Wat ga jij stemmen??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wat ga jij stemmen?

CDA
28 (2%)
PvdA
92 (8%)
SP
121 (10%)
VVD
227 (20%)
PVV
355 (31%)
GroenLinks
97 (8%)
ChristenUnie
14 (1%)
D66
86 (7%)
Partij voor de Dieren
64 (5%)
SGP
4 (0%)
Nieuw Nederland
Geen stemmen
TON
7 (0%)
Mens en Spirit
3 (0%)
Parij één
Geen stemmen
Lijst 17
8 (0%)
Piratenpartij
8 (0%)
Lijst 19
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 1114

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:29

Talisa schreef:
Eefske schreef:
Wat is daar onzin aan? Verklaar u nader :D

Ik kan me nog een eerder topic op bokt herinneren, eindeloze discussie over CO2 uitstoot ed.
Laat ik dit voorop stellen, natuurlijk moeten we respectvol omgaan met onze natuur en milieu.
Maar dat het klimaat opwarmt doordat wij teveel auto rijden, is onzin. De minister die "belasting op koeienscheet" wil invoeren, is toch gek geworden :x Anyhow. Vliegtuigen en vulkanen stoten duuzend keer zoveel CO2 uit. En wat groeit er goed van CO2? Juist ja, planten en bomen. :D
Ja, de aarde warmt op. Maar dat zijn natuurlijke schommelingen, was in de middeleeuwen ook al zo.
Het milieu kun je beinvloeden. (bijv al die smog boven steden) Het klimaat niet.
Klimaathype. Klimaatwaanzin. Dat is het :j

*bereid zich voor op boze linkse bokkers*

Ik ben het met je eens dat het misschien overtrokken is. Er zijn inderdaad eerder grote schommelingen geweest maar dat wil niet zeggen dat we ons er niet mee bezig hoeven te houden en we het als onzin kunnen afdoen. En al is het niet nodig, als we de mogelijkheid hebben om goed met het milieu om te gaan dan vind ik dat we die kansen moeten grijpen. Maar het moet natuurlijk niet doorslaan zoals (jij net noemde) belasting op een koeienscheet...

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:30

Eefske schreef:
Ik ben het met je eens dat het misschien overtrokken is. Er zijn inderdaad eerder grote schommelingen geweest maar dat wil niet zeggen dat we ons er niet mee bezig hoeven te houden en we het als onzin kunnen afdoen. En al is het niet nodig, als we de mogelijkheid hebben om goed met het milieu om te gaan dan vind ik dat we die kansen moeten grijpen. Maar het moet natuurlijk niet doorslaan zoals (jij net noemde) belasting op een koeienscheet...

Dat zeg ik ook toch, dat ik zeker ben voor respectvol met je milieu en leefomgeving omgaan. :) Maar de (linkse) politiek slaat hierin door.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:31

Even wat anders, was het nou serieus zo dat de PvdD sporen dierenmishandeling vind? Ik heb dit ergens gehoord maar ben wel benieuwd of dit echt zo is. Vind dit namelijk zwaar overdreven.. :D

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:32

Talisa schreef:
Eefske schreef:
Wat is daar onzin aan? Verklaar u nader :D

Ik kan me nog een eerder topic op bokt herinneren, eindeloze discussie over CO2 uitstoot ed.
Laat ik dit voorop stellen, natuurlijk moeten we respectvol omgaan met onze natuur en milieu.
Maar dat het klimaat opwarmt doordat wij teveel auto rijden, is onzin. De minister die "belasting op koeienscheet" wil invoeren, is toch gek geworden :x Anyhow. Vliegtuigen en vulkanen stoten duuzend keer zoveel CO2 uit. En wat groeit er goed van CO2? Juist ja, planten en bomen. :D
Ja, de aarde warmt op. Maar dat zijn natuurlijke schommelingen, was in de middeleeuwen ook al zo.
Het milieu kun je beinvloeden. (bijv al die smog boven steden) Het klimaat niet.
Klimaathype. Klimaatwaanzin. Dat is het :j

*bereid zich voor op boze linkse bokkers*

Mwaah je kunt er wel wat aan doen. Milieu en klimaat hangen wel degelijk samen. Maar er is meer voor nodig dan braaf spaarlampjes aanschaffen. Als je wilt dat mensen de auto laten staan bijvoorbeeld, moet je het OV gratis en aantrekkelijker maken ipv de kaartjes almaar duurder maken. En van die megastallen met duizenden varkens die zich klemvreten in de sojaprut waarvoor duizenden hectares bossen gekapt moeten worden. Dat moet dan eerst aangepakt worden.
Je hebt idd gelijk dat bomen groeien door co2 uitstoot, maar als er in verhouding meer co2 uitstoot is dan dat er bomen zijn, kom je in de problemen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:33

@MarlinH
PvdD wil zelfs alle paarden-evenementen verbieden.

m1992

Re: Wat ga jij stemmen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:34

@Brainless
Thanks voor je antwoord.. Ja dat las ik ook ja.. ernstig.. :P

berbertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:37

Ik heb alles een beetje globaal doorgelezen. Ikzelf stem D66 als ik alleen naar de verkiezingsprogramma's kijk van de partijen. Maar nu zat ik eens te denken, D66 zal volgens de peilingen niet super veel zetels krijgen, en dus weinig invloed als ze al in de coalitie komen. In het kader van een blok tegen de PVV/VVD te vormen zit ik te denken dat ik misschien een strategische stem moet uitbrengen op de Pvda. Denken jullie ook zo of kijken jullie puur naar de verkiezingsprogramma's van de partijen?

Eefske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:38

Talisa schreef:
Eefske schreef:

Dat zeg ik ook toch, dat ik zeker ben voor respectvol met je milieu en leefomgeving omgaan. :) Maar de (linkse) politiek slaat hierin door.

Maar op welke manieren vind jij dan dat ze hierin doorslaan? Heb je daar misschien specifieke voorbeelden van? (Dit is niet aanvallend bedoeld, puur interesse)

ilse86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:39

ik kijk meer naar de verkiezingsprogramma's en de partijstandpunten idd.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:40

Ik kijk eigenlijk puur naar de partijprogramma's en partijleden :) Ik wil immers dat die punten waar ik voor stem er door komen, niet die van die andere partij waar ik strategisch op stem :P

Ik ben wel echt voor een hervormende regering, dus VVD mag er bij, maar dan wel geneutraliseerd/sociaal gemaakt door GroenLinks :)

En tja, klimaat... da's idd waar wij nog niet veel van meekrijgen. Maar als we zo doorgaan kennen onze kleinkinderen schaatsen enkel nog uit geschiedenisboeken en dat zie ik niet zo zitten. Ik kijk ook graag naar morgen en overmorgen, in plaats van enkel naar vandaag.

blue_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:41

Yucca schreef:
PvdD zegt dit over de paardensport:

Citaat:
Maatregelen

•8.8 Er komt een verbod op het gokken op wedstrijden met dieren.

Ze zijn nergens tegen paardenevenementen, alleen tegen markten.
Ze staan voor voor betere omstandigheden voor de paarden, wat ik eigenlijk alleen maar kan toejuichen.

nou dan kunnen we alle drafbanen wel sluiten...
en waar eindigen al deze afgedankte dravers? weljaaht op de transport naar italie.

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:42

Eefske schreef:
Maar op welke manieren vind jij dan dat ze hierin doorslaan? Heb je daar misschien specifieke voorbeelden van? (Dit is niet aanvallend bedoeld, puur interesse)

Door miljarden te investeren in al die maatregelen die ze willen nemen....Dat geld kunnen we wat mij betreft wel beter besteden.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:42

Heino schreef:
Ik kijk eigenlijk puur naar de partijprogramma's en partijleden :) Ik wil immers dat die punten waar ik voor stem er door komen, niet die van die andere partij waar ik strategisch op stem :P

Ik ben wel echt voor een hervormende regering, dus VVD mag er bij, maar dan wel geneutraliseerd/sociaal gemaakt door GroenLinks :)

En tja, klimaat... da's idd waar wij nog niet veel van meekrijgen. Maar als we zo doorgaan kennen onze kleinkinderen schaatsen enkel nog uit geschiedenisboeken en dat zie ik niet zo zitten. Ik kijk ook graag naar morgen en overmorgen, in plaats van enkel naar vandaag.

Wie zegt dat? Wie zegt dat dit waar is? Hoeveel invloed hebben wij daar op. Het blijkt dat maar 4 % door de mens veroorzaakt word..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:43

Kaka schreef:
Daarnaast vind ik Halsema erg gegroeid in haar rol als lijsstrekker dit jaar. Hoewel het maar een kleine kans bestaat dat het gebeurt, zie ik haar wel aan het roer van Nl.

Halsema heeft al vaker aangegeven dat ze in de Tweede Kamer blijft zitten. Ze zal dus geen premier worden mocht GL onverhoopt de grootste partij worden.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:44

Om even bij de dieren te blijven. Ik kan er niet bij dat er nog circusdieren bestaan. Wilde olifanten in een trailertje die elke avond kunstjes ed moeten doen? Zeeleeuwen in een tank van een paar duizend liter waarin ze hun kont niet kunnen keren zo kan ik nog wel even doorgaan. Daarom wordt 't bij mij GroenLinks oa.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:46

marlinH schreef:
Wie zegt dat? Wie zegt dat dit waar is? Hoeveel invloed hebben wij daar op. Het blijkt dat maar 4 % door de mens veroorzaakt word..

Klimaatdeskundigen (wat ik niet ben :P)
Ik denk dat wij daar absoluut invloed op hebben. Bijvoorbeeld door de maandag (of een andere willekeurige dag) vliegvrij te maken. Maar neeeee wij mensen zijn inmiddels zo verwend dat we dat echt niet meer kunnen laten.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:49

En weer andere klimaatdeskundigen zeggen weer dat dat maar 4% is.. Tja, wij weten er niets van dus kunnen niet oordelen. Ik vind het nogal overtrokken. Waarom zoveel geld steken in iets dat misschien (waarschijnlijk) helemaal geen probleem is?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:49

Het is toch wel duidelijk dat de CO2 uitstoot door de mens komt volgens mij. Die is zelfs stúkken hoger dan in de laatste ijstijd, en toen was ie al veel hoger dan ie normaal hoort te zijn. Ik vind het een beetje té toevallig dat dat in die miljarden jaren net NU zo hard omhoog schiet, nu de wereld vol mensen en machines zit en hele wouden worden ontbost.
Maar... wat kan een klein landje als Nederland daar nu helemaal aan doen, zeker als we tegen landen als China in moeten gaan, die zich er helemaal niets van aantrekken en nog geen dubbeltje willen uitgeven aan het klimaat.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:50

Ik kijk ook graag vooruit. Onze kinderen hebben straks ook energievoorziening nodig, olie en gas raakt op. Onze kinderen hebben ook schoon drinkwater nodig, oppervlaktewater raakt steeds meer vervuild waardoor zuiveren moeilijker wordt. Onze kinderen hebben schone lucht nodig om in te ademen, ik woon naast Corus en werk naast Schiphol, ik vraag me wel eens af of dat invloed heeft op mijn gezondheid.

Je kunt je ook druk maken om het milieu omdat het je heel direct kan raken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:51

4% invloed door de mens is nog altijd een hoop. Wat niet wegneemt dat ik het zeker voor een groot deel eens ben met Talisa -en dat als linkse stemmer :P

Inderdaad blijkt dat een hoop toename van de Co2 veroorzaakt wordt door redenen waar mensen niet -direct- iets aan kunnen doen. Ook ik vind dat iemand als Al Gore gewoon een slaatje slaat uit de angst van de mens voor een evt. klimaatverandering. Ik denk zelf wel dat het klimaat gaat veranderen (richting landklimaat), maar als je terugkijkt zie je dat de temperaturen over de hele wereld altijd al geschommeld hebben.

Heino: ik denk toch dat je na de afgelopen winter niet meer bang hoeft te zijn dat onze kleinkinderen schaatsen enkel nog uit de geschiedenisboekjes kennen. Het is lang genoeg ijssssskoud geweest }> ;)

Ook denk ik dat er meer aandacht voor het milieu moet zijn. En in dat punt schieten de rechtse partijen in mijn ogen tekort. Natuurlijk hoeft er geen belasting in te worden gevoerd op een koeienscheet (koeien produceren overigens wel heel veel Co2 :Y) ) en juist daarom denk ik dat alternatieven voor vliegen of individueel autorijden aantrekkelijker moeten worden gemaakt. Ik mis wat dat betreft maatregelen vanuit bijv. de VVD en de PVV. De SP gaat me (veel) te ver door niet alleen het OV aantrekkelijker te maken maar ook ons meer te laten betalen voor het autorijden. Dat hoeft van mij ook weer niet, we zijn immers met z'n allen flink afhankelijk geworden van de auto en we gebruiken deze ook voor meer dingen dan enkel van en naar het werk te rijden. Soms is autorijden gewoonweg noodzakelijk. Maar zelf zou ik zeker het OV overwegen als alternatief mits dit beter geregeld is/wordt en beter betaalbaar is/wordt dan nu. Dat soort dingen kan ik dus niet terugvinden in het programma van de VVD, D66 of de PVV. Mede om die reden stem ik op een (gematigde) linkse partij.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:53

8nnemiek schreef:
Maar... wat kan een klein landje als Nederland daar nu helemaal aan doen, zeker als we tegen landen als China in moeten gaan, die zich er helemaal niets van aantrekken en nog geen dubbeltje willen uitgeven aan het klimaat.

Het is niet helemaal waar dat China zich niets aantrekt van de klimaatproblemen, wij zien daar echter weinig van (ik bedoel, hoe vaak lees je iets positiefs over China in de krant). Ook China ziet dat het leefklimaat in het land bedreigt wordt, bijvoorbeeld door de oprukkende woestijn en de hoge bevolkingsdichtheid in de steden. Zij nemen ook tal van maatregelen, bijvoorbeeld aanplanting van enorme bossen en beperking van autoverkeer in sommige stadscentra (bijvoorbeeld het door Unesco beschermde Ping Yao - en dan hoop ik wel dat ik de goede stad noem :o ).

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:56

Ffortuna schreef:
Heino: ik denk toch dat je na de afgelopen winter niet meer bang hoeft te zijn dat onze kleinkinderen schaatsen enkel nog uit de geschiedenisboekjes kennen. Het is lang genoeg ijssssskoud geweest }> ;)

Punt :P Maar het was ook wel meteen verschrikkelijk (lang) koud, kan ook niet goed zijn (vonden de paarden althans niet ;))

8nnemiek: tja over andere landen kunnen wij niets zeggen, maar dan doe ik liever íets dan dat ik af ga zitten wachten tot het mis gaat. Alle kleine beetjes helpen en hopelijk raken die andere landen ook snel tot inkeer.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:58

PattyOosten schreef:
Halsema heeft al vaker aangegeven dat ze in de Tweede Kamer blijft zitten. Ze zal dus geen premier worden mocht GL onverhoopt de grootste partij worden.

Echt? Dat heb ik gemist * gaat zich heel erg schamen *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 13:59

Kaka schreef:
PattyOosten schreef:

Echt? Dat heb ik gemist * gaat zich heel erg schamen *

Jup :j dit zei ze ook nog toen ze bij Coen & Sander was (op 3FM) van de week.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 14:03

Ik geef toe, ik heb de laatste weken een beetje onder een steen geleefd :)

Toch jammer, had haar graag de kans gegeven. Heeft ze ook nog gezegd wie GL eventueel dan naar voren schuift?