Volwassen mannen met jonge meisjes

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: Volwassen mannen met jonge meisjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:14

ik heb het ook liever onder mijn dak dan op de achterbank......... hoe vervelend ik het ook zou vinden als ze op die leeftijd sexueel actief zou zijn..........

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:17

Ik snap wat je bedoelt Kiwiko, en jouw dochter in natuurlijk nog vrij jong nu dus nu verwacht je absoluut dat jullie band zo blijft bestaan als deze nu is. Die kans is er natuurlijk ook (vooral als je zo intiem met z'n tweeen leeft), maar ze gaat echt een keer puberen en je hebt zelfs kans dat ze zich onwijs gaat afzetten tegen die openheid, dit gaat opvatten als 'bemoeienis' etcetera.

Maargoed, het blijft voor een puber natuurlijk altijd minder interessant om dingen te doen als mama het ok vindt en niet schreeuwt, maar praat Haha!.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:25

Genee schreef:
Ik snap wat je bedoelt Kiwiko, en jouw dochter in natuurlijk nog vrij jong nu dus nu verwacht je absoluut dat jullie band zo blijft bestaan als deze nu is. Die kans is er natuurlijk ook (vooral als je zo intiem met z'n tweeen leeft), maar ze gaat echt een keer puberen en je hebt zelfs kans dat ze zich onwijs gaat afzetten tegen die openheid, dit gaat opvatten als 'bemoeienis' etcetera.

Maargoed, het blijft voor een puber natuurlijk altijd minder interessant om dingen te doen als mama het ok vindt en niet schreeuwt, maar praat Haha!.

Daar proef ik een stukje stigmatisering, misschien heb ik het mis. Bloos
Heb het idee dat zát pubers niet dwars liggen om het dwars liggen, maar hun eigen mening gaan ontwikkelen, visies, etc. Knipoog
Soms kunnen ze het roerend met je eens zijn, ookal zijn onze ideeen als opvoeders "ouderwets".. Haha!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:25

Absoluut Genee............... ik heb ook geen flauw idee hoe dit straks allemaal gaat lopen Lachen ik kan niet anders zeggen dan dat de fundamenten goed gestort zijn........ nou de rest van het gebouw nog Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:31

Genee schreef:
Als je 16 bent, ben je nog een kind. Een jongvolwassene weliswaar, maar geen volwassen persoon. Sommigen kunnen beter keuzes maken dan de anderen, sommigen zijn met andere dingen bezig dan leeftijdsgenoten, maar ze zijn gewoon níet volwassen en dit is geen belediging; het ligt gewoon aan de chemische samenstelling in je hersenen.

In andere sociaal culturele context blijkt dat toch echt anders te zijn Genee.
Maar goed, stél dat dit zo is, wat heb je daar dan in de praktijk aan?

Ons 16-jarige levenswijze buurmeiske met aardig wat draaiuren is in uitgaanstenue met oorlogskleuren niet als minderjarige te herkennen. Niet in haar uiterlijk, niet in doen en laten. Het zal niet in een 36 jarige ópkomen dat het geen 26-jarige is.
Die man zal niet bij elke leuk jonge vrouw van schijnbaar 26 van 'bedrog' uitgaan en dus echt niet zo snel een Pling hebben.
Pa zal er zéker niet achter komen. Ze heeft nu al sinds de zomer een 'vaste' relatie met de kleine crimineel zonder dat pa dat weet. En ma???
16 met 26 of 36 is Verward maar.... wie kán er wat mee?!

Denk ook niet dat de voorbeelden bij onze buren extreem zijn. Het hedendaagse 'uitgaansgedrag' van veel kleine meiskes is onthutsend. Het is erg makkelijk om daar 'die mannen' op aan te spreken doch zo eenvoudig is dat niet. Het gedrag is een product van onze oppervlakkige consumptiemaatschappij.

hc

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:31

detour schreef:
Genee schreef:

Daar proef ik een stukje stigmatisering, misschien heb ik het mis. Bloos
Heb het idee dat zát pubers niet dwars liggen om het dwars liggen, maar hun eigen mening gaan ontwikkelen, visies, etc. Knipoog
Soms kunnen ze het roerend met je eens zijn, ookal zijn onze ideeen als opvoeders "ouderwets".. Haha!

Haha nouja ik ben zelf 16. Mijn ouders kunnen best streng zijn, vooral een tijdje terug had ik echt heel vaak ruzie. Maar dit was omdat ze niet naar me wilden luisteren. Ze luisterden gewoon niet naar wat ik te zeggen had, en dat was erg frustrerend. Dus dan kon ik wel buien hebben, met deuren gooien etcetera. Als ze daar dan ook niet op reageerden raakte ik echt extreem gefrustreerd. Nu ze dit wel doen ben ik best rustig en ze zien ook in dat ik soms gewoon gelijk heb Haha!. Ik praat vrij open met ze over seks, drank en uitgaan, ze weten wel ongeveer waar ik mee bezig ben.
Alleen in de tijd dat ze dat niet wisten vond ik het veel spannender om dronken te worden.. En dat is bij veel mensen zo. Niet altijd natuurlijk Lachen.

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:32

Kiwiko, je doet toch alles wat er in je vermogen ligt om haar een zo stabiel en goed mogelijke opvoeding te geven?

Zit ineens te denken aan een gezinnetje in de straat, alles leek halleluja in dat gezin, koek en ei, hét ideale voorbeeld van wat een degelijk gezin de kids te bieden heeft.

Uiterlijk vertoon.

Er gebeurde nare dingen tussen de muren. Kids worden daardoor gevormd.

Een veulige haven waarin je als kind jezelf mag zijn biedt misschen nu nét die openheid waardoor je kind het gevoel heeft de ruimte te krijgen zich te ontwikkelen en waar jij als ouder je lijntje kunt hebben met je kids.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:34

detour schreef:

Met dat laatste zal onze zoon het niet snel met joú eens zijn denk ik Knipoog

hc

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:41

Huertecilla schreef:
Genee schreef:
Als je 16 bent, ben je nog een kind. Een jongvolwassene weliswaar, maar geen volwassen persoon. Sommigen kunnen beter keuzes maken dan de anderen, sommigen zijn met andere dingen bezig dan leeftijdsgenoten, maar ze zijn gewoon níet volwassen en dit is geen belediging; het ligt gewoon aan de chemische samenstelling in je hersenen.

In andere sociaal culturele context blijkt dat toch echt anders te zijn Genee.
Maar goed, stél dat dit zo is, wat heb je daar dan in de praktijk aan?

In de praktijk wordt de aanname dat je op je 14e best volwassen kan zijn vaak gehanteerd dat het niet eens meer uitmaakt of dat biologisch gezien wel kan, en dat is naar mijn mening onterecht. Het blijft zo dat iedereen zich in een ander tempo ontwikkelt, maar zolang de maatschappij deze 'schijnvolwassenheid' in stand houdt, blijft het geaccepteerd dat een man van 37 zo'n meisje inpakt en ik vind dat persoonlijk gewoon niet kunnen, omdat je naar mijn mening niet altijd volwassen genoeg bent om in te zien wat zo'n leeftijdsverschil werkelijk betekent op je 14e.
(ja, dit is een cirkelredenering Huilen van het lachen )

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:48

Ik hoop inderdaad dat Sanne zich veilig genoeg voelt in dit haventje

Dat is een van de redenen waarom ik haar ook gewoon vertel over R. en dat ik daarover praat met haar.... Ik ben niet perfect, zij hoeft het ook niet te zijn Lachen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:49

Genee schreef:
blijft het geaccepteerd dat een man van 37 zo'n meisje inpakt

Dat is het niet; het is en wórdt niet maatschappelijk geaccepteerd.
Verder wijs jij wederom erg makkelijk naar 'die man' en dat ís niet zo zwart-wit.

Citaat:
en ik vind dat persoonlijk gewoon niet kunnen,

Ja en???
In de dagelijkse praktijk kán je er niet veel mee met of je dat wel of niet vindt kunnen.

Er ís wel een oplossing: dat alle opvoeders een goed rolmodel geven en zélf niet doen wat zij niet willen dat hen geschiedt.
Ook dat is echter een utopie en het maximaal haalbare is datgene wat in jouw eigen invloedssfeer ligt goéd te doen.
Nee, dat houdt dus geen aangifte doen van mijn drie buurmeiskes in, want dat is alleen maar olie op het vuur.

hc

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:54

Waarom zou je niet naar de man mogen wijzen als hij 37 is en een meisje 14? De 14-jarige in kwestie is minderjarig en dus (in mijn opinie) niet volwassen. Als je niet volwassen bent worden je fouten nog een beetje gerechtvaardigd met 'ze is jong, ze weet niet beter' e.d. En terecht ook, want als je 14 bent moet je nou eenmaal nog een hoop leren. Een man van 37 zou beter moeten weten lijkt me, en zo niet; dan zit er in mijn opinie iets mis bij de man.
Overigens neem ik dit voorbeeld even, omdat het andersom nou eenmaal niet zo vaak voorkomt Knipoog.

Maar dit is toch ook geen discussie of iemand er wel of niet iets mee kunnen? Ethische bezwaren tellen ook gewoon mee lijkt me.. Het is gewoon onmogelijk om op alles een (onweerlegbaar) argument te hebben. Deze discussie is ook grotendeels toch ook gebaseerd op moraal, als ik me niet vergis.

Anniiekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:56

Wow.. Kan me niet voorstellen dat ik met een vent van 30 heb. Nagelbijten / Gniffelen
Je hebt dan toch ook niet echt dezelfde interesses? Ik zou me verschrikkelijk ongemakkelijk voelen. Nagelbijten / Gniffelen

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 16:57

Anniiekk schreef:
Wow.. Kan me niet voorstellen dat ik met een vent van 30 heb. Nagelbijten / Gniffelen
Je hebt dan toch ook niet echt dezelfde interesses? Ik zou me verschrikkelijk ongemakkelijk voelen. Nagelbijten / Gniffelen

Oh ik ken zat mannen van 30, 40, 50 die dezelfde interesses hebben hoor. Dit zijn echter vrienden van mijn ouders, geen potentiele vriendjes Haha!.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:02

Genee schreef:
Deze discussie is ook grotendeels toch ook gebaseerd op moraal, als ik me niet vergis.

Als je het echt goed leest is de rekbaarheid van de moraal de rode draad en dat een fundament van drijfzand onder dit topic.

Samenvatting van het voorgaande:
Bedrog moet kunnen, romantische liefde zonder banden is verdacht en de ware liefde bestaat niet Tong uitsteken

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:07

Huertecilla schreef:
detour schreef:

Met dat laatste zal onze zoon het niet snel met joú eens zijn denk ik Knipoog

hc

Vanuit hun perspectief komt dat geregeld voor, HC, al beleven wij het niet zo bij "mijn"puber. Knipoog

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:08

KiWiKo schreef:
Ik hoop inderdaad dat Sanne zich veilig genoeg voelt in dit haventje

Dat is een van de redenen waarom ik haar ook gewoon vertel over R. en dat ik daarover praat met haar.... Ik ben niet perfect, zij hoeft het ook niet te zijn Lachen

Zóóó belangrijk idd; ze mogen fouten maken, en vooral: Ze mogen zijn wie ze zijn! Knipoog

kuzznathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:09

Mijn vriend en ik schelen 15 jaar.. Hij is net 36 geworden.. vind het geen probleem, we wonen samen, hij heeft een zoontje, en het gaat prima.. Ik vond het in het begin ook raar dat ik op een ouder iemand verliefd werd, en hij vond het ook raar, maar ja, als je verliefd wordt, word je verliefd... Haha! Moet er ook niet aan denken dat hij al aan het werk was, toen ik net geboren was... Tong uitsteken Maar denk daar ook niet aan, denk aan de toekomst Lachen

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:11

Huertecilla schreef:
Genee schreef:
Deze discussie is ook grotendeels toch ook gebaseerd op moraal, als ik me niet vergis.

Als je het echt goed leest is de rekbaarheid van de moraal de rode draad en dat een fundament van drijfzand onder dit topic.

Samenvatting van het voorgaande:
Bedrog moet kunnen, romantische liefde zonder banden is verdacht en de ware liefde bestaat niet Tong uitsteken

hc

Dan haal je er meer uit dan ik.

Ben jij verantwoordelijk voor het bedrog wat jouw minares pleegt als zij getrouwd is en haar partner niet op de hoogte heeft gebracht? Knipoog
Romantische liefde zonder banden is verdacht? Hoezo?
Ware liefdes bestaan wél als ik teruglees maar 1 ware hoeft niet per definitie; er passen meer dekseltjes op het spreekwoordelijke potje! Cool

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:22

detour schreef:
Ben jij verantwoordelijk voor het bedrog wat jouw minares pleegt als zij getrouwd is en haar partner niet op de hoogte heeft gebracht? Knipoog

Wanneer jij dat weet; JA.
- Doe een ander niet wat jij niet wil dat jouw geschiedt.
- Het is net als heling of bont dragen; je bent medeplichtig.
- Het is niet mogelijk dat het ook maar korte tijd geheim blijft als jij niet actief aan list en bedrog meewerkt.

Over de andere twee punten kun je vergelijkbare redeneringen vinden doch ben jij het op díe twee punten (inmiddels) toevallig eens met de percepties welke ik verwoordde. Er waren aardig wat andere eigenlijk heel trieste visies.

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:27

Dat is dan ook de reden waarom ik idd niet kies voor zo'n vorm van de relatie, dat zou aan mijn geweten gaan knagen.

Maar of ik theoretisch gezien verantwoordelijk zou zijn? Dat vraag ik me af. En daar kan ik zo één twéé geen antwoord op geven. Vind dat een lastige kwestie.
Zuiver: nee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:28

Triest in jouw ogen hc!
En er zijn er ook genoeg die jou hoogdraverij triest vinden

Gelukkig zijn we allemaal anders! Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:32

Over de andere twee punten kun je vergelijkbare redeneringen vinden doch ben jij het op díe twee punten ([b]inmiddels) toevallig eens met de percepties welke ik verwoordde[/b]. Er waren aardig wat andere eigenlijk heel trieste visies.

Hier suggereer je "immiddels en toevallig". Is wel een heel negatieve manier van conclusies trekken, HC. misschien denk ik er al zo over sinds mijn 18de ofzo? Knipoog
Daar wel eens overna gedacht?

Ooit een schat van een man ontmoet, had vrij prominente functie aan de universiteit van Amsterdam. Econoom, deed onderzoek in Amerika en NL. Ontmoette hem op een schip tussen Engeland en NL.

Hij was getrouwd, 2 kindjes en er was sprake van een impasse.
Het klikte bijzonder goed tussen ons. Hij was 31, ik 21. Als ik naar mijn hormonen had geluisterd was het "fout"gegaan, vrees ik; echter waren er spanningen tussen hem en vrouwlief en had hij twee kleine kindjes.
Ik wilde geen extra spanningen veroorzaken dus held mijn vingers thuis en weerde hem af. We hebben elkaar op vriendschappelijke basis nog ontmoet en toen hij promoveerde nodigde hij me uit. Ben niet gegaan. Bloos

Maar vanuit dat "edele denken"deed ik mezelf misschien wel tekort. Clown
En daar heb ik nog vaak overna gedacht. Knipoog

hc[/quote]

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:36

detour schreef:
Maar of ik theoretisch gezien verantwoordelijk zou zijn? Dat vraag ik me af. En daar kan ik zo één twéé geen antwoord op geven. Vind dat een lastige kwestie.
Zuiver: nee.

Méde-verantwoordelijk.

Je bent geen mes wat iemand uit de keukenla pakt om er een kotelet mee te snijden of een moord mee te plegen.
Jij ben niet willoos bij het met joú bedriegen van een ander.
Als jij niet meewerkt is er geen bedrog.

hc

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 17:38

Dat zijn de redenen waarom ik koos waarvoor ik koos, lees even mijn laatste post.

Maar wat ik er zelf aan had? geen bal. Ik voelde namelijk veel voor die kerel, en dat was niet alleen fysiek, maar mentaal klikte het ook erg prettig.
Zo'n combi heb ik niet zo vaak ervaren.

wat heb ík er aan gehad? leg míj dat maar eens uit!