Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:44

Caira schreef:
eens, ik vind het bijvoorbeeld bizar dat er nog steeds op grote schaal met schimmels gefokt wordt. Zelfs door mensen die ik normaal best hoog heb zitten. Bijna alle schimmels krijgen er vroeg of laat mee te maken en bij echt een substantieel gedeelte is het de reden dat ze dood gaan/ingeslapen worden. Als je ooit de gevolgen van melanomen van dichtbij hebt gezien dan zou geen weldenkend mens daar voor kiezen denk ik dan?

Denk dat het te maken heeft met de leeftijd waarop ze melanomen krijgen? sowieso 15+ maar heel vaak pas 20+ of zelfs 25+. Dus ook al worden ze dan technisch gezien vanwege melanomen ingeslapen is het vaak pas op leeftijd waarop heel veel paarden sowieso overlijden om welke reden dan ook en men er dan eerder vrede mee heeft dan bij een veel jonger paard.

Is IMO dan toch wat anders dan fokken met afwijkingen waardoor ze hun hele leven moeten lijden.

JudithGigi

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:46

Mijn vriend is de tegels van de wc af aan het tikken en nu is de hond van slag :?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:47

Dus schimmels zijn ideaal als je niet te lang vast wil zitten aan een paard. :=

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:48

JudithGigi schreef:
Mijn vriend is de tegels van de wc af aan het tikken en nu is de hond van slag :?

Ik las likken en was even enorm in de war... :')

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:49

Snoraly schreef:
JudithGigi schreef:

Ik ook :oo :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:50

3200 foto’s moeten op Oypo en ik heb er nog maar 200. Heb vannacht tot 3:00 doorgewerkt en ben om 8:00 weer begonnen…

Pfff slecht internet is echt het probleem.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 10:55

Snoraly schreef:
JudithGigi schreef:

Dan zou hij wel terecht van slag zijn ja _O- _O-

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:00

Ik ben aan het wachten op 2 pakketjes. De bezorger van pakket 1 is momenteel al een halfuur ongeveer 20 minuten bij mij vandaan. Zo irritant. Heb de neiging om ernaartoe te rijden _O- Maar ja, dat gaat niet want er komt nog via een ander bedrijf een pakket binnen :+

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:00

Fly_high schreef:
Caira schreef:
eens, ik vind het bijvoorbeeld bizar dat er nog steeds op grote schaal met schimmels gefokt wordt. Zelfs door mensen die ik normaal best hoog heb zitten. Bijna alle schimmels krijgen er vroeg of laat mee te maken en bij echt een substantieel gedeelte is het de reden dat ze dood gaan/ingeslapen worden. Als je ooit de gevolgen van melanomen van dichtbij hebt gezien dan zou geen weldenkend mens daar voor kiezen denk ik dan?

Denk dat het te maken heeft met de leeftijd waarop ze melanomen krijgen? sowieso 15+ maar heel vaak pas 20+ of zelfs 25+. Dus ook al worden ze dan technisch gezien vanwege melanomen ingeslapen is het vaak pas op leeftijd waarop heel veel paarden sowieso overlijden om welke reden dan ook en men er dan eerder vrede mee heeft dan bij een veel jonger paard.

Is IMO dan toch wat anders dan fokken met afwijkingen waardoor ze hun hele leven moeten lijden.

Ik ben ook wel benieuwd naar het percentage wat er vroeg om ingeslapen word.
Mijn schimmeltje had een kleine menaloom onder de staart, maar die had hij al 10 jaar en is nauwelijks gegroeid. Zijn inslapen met 26 had ook daar niets mee van doen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:23

Berdien schreef:
Ja! De Shire inderdaad, voor afwisseling met de HH.

Ik baal want ik had 1 model van HH wat echt super paste in XL. Per ongeluk keer L gekocht en die is wat krap. Nu bestelde ik dit jaar 2 xl kappen, hebben ze het model veranderd.
En agradi is fijn als het op voorraad is, dus die voor 21 uur besteld morgen in huis(klopt ook nooit) en de 1 tot 3 dagen. De rest wordt echt natte vinger werk....

Van alle schimmels die ik ken of gereden heb was er maar 1 met melanomen. De rest allemaal niet en zoals mijn 1e pony waren er aardig wat op echt flinke leeftijd zonder.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:25

Ja de rest is meestal niet op voorraad / bestelling geannuleerd en doei :')

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:32

Ja en het irritante is dat ik met het masker ook een berg supplementen heb besteld die ik tzt wel echt nodig ga hebben. Heb ze voor mijn vakantie maar bij de EJ gehaald, maar dat was net niet wat ik nodig had. Zit eraan te denken om de bestelling met het masker maar gewoon te annuleren en dan een nieuwe te plaatsen met alleen de supplementen.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:36

Zeer spiertje in m'n rug en toch wel fris op kantoor.. -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:43

Snoraly schreef:
JudithGigi schreef:

#metoo _O-
Ook na een 3de x lezen, heeft ze dat nu echt geschreven >;)

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:46

Berdien schreef:
Ja en het irritante is dat ik met het masker ook een berg supplementen heb besteld die ik tzt wel echt nodig ga hebben. Heb ze voor mijn vakantie maar bij de EJ gehaald, maar dat was net niet wat ik nodig had. Zit eraan te denken om de bestelling met het masker maar gewoon te annuleren en dan een nieuwe te plaatsen met alleen de supplementen.

Kun je niet vragen of ze de al voorradige producten alvast in het voren kunnen sturen?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 11:47

De buren die nog steeds aan het verbouwen zijn met bijbehorende steen snijden geluiden en mijn eigen lage belastbaarheid. Ik krijg veel hulp van mijn ouders maar die zijn op vakantie en ik ben zo ontiegelijk moe en ik moet zoveel doen

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:07

Ik heb gister een terugbelverzoek achtergelaten bij de instantie waar ik waarschijnlijk terecht kan voor therapie. Zit namelijk met een vraag, dus nu zit ik te wachten tot ze me bellen. Is nog niet eens 24 uur voorbij dus ik moet gewoon geduld hebben, maar ik zit me er druk om te maken. Ergernis ben ik zelf dus.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:08

Dat mensen dan al 3 dagen continue herhalen ja om die tijd gaan we weg en dan op de dag zelf te laat komen :+

Zeg dan gewoon ik kan niet plannen.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:12

Ik heb een schimmel meegemaakt waarbij de melanomen echt heel naar waren.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:24

Ik heb mailcontact gehad met de klantenservice van een bedrijf, omdat het ontvangen product schade had en heb aangegeven dat ik deze terug wil sturen. Daarbij vermeld dat ik er verder vanaf zie om het aan te schaffen, omdat de kwaliteit sowieso matig is. Kreeg de standaard 'wat vervelend'-reactie en de optie om een nieuw onderdeel te krijgen, een geheel nieuw product of het product te retourneren. Nogmaals aangegeven dat ik het product wil retourneren (dus optie 3) en geen interesse heb voor een andere exemplaar. Krijg ik als antwoord dat men dan een nieuw product zal opsturen en nog geen 5 minuten later een verzendbevestiging. Wederom een reactie gestuurd dat ik geen ander/nieuw exemplaar wil, maar dat ik de aankoop wil retourneren en geen verdere financiële verplichtingen wil. Het was nog net niet "Oh....", maar de boodschap leek toen pas duidelijk en kreeg ik groen licht om de boel terug te sturen. Tjonge jonge, krijgen mensen hier werkelijk voor betaald?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:29

De melding van de intercom was weg omdat ze blijkbaar vrijdags weer geweest zijn, alleen is het niet gemaakt of weer meteen stuk gegaan?
Nu een nieuwe melding gemaakt maar het staat pas voor 18 juni, schiet lekker op zo.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:34

Ik wil sws geen schimmel, blijf je poetsen en wassen :+

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:46

Dat ik vanmorgen het huis uit liep dat ik zo de tram voorbij zag rijden, tram gemist..
Was ook zo'n 5 min te laat op de afspraak, maar gelukkig was de blij dat ik appte dat het wat later werd.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:50

Sleutelhanger besteld, en wat krijg ik? Twee hondenlijnen... Nou ja, retour kan gelukkig, maar hoe krijg je het voor elkaar.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-24 12:58

prompter schreef:
Sleutelhanger besteld, en wat krijg ik? Twee hondenlijnen... Nou ja, retour kan gelukkig, maar hoe krijg je het voor elkaar.

Is gewoon een extra lange sleutelhanger :D