Theo van Gogh doodgestoken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:46

Ik heb er gewoon geen woorden voor...
Zo afschuwelijk vind ik het!
Leven wij nu in een vrij land?!

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 21:56

Ja, je kan hier moorden en met een paar jaar bij je vrij...
in die zin, een vrij land Scheve mond

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:07

Kusia schreef:
Ik vind het trouwens geen repect hebben voor de familie en vrienden van Theo van Gogh dat er zo een foto (die in de Telegraaf staat) gepubliceerd wordt.

Nee,dat dacht ik ook meteen.
Mijn dochter (van 12) zei,toen ze die foto zag:tjonge,jonge,wat zetten ze dat weer lekker in de krant.En mijn reactie daarop was idd:ja,en de familie zal hier vast niet blij mee zijn

Kusia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:10

Kimmes schreef:
Nee,dat dacht ik ook meteen.
Mijn dochter (van 12) zei,toen ze die foto zag:tjonge,jonge,wat zetten ze dat weer lekker in de krant.En mijn reactie daarop was idd:ja,en de familie zal hier vast niet blij mee zijn

Precies. Wat voor gedachten maakt het los bij de kleine kinderen?

Ook vind ik het trouwens geen repect tegenover Theo van Gogh. De mensen zijn geïnteresseerd in die foto, dus moeten zij de Telegraaf kopen. En dat is wat de Telegraaf juist wil!

Lekker geld verdienen over een lijk Misselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:11

Fitzroy schreef:
Sorry, maar als ik dan die uitspraken hoor van die Marokkanen bij de moskee net bij TweeVandaag, dan vind ik het niet gek dat de afkeer van de Marokkaanse gemeenschap steeds groter wordt.
Deze mensen keurden de moord niet af, ze vonden het zelfs begrijpelijk.

Ik vond dat de Marokkaanse wethouder Aboutaleb van Amsterdam wel een hele goede uitspraak had: Als je je niet kunt vinden in de normen en waarden van dit land, pak een vliegtuig en vertrek!

OK dan!

Juist bevalt het je hier niet, maar was alles thuis veel beter, wat doe je hier dan?
Worden ze gedwongen in Nl te blijven?
Dacht het niet.
Ze willen toch al te graag hier zijn, wat klopt er dan niet?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:19

Eigenlijk vind ik dat ook........... spreekwoord over ff denken....... oja

zoiets als de hand bijten die je voed????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:26

youngster schreef:
Amen.. ik heb bv ook moeite met de tokkies, dat zijn toch echt nederlanders..

Alleen waar wil je die naar toe sturen Verward

Het is allemaal zo makkelijk gezegd om alle mensen naar hun "vaderland"( dat is vaak gewoon nederland) terug te sturen, maar dat is niet de oplossing van het probleem.

Er moet een andere oplossing zijn om de problematiek tegen extremisme en fundamentalisme tegen te gaan. Helaas heeft de USA vandaag niet de eerste stap gemaakt om een vredelievende en tolerante wereld te proberen te krijgen.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:29

De jeugd gaat er zeer respectloos mee om.
Vanochtend werd er op een station met de Metro(waar ook een foto op stond) gesmeten en erop gespuwd terwijl ze naar school liepen.
Ik kon niet zien uit welk land ze precies kwamen en welk geloof ze aanhangen, mijn vermoeden mag ik hier ook niet uitspreken want dan discrimineer ik.
De opmerkingen die gemaakt zijn zijn ook discriminerend, maar daar kan ik op dat moment niets aan doen.
Dan ben ik mijn leven niet zeker.

Dit maakt het allemaal alleen nog maar triester, het gaat hier niet om buitenlanders in het algemeen maar om een zeer moeilijke onaangepaste groep.
Zij zien dit land echt niet als hun thuisland omdat ze hier geboren zijn dat is toch echt voor hun gevoel het land van hun voorouders.
Ze zijn hier alleen maar om de zwijnen uit te moorden volgens hun zeggen.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:31

Idd Pipo, ik denk dat fundamentalisme een veel meer omvattender probleem is, wat mensen terug sturen naar hun 'vaderland' (in zoverre je daarvan kan spreken, vele hebben net zo goed de Nederlande nationaliteit) heeft dan weinig zin. Het zal wel vrij lastig zijn om dit aan te pakken, maar de arrogantie van oa Bush zal niet bepaald meehelpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:33

Ik heb ook steeds gehoopt dat het Bush niet werd, maar aan de andere kant, hij doet tenminste wat aan dat uitschot.
En alle andere in de wereld laat het maar door gaan, tot hoever?

nee, ik weet het wat dat betreft niet meer, zeker niet meer na gister.

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:36

runningkawa schreef:
Ik heb ook steeds gehoopt dat het Bush niet werd, maar aan de andere kant, hij doet tenminste wat aan dat uitschot.

Ik ben bang dat zijn aanpak toch weinig uithaalt, de haat jegens de westerse wereld wordt alleen groter.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:40

Ik hoorde dat het zoontje van van Gogh moest overgeven toen hij vanmorgen de Telegraaf zag.

Ik vind het best dat er aandacht aan een moord wordt besteed, maar dat kan ook wel wat minder.

Bij die jongen en de rest van de familie blijft dat beeld als op het netvlies gegrift.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:41

runningkawa schreef:
En alle andere in de wereld laat het maar door gaan, tot hoever?

nee, ik weet het wat dat betreft niet meer, zeker niet meer na gister.

Uitschot Verward

Nederland is een multicultureel land, daarbij horen de marokkanen, turken, christenen, katholieken enz enz. En dan noem jij een hele groep die in de islam gelooft UITSCHOT Verward

Dat zijn gewoon Nederlanders met een andere religie!

Bush is helemaal niet degene die zorgt voor aanpak van de verdeeldheid tussen de Islam en de westerse wereld. Die zorgt eerder voor de problematiek. Zoals Femke Halsema vanmiddag heel mooi zei bij Ruud de Wild: Normaal gesproken zou je denken dat je hard met hard moet aanpakken. Het probleem is dat je een vredelievend en tolerante samenleving wil. Door hard gedrag krijg je een vicieuze cirkel die alleen maar harder word en daarmee krijg je juist niet die tolerante wereld die je zo graag wil hebben.

Respect voor je medemens en voor zijn geloof is op zijn plaats. Met respect en tolerant gedrag krijg je eerder een vredelievende wereld.

Zoals ik al eerder zei: Fundamentalisme en extremisme moeten bestreden worden, alleen hoe dat aangepakt moet worden is niet duidelijk. Maar Bush helpt zeker niet mee, met dat agressieve gedrag van hem.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:45

Nee, de softe aanpak van de afgelopen decennia heeft gewerkt Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:47

Waar schrijf ik dat ik alle marokkanen os islam uitschot noem?

uitschot zijn bij mij alle idioten die zulke dingen in hun kop halen, waar ze dan ook wonen of welke kleur ze ook op hun huid hebben zitten, wat voor geloof er ook achter steekt.

Sorry, maar word er wel moe van, dat als je uitschot zegt er meteen gedacht word dat je dan een bepaalde groep bedoeld.
Als ik dat bedoelde zette ik dat er wel bij..

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:51

XchantjuhX schreef:
wel erg pessimistisch... zo word het natuurlijk nooit wat Knipoog

Verwacht je dat het ooit nog eens beter zal worden dan?

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:53

Stennisje schreef:
Ik hoorde dat het zoontje van van Gogh moest overgeven toen hij vanmorgen de Telegraaf zag.

Ik vind het best dat er aandacht aan een moord wordt besteed, maar dat kan ook wel wat minder.

Bij die jongen en de rest van de familie blijft dat beeld als op het netvlies gegrift.

Ik bedoel maar!!
Belachelijk toch,zo'n foto Misselijk

Kayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:55

Fairie schreef:
Verwacht je dat het ooit nog eens beter zal worden dan?

Met zo'n instelling waarschijnlijk niet nee.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-04 23:57

Kayla schreef:
Met zo'n instelling waarschijnlijk niet nee.

Sorry het spijt me zeer, maar er zijn zo veel mensen die er van alles aan proberen te doen, maar je blijft de groep die het steeds weer verziekt houden. Daar word ik kwaad van en zie het somber in voor de toekomst.

Tuurlijk hoop ik dat het een keer ophoud. Wie nu niet.

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:07

Na me een aantal jaren ingezet te hebben voor een multiculturele samenleving ben ik veel wijzer geworden.
Ik zou willen dat iedereen dit had kunnen zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:11

En jaren (en nog) met buitenlanders op mijn werk om te zijn gegaan, is mijn menin ook aanzielijk veranderd...alleen niet positief..

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:16

Hier ook zo......

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:21

Charlotte schreef:
Het wordt tijd dat de boel escaleert, voordat er een soort koude oorlog ontstaat in ons land.
Wat ik niet snap; moslims willen hier geaccepteerd worden, waarom staat er dan niemand op uit die cultuur, maakt een vuist met alle anderen tegen degene die het voor hén verpesten!!!!

Nederland wordt echt de vernieling ingeholpen, en de politici blíjven toekijken ipv iets te doen. Ze moeten eens een kei hard beleid voeren, dan is alles zo opgelost, maar er moeten blijkbaar eerst heel veel slachtoffers vallen voor men dit door heeft Lips are sealed

OK dan! Lovers *LOL* Haha!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:23

runningkawa schreef:
En jaren (en nog) met buitenlanders op mijn werk om te zijn gegaan, is mijn menin ook aanzielijk veranderd...alleen niet positief..

Ik heb ook buitenlandse collega's en mijn mening is nog steeds positief. Maar misschien hangt het ook af van je werkomgeving? Ik kan me voorstellen dat je in een fabrieksomgeving of bij een tuinbouwbedrijf andere mensen tegenkomt dan bij een uitgeverij of overheidsinstelling (waar ik momenteel werk). En dat geldt dan zowel voor allochtonen als voor autochtonen, om die begrippen maar weer eens te gebruiken. Knipoog

coydog

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-04 00:33

Ik werk op een school met vmbo leerlingen en op een school voor nt2.
Heb voor een stichting gewerkt die een multiculturele samenleving wilde stimuleren, daar was 10.000 gulden "verdwenen" in iemands broekzak.
De overige subsidies waren ook vaak om de eigen zak te spekken, ik heb er veel geleerd.
En heb gemaakt dat ik er geen bemoeienis mee had.
Dit zijn mensen geweest uit verschillende culturen en van een verschillend opleidings niveau.
En natuurlijk zijn er ook mensen die echt wel willen hoor, helaas laten die zich zo weinig horen.
Waarschijnlijk zijn ze net zo bang, alleen worden zij gezien als verraders van hun eigen volk.
En in het geval van de moslims, als verrader van Allah.
En daarom durven ze nu waarschijnlijk ook niet op te staan.
Laatst bijgewerkt door coydog op 04-11-04 00:34, in het totaal 1 keer bewerkt