Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
zipje71 schreef:[/quote]Het rookverbod gaat over personeel, niet over klanten/gasten/bezoekers
saffire schreef:het zijn allemaal jongerem die daar komen, en die roken toch wel bijna allemaal.
en of het wel of niet goed is voor de horeca we gaan het vanzelf zien
Nadya schreef:yvvv schreef:@katiavl: Ik had het ook over Amerika... Daar heb je je voor- tot nagerecht binnen een half uur op, het praatje voor na het eten doe je in de auto, zodat je kan roken... in Nederland is uit eten gaan niet voor het uit eten gaan, maar voor de gezelligheid. Praatje tussendoor, praatje achteraf... Ik ben bang dat dat juist gaat verdwijnen en dat de Amerikaanse uiteet-stijl hiernaar toe vliegt...
Lijkt me wel apart als je het alleen maar gezellig kan hebben en land kan kletsen met een sigaret. Ik doe dat al jaren zonder sigaret en kan enorm gezellig natafelen en kletsen, hoor.
![]()
Ben vaak de laatste die naar huis gaat als ik met een groep uit eten ben.![]()
Heb ik echt geen sigaret voor nodig.![]()
yvvv schreef:Dan ben jij vast een niet- roker...
Ik ben ook echt niet iemand die per se overal moet en zal paffen, maar dat ene sigaretje na het eten nu net wel...
Voor mij dus een reden om óf de mensen thuis uit te nodigen voor een etentje óf tussendoor buiten te gaan staan.
En omdat ik het geen gezicht vind (ook al is het mijn bedrijf niet) dat een kluitje mensen voor een ingang gaat staan roken, zal het dus de eerste optie worden...
yvvv schreef:Dan ben jij vast een niet- roker...
Ik ben ook echt niet iemand die per se overal moet en zal paffen, maar dat ene sigaretje na het eten nu net wel...
Voor mij dus een reden om óf de mensen thuis uit te nodigen voor een etentje óf tussendoor buiten te gaan staan.
En omdat ik het geen gezicht vind (ook al is het mijn bedrijf niet) dat een kluitje mensen voor een ingang gaat staan roken, zal het dus de eerste optie worden...
Chann schreef:Van die automatische tap heb ik ook gehoord, dat lijkt me eigenlijk wel heel handig, maar dat zal ook wel weer wat kosten en ik denk niet dat er veel kroegen zijn die dat ervoor over hebben...
Overigens, ik heb laatst een schoolfeest gehad (in de 'discotheek' waar ik bijna altijd uit ga), daar waren dus veel minder mensen dan normaal omdat het alleen mensen van school waren. Hoewel het rookverbod nog niet in is gegaan, mocht er binnen niet gerookt worden, waarschijnlijk vanwege de minderjarigen die ertussen liepen (was wel een aparte rookruimte). Nou, echt, het stónk constant naar zweet en andere vieze geurtjes, echt niet normaal.Dan kunnen er mensen zijn die beweren dat je dat niet ruikt of daar wel aan went, maar het was echt niet fijn. En dan te bedenken dat het daar normaal nog véél drukker en warmer is.
Wat stank betreft zie ik er tegenop (tegen het rookverbod), maar in restaurants etc. vind ik het logisch.
)
IceEva schreef:Thuis roken mijn ouders uiteraard wel en ook dat vind ik vervelend, daarom zit ik dan ook nooit in de woonkamer haha.