Met de trein..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Re: Met de trein..

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:23

Dat gebeurt echt heel zelden. En vooral de laatste jaren zijn de machinisten voorzichtig. Er word namelijk regelmatig op gecontroleerd.

Zo had ik wel eens 2 meiden van ongeveer 16 à 17 jaar, die achter in de trein instapte. Ik ging daar net in de achterste cabine de koersborden instellen, en ze vroegen me of ze even mochten kijken. Ze werpen een blik in de cabine, kijken even rond, vraagt 1 van de meiden waar het stuur is. Ik helemaal uitgelegd dat er geen stuur in de trein zit, dat de trein word gestuurd door het spoor en de stand van de wissels. De dames zijn niet meer meegegaan. Ze durfden echt niet meer, omdat de machinist niet kan sturen ROFL .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:23

Hahahahaha ROFL ogod, wat een heerlijke opmerking, geweldig Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:25

Haha, valt weinig te sturen op het spoor toch. *LOL*

Jammer dat het weinig voorkomt, als ik het vraag grote kans dus dat het niet mag. Tong uitsteken
Mooi dat ik het hier vast heb gevraagd. Schijnheilig

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:27

Vragen staat vrij hoor. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:32

En toen moest ik inneens weer denken aan die 2 jongetjes die naar het spoorwegmuseum waren geweest. Daar staat een oude sprinterkop met een programma dat de kids denken dat ze echt een trein kunnen rijden. Deze 2 dachten dus ook dat ze een trein konden rijden. Ik had een DDAR bij, en die cabine ziet er een heel stuk anders uit dan die van een sprinter. Ik vraag aan die 2 of ze mij dan even uit konden leggen hoe een trein werkt, want dat weet ik na al die jaren nog steeds niet. Ze stappen vol goede moed de cabine in, en kijken verbaasd om zich heen. Zegt na een paar seconden 1 van de jongens:"goh, ik geloof dat we toch geen trein kunnen rijden". Zijn broertje reageert hier op met:"ik weet nu wel zeker van niet".

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-08 22:41

Leuk om hier een conductrice in het topic te hebben Tong uitsteken vind die verhalen altijd interessant Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:41

Idd, ik ook!! Heerlijk dat verhalen Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:58

Haha weer zo'n leuk verhaal Haha!

Oudesprinterkop, dus nog in de geel met schuine blauwe strepen kleurstelling Lachen Die heb ik lang niet gezien zeg, enige gele die ik nog wel eens zag waren de Citypendels, en die zijn nu ook gevlaflipt..

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:59

Hoor je het inderdaad eens van de andere kant Ja Wel een beetje dom van die twee meiden dat ze niet meer mee durfden. Trein hoeft toch geen stuur te hebben Nagelbijten / Gniffelen

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:02

ik moet ook elke ochtend met bus metro tram enzo, vind het wel een lekker rustig begin van van de dag Tong uitsteken lekker rustig wakkerworden in de file... Clown

al ben ik vaak al wel wakker voor ik in de bus zit, omdat ik bijna elke zo laat ben dat ik de bus bijna mis, en me de benen uit het lijf moet rennen om dat ding nog te halen... Bloos

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:05

Vanochtend ging ik ook weer rennend Gouda over om die klotelightrail te halen Huilen van het lachen Gelukkig samen met een vriendinnetje dus dan ren je niet zo eenzaam Clown

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:16

xMendy schreef:
Leuk om hier een conductrice in het topic te hebben Tong uitsteken vind die verhalen altijd interessant Lachen

Ben stiekem niet de enige hoor, maar verklap lekker niks Tong uitsteken Schijnheilig .

Tsja, en die 2 meiden. Zelfs de uitleg dat treinen nooit een stuur gehad heeft, en het veiligste vervoermiddel is mocht niet helpen.

En er zijn dommere mensen op de trein hoor. Zoals die ene mevrouw die een kaartje had met 40% korting. Ik vraag aan de vrouw of ik haar kaart even mag zien. Waarop ze heel vlot antwoord:"kaart?? goh, ik wist niet dat je een voordeelurenabbonement nodig had om met 40% korting te mogen reizen". Ik weet toch wel zeker dat ik niet naar haar voordeelurenabbonement heb gevraagd, en 90% van de mensen weet niet eens dat dat een voordeelurenabbonement heet.
Of die andere mevrouw:"ik ben op vakantie geweest, en had dus geen geld voor een kaartje". Ze zat op 3 koffers met KLM labels er aan. Dus ik vraag haar om haar legitimatie. Zegt ze doodleuk:"die heb ik ook niet". Tuurlijk Slapen .

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:18

Af en toe.. Nagelbijten / Gniffelen Als ze geld heeft voor KLM tickets kan een treinkaartje er toch ook nog wel vanaf zou je denken. Tong uitsteken

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:21

Maar een vleigtuig kom je niet zomaar in. Bij de trein kan je het proberen. Maar als je vervolgens gaat beweren dat je geen legitimatiebewijs bijhebt, terwijl je net uit het vliegtuig komt Gestoord .

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:32

En het wordt voor haar zonder legitimatie alleen maar duurder toch? Tong uitsteken

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:48

Als ze echt geen legitimatie bij had gehad, had ik er in dit geval de sterke arm maar even bijgehaald. Beetje raar om uit Suriname terug te komen zonder paspoort.
Ik heb haar eerst even liefjes gevraagd of er ergens iets op mijn lijf geschreven stond. Toen ze ontkennend moest antwoorden, heb ik haar verteld dat er dus ook geen "goedgelovige debiel" op mijn lijf kon staan, en dat ze nog precies 10 seconden had om haar paspoort tevoorschijn te toveren. Ze kon zowaar toveren Haha! .

Helaas is het wat lastig als iemand geen legitimatie toont. Je zit dan namelijk altijd met de overweging om het maar voor lief te nemen of de politie te bellen. Maar dan loop je een groot risico op vertraging, en daar dupeer je dan een hoop mensen mee.

Ik heb er wel eens iemand in gehad, die vond dat ik alles maar goed moest vinden omdat het kerstavond was. Aangezien ik nog altijd diegene ben die uitmaakt wanneer er iets door de vingers word gezien, vond ik dat hij maar een nieuw kaartje moest kopen. Hij begon keer op keer hetzelfde verhaal af te steken, vond dat ik naar hem moest luisteren en hij niet naar mij. Met andere woorden, ik was hem binnen no time spuugzat, en besloot te bellen voor assistentie. Diegen die ik aan de telefoon kreeg vroeg eerst of ik het wel zeker wist, want dat zou vertraging voor mijn trein betekenen. Op dat moment trok die man zijn scheur weer open. Zij vond assistentie meteen heel erg nodig. Die beste meneer had dus een identiteitskaart op zak die hij niet wilde laten zien omdat ik een vrouw ben Gestoord .
De heren agent hebben me even geholpen met het uitschrijven van een correct PV voor het niet tonen van het legitimatiebewijs. Een heel duur ritje dus voor de beste man, hij kreeg namelijk ook nog een uitstel van betaling van me Haha! Haha! .

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 23:52

Geweldig! Haha!
Volgens mij kan je er hele boeken over schrijven, die ervaringen! *LOL*

Heb je toevallig niet ergens een foto'tje? Dan spot ik je misschien nog eens in de trein, zit er dagelijks 2 maal. Vork

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:23

wat ik me altijd afvraag..
als er nou een dakloze in de trein zit, zonder kaartje uiteraard..
die kun je toch geen boete geven?
die mensen hebben toch geen adres? en als ze t wel hebben..ze kunnen t toch niet betalen, en wat wil je doen als ze niet betalen? hun tv en waardevolle spullen afpakken ?:=
hebben ze ook al niet.. dreigen met de verkoop van t huis bij wanbetaling ? ook lastig want ze hebben helemaal geen huis.

dus wat als die dakloze gewoon blijft zitten..
en je haalt er politie bij, stel dat die persoon dan opgepakt word en een nachtje in de cel moet doorbrengen... heeft ie iig een dak boven zn hoofd dus volgens mij ben je als dakloze nog blij daarmee..

BraveSpotsJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 00:31

Ik had laatst een hele leuke ervaring op het perron.
Op het volgende spoor (aan de andere kant van het perron waar ik stond dus) stond echt een hele massa mensen te wachten op een trein die ieder moment kon arriveren.
Op het laatste moment word er via de microfoon gezegd dat ze trein op een ander spoor toekomt dan voorzien. Je ziet die mensen een seconde denken en dan met z'n allen drummen naar de roltrap.
Heel die bende mensen met een rotvaart naar beneden om even een spoor of twee verder hijgend weer boven te komen, dat zicht was echt hilarisch Haha! .

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 01:16

Misschien moet ik ook aan alle conductrices maar gaan vragen of ze op bokt zitten Clown. Vanuit Vlissingen kun je natuurlijk geen andere trein pakken als je het land in wil Clown.
Gisteren weer leuk reisje gemaakt. Vlissingen- Bergen op Zoom. Bergen op Zoom- Roosendaal NS bus. Roosendaal- Breda, Breda- Horst/Sevenum.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 02:33

Je kan inderdaad na een tijdje boeken vol schrijven, er is geen dag hetzelfde. Dat maakt het ook zo leuk.
Een foto lijkt me niet zo'n wijs en doordacht plan, er zitten helaas niet alleen maar aardige mensen die treinen leuk vinden op bokt Verdrietig .
Je kan netuurlijk aan alle conductrices gaan vragen of ze op bokt zitten, alleen zijn er meer dan 1000. Daarvan zitten er zover ik weet maar 2 op bokt Haha! .

En wat zwervers betreft, meestal hebben ze wel ergens een postadres. Sommige hebben een curator die er voor zorgen dat alles alsnog netjes betaald word. En er zijn er ook, die in overleg met de NS worden voorzien van een eigen abbonnement. Die laatste zijn echt uitzonderingen hoor, en dat zijn ook de mensen die niet lastig zijn in de trein. Wij hebben in Roosendaal ook onze "eigen" zwerver voorzien van abbonnement.

Maar nu ga ik slapen. Ik moet zover ik uit mijn hoofd weet woensdag rond 5 uur beginnen. 's Morgens wel te verstaan.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:19

Oké, snap ik wel Inoterry. Ja
Jeetje, dat is een vroeg ochtendje woensdag zeg. En tot hoelaat heb je dan dienst?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 10:59

BraveSpots schreef:
Ik had laatst een hele leuke ervaring op het perron.
Op het volgende spoor (aan de andere kant van het perron waar ik stond dus) stond echt een hele massa mensen te wachten op een trein die ieder moment kon arriveren.
Op het laatste moment word er via de microfoon gezegd dat ze trein op een ander spoor toekomt dan voorzien. Je ziet die mensen een seconde denken en dan met z'n allen drummen naar de roltrap.
Heel die bende mensen met een rotvaart naar beneden om even een spoor of twee verder hijgend weer boven te komen, dat zicht was echt hilarisch Haha! .
Mhahahaha Huilen van het lachen

Pas geleden had ik ook wat grappigs, we stonden met zn alle te wachten op de sprinter, sprinter komt aanrijden, een beeeeetje hard, dus mensen gingen al gebaren met armen dat ie langzamer moest rijden, RIJD IE GEWOON ONS STATION VOORBIJ Scheve mond
Je zag die hoofden van al die mensen die trein nakijken en echt zo; uhhh.. ik geloof dat ie moest stoppen Scheve mond
En ja hoor, stukje verderop stopt ie, komt ie even later heel langzaam weer naar achter gereden Huilen van het lachen Ik heb echt in een deuk gelegen Huilen van het lachen Beetje jammer dat ik toen wel moest rennen voor mn aansluiting. Huilen van het lachen

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 11:33

Zit je ook weleens op het nachtnet? Of zijn dat speciale conducteurs?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 13:33

SpikkelFire schreef:
Pas geleden had ik ook wat grappigs, we stonden met zn alle te wachten op de sprinter, sprinter komt aanrijden, een beeeeetje hard, dus mensen gingen al gebaren met armen dat ie langzamer moest rijden, RIJD IE GEWOON ONS STATION VOORBIJ Scheve mond
Je zag die hoofden van al die mensen die trein nakijken en echt zo; uhhh.. ik geloof dat ie moest stoppen Scheve mond
En ja hoor, stukje verderop stopt ie, komt ie even later heel langzaam weer naar achter gereden Huilen van het lachen Ik heb echt in een deuk gelegen Huilen van het lachen Beetje jammer dat ik toen wel moest rennen voor mn aansluiting. Huilen van het lachen

Waarschijnlijk was het ietstje gladder dan de machinist had verwacht Haha! .
Het kan ook nog een andere oorzaak hebben hoor, ook een machinist is maar een mens. Zondagavond zijn we ook bijna een station voorbij gereden. De machinist was zich kort daarvoor rotgeschrokken van iemand die geen zin meer in het leven had, maar op het verkeerde spoor had gegokt. Hij riep mij heel even voorin, en hij was het net aan het melden aan de treindienstleider. Ik zie het betreffende station met zeer hoge snelheid naderen, en heb hem er maar even op gewezen dat dat station daar lag. Onze remmen werkten perfect ROFL .
Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat we wel een station voorbijreden hoor Haha! .

Gelukkig zit ik niet op het nachtnet. Dat zit bij onze standplaats niet in het pakket.

Ik heb nog even op mijn rooster gekeken, het valt nog mee, ik moet om 6.07 beginnen.