Rare opmerkingen van klanten deel II

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:17

Geen rare opmerking tegen mij vanavond, máárrrrr... Er was een tafel met een aantal vrouwen van in de 50/60 gok ik.. Begonnen ze ineens over swaffelen te praten! Hahahaha. Toen moest ik even mijn lachen inhouden (ging net vragen of ze nog iets wilden drinken)

@Courses: Bah, die laatste is echt erg! Wat sommige mensen wel niet denken hè!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:27

Ooh echt erg. Ik werk ook bij de albert heijn.

Die man had flessen wijn het was in de zomer en erg warm. Dus ik leg die wijnflessen heel erg rustig tegen dat ding die schuift neer. Begint die vent te zeiken dat ik ze te ver neer leg en hij er niet bij kan. Ik zo ja maar. Niets ja maar dit is gewoon niet klantvriendelijk. Je hoort ze niet zo neer te leggen ik kan er helemaal niet bij. Dat ze jou achter die kassa laten zitten kan niet eens fatsoenlijk boodschappen voor de klant neerleggen.

Ik moest ze wel daar neerleggen anders gingen ze rollen. Me ouders stonden op me te wachten. Ik zei zo toen hij nog in stond te pakken tegen mijn ouders. Goh wat een chagrijnige mensen zijn er toch weer vandaag zeker last van een zonnesteek.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:29

colinneke schreef:
Vandaag een mevrouw
Verkopen jullie koekjes?
Ja mevrouw,hier liggen ze.
Ja want ze hebben ze allemaal opgegeten :( dus nu moet ik nieuwe komen halen.

Het kwam echt zo over dat niemand die koekjes had mogen opeten.

Goh dat had mijn moeder kunnen zijn. Ze loopt altijd te zeuren dat alles zo snel op is. Is er toch om op te eten :S

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:30

Kyar schreef:
Margoooo schreef:
Herkenbaar.

Ik werk bij de McDonalds, en hoeveel mensen die wel niet zeggen: 2 happy meals en een voordeelmenu..
Ja daar heb ik toch niets aan }:0

Ja dat maak ik ook regelmatig mee.

Of wijzend naar 1 vd borden boven ons, jaaaa doe mij die burger maar.
Welke burger bedoelt u ?

Nou die ( gast word lichtelijk aangebrand )

Oooo u bedoelt de tasty ?

Neeeeee die andere .

Echt je word er af en toe moedeloos van.

Of doe mij maar een euroknaller.
Ja welke van de 6 ?

Wij zeggen dan heel vaak: "Ooh u wilt de salade?" :))

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:33

Jasia schreef:
Haha sommige mensen zijn echt leuk :')

Gisteren had ik iemand aan de kassa en nadat ik haar boodschappen had gescand gaf ze mij een AH-bonus kaart....
Op zich niet zo vreemd natuurlijk, maar ikw erk bij de Jumbo _O-

Of ze proberen te pinnen met hun bonuskaart van de albert heijn hahaha. En dan boos worden WAAROM DOET HIJ HET NIET

hahaha zo grappig al die reacties
Laatst bijgewerkt door DonDon op 28-10-10 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:33

LisaFaded schreef:
Ooh echt erg. Ik werk ook bij de albert heijn.

Die man had flessen wijn het was in de zomer en erg warm. Dus ik leg die wijnflessen heel erg rustig tegen dat ding die schuift neer. Begint die vent te zeiken dat ik ze te ver neer leg en hij er niet bij kan. Ik zo ja maar. Niets ja maar dit is gewoon niet klantvriendelijk. Je hoort ze niet zo neer te leggen ik kan er helemaal niet bij. Dat ze jou achter die kassa laten zitten kan niet eens fatsoenlijk boodschappen voor de klant neerleggen.

Ik moest ze wel daar neerleggen anders gingen ze rollen. Me ouders stonden op me te wachten. Ik zei zo toen hij nog in stond te pakken tegen mijn ouders. Goh wat een chagrijnige mensen zijn er toch weer vandaag zeker last van een zonnesteek.

Ik snap je frustratie maar toch denk ik niet dat mn baas heel blij was geweest als ik zoiets had gezegd :=
(werk ook in de ah) Heb zat klanten waar ik me dood aan kan ergeren maar dat zeg ik lekker niet ;)

Zelf maak ik ook wel eens domme opmerkingen kan er nu ff geen opnoemen mja

JENNx

Re: Rare opmerkingen van klanten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-10 23:36

Vieze, ranzige man kijkend naar mijn naambordje t.h.v. mijn borsten: "Oh Jennifer! Ook al zo'n mooie naam!" en blijft staren.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:37

JENNx Daarom ben ik ook niet zo'n fan van onze naambordjes.

JENNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 16:54

Nee, heb eigenlijk ook nooit gehad dat een klant mijn naam noemde, behalve die ene keer dan.
En sommige klanten die soms dan eens een vraag stellen a.d.h.v. mijn naam, van: "Goh, ben jij die en die van die en die?"

En ik snap ook best wel dat het voor klanten handig is, dat als er een probleem is dat ze naar mijn leidinggevende gaan dat er iets fout is gegaan bij die caissière.

Maar eigenlijk ben ik er zelf ook niet zo fan van.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 17:17

Paar weken geleden liep ik eenmalig voor TNT post (oranje), met een postkarretje.
Komt er een bejaarde vrouw naar buiten:"Bent u van Sandd?" (blauw met roze)

Er was kennelijk iets verkeerd bezorgd oid, maar het stomme is dat je er nog verantwoordelijk voor gaat voelen, ook. :')

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 19:37

LisaFaded; :') dat zegt mijn moeder ook altijd..

Pff ik heb nieuw werk, echt hartstikke leuk, maar damn sommige klanten kunnen écht zeuren.
Wij hebben vaak de actieproducten van een week later in de winkel liggen en dat leid soms ook tot hele drama's bij de kassa.
Vandaag ook een paar klanten; Ja dat is toch in de aanbieding? Ik; ik zal even kijken mevr/meneer. Scant en kijkt; Nee dit is nog niet in de actie, want hij geeft de korting nog niet aan. Klant; Nouja doe hem toch maar. Ik scan alles en wil afrekenen, tot de klant plotseling toch het product maar niet wilt, want ze wilt wachten tot de korting er is.
Dat is het probleem niet zo, maar ik heb geen code om te retouren of een product er af te halen, dus ik moet mijn collega die dat wel heeft opbellen als dat gebeuren moet en als we het heel erg druk hebben is dat soms wel vervelend.
Of jongeren en oudere jongens/mannen die condooms oid kopen, zitten ze mij echt aan te kijken van hmm met jou wil ik dat wel even uittesten :')

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 21:08

geen rare opmerking van een klant maar van een personeelslid

Mijn zusje en ik waren donderdag bij de action. Het was er giga druk dus flinke rijen bij de kassa.

Wij staan in de rij bij de kassa te wachten en naast ons stonden 2 turkse/marokaanse jongens van ongeveer 12 jaar.
Komt de leidinggevende (?) er aan en smijt de mandjes die onder de kassa stonden in het karretje waar ze in moeten staan en die soort van winkelwagentjes die ze daar hebben stonden ook niet goed dus de werden ook even goed gegooid.
Ze loopt naar de 2 jongens en vraagt of ze dit moeten ruilen. Ja zeggen ze en ze begint gelijk te roepen tegen hun dat ze dan niet eerst de winkel door mogen en ze zich bij de kassa moeten melden. Dus 1 van die jongens zegt dat het meisje van de kassa zei dat ze in de rij moesten gaan staan.
Ze draait zich om en het meisje aan "onze" kassa kreeg gelijk op der donder. Zegt onze cassiere dat zij dit niet heeft gezegd en dat Melissa dit heeft gezegd.
MELISSA DIT MAG NIET ZE MOETEN ZICH EERST BIJ DE KASSA MELDEN EN DAN IN DE RIJ GAAN STAAN. WANT JA....
Dit riep ze terwijl ze nog steeds bij die jongens stond dus naast mij. Heb der een aantal keer aangekeken van: :roll: >;) :n 8)7
De jongens moesten langs de hele rij wurmen en hebben zich bij Melissa gemeld. Toen liep mevrouw pas naar Melissa toe en ging ook achter de kassa.

:(:) Arme Melissa. Zij kreeg plein plubic de wind van voren. Een normaal mens doet dit achter of op een rustig tijdstip op een normale manier vertellen.
En dan vinden ze het gek waarom er daar zo veel persoon weggaat.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:24

Naar de klant toe moet je gewoon aan 1 zeel trekken, kan idd echt niet...

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 22:42

of van die mensen die zeggen als er een actie is waarbij ze wat krijgen bij een besteding vanaf 35 euro en dan 80 euro hebben, maar bv die extra racer maar 1 keer krijgen: 'als ik het nu in twee keer had afgerekend, had ik er dan 2 gekregen?' 'nee mevrouw, het is er 1 per klant' 'en als ik dan opnieuw de winkel in was gelopen?'
pff ik haat zulke acties, die zijn duidelijk niet door de kassamederwerkers zelf bedacht :D

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:25

colinneke schreef:
geen rare opmerking van een klant maar van een personeelslid

Mijn zusje en ik waren donderdag bij de action. Het was er giga druk dus flinke rijen bij de kassa.

Wij staan in de rij bij de kassa te wachten en naast ons stonden 2 turkse/marokaanse jongens van ongeveer 12 jaar.
Komt de leidinggevende (?) er aan en smijt de mandjes die onder de kassa stonden in het karretje waar ze in moeten staan en die soort van winkelwagentjes die ze daar hebben stonden ook niet goed dus de werden ook even goed gegooid.
Ze loopt naar de 2 jongens en vraagt of ze dit moeten ruilen. Ja zeggen ze en ze begint gelijk te roepen tegen hun dat ze dan niet eerst de winkel door mogen en ze zich bij de kassa moeten melden. Dus 1 van die jongens zegt dat het meisje van de kassa zei dat ze in de rij moesten gaan staan.
Ze draait zich om en het meisje aan "onze" kassa kreeg gelijk op der donder. Zegt onze cassiere dat zij dit niet heeft gezegd en dat Melissa dit heeft gezegd.
MELISSA DIT MAG NIET ZE MOETEN ZICH EERST BIJ DE KASSA MELDEN EN DAN IN DE RIJ GAAN STAAN. WANT JA....
Dit riep ze terwijl ze nog steeds bij die jongens stond dus naast mij. Heb der een aantal keer aangekeken van: :roll: >;) :n 8)7
De jongens moesten langs de hele rij wurmen en hebben zich bij Melissa gemeld. Toen liep mevrouw pas naar Melissa toe en ging ook achter de kassa.

:(:) Arme Melissa. Zij kreeg plein plubic de wind van voren. Een normaal mens doet dit achter of op een rustig tijdstip op een normale manier vertellen.
En dan vinden ze het gek waarom er daar zo veel persoon weggaat.

even off-topic: ik werk ook bij de action en bij ons wordt dat niet beschouwd als normaal gedrag..
on-topic, weet niet of ik hem ooit al ergens geplaatst heb:

Ik had laatst een klant die stond te wachten voor mijn kassa, ik schreef snel op iets wat kapot was: STUK!! (want dan weten mn collega's dat het afgeschreven kan worden) en ik trok er een paar strepen onder. Vraagt die man: onderteken jij altijd alles met stuk?
dus ik keek hem aan van: huh >;)
toen zei hij: ja dat ze weten dat het van het stuk achter de kassa komt.
En toen pas viel het kwartje :P moest er toch wel een beetje om lachen:=

Tanya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:32

LisaFaded schreef:
.....Me ouders stonden op me te wachten. Ik zei zo toen hij nog in stond te pakken tegen mijn ouders. Goh wat een chagrijnige mensen zijn er toch weer vandaag zeker last van een zonnesteek.

Als ik zou horen dat een van de caissières dit zou zeggen terwijl de klant er nog bij staat zou ik dit ook niet van haar accepteren hoor.. Je moet toch klantvriendelijk blijven, ook in dit soort gevallen.. En dit is niet echt klantvriendelijk ;) Ook al was meneer onaardig, dan nog..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-10 23:40

Vandaag ging het soms een beetje verkeerd door de drukte. Mijn baas is ziek, en mijn andere baas begint ziek te worden waardoor het een beetje mis liep en sommige mensen iets langer moesten wachten dan normaal dus ik was een beetje gestresst. Komt er een man binnen die echt mijn dag heeft gemaakt.

"Twee friet zonder, een frikandel, een kroket, en een blije lach!"
Ik alles opschrijven, tot ik door had dat ik het laatste opschreef, en toen had ik pas door wat hij had gezegd. Ik heb wel goed er om kunnen lachen en was er wel meteen vrolijk door. :) Altijd leuk, klanten die echt moeite doen je vrolijk te maken!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 13:46

@ Shizzel :') Haha die is echt goed. Erg lief.

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 14:08

Shizzel schreef:
Vandaag ging het soms een beetje verkeerd door de drukte. Mijn baas is ziek, en mijn andere baas begint ziek te worden waardoor het een beetje mis liep en sommige mensen iets langer moesten wachten dan normaal dus ik was een beetje gestresst. Komt er een man binnen die echt mijn dag heeft gemaakt.

"Twee friet zonder, een frikandel, een kroket, en een blije lach!"
Ik alles opschrijven, tot ik door had dat ik het laatste opschreef, en toen had ik pas door wat hij had gezegd. Ik heb wel goed er om kunnen lachen en was er wel meteen vrolijk door. :) Altijd leuk, klanten die echt moeite doen je vrolijk te maken!

Oh dat vind ik wel een leuke : die blije lach.. die ga ik onthouden als ik iemand chagerijnig zie :P
edit: maar sommigen misschien worden er nog chagerijniger van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:14

Sommigen kunnen er idd chagerijniger van worden. :P Ik denk dat in een winkel/supermarkt het contact al snel anders is, omdat je die mensen maar eenmalig ziet, en die man wekelijks in de friettent komt en mij inmiddels wel vaker ziet en een praatje maakt. :)

xkimmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:32

Ik werk sinds vandaag bij de bakker. :P En soms hoor je wel dingen waar je stiekem om moet lachen. Zoiets van ga je een beetje vroeg naar huis? Is wel zo leuk voor je moeder. :')?

Marijketjuh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 15:40

Ik werk nu op een reisbureau. Hiervoor als stewardess gewerkt (daar kun je echt een boek over schrijven)

nu op het reisbureau vragen wij altijd express WAARMEE kan ik u helpen.. mensen horen dit blijkbaar nooit en zeggen altijd..

- nou dat denk ik wel
- ja
- dat moeten nog maar eens zien

Gisteren kwamen er 2 meisjes binnen met de vraag of ze van ons internet gebruik mochten maken want ze wouden graag naar bios maar ze waren vergeten te kijken welke films er draaiden. 8)7

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-10 19:23

Ik krijg genoeg leuke klanten ook aan de kassa hoor, daar niet van. Maar de slechte blijven je altijd bijhangen volgens mij.

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 00:35

Ik had een topic geopend maar ik was wat te snel :') Daarom post ik 'm hier!

Ik heb vandaag mijn vijfde werkdag gedraaid bij mijn nieuwe werk (kassa bij Media Markt in Zwolle) en ik maak toch elke keer wel dingen mee tot nu toe :') Flirtende getrouwde mannen mét of zonder hun vrouw erbij, mensen die denigrerend doen, mensen die gewoon zonder enig woord te zeggen adrekenen terwijl ik hen groet, het bedrag noem, hen een fijne dag wens, etc. en noem maar op!

Donderdagavond een vloekende, stinkende zwerver bij mijn kassa die alleen onder begeleiding in onze winkel mag die hij overigens ook bij zich had. Meneer liep te vloeken en te tieren; "Een DVD speler? fiets 50 euro? Teeeeeeering hee! :?" en maar mompelen. Grijpt die man ook nog eens naar mijn hand toen ze bij mijn kassa weggingen. Die hoef ik dus écht geen hand te geven :') Maar ik durfde hem ook weer niet te negeren gezien zijn dwingende hand dat zich echt richting mij uitstrekte en die doordringende ogen en die lucht om 'm heen dus ik heb zo half half een vingerkootje uitgestoken die meneer gretig beetpakte en me een knipoog gaf :r Ik heb 'm vaker gezien in de stad, overigens. Komt hij op je af en zeurt om geld en als je het niet geeft scheldt hij je uit voor rotte vis en hij achtervolgt je. Wil je dus geen ruzie mee :D Collega van mij, overigens de enige mannelijke van de 22 kassamiepen, heeft hetzelfde met hem gehad maar hij had wel een hand gegeven dus die kon hij achteraf mooi wassen :')

Maar goed, vandaag.. Er kwam een klant bij mij die een afhaalfactuur had. Oftewel; die moest een product nog ophalen. Als deze niet binnen is wordt over het algemeen een aanbetaling gedaan en als het binnen is voldoet de klant de rest. Dat moet echter bij de informatiebalie. Die man kwam dus bij mij met zijn aanbetalingsfactuur en aangeniete aanbetalingsbon en ik heb hem heel vriendelijk verwezen. Kijkt hij me aan alsof ik hem een loer wil draaien en zegt: "ik kan toch wel gewoon betalen?" dus ik leg heel geduldig uit dat dit helaas niet gaat omdat ik dan de factuur moet kunnen scannen van het resterende bedrag en dat hij die niet heeft; oftewel dat doet de infobalie. Ik benadruk nog dat ik het vervelend vind voor meneer en dat ik hem graag had willen helpen maar dat het niet anders kan.
Vraagt hij aan mij: "Heb je een goede opleiding gehad?" dus ik zeg tegen meneer "ja, hoor!" Zegt hij: "Nou, ik hoop dat je daar een beetje meer je best doet!" en ik krijg me toch een vrouwonvriendelijke blik toegeworpen! Echt zoiets van wat ben jij een domme kassabimbo en je wil me niet eens helpen _-:( Dat kwam er zó lomp uit! Ik heb een brede rug gelukkig dus ik kan best wel wat hebben maar ik had echt zoiets van jeeetje mina :oo Ik snap niet dat mensen zo persoonlijk worden als het om zoiets banketstaaf gaat en je nog even 5 stappen extra moet zetten.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-10 00:53

Kim_89 schreef:
mensen die gewoon zonder enig woord te zeggen afrekenen terwijl ik hen groet, het bedrag noem, hen een fijne dag wens, etc.

Dat zijn nou écht de enige klanten die ik ECHT ECHT ECHT niet kan uitstaan... Ik heb nog liever een mopperende of vloekende klant dan zo eentje die geen donder tegen je zegt. Alsof je te achterlijk bent om ze te verstaan of zo. :(