D
Ik vond die sneakers nog niet eens zo afgrijselijk, die waren best oké, zal eens in mn moeder dr kledingkast duiken, die heeft vast nog wel een spijkerjasje met borduursels haha.

Ik gooi mijn 'all time favourite' er ook nog even tussen:
Afbeelding
© http://www.modelmayhem.com/1393075

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:55

Gave foto!

Ik zou ook nog een keer gaan shooten met die Y. Antoinette, alleen toen heeft zij op het allerlaatste moment afgezegd en daarna nooit echt meer iets laten horen.. := (ja 1 keertje de vraag of ik iets anders met haar wou uitwerken, en toen ik 2 dagen later een berichtje terug stuurde had ze al iemand)

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:57

Er is iets aan die laatste foto dat mij niet helemaal lekker zit.. Wel een mooie uitdrukking van het model :j

Leuke foto's hoor! Vanuit een commercieel oogpunt zijn je poses juist goed :)

Zelf heb ik vandaag een mailtje gekregen of ik over 1,5 week op gesprek wil komen om Sebastian te vertegenwoordigen op de grote ABA show in downtown Toronto. Sinds dat er >25000 bezoekers, TV en pers verwacht wordt, zou het mij wel echt ENORM gaaf lijken om dit te mogen doen :D

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 21:59

Wat raar, misschien was ze ziek oid? Weet dat ze de laatste tijd wat rommelt met dr gezondheid, maar niet netjes om zomaar op het laatste moment af te zeggen :n Verder maakt ze wel prachtige foto's vind ik, maar daarvoor heeft ze gewoon ervaren modellen nodig, ik krijg die beelden er gewoon nog niet uit met mijn weinige ervaring denk ik..

Ik heb vorige week nog een shoot afgezegd, was in Hilversum maar ik had gewoon even niet het geld om erheen te reizen, maar goed ook want een dag ervoor is toen mijn oma overleden waardoor ik sowieso niet had kunnen gaan..

@ Snowwhite, heb je het over mijn foto? Oh wat vet zeg! Ik hoop echt dat het doorgaat voor je!

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 22:03

Liesje1611 schreef:
Hallo mensen, sorry dat ik even zo binnen kom vallen :o :D

Ik heb een paar dagen geleden wat foto's opgestuurd naar wat modellen en castingbureau's, eigenlijk niet eens zo serieus.. Krijg ik ineens een mailtje terug van een bureau of ik nog wat extra foto's zonder make-up tegen een neutrale achtergrond wil opsturen, en dat ze me aan de hand daarvan eventueel voor een gesprek kunnen uitnodigen. Dus dat heb ik net gedaan,
maar ik vroeg me af; sturen ze nou iedereen zo'n mailtje of heb ik nu echt behoorlijke kans dat ik 'binnen' kom? :')

edit: het gaat om Elite

nee, ze sturen niet iedereen zo'n mailtje...maar hou er wel rekening mee dat als je op gesprek mag komen er evengoed kans is dat ze zeggen, je bent een leuk meisje maar niet wat we zoeken. bedankt en tot ziens.
Er worden maar weinig meisjes aangenomen bij de goede bureaus. Deze investeren namelijk eerst in de modellen dus het kost ze eerst geld. De kleine bureaus moetenhet vooral hebben van het inschrijfgeld......

been there, done that

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:00

xLoki schreef:

nu je het hierover hebt: wat vinden jullie van Timberlands bij meisjes? veel mensen vinden ze onvrouwelijk, maar wat vinden jullie? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:00

Voor mij ligt het eraan denk ik. Ik hou niet zo héél erg van "de hype", vind het ook niet hele mooie schoenen, maar ik vind dat sommige meiden ze wel heel mooi kunnen dragen :j En als die meiden ze zo kunnen dragen vind ik het wel weer leuke schoenen

Bente_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 23:02

ik ben beetje aan het twijfelen ze te gaan kopen, ik vind ze inderdaad bij sommige meiden echt heel erg leuk staan maar heb toch erg het gevoel dat ze bij mezelf erg lomp staan ook omdat ik hele smalle lange benen heb haha!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 08:19

Leuke foto's Caro!
Ikzelf ben ook niet zo'n fan van die kleding, maar je staat er leuk op!

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-13 09:29

Juist als je lange benen hebt mogen er wel wat flinke sneakers ofzo onder hoor! Ik heb zelf op stage een paar Nike Air Force 1 gekocht, die ik eerst zelf te lomp vond maar dat valt als je ze eenmaal aanhebt reuze mee. Ligt er wel heel erg aan hoe het gecombineerd word moet ik zeggen :) Vind Uggs bijvoorbeeld vreselijk en hoe dan ook, heb ik dan al wel een beetje een beeld bij de mensen die die dingen dragen. Sowieso vind ik het niet charmant maar .. ja, net als Nickelson :+