Meer mensen die stijldansen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:07

aaah kijk aan dus ook al een hele tijd !.

Ik zelf dans nu mijn 4e ballroom seizoen .. mijn vriend/man tevens danspartner danst al vanaf zijn 14e ofzoiets ( hij is nu 27 ) en dan natuurlijk zijn Europeese kampioenschappen etc wat wel handig voor me zijn omdat hij me makkelijk mee kan nemen :o
Samen dansen we nu ook ons 4e seizoen ... we wouden in november starten maar ik krijg net een mail van onze dansschool dat in de maand november de zaal verhuurd is :( poedersuiker !!!!!

Onze dansleraar heeft geen eigen zaal maar huurt dit van een horecabedrijf , maar in de maand november dus helemaal verhuurd aan een ander... Dus we moeten maar even zien als we dit jaar dan al gaan beginnen ofniet.. wil wel graag zeker de vloer op gaan of met een goed getraind gevoel...
ben bang als het zo door gaat dat het weer januari gaat worden :(

Cindequil

Re: Meer mensen die stijldansen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:21

Gister samen met mijn vriend onze eerste lesje gehad. Was de bedoeling van een half uur maar uiteindelijk waren we van half 7 tot kwart voor 8 bezig haha. We moesten erg aan elkaars lichaam wennen wbt dansen. Ik vond het ook verschrikkelijk moeilijk om hem aan te blijven kijken en mocht absoluut niet naar de grond kijken(slechte gewoonte) haha. We hebben geloof ik van 5 dansen alle basispassen geoefend tot het goed ging. Maandag gaan we alvast met onze groep meekijken en eventueel meedoen voor zover mogelijk. En dan woensdag weer ons lesje alleen. Heb er al helemaal zin in!

Midden van de les wel mijn schoenen uitgedaan(die ik nieuw had gekocht en al de halve dag op had gelopen om te wennen) ik draag nooit hakken, dus lekker mijn Allstars aangedaan. Was wel ineens 4 cm gekrompen, danste gelijk heel anders haha. Was zo mooi om te zien hoe mijn vriend helemaal aan het stralen was. <3

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:26

Wineds schreef:
NoiRaM & tina: dit was een NADB wedstrijd en we gaan ook bij de Daveno dansen, ballroom in debutanten 3 en latin in debutanten 4 :) Hoezo?

Coot: ik denk dat iedereen deze figuren wel herkent, we hebben alleen maar basis gedanst.

zag er zo goed uit ,dat ik daaraan nieuwsgierig was
ik heb geen verstand van de klasses ed zegt me niks

hier in DLD en dan bij de DAT (onze dansleraar is daarbij )
heb je hobbytanzer (in NL is dat pre-amateur ) en dan amateurklasses en hoogste in de amateur is geloof ik masterklasse

aan welke wedstrijd(en) ga je meedoen bij dutch open ?

Cindeeh ,dat klinkt goed je eerste stappen :j op de vloer!

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:05

Debutanten is in Nederland eigenlijk ook pre-amateur, vanaf de D-klasse ballroom en C-klasse latin (op de een of andere manier hebben we geen D-klasse latin?) mag je de échte mooie kleren aan en de hoogste klasse in dan de hoofdklasse. Daarboven zitten dan weer de professionals. Dus eigenlijk zijn onze landen wel vergelijkbaar met elkaar :j

Bij de Dutch Open doen we mee met de pre-amateurs. Eerst wilde mijn danspartner niet meedoen en alleen gaan kijken. Maar ja, ik bedacht: aan de andere kant, als we er toch zijn, dan kunnen we ook net zo goed meedoen :P

NoiRaM: wat vreemd dat je dansschool zo laat mailt dat de danslessen niet kunnen starten? Had hij de zaal niet al veel eerder moeten/kunnen reserveren? Kunnen jullie niet uitwijken naar een andere zaal of eventueel een gymzaal ofzo?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 15:48

hoe is het gegaan bij de dutch open wineds?

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:13

Goed! We waren in de hoogste latin poule geplaatst en dat was geheel tegen onze verwachting in. Daarin zijn we 12e geworden en we zijn gejureerd door Bryan Watson :D En wat was de rest van de dag gaaf zeg! Heb Riccardo en Yulia eindelijk eens in het echt mogen zien dansen! We hadden ook topplaatsen aan de vloer, dus mijn dag kon niet stuk :D (behalve dan misschien toen ik de kinderen onder de 12 zag dansen -O- )

Nu weer heel hard verder trainen. Zaterdag weer privéles en zondag weer wedstrijd!

Hoe is het bij jou gegaan? Bedenk me nu ook dat ik je helemaal geen antwoord meer had gegeven op je schoenenvraag, sorry!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:36

toen we zagen waartegen we moesten dansen ,overviel de nerveusiteit ons wel erg
dansen was dus niet soepeltjes meer te noemen -O-

als aandenken hebben we een 5e prijs meegenomen :+ (gaaf hoor zo medaille )

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:48

net weer terug van onze 3e les. Vandaag was de eerste groepsles. Wat een chaos zeg haha.

We worden steeds beter. *D

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 13:15

Huh? In welke klasse hebben jullie dan gedanst? Oud-teamgenootje van mij is namelijk ook 5e geworden in de pre-amateurs ballroom? Wat vond je er nu uiteindelijk van om een wedstrijd te dansen? Voor herhaling vatbaar of niet? En ben je de rest van de dag nog blijven kijken?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:12

Wineds schreef:
Huh? In welke klasse hebben jullie dan gedanst? Oud-teamgenootje van mij is namelijk ook 5e geworden in de pre-amateurs ballroom? Wat vond je er nu uiteindelijk van om een wedstrijd te dansen? Voor herhaling vatbaar of niet? En ben je de rest van de dag nog blijven kijken?

senioren :) klasse voor boven de 25
(bij je teamgenootje in hebben we ook meegedanst ,waren we beduidend lager :') )

voor herhaling vatbaar ,het ging zondag eigenlijks totaal niet ,de ene fout na de andere doordat ik nerveus was geworden,houding weg -O- ,mijn danspartner (man ) heeft last van de rug en was dus nog even extra stijf die dag en vervelende is dat dat zijn been "doof" word in gevoel dan

kan zelfs zijn dat we ook op moeten houden met dansen (als dat wel zo mocht zijn dan wil ik wel graag door met andere danspartner )

nivo vond ik voor ons te hoog zondag ,eerlijk gezegd,had ik het idee dat er veel dansparen waren die beter in een amateurklasse gepast hadden :o
ik vond het moeilijk als puur beginnend paar hiertegen op te moeten en mee beoordeeld te worden

we zijn niet de hele dag gebleven omdat ik de kinderen in de oppas had en we avond clubles hadden die dag

onze eigen dansschool heeft ons nadat we de medaille hebben laten zien (die wist niet eens dat we meededen )
ons wel uitgenodigd voor een van hun ,die dan ook op de dansschool word gehouden
een hobbydans wedstrijd zit daarbij
/hobby 3 dansen /risingstar 4 dansen/sport 5 dansen

iemand die te hoog danst voor nivo waar die zich voor op heeft gegeven dus bv iemand geeft zich op voor hobbydans maar danst wel erg goed word dan eruit geselecteerd en direkt een klasse hogerop gezet naar bv risingstar vertelde die nog

ik voelde me zondag wel wat voor gek staan :o ,hoewel ik het ook een aparte ervaring vond

weet jij toevallig welke site die fotos op stonden ,die ze voor in die gang bij die tafels op die laptops hadden ?

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:35

Kijk, dan snap ik het weer :P En tja, verschil in niveau krijg je nu eenmaal met een WDC wedstrijd, daar zitten in de pre-amatereurs iedereen van debutanten 5 tot 2 (en ja daar zit veel verschil in). Maar in de amateurs zit ook veel verschil, daar loopt het van D tot A klasse.

Maar goed, je bent wel mooi vijfde geworden! Ik heb helemaal geen foto's bekeken, dus weet ook niet waar die online komen te staan.

Sjapaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 17:33

Iemand nog op zoek naar nieuwe schoenen?

Ik heb mooie latin schoenen in de verkoop, maat 4, van jean marie. Veel open en dubbele bandjes om de enkels. Zijn nog zo goed als nieuw, 1 seizoen gedragen maar toen ben ik toch over gegaan op hogere hakken omdat mijn danspartner veel langer is. De hakken zijn 6 cm.

Foto heb ik eventueel beschikbaar.

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 16:29

Sjapaz schreef:
Iemand nog op zoek naar nieuwe schoenen?

Ik heb mooie latin schoenen in de verkoop, maat 4, van jean marie. Veel open en dubbele bandjes om de enkels. Zijn nog zo goed als nieuw, 1 seizoen gedragen maar toen ben ik toch over gegaan op hogere hakken omdat mijn danspartner veel langer is. De hakken zijn 6 cm.

Foto heb ik eventueel beschikbaar.

volgens mij heb ik dezelfde als jou te koop .. ben ze helaas nog steeds niet kwijt ;(

mijnfjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 21:53

ik heb op stijldansen gezeten, vond het verschrikkelijk maar ik heb dan ook totaal geen gevoel voor ritme en snapte er niks van. maar als ik het zie lijkt het me wel erg leuk om het geel goed te kunnen!

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:38

hoe gaat het met dansen bij de rest hier ?

wij gaan straks weer een vakantie in ,mij iets te lang :o :+

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 22:40

mijnfjord schreef:
ik heb op stijldansen gezeten, vond het verschrikkelijk maar ik heb dan ook totaal geen gevoel voor ritme en snapte er niks van. maar als ik het zie lijkt het me wel erg leuk om het geel goed te kunnen!

wel eens een proefles gepoogd bij een andere dansschool ,als je er niks van snapte kan het ook aan de dansleraar liggen ;) ipv jezelf

gevoel voor ritme is iets wat je uiteindelijk leert en zelf wij dansen nog wel eens uit de maat :=

Wineds

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 12:47

Dansen gaat hier goed! Laatste wedstrijd 1e (latin) en 2e (ballroom) geworden, dus dik tevreden :D Vanavond dansavond en verder nog een kerstbal en laatste wedstrijd van dit jaar op de planning :)

NoiRam: hoe is het afgelopen met jouw dansschool? Hebben jullie inmiddels al ergens plek om te dansen?
mijnfjord: gewoon weer gaan proberen! En als je uit de maat danst, dan geef je de heer maar de schuld ;) :P
tina: jij nog wedstrijden op de planning? Hoe lang duurt jullie vakantie?

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 21:04

Kan je eigenlijk wedstrijden dansen met elke 'kleur' zeg maar (haha, brons, zilver en goud dus)
Niet dat ik nou sta te springen om wedstrijden te doen, maar meer uit nieuwsgierigheid.

Vriend en ik hebben gister weer gedanst en gaat steeds beter. We moeten nog steeds erg aan elkaar wennen. Hij denkt steeds dat hij weet hoe het moet, maar dan is het helemaal niet zo en moet ik maar met hem mee de fout in, ook vind hij leiden heel moeilijk. Hij is niet duidelijk. Ga toch binnenkort maar eens met de dansleraar om de tafel, want wordt soms beetje vervelend. Verder hebben we a.s. zaterdag eerste keer vrijdansen. Ben benieuwd hoe dat verloopt :-)

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:19

Ik ben begonnen met wedstrijddansen toen ik in Zilver 1 zat, dus kort gezegd. Ja, dat kan :)

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:32

Ik heb nu twee wedstrijden gedanst. en ik dans sinds januari (doe nu zilver beginner geloof ik.)

NoiRaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-12 16:31

[quote="Wineds"]
NoiRam: hoe is het afgelopen met jouw dansschool? Hebben jullie inmiddels al ergens plek om te dansen?
quote]

Nou we hebben nu al een aantal weken geen les gehad poedersuiker zeg !! |(
Vanavond is onze eerste les weer als het goed is , maar ik vraag me af als het wel door gaat ivm sinterklaas..

De vervangende lessen waren op zaterdag van 7 tot 8 , alleen dit was in een kerkgebouwtje waar de vloer waardeloos is en je echt met sneakers moet dansen met veel grip en rubber zool..
De dansleraar wist dat we van 7 tot 8 nooit kunnen aangezien mn vriend altijd pas om 10 over 7 thuis is van het werk..
Ik snap dat niet alles aangepast kan worden tot ons , maar hij had de groepen best kunnen om switchen maar okay .. niks aan te doen..

Geen dansles = geen wedstrijd .. en wordt zijn naam ook niet weer eens gebruikt op de wedstrijd.. eigen schuld :o

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-12 22:43

hier geen wedstrijden op de planning
twijfel nog over de "eigen " van de dansschool :o in principe heeft die wel aangeboden

komt dat men hier geen tot nauwelijks aandacht aan techniek besteed ,is echt "gein" dansen met elkaar,uiteraard leuk en gezellig maar ik voel me wel eens wat eerzuchtiger erin :+ ,mijn man vind het prima = maar voor wedstrijden is het niet goed zo te lessen en vind de tijd maar eens voor ergens anders ,we kunnen alleen maar zondags }:0

wel besteed de dansleraar opeens bij ons alleen,aandacht om exact in de maat te starten bij de engelse wals ,misschien om blamage te voorkomen voor geval we wel meedoen :')

zaterdag hebben we een kerstbal ,zondag laaste les en dan ergens vanaf halfweg januari gaat weer beginnen

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:43

Ik was dit topic even kwijt, oeps!

Wat leuk dat jullie ook allemaal nog redelijk fanatiek dansen!

Hebben er mensen meegedaan aan de Brado van gisteren in Tilburg?
Mijn vriend en ik zijn er tweede geworden in ballroom en 3e in latin (debutanten 3) dus erg geslaagd voor ons! Nog 1 puntje in ballroom en nog 3 in latin en dan mogen we naar debutanten 2!
Wil echt dolgraag Adults gaan dansen (D-klasse standaard en C-klasse Latin), lijkt me zooo gaaf! (zo'n jurk maakt het helemaal af natuurlijk ;) )
Dus we trainen lekker door! Wel iets minder dan voor de zomer, want mijn vriend is begonnen met afstuderen en heeft het er erg druk mee. Wel wil hij ook heel graag blijven dansen en hoger op komen, maar we vinden beide dat de studie voorgaat.

Moeten jullie vaak kiezen tussen dansen en opleiding/werk en misschien (eigen) paarden?
Ik vind het altijd lastig, wil heel graag dansen, doe het echt super graag, maar ik wil ook graag mijn studie goed afronden én mijn eigen paardjes wil ik ook lekker vertroetelen.
Al moet ik zeggen dat de paarden en het dansen voor mij wel goed te combineren zijn. Met mijn ijslander rijd ik graag wedstrijden in de zomer (meeste keus voor mij en geen gedoe met scheren). Vind het met sneeuw ook te risicovol. Ga soms wel naar de ponyclub in de binnenbak, maar dan is ze altijd heel erg bezweet. Dus paardrijden is in de winter altijd op een laag pitje, en dan is het stijldansseizoen voor ons altijd juist bezig.
Dus kiezen tussen paarden en dansen is meestal niet echt nodig.
Hoe zit dat bij jullie?

tina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:10

hier is kiezen niet aan de orde meer
we zijn ook wat ouder :+ dan gemiddelde hier in topic

"probleem" wat wij hebben is dat we 3 kinderen hebben en je daarvoor een oppas moet regelen

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 13:27

Tina, dat lukt meestal wel, een oppas vinden? Ook voor dansavonden? (weet niet of je daar vaak heen gaat of hoe vaak je überhaupt danst)
Ik wil over een tijdje ook kinderen (ben nu nog 19, maar kan er nu al tegenop zien dat ik dan tijdelijk niet meer kan dansen ;) lijkt me wel heel lastig om het dan ook nog te blijven doen, zeker als ze nog heel jong zijn. Maar gelukkig is dat nog niet aan de orde ;).