Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:42

Shenavallie schreef:
Telpeva schreef:
Zo kansloos dat zulke lui niet het geduld hebben om een dag te wachten, morgen mogen ze gewoon afsteken...
Hier is het ook raak sinds pakweg 17:00

Vanmiddag was het hier rustig, dus onze huisgenoot heeft in overleg met mijn man de katten naar buiten gedaan om nog even de benen te strekken. Ondanks dat het hier een landelijk gebied is met heel veel dieren, is die ellende ook deze kant op gekomen. Koud buiten steekt er een *piep* joch op zo'n 20 meter van ons huis vuurwerk af. Eén kat kwam met een noodgang weer naar binnen gerend (huisgenoot had de deur nog net niet dicht), de ander is er als een haas vandoor gegaan en niet meer terug gezien. De hele avond zijn we al aan het roepen en zoeken, maar taal noch teken. Inderdaad kansloos volk.

Oh nee! Ik hoop dat die nog terug komt. Heb wel eens tips gehoord v kattenbak buiten zetten zodat ze beter ruiken waar ze wonen en evt vies kledingstuk van jezelf voor de geur.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:43

Goede tip, zal ik doen! Niet geschoten (lekkere woordspeling in deze context)...

Berdien

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 22:47

Wat verschrikkelijk Shenavallie, hopelijk komt de kat gauw terug. Bij mijn ouders was het ook altijd een race tegen de klok, snel nog de kat(ten) naar buiten voor het los barstte.

Wat dat betreft ben ik heel blij met mijn binnenboys.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:03

Heeft mam ook wel eens gehad en ook wel ns dat de kat pas na oud en nieuw terug thuis kwam.

Ik zag net videos van lidl. Dat mannen serieus de lidl instormen alsof het black friday in america is om al het vuurwerk in de karren te flikkeren. Ik adviseer dit soort winkel ketens echt de prijs te verdrievoudigen. Ze kopen toch wel.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:04

Shenavallie schreef:
Goede tip, zal ik doen! Niet geschoten (lekkere woordspeling in deze context)...

Sterkte ik duim voor jullie! Dit is ook echt m'n angst, dat ze er in blinde paniek vandoor gaan en weet ik veel waar terecht komen. Hopelijk komt ze snel weer thuis!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:04

Deur open zetten kan soms ook helpen, maar het weer is er alleen niet naar.

Was aan het afwassen waterdruk van de koude kraan weg dat deed zeer warm water op mijn handen.

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:16

Vandaag dag 4 dat ik aan de allergiepillen mag, het jeukt nog altijd.. (volledige gezicht)

En ik heb nu al een paar dagen dat ik midden op de dag zo een aantal uur kan slapen.
Vandaag dan 2 uurtjes geslapen en na het eten nog een uurtje, maar heb ook wel 5-6 uur gehad van de week.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:24

Berdien schreef:
Wat verschrikkelijk Shenavallie, hopelijk komt de kat gauw terug. Bij mijn ouders was het ook altijd een race tegen de klok, snel nog de kat(ten) naar buiten voor het los barstte.

Wat dat betreft ben ik heel blij met mijn binnenboys.

Tot nu toe nog steeds niets, maar ik duim dat hij op z'n laatst vannacht nog thuis komt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:27

Ah neee je katje Shenavallie ;( zooo zielig voor de dieren al dat geknal... Ik hoop echt dat hij of zij snel thuis is!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:28

Wat ellendig Shenavallie, hopelijk is de poes snel terecht.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:30

Marcella schreef:
Deur open zetten kan soms ook helpen, maar het weer is er alleen niet naar.

Was aan het afwassen waterdruk van de koude kraan weg dat deed zeer warm water op mijn handen.

Dat vind ik niet erg als het slecht weer is, als hij maar terugkomt. We hebben echter maar één deur, dus als die openstaat dan schiet de andere kat er waarschijnlijk ook vandoor, ben ik bang... Ik heb nu maar een raam op de begane grond opengezet (en de deur naar die ruimte dicht voor de andere kat) in de hoop dat hij op die manier weer terugkomt.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:30

Dank jullie wel, ik duim me een ongeluk momenteel.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:31

Ga over een paar uur maar zoeken, bange katten verstoppen zich. Als het rustig is buiten komt hij vast!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-24 23:35

Ik ga heel hard meeduimen voor je hoor shenaville! Ik heb niks met vuurwerk en ook niet echt tegen maar ik vind het zoooo zielig voor al die dieren. Mijn katten kunnen er goed tegen gelukkig die zitten lichtjes te kijken.

Ze zijn hier ook al flink ff bezig met knallen en vandaag was niet normaal. Snap niet waarom mensen zich niet gewoon aan de vanaf morgen 18:00? kunnen houden..

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 00:20

Mijn ouders waren niet blij dat ik een glaasje whiskey had gehad bij de eigenaren van mijn lease paard voordat ik naar huis kwam...ik ben 23 en ze wonen haast om te hoek, dus ik hoefde niet achter het stuur ofzo. We deden even één drankje samen omdat ik ze pas in het nieuwe jaar weer zie.

Bij mijn broer deden ze nooit zo over drank, die had een hele collectie op zijn kamer staan en zeiden ze nooit wat van. Ik kocht laatst een nieuwe fles wodka omdat na een jaar mijn fles van een halve liter op was en daar hadden ze hun twijfels bij want "ik had al zoveel staan."

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 01:00

Hier wordt "gelukkig" het hele jaar af en toe afgestoken, dus de katten en paarden zijn het redelijk gewend. Morgen ga ik de stalkatten wel bij mij in huis doen. Ben zelf niet thuis en het is voor hen de eerste keer. Mijn zus en zwager houden de beestenboel in de gaten. Ik mis wel de twee "oudjes". Die brachten vaak wel nog wat extra rust in de tent

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 01:11

Hier was het tot net voor 12 redelijk rustig..
Wel heel vaak de politie voorbij zien rijden..
Nu gaat het los, olie op het vuur gooien die noodverordening

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 01:46

Het gaat hier nu ineens heel hard, was al bijna een uur zo goed als stil. Ben echt blij als het weer voorbij is, slaap nu al meerdere dagen slecht

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 02:18

Oh wat een ellende lieve mensen. Als ik jullie verhalen zo lees schaam ik me dat ik vanavond de vier pijlen die hiervoor de lucht in gingen al 'heftig' vond en eigenlijk de politie wilde bellen :') - we hebben een verbod wat opzich goed wordt nageleefd en we hebben echt heel veel last van hangjeugd dus het pleintje is bekend bij gemeente en politie - ik hoop dat jullie en jullie dieren er goed doorheen komen en dat het snel weer rustig is.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 02:41

Waar ik woon is al sinds 2020 een verbod, er is alleen geen hond die zich eraan houdt. Nu net ook weer een heel harde klap, het was al even stil en ik sliep net... nu dus niet meer +:)+

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 09:45

Froukje_J schreef:

Terecht, stelletje aso idioten. In dezelfde gemeente gebeurde er ook van alles in Anjum waar mijn nicht woont, maar dat is nu onder controle door samenwerking met ouders, ondernemers en ander belangrijk volk. Ik woon in Friesland maar werk in Rhenen, waar het ook altijd bal is in 1 van de dorpen. Ook daar zijn acties geweest door ondernemers en ouders gaan fungeren als dorpsouder. Het is tussen Kerst en O&N al rustig geweest, wat voorgaande jaren niet het geval was, dus we hopen op een rustige jaarwisseling. Het is echt niet voor niets dat ze zo'n besluit nemen, je moet wat als mensen zich niet normaal kunnen gedragen en van alles in de fik steken, tot heggen en auto's aan toe.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 09:53

Goed nieuws! Ben de tel kwijt hoe vaak we geroepen hebben, maar vannacht kwam onze kat om even na drie naar binnen gerend bij het roepen. Wat een opluchting! Hij kroop zowat in ons.
Laatst bijgewerkt door Shenavallie op 31-12-24 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 09:54

Wat fijn Shenavallie!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 09:55

Fijn !!!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-24 09:56

Ja, absoluut. Er ging zoveel stress van me af. De andere kat was ook gelijk rustiger.