[HK]Met de trein - deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morris

Re: [HK]Met de trein - deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:12

Je krijgt bijna wel het gevoel dat het ons (lees reizigers) eigen schuld is, dat te druk is in de treinen die wel rijden en dat we zelf voor de vertragingen zorgen.

DaanCats

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:12

Morris schreef:
Je krijgt bijna wel het gevoel dat het ons (lees reizigers) eigen schuld is, dat te druk is in de treinen die wel rijden en dat we zelf voor de vertragingen zorgen.

daar heb je dan wel weer gelijk in :Y)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:14

Ik heb juist het gevoel dat de NS er wel veel aan doet om toch treinen te laten rijden. Dat advies, tja dat is aan jezelf wat je daarmee doet. Kan altijd zijn dat er plots nog een wissel kapot gaat of weet ik veel wat waardoor je bv niet meer thuis komt.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:15

En aan die wissels kan de NS niets doen, het is Prorail die daarover gaat (en de NS krijgt de sjit over zich heen).

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:20

Kijk dat de wissels bevroren zijn of wat dan ook daar kan ik me niet zo druk om maken. En dat ik later op mijn bestemming ben ook niet. Maar wat ik wel heel vervelend vind, is dat je zo min mogelijk geinformeerd wordt. En dan kijk je op je mobiel ns.nl en dat blijkt niet te kloppen. Ik snap dat ze dat niet kunnen bijhouden op internet. Maar dan moeten ze het op ze minst goed omroepen. En langere treinen in zetten, zou ook wel prettig zijn.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 09:21

Ik vind dat de 'gewone' NS mensen zeker wel hun best. Dan bedoel ik de conducteurs, informatiemedewerkers op de stations.

Maar ik vind de persvoorlichters van de NS, wat minder sympatiek, om het zo maar te zeggen.

chrispy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:12

nowornever schreef:
Kijk dat de wissels bevroren zijn of wat dan ook daar kan ik me niet zo druk om maken. En dat ik later op mijn bestemming ben ook niet. Maar wat ik wel heel vervelend vind, is dat je zo min mogelijk geinformeerd wordt. En dan kijk je op je mobiel ns.nl en dat blijkt niet te kloppen. Ik snap dat ze dat niet kunnen bijhouden op internet. Maar dan moeten ze het op ze minst goed omroepen. En langere treinen in zetten, zou ook wel prettig zijn.

hier sluit ik me helemaal bij aan. en zon moeite is het lijkt me ook niet om het op internet een beetje bij te houden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 11:37

De informatievoorziening van de NS is inderdaad slecht.
Ik zie wel weer met de normale regelmaat treinen langskomen, maar hoeveel mensen willen er uiteindelijk naar Delfzijl/Roodeschool? Dat zet ook geen zoden aan de dijk :=

Hier rijden de bussen ook weer gewoon. De informatievoorziening van Qbuzz vind ik top, meerdere keren per dag updates :j

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:27

Karin schreef:
Haha, ik liep het nog te denken: zouden er mensen uit dit topic hier rondlopen. :D

nou als ik jouw foto's zie en je verhaal lees ben ik heeeel blij dat ik gister middag vanaf alkmaar niet meer naar amsterdam gereisd ben alleen om aangifte te doen bij de politie (portomonee gestolen)..
heen was nog wel gelukt, maar terug vrees ik niet meer....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:31

Hier rijdt echt noppes nada niets.. het is nog nooit zo stil geweest qua treingeluidjes :=

Alytuiere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 12:36

Qbuzz is echt fantastisch met info. Ik kijk niet meer op de ns site. 9292ov heeft iets betere info daarover.
Ik heb mijn vriend vanochtend naar station Zwolle gebracht en even gewacht of zijn trein ging. De treinen naar deventer en terug rijden gewoon op hun normale schema. :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:11

Woeps, ik moet morgen van Sittard naar Leeuwarden reizen, dat wordt een ramp. :')

scotie3

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:33

Roosch schreef:
Woeps, ik moet morgen van Sittard naar Leeuwarden reizen, dat wordt een ramp. :')

Dat gaat je waarschijnlijk niet lukken.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 14:35

Ik ga het er op gokken.
Vertrek om een uur of 10 en moet er om 5 uur uiterlijk zijn.

En als het niet gaat lukken, ach, ik loop op krukken, dan chanteer ik wel een conducteur. O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:06

Op krukken zou ik het helemaal niet proberen := het komt hier nu weer met flinke vlokken naar beneden.. ik ga morgen de gok naar Amsterdam echt niet nemen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:09

Ik kan dus helemaal niet naar mijn werk in Rotterdam. Vanaf Rijswijk rijden er geen treinen en vanaf HS ook niet....

RelarDevi

Hier valt alleen maar regen en natte sneeuw naar beneden..
Ik zou zeggen, als je toch tijd te veel hebt moet je het vooral gaan proberen := :P

(haaalllooo roos op krukken )

Zwitsal

Unwritten schreef:
Op krukken zou ik het helemaal niet proberen := het komt hier nu weer met flinke vlokken naar beneden.. ik ga morgen de gok naar Amsterdam echt niet nemen.

ik wel :=
moet morgen toch echt naar het politiebureau voor aangifte..
zucht..,
waarom kan dat dan ook niet in elk willekeurig politiebureau maar alleen in de stad waar het gebeurd is..

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:11

Ja echt irritant. Naar welke buro moet je? Als je naar Beursstraat gaat, krijg je misschien wel dezelfde agent als ik :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:12

Probleem is dat ik vanaf station Nwk moet, en normaal is het anderhalf uur reizen, zonder overstap. Maar als ik de NS moet geloven, en er echt alleen stoppers gaan, en ik minimaal 3 keer moet overstappen, ga ik die gok niet nemen.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:14

ik ga straks de gok nemen. Morgen weet ik nog niet ligt eraan of mijn vriend vrij kan krijgen. Anders ben ik bang dat de uitlaatservices voor de hond niet kan komen en ik wil haar niet alleen hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:21

Zwitsal schreef:
Unwritten schreef:

ik wel :=
moet morgen toch echt naar het politiebureau voor aangifte..
zucht..,
waarom kan dat dan ook niet in elk willekeurig politiebureau maar alleen in de stad waar het gebeurd is..

Kan je het niet via internet doen?

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:23

Als er een persoonlijk document in zit (id/paspoort) moet je het via politie doen geloof ik.
(iig het kan dan niet via telefoon)

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:33

Hmm ik had voor morgen een dagje shoppen+onbeperkt treinen door NL gepland (herfsttoer) maar ik geloof dat dat nog niet zo'n goed plan is, haha :=

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-09 15:35

Hoe is het met de treinen rondom Schiphol?
Wij vliegen (als het goed is := ) vanmiddag naar NL vanuit EN, zou leuk zijn als we dan ook nog met de trein een stuk naar het zuiden kunnen :)