Yellowfish heeft leukemie..[update:Leukemievrij en thuis!]

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barmat

Re: Yellowfish heeft leukemie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:43

Met gemengde gevoelens de update weer gelezen...

Enerzijds een hoop mooie en leuke dingen gelezen - Hans Teeuwen - whoeiiii!!! Dat is erg leuk voor je, en brengt afleiding. Ja

Anderzijds de nare bijwerkingen van de chemo, het beroerde gevoel..... bah bah.

En toch ook weer fijn dat je je er weer zo enorm goed doorheen geslagen hebt meid, knap hoor. En dat je ondanks dit alles toch nog de sunny side ziet vind ik enorm goed van je Ja Ik weet niet of ik het in jouw geval ook zo goed zou doen....

Rust lekker uit deze dagen en je weer op te laden voor de volgende ronde.... Ach gut

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:59

zo Yellowfish, lukt het een beetje met de examens? Spannende tijd, heb je al examenstunt gehad, veel succes!
geweldig dat je Hans Teeuwen hebt ontmoet en Acda, toch mooi meegenomen idd, veel succes met je vervolg kuren Haha!
Je doet het prima meid Haha!

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 22:34

Yellowfish ik hoop dat je een leuke wens weet, want het is een heel erg leuk progamma

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 09:41

ik heb gister toevallig naar het programma zitten kijken van de stichting doe een wens. lijkt me erg moeilijk om de goeie wens te vinden Lachen
succes !! het zijn in ieder geval de leuke dingen om over na te denken.

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:44

Voor mijn wensdag heb ik inmiddels een erg leuk idee. Het moet natuurlijk eerst met hen besproken worden enzovoorts maar als ik weet of het een kans heeft zal ik het zeker laten weten Lachen

@ sexy_back : Het is inderdaad een deur, de deur van de 'tiener-kamer', waar alle BNers die op de afdeling langskomen hun handtekening opzetten ! Lachen
@ sjorsie : Nee, nog geen examenstunt gehad, geen idee of daar bij ons op school nog wat aan gedaan wordt eigenlijk *LOL*

Nou, vanmiddag dus examens gedaan en qua punten zit ik op 36 van de 49, mijn cijfer zal dus tussen een 6,6 en een 8,6 liggen, afhankelijk van de normering. Best redelijk dacht ik zo Haha!

Helaas ging het aan het begin van de avond even allemaal weer flink de mist in. Zoals ik een aantal dagen terug al vertelde had ik last van een griepje/verkoudheidje. De kuur is toen toch doorgegaan omdat ik geen koorts had, maar door de kuur is het wel verergerd. Ik heb het constant erg benauwd, veel hoesten, en vandaag werd het zo erg dat we besloten maar weer het ziekenhuis te bellen. Helaas wisten we voor we gingen bellen eigenlijk al hoe laat het was ; we moesten weer heen. Gelukkig hoefde we niet helemaal naar Amsterdam maar konden we terecht in het ziekenhuis hier in de buurt, het Zaans Medisch Centrum. Daar aangekomen naar de kinderafdeling gelopen en gelijk aan de apparatuur gelegd, ze dachten namelijk aan een longontsteking (gezien het groene slijm waar ik 's morgens last van heb) of een longembolie (gezien de trombose die ik in januari gehad heb). Het zuurstofgehalte in mijn bloed was echter 100%, dus dat was gewoon goed. Toen besloten maar even longfoto's te laten maken, maar het enige dat daarop te zien was was slijm. Omdat ik verder geen pijn heb met ademhalen en ook geen koorts heb mocht ik, na overleg tussen de arts in het ZMC en mijn oncoloog in het AMC, toch weer naar huis. Ik was helemaal opgelucht, ik zag mijn paar vrije dagen alweer helemaal in de soep vallen Clown ! De benauwdheid wordt nu toegeschreven aan toch nog een staartje van de verkoudheid, viel verder weinig aan te doen. Als enige tip kreeg ik mee: 'Hoesten is goed' Haha! dus dat doe ik dan maar vrolijk. Hoop dat het snel wegtrekt want ik slaap er ook erg slecht door. Als ik plat ga liggen krijg ik het enorm benauwd, maar wanneer ik wat rechter op ga liggen met kussens etc kan ik weer niet slapen, lekker dubbel..

Verder niets te melden! morgen nog even een dagje genieten van de rust en dan overmorgen weer bloed laten prikken en een shotje Vincristine (chemo) halen Lachen !

Liefs!

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:51

Jeetje vervelend dat je 'verkouden' bent. Kun je niet gaan stomen o.i.d?

Hoop dat de verkoudheid snel over is.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 21:53

Wel fijn dat je weer mee mocht naar huis

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:09

Aaah verdomde verkoudheid Tong uitsteken
Ik zit ook vol met snot! hoop dat het maandag over is, anders zit ik tijdens mn nederlands te snotteren!
Welke examens heb je gehad?
Succes met leren!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:14

Nederlands Lachen en stomen doe ik al maar dat helpt alleen tegen mijn neusverkoudheid Lachen

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:00

Hopelijk knap je snel wat meer op! Hoop dat je toch even van je vrije dagje kan genieten!

Doe je al je examens nu dit jaar? Nederlands is iig super, heel veel succes met de rest! Ik heb echt bewondering voor hoe je je hier allemaal doorheen slaat!

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 08:37

Het duimen heeft geholpen - super van je examen !!!
En heel erg balen van de benauwdheid, slecht slapen maakt het er allemaal niet beter op Boos!. Hoop dat het snel over is Lachen

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 16:58

Hey Yellowfish hoe is het al weer wat opgeknapt van de verkoudheid??

Greetzzz..!!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:28

Een aantal fijne dingen gelezen, en een aantal niet fijne dingen gelezen. Toch ben je redelijk positief in je berichten en dat is natuurlijk erg belangrijk!

Ik wil je in iedergeval heel veel succes nog wensen met leren en je examens. Komt vast en zeker helemaal goed!

Sterkte meiske! Kusje

Ninla_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:38

Succes met je examens en het leren!! Kusje

En verder nogmaals veel sterkte!! Ach gut

missyissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:41

ik heb vandaag 5 euro gedoneerd aan stichting leukemie Haha!

Yellowfish

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 17:58

Ik ben wel van plan al mijn examens dit jaar te gaan doen ja, verspreid Lachen

Met mijn verkoudheid gaat het nogsteeds niet erg lekker ik heb het wel wat minder benauwd dus ik slaap wat beter maar verder.. heb er nu ook oorpijn bij enzovoorts, yuk!

Het shotje halen afgelopen vrijdag ging allemaal goed, heb behalve erg misselijjk & botpijn geen last van extreme bijwerkingen gehad Lachen ik moet nu morgen weer naar het AMC om eerst even bloed te prikken en daarna hebben we een gesprek met mijn oncoloog. Om eerlijk te zijn heb ik weinig zin in het gesprek, we krijgen weer een uitslag van beenmerg (dat vorige week is afgenomen) en ik weet niet hoe vaak ik het nog trek om te horen dat het niet goed (genoeg) is.. natuurlijk probeer ik positief te denken, en ik ben er ook nogsteeds van overtuigd dat het uiteindelijk allemaal goed gaat komen, maar hoe vaak het daarvoor nog niet goed gaat zijn durf ik niet te zeggen, en daar ben ik bang voor..

Nu is het zo dat de realiteit niet te veranderen valt, maar ik kan wel veranderen hoe ik deze ervaar. Voor mij dé reden om positief te blijven, want wie is er nou niet liever blij dan verdrietig Lachen

@ missyissy : super *LOL* !

Liefs!

Edit: Oh! ik vergeet helemaal te vertellen dat we er een bewoonster bij hebben hier! Mag ik jullie voorstellen :
Anaïs !

Afbeelding

Junip

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:03

AAAAAAAAAAAAAH Haha! Haha! Haha!
Wat een lieffiej Haha!

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:05

AAAAH wat een schatje Lovers

Jammer dat het nog niet zo lekker gaat..
Maar nu heb je iets om je aandacht af te leiden Haha!

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:06

Bloos! Wat een schatje zeg!!!
Veel plezier met haar. Mooie naam ook Ja

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:14

beterschap en wat een pluizig lief poesje Ja

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:25

wat een sgatje Haha! Beterschap... Knipoog

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:27

Wat rot zeg dat je nog zo'n nasleep van die verkoudheid hebt. Hopelijk trekt dat snel weg.
En wat een schattig poesje! Echt superlief! Heb je die gehad van je ouders?

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 18:30

super zeg zo'n examenuitslag, dat is vast meegenomen, 6.6 of 8.6 dat is allebei ruim voldoende Lachen
wat een snoepie die Anais (naam van de parfum?)
fijn dat je naar het ZMC kon ipv het AMC, ik heb zelf chronisch last van bronchitus en longontsteking en behalve stomen, is lekker lang warm douchen ook een verademing en het ontspant meteen Lachen
Veel succes met je andere examens!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:03

Wat een leuk katje!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 20:39

Ze is zó schattig Romaan!!

veel plezier, en je kán het!