OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Szan

Re: OV chip? Of nieuwe OV jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:40

Weet je heel zeker dat ie er niet staat? Het zijn kleine paaltjes (vind ik :+ ), dus je kan er ook overheen kijken.. Had ik althans een paar keer hier ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:41

Pytje schreef:
pfffff, zucht, steun. Heb ik op de website gekeken voor het dichtstbijzijnde oplaadpunt/activeerpunt bleek dat hier in het dorp te zijn tot mijn verbazing. Dus ben ik naar de appie gegaan waar het ding zou moeten staan, maar die staat er dus helemaal niet. De dichtstbijzijnde is gewoon 45 km rijden met de auto!!!

Vriendin werkt bij de AH, er staat volgens iemand een paar pagina's terug dus ook eentje in mijn dorp. Nou, dan was ik er vanochtend wel over gestruikeld... Vriendin vertelde dat dat ding DRIE weken vertraging heeft...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 18:42

@ Karin_88: Als je je product al hebt opgehaald bij zo'n gele paal dan is 't helemaal goed.
Die einddatum geldigheid is van je kaart zelf.

@ Girly: In Utrecht kun je 'm wel op 't station ophalen bij de AH2Go. Hoe dat in Woerden zit weet ik verder niet.

@ Janine: Als je in een bus stapt waar nog geen chipkaartpalen staan kun je nog gewoon met je roze strippenkaart :J

GirlyMelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:06

Ze gaan het op alfabetische volgorde doen mijn achternaam begint met de H, en ik kan hem pas in de week van 13 jan. ophalen ..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:08

Waarschijnlijk kun je hem ook wel eerder al ophalen hoor :j

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:09

Na een heel gedoe van aanvragen, geen kaart krijgen bla bla bla heb ik nu eindelijk een aanvraagformulier gekregen (nog een keer een kopie en nog een keer een pasfoto...Volgens mij hebben die lui nu al 10 pasfoto's van mij of zo... :+ ) en een tijdelijke OV chipkaart...

Moet ik die ook opladen? en zo ja, waar kan dit eigenlijk allemaal? Ik snap er in ieder geval geen hol van...!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:11

_Tara_ schreef:
@ Henrieke: Dat "activeren" is dus zeker wel nodig. Wat er nu op staat is een tijdelijk product. Voor 31 januari moet je je vaste product erop hebben gezet.

Oke, maar ik heb hem bijna niet nodig, zit maar even in de trein en heb gewoon een ov eigenlijk dus ik hoef er toch geen geld op te zetten?

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:12

@ Adil: Zo'n tijdelijke ovchipkaart. Dus echt een tijdelijke pas? Kun je die niet scannen bij een NS-ticketautomaat om te kijken wat er nu al op staat?
Zie dat je in Duitsland woont, dat maakt 't er allemaal ook niet makkelijker op natuurlijk...

@ Henrieke: Geld erop zetten is dan niet nodig inderdaad. Maar je moet je kaart alsnog wel activeren bij zo'n gele paal. Je gewone ov, tenminste ik neem aan dat je dan je papieren OV bedoelt, is vanaf 1 februari niet meer geldig.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:20

_Tara_ schreef:
@ Adil: Zo'n tijdelijke ovchipkaart. Dus echt een tijdelijke pas? Kun je die niet scannen bij een NS-ticketautomaat om te kijken wat er nu al op staat?
Zie dat je in Duitsland woont, dat maakt 't er allemaal ook niet makkelijker op natuurlijk...

Dat was dus ook de reden waarom ik geen kaart kreeg en alles mis liep met de aanvraag. Ik heb nu een Nederlands adres aan moeten geven (van de oude buren) en nu is het dus gelukt...

Ik ben nu alleen niet weer in NL geweest (moet morgen weer naar school...) omdat de wegen hier nauwelijks begaanbaar zijn door de sneeuw, dus ik rij alleen wanneer echt noodzakelijk en het liefst niet lange afstanden.

Nu ben ik bang dat ik morgen op het station sta en niet wegkom omdat ik niet weet hoe alles functioneert...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 19:25

Szan schreef:
Weet je heel zeker dat ie er niet staat? Het zijn kleine paaltjes (vind ik :+ ), dus je kan er ook overheen kijken.. Had ik althans een paar keer hier ;)

ja, heel zeker. Want toen ik hem niet kon vinden heb ik het aan de servicebalie bij de appie gevraagd en zij vertelden me dat er inderdaad geen ding staat. Ik was al zeker nr 10 die ernaar vroeg. Op de dichtstbijzijnde treinstations (Assen en Emmen) schijnen ze ook niet te zijn, maar dat heb ik nog niet zelf gezien.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:52

Oke, vandaag voor het eerst gereist met de ov-chipkaart. Ik had m' nog niet geactiveerd, maar de buschauffeur vertelde mij dat ik m' gewoon voor het poortje langs kon houden, waarna de ov-chipkaart mij incheckte en even later weer uitcheckte.

Vanavond kwam ik op het station en probeerde mijn ov-chipkaarte alsnog opteladen. Maar er waren geen bestellingen voor mij, maar wel 10,- van me rekening afgeschreven!! Terwijl ik graag een ov-studenten week chipknip wil.

Aaaaah.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 20:54

Dat er 10 euro van je rekening is afgeschreven is vreemd. Heb je iets op die site zitten doen? Want voor die busrit dat kan je ook geen 10 euro hebben gekost lijkt me...
Ben je bij een gele paal geweest om je product op je kaart te laden? Bij zo'n gewone chipkaartautomaat kan dat namelijk niet. Je zou volgende keer wel even kunnen kijken of er wel een tijdelijk product op je kaart staat. Dat kan bij een NSticketautomaat of een chipkaarautomaat.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:02

van heerenveen - groningen is wel ongeveer 10 euro.

Een gele paal heb ik nooit gezien, hier kun je activeren bij een ticketautomaat.

Nu hoor ik dat het activeren per achternaam gaat. Nu begint mijn achternaam met de S. heeft dat ook nog betekenis?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:04

Ik ga um van de week activeren/opladen, wat dan ook, bij zo' n gele paal (A)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:06

Zo, ik heb mijn nieuw geactiveerde OV chip getest vandaag. Ik kwam netjes door de poortjes bij de metro, dus ik denk dat het nu officieel in orde is :D

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:09

@ Niek: Dat werkt niet bij een ticketautomaat. Moet echt bij zo'n gele paal :j

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:15

Bij mij ook geen problemen. Moest wel even wennen.. Wou zo de bus uitlopen, maar Ohh nee. uitchecken. Haha.

Ga morgen als ik tijd heb bij de AH to go mijn abonnement maar ophalen. Of kijken of ik het op kan halen.. Officieel pas 22 januari, maar kan kijken of het er al op staat :)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:19

heb mijn ov dus thuisgestuurd gekregen, sinds kort is er een activeerpunt dichterbij maar nog een goed stuk reizen maar wat nu?

Ik heb geen tijd om door de weeks te reizen naar die plek toe. Als ik nou woensdag op de trein stap kan ik dan al scannen? en bij controle bij deconducteur hoef ik m dan alleen te laten zien of scant hij ook ofzo?

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:20

Ik zou vandaag ook even kijken of mn abbo er al was..
Maar ik hoefde me niet eens af te vragen waar het paaltje zou zijn.. wat een rij :oo

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:41

Pelryo lees even t topic door, er is al minstens 100 x gezegd dat je bij de trein nog niet hoeft in- en uit te checken.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:56

@ Pelryo: In de trein niet in of uitchecken. De conducteur kan door te scannen zien of je een week of weekend ov op je kaart hebt staan.

@ Marion: Was dat in Utrecht?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 21:57

Maar wij met een JaarOV hebben wij ook uit te checken?
Al doen wij dat niet, we reizen toch gratis ja?

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:00

Szan schreef:
Klopt, Qbuzz in Groningen heeft ze nog niet.. Mijn vriend wilde met zijn chipkaart reizen daar, maar dat kon dus niet. Z'n papieren OV accepteerde ze ook niet, dus toen moest hij een strippenkaart kopen terwijl hij vrij moest kunnen reizen := Hij is maar gaan lopen voor die 20 minuten :')

Wat is dit dan voor onzin??? Ik kan mij niet voorstellen dat studenten hier in de stad gaan betalen, terwijl ze gewoon vrij mogen reizen... wat een poepzooi dit..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:01

@ Jolliegirl: We moeten in bus/metro/tram gewoon in en uitchecken. Alleen bij de trein niet.

@ PlukenKrul: Ze hadden die papieren OV gewoon moeten accepteren :j

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-10 22:04

_Tara_ schreef:
@ Marion: Was dat in Utrecht?

Ja := Op het station