Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Genee schreef:Ik snap wat je bedoelt Kiwiko, en jouw dochter in natuurlijk nog vrij jong nu dus nu verwacht je absoluut dat jullie band zo blijft bestaan als deze nu is. Die kans is er natuurlijk ook (vooral als je zo intiem met z'n tweeen leeft), maar ze gaat echt een keer puberen en je hebt zelfs kans dat ze zich onwijs gaat afzetten tegen die openheid, dit gaat opvatten als 'bemoeienis' etcetera.
Maargoed, het blijft voor een puber natuurlijk altijd minder interessant om dingen te doen als mama het ok vindt en niet schreeuwt, maar praat.
Genee schreef:Als je 16 bent, ben je nog een kind. Een jongvolwassene weliswaar, maar geen volwassen persoon. Sommigen kunnen beter keuzes maken dan de anderen, sommigen zijn met andere dingen bezig dan leeftijdsgenoten, maar ze zijn gewoon níet volwassen en dit is geen belediging; het ligt gewoon aan de chemische samenstelling in je hersenen.
detour schreef:Genee schreef:Ik snap wat je bedoelt Kiwiko, en jouw dochter in natuurlijk nog vrij jong nu dus nu verwacht je absoluut dat jullie band zo blijft bestaan als deze nu is. Die kans is er natuurlijk ook (vooral als je zo intiem met z'n tweeen leeft), maar ze gaat echt een keer puberen en je hebt zelfs kans dat ze zich onwijs gaat afzetten tegen die openheid, dit gaat opvatten als 'bemoeienis' etcetera.
Maargoed, het blijft voor een puber natuurlijk altijd minder interessant om dingen te doen als mama het ok vindt en niet schreeuwt, maar praat.
Daar proef ik een stukje stigmatisering, misschien heb ik het mis.![]()
Heb het idee dat zát pubers niet dwars liggen om het dwars liggen, maar hun eigen mening gaan ontwikkelen, visies, etc.![]()
Soms kunnen ze het roerend met je eens zijn, ookal zijn onze ideeen als opvoeders "ouderwets"..
detour schreef:Soms kunnen ze het roerend met je eens zijn, ookal zijn onze ideeen als opvoeders "ouderwets"..
Huertecilla schreef:Genee schreef:Als je 16 bent, ben je nog een kind. Een jongvolwassene weliswaar, maar geen volwassen persoon. Sommigen kunnen beter keuzes maken dan de anderen, sommigen zijn met andere dingen bezig dan leeftijdsgenoten, maar ze zijn gewoon níet volwassen en dit is geen belediging; het ligt gewoon aan de chemische samenstelling in je hersenen.
In andere sociaal culturele context blijkt dat toch echt anders te zijn Genee.
Maar goed, stél dat dit zo is, wat heb je daar dan in de praktijk aan?
Genee schreef:blijft het geaccepteerd dat een man van 37 zo'n meisje inpakt
Citaat:en ik vind dat persoonlijk gewoon niet kunnen,
Anniiekk schreef:Wow.. Kan me niet voorstellen dat ik met een vent van 30 heb.![]()
Je hebt dan toch ook niet echt dezelfde interesses? Ik zou me verschrikkelijk ongemakkelijk voelen.
Genee schreef:Deze discussie is ook grotendeels toch ook gebaseerd op moraal, als ik me niet vergis.
Huertecilla schreef:detour schreef:Soms kunnen ze het roerend met je eens zijn, ookal zijn onze ideeen als opvoeders "ouderwets"..
Met dat laatste zal onze zoon het niet snel met joú eens zijn denk ik![]()
hc
KiWiKo schreef:Ik hoop inderdaad dat Sanne zich veilig genoeg voelt in dit haventje
Dat is een van de redenen waarom ik haar ook gewoon vertel over R. en dat ik daarover praat met haar.... Ik ben niet perfect, zij hoeft het ook niet te zijn
Huertecilla schreef:Genee schreef:Deze discussie is ook grotendeels toch ook gebaseerd op moraal, als ik me niet vergis.
Als je het echt goed leest is de rekbaarheid van de moraal de rode draad en dat een fundament van drijfzand onder dit topic.
Samenvatting van het voorgaande:
Bedrog moet kunnen, romantische liefde zonder banden is verdacht en de ware liefde bestaat niet![]()
hc
detour schreef:Ben jij verantwoordelijk voor het bedrog wat jouw minares pleegt als zij getrouwd is en haar partner niet op de hoogte heeft gebracht?
detour schreef:Maar of ik theoretisch gezien verantwoordelijk zou zijn? Dat vraag ik me af. En daar kan ik zo één twéé geen antwoord op geven. Vind dat een lastige kwestie.
Zuiver: nee.