wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zipje71

Re: wat vinden jullie van het rookverbod in de horeca??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 09:40

Er was gister op het nieuws dat het rookverbod juist ook heel veel nwe klanten trekt, voornamelijk de mensen met longziekten en dat zijn er aardig wat...

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:29

zipje71 schreef:
Het rookverbod gaat over personeel, niet over klanten/gasten/bezoekers Knipoog
[/quote]

Maar personeel rookt toch ook mee...................[/quote]

Ik gok dat zo'n 90% van de mensen in de horeca zelf rookt hoor Clown

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:35

De opzet is om alle werkplekken rookvrij te krijgen.
Het gaat in principe dus idd niet om de klanten, maar om het personeel. Daarom mag een kroeg ook straks een rookgedeelte hebben. Het personeel mag daar echter niet werken. Dus daar wordt of niet bedied, of het wordt een soort self-service. (schijnt al ergens een kroeg te zijn met een automatische tap. Kan je tappen met een kaart)

Chann

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:47

Van die automatische tap heb ik ook gehoord, dat lijkt me eigenlijk wel heel handig, maar dat zal ook wel weer wat kosten en ik denk niet dat er veel kroegen zijn die dat ervoor over hebben...

Overigens, ik heb laatst een schoolfeest gehad (in de 'discotheek' waar ik bijna altijd uit ga), daar waren dus veel minder mensen dan normaal omdat het alleen mensen van school waren. Hoewel het rookverbod nog niet in is gegaan, mocht er binnen niet gerookt worden, waarschijnlijk vanwege de minderjarigen die ertussen liepen (was wel een aparte rookruimte). Nou, echt, het stónk constant naar zweet en andere vieze geurtjes, echt niet normaal. Bloos! Dan kunnen er mensen zijn die beweren dat je dat niet ruikt of daar wel aan went, maar het was echt niet fijn. En dan te bedenken dat het daar normaal nog véél drukker en warmer is. Scheve mond Wat stank betreft zie ik er tegenop (tegen het rookverbod), maar in restaurants etc. vind ik het logisch.
(Als ik nu in een restaurant zit waar je mag roken en ik wil roken, ga ik sowieso even buiten staan of zo, ook al mag het wel binnen. Ik vind het gewoon niet kunnen tegenover andere mensen om tijdens het eten binnen te gaan zitten roken Lachen )

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:49

Als een kroegbaas zo weer uitspaart aan personeel....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:36

saffire schreef:
het zijn allemaal jongerem die daar komen, en die roken toch wel bijna allemaal.
en of het wel of niet goed is voor de horeca we gaan het vanzelf zien

Misschien is het fijn als we er vanaf komen dat jongeren allemaal roken? Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:39

@ Ing__

het bedrijf waar ik mijn bijbaantje heb telt 32 medewerkers en daarvan roken er welgeteld 4.

dus bij ons bijlange na geen 90% van de werknemers!!

Wij zijn ook eigenlijk allemaal erg blij als het rookverbod ingaat!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 12:46

Het valt mij ook op dat de rokers juist in de minderheid zijn.
Of zal het mijn leeftijd zijn? Haha!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:15

Nadya schreef:
yvvv schreef:
@katiavl: Ik had het ook over Amerika... Daar heb je je voor- tot nagerecht binnen een half uur op, het praatje voor na het eten doe je in de auto, zodat je kan roken... in Nederland is uit eten gaan niet voor het uit eten gaan, maar voor de gezelligheid. Praatje tussendoor, praatje achteraf... Ik ben bang dat dat juist gaat verdwijnen en dat de Amerikaanse uiteet-stijl hiernaar toe vliegt...

Lijkt me wel apart als je het alleen maar gezellig kan hebben en land kan kletsen met een sigaret Clown . Ik doe dat al jaren zonder sigaret en kan enorm gezellig natafelen en kletsen, hoor. Knipoog
Ben vaak de laatste die naar huis gaat als ik met een groep uit eten ben. Vork
Heb ik echt geen sigaret voor nodig. Haha!

Dan ben jij vast een niet- roker...
Ik ben ook echt niet iemand die per se overal moet en zal paffen, maar dat ene sigaretje na het eten nu net wel...
Voor mij dus een reden om óf de mensen thuis uit te nodigen voor een etentje óf tussendoor buiten te gaan staan.
En omdat ik het geen gezicht vind (ook al is het mijn bedrijf niet) dat een kluitje mensen voor een ingang gaat staan roken, zal het dus de eerste optie worden...

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:32

roken in de kroeg vind ik oke, maar roken in een restaurant, BAHHHH!

Niks goorder als dat mijn eetlust bedorven wordt door rokers aan de tafel naast mij. Ben wel eens opgestaan terwijl ik mijn bord niet leeghad, afgerekend en weggelopen en me stevig beklaagd tijdens het afrekenen. Er zaten toen 6 mensen aan de tafel naast mij, waarvan 4 de ene sigaret na de andere opstaken en de andere 2 sigaren zaten te roken.. Ik at op dat moment een biefstukje van 30 euro, waarvan ik de smaak niet eens geproefd had.. ZONDE!!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:45

yvvv schreef:
Ik ben ook echt niet iemand die per se overal moet en zal paffen, maar dat ene sigaretje na het eten nu net wel...
Voor mij dus een reden om óf de mensen thuis uit te nodigen voor een etentje óf tussendoor buiten te gaan staan.
En omdat ik het geen gezicht vind (ook al is het mijn bedrijf niet) dat een kluitje mensen voor een ingang gaat staan roken, zal het dus de eerste optie worden...

Ik ben een niet-roker, inderdaad. Knipoog
En zo zijn er gelukkig nog veel meer, hoor. Ik nodig graag mensen uit bij ons te eten, maar de rokers gaan dan buiten een sigaretje roken, als ze daar per se behoefte aan hebben. Hier thuis wordt niet gerookt. Overigens roken de meesten in onze vrienden-, familie- en kennissenkring niet (meer). Lachen

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:54

overigens wordt bij mij in huis ook pertinent binnen NIET gerookt..

TheSam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 13:57

Ik baal van het rookverbod en zal minder uitgaan.. dan maar een feestje in mijn huis Haha! Go jij! Go jij!

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:17

yvvv schreef:

Hahahaha, herinneringen van NK komen omhoog..Mariënheem? Haha!

Ik vind de nieuwe regel overigens belachelijk. Aan de andere kant ook wel goed.
Rook zelf als een ketter, maar als ik in een discotheek of kroeg moet optreden merk ik wel degelijk dat het behoorlijke impact op je stem heeft. Dan kun je nog beter zelf roken dan dat 500 man in een ruimte dat doen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 18:24

Chann schreef:
Van die automatische tap heb ik ook gehoord, dat lijkt me eigenlijk wel heel handig, maar dat zal ook wel weer wat kosten en ik denk niet dat er veel kroegen zijn die dat ervoor over hebben...

Overigens, ik heb laatst een schoolfeest gehad (in de 'discotheek' waar ik bijna altijd uit ga), daar waren dus veel minder mensen dan normaal omdat het alleen mensen van school waren. Hoewel het rookverbod nog niet in is gegaan, mocht er binnen niet gerookt worden, waarschijnlijk vanwege de minderjarigen die ertussen liepen (was wel een aparte rookruimte). Nou, echt, het stónk constant naar zweet en andere vieze geurtjes, echt niet normaal. Bloos! Dan kunnen er mensen zijn die beweren dat je dat niet ruikt of daar wel aan went, maar het was echt niet fijn. En dan te bedenken dat het daar normaal nog véél drukker en warmer is. Scheve mond Wat stank betreft zie ik er tegenop (tegen het rookverbod), maar in restaurants etc. vind ik het logisch.
)

ehmm zoals al vaker is uitgelegd,als dat al zo ruikt is het idd niet fris,maar van zweetlucht krijg je geen longproblemen.

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 19:23

Ik vind het super OK dan!
Geen stinkende kleren meer na een etentje of een avondje uit Haha!

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:34

Was net op tv dat het in Italie waar het rookverbod al drie jaar geldt enorm goed bevalt.
Gewoon even wennen dus!

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 21:46

Dat dat in Italie zo is wil niet zeggen dat dan in Nederland ook zo is. Knipoog Maar we zullen het vanzelf zien.. Lachen

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:51

Nederlanders kunnen gewoon niet tegen veranderingen overal gaat het goed maar de nederlanders zien altijd overal beren op de weg Vork

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:54

Hmm, ik vind het rookverbod jammer, maar wel begrijpelijk Lachen

IceEva

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:56

Ik ben een niet roker en vind het zelf veel fijner. Lachen
Ik heb er altijd last van dat anderen roken, ook mijn eigen ouders.. vind het altijd vreselijk..
Kijk in sommige situatie's is het gewoon niet anders maar tijdens het eten bijv. in restauranten vind ik het gewoon niet fijn.
Thuis roken mijn ouders uiteraard wel en ook dat vind ik vervelend, daarom zit ik dan ook nooit in de woonkamer haha. Knipoog

Black_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 11:58

Ik hoop dat ze deze regel doorzetten, en dat het zo blijft. We piepen altijd eerst heel hard, maar uiteindelijk valt er prima mee te leven. Ik vind het heel goed dat ze dit doen. Stink rook.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:00

IceEva schreef:
Thuis roken mijn ouders uiteraard wel en ook dat vind ik vervelend, daarom zit ik dan ook nooit in de woonkamer haha. Knipoog

Kun je toch zien hoe ziek je bent als roker wanneer je het in je eigen huis voor je kinderen het onveilig en onplezierig maakt. Bloos!

Ik ken meer van die gezinnen hoor. Je bent geen uitzondering helaas.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:08

Ik snap niet waarom er mensen zijn die opzien tegen de stank (zweet/etc) die er komt als er niet meer gerookt word.
Waarom heb ik dan nooit last gehad van stank toen ik anderhalve week in Ierland was? Ik ben toen in pubs, nachtclubs, restaurants, opgepropte zaaltjes met een band erbij, geweest. En nérgens last van gehad Haha! En heerlijk je kleren de volgende dag weer aan, zónder rooklucht Haha!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-08 12:09

Prima!!!! Weg met die stank!! Vieze ter*ingzooi.