LDRD schreef:Kennelijk is een kritiekloze discussie hierover niet mogelijk. Waarom zo aangevallen voelen.
Ik vraag me alleen maar serieus iets af en geef mijn mening.
Overtuig me zou ik zeggen.
Ik schrijf omdat:
- Ik iets doe voor de medemens die in zijn leven stomme keuzes heeft gemaakt. En IEDEREEN verdiend een 2e kans

- Ik er van leer hoe het NIET moet
- Ik vind dat iedereen straf moet krijgen indien ze iets hebben uitgevroten wat niet mag.
- Het briefschrijven mijn Engels zal opkrikken.
- Het wandelen en spelletjes doen met bejaarden niet het "enige goede" is wat ik in mijn leven wil doen.

- Daarnaast kost het schrijven van een brief mij een minuut of 10. Waarom niet een complete vreemde door middel van 10 minuten tijd opvrolijken?
- De mensen die je schrijft zullen zich hopelijk sterker voelen om op de juiste manier in de maatschappij terug te keren.
Ik keur niemand zijn daden goed. Op het moment dat iemand oprecht spijt heeft en heeft geleerd van zijn stomme keuzes, dan vind ik dat zo iemand gerust een opsteker verdient. Ik heb overigens ook gekozen voor mensen met een lichter vergrijp. Even gedacht aan iemand op deathrow, maar dat niet gedaan omdat ik er meer moeite mee heb dat iemand ter dood zal worden gebracht na verloop van tijd.
En ik hoef je niet te overtuigen, jij hebt recht op je eigen mening, net zo goed als ik dit heb

Het is alleen wel erg vervelend dat een aantal mensen ( en dan doel ik niet alleen op jou ) hun eigen mening op willen dringen

Laat ons lekker brieven schrijven.. Als je het zelf niks vind, doe je het gewoon niet, toch??