Secret Santa: Boekeneditie

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fem

Berichten: 12527
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Gemeente Zaltbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 07:36

Afbeelding


Ik heb ondertussen alle 3 de boeken uitgelezen.
Van alle 3 erg genoten.
Al moest ik even wennen aan het boekje van Luigi Pirandello.
Sommige verhaaltjes in het boekje spraken mij meer aan als andere. Het heeft me zeker positief verrast!
De jongen die Auschwitz tekende, erg indrukwekkend en een hele mooie combinatie tussen tekst en illustratie/tekeningen.

Het Duitse meisje heeft toch wel veel indruk gemaakt.
Ik had wel eens eerder een boek gelezen waarin de reis met de SS St. Louis beschreven was en wat het betekende voor de opvarende om te vluchten en dan alsnog geweigerd te worden.
En ondanks dat dit een roman is en misschien niet helemaal 'waargebeurd', is het verhaal heel aannemelijk en laat het goed zien wat het met een jong meisje doet om zo ontwricht te worden van je familie.


MKango, nogmaals heel erg bedankt voor de boeken. Ik had ze in iets meer als een week, alle 3 uitgelezen. Heerlijk om zo in de boeken te kunnen duiken. Dankjewel!

LWDaisy

Berichten: 4826
Geregistreerd: 26-03-18
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 18:50

Ik heb zonet Zuurstofschuld uitgelezen.
Wat. Een. Boek!

Ik moest even wennen aan de manier van schrijven, maar eens ik daar voorbij was, waande ik me echt in de bergen. Ik had ook lang het gevoel dat ik "het" niet helemaal snapte ofzo, maar op het einde viel alles mooi samen tot één geheel. Ik kijk er al naar uit om het over x tijd te herlezen, en nog eens, en nog eens, en het steeds meer in me te kunnen opnemen. Ik heb altijd "dat gevoel" als ik een berg zie, het maakt dat ik me meer mens voel ofzo - ik kwam mezelf tegen in dat boekt, het legt uit wat mijn hart voelt zonder dat mijn lichaam ooit op zo'n top heeft gestaan.

Het maakt dat ik, terwijl wij onze eigen vakantie plannen, ik mijn been toch maar weer stijf ga houden haha. We zouden deze keer "meer voor het centrum & de dijk" gaan, na vorig jaar "op de berg" te zitten - ik had al een aantal appartementen uitgekozen - maar het Alberamassief roept en trekt alweer.. Het is niet hoog, maar daar in de bergen vind ik mijn hart altijd weer terug. In mijn vorige leven.. :)

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14532
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Secret Santa: Boekeneditie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-23 07:26

Ik heb inmiddels mijn eerste boek uit van mijn pakket, het werd Queen Bee. Mijn hoofd stond nog even niet naar een dikke pil, en na 3 'sessies' was ik er doorheen. Heerlijk om even een boek van Jane Fellon te verslinden. Leest heel makkelijk weg als je hoofd zo vol zit. Was erg leuk :D nu bedenken welke de volgende gaat zijn. Misschien toch aan Priory beginnen.