Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Goof schreef:elmiran schreef:en heb voorgesteld dat we samen met iemand gaan praten, dat dit me niet lekker zit, en wij er samen niet uit komen.
Waarom ga je niet alleen informatie in winnen? Zonder dat je druk ervaart van je vriend die erbij zit.
Even geen 'wij', maar 'ik'.
elmiran schreef:Goof schreef:
Waarom ga je niet alleen informatie in winnen? Zonder dat je druk ervaart van je vriend die erbij zit.
Even geen 'wij', maar 'ik'.
Omdat het geen zin heeft als hij er niet bij zit. Ik ben hem al tegemoet gekomen door mee te gaan betalen terwijl ik dit eerst niet zag zitten. Hij hoort van zijn ouders wat hij het beste kan doen, het is duidelijk dat die maar 1 kant bekijken, en kiezen. Daarom lijkt het mij goed dat ook hij met iemand praat die vaker zulke situaties mee maakt, en weet hoe het zo eerlijk mogelijk opgelost kan worden.
elmiran schreef:Waar ik nu zit moet ik volgend jaar weg. Zodra de huur stijgt is het niet meer te betalen. De zekerheid van een dak boven m'n hoofd heb ik daar ook niet.
elmiran schreef:Omdat het geen zin heeft als hij er niet bij zit. Ik ben hem al tegemoet gekomen door mee te gaan betalen terwijl ik dit eerst niet zag zitten. Hij hoort van zijn ouders wat hij het beste kan doen, het is duidelijk dat die maar 1 kant bekijken, en kiezen. Daarom lijkt het mij goed dat ook hij met iemand praat die vaker zulke situaties mee maakt, en weet hoe het zo eerlijk mogelijk opgelost kan worden.
Goof schreef:elmiran schreef:De hypotheek is laag, en zijn ouders hebben niks mee betaald. Hij gaat er nog eens heel goed over nadenken.
Top joh, en jij maar braaf afwachten...
elmiran schreef:De helft van de hypotheekrente vindt hij te weinig. Hij wil tussen de 400-500 euro en dan ieder de helft van de boodschappen.
We hebben het over een testament gehad. Hij zegt als hij mij het huis na laat het opnieuw getaxeerd gaat worden, en ik op basis van de nieuwe dagwaarde hypotheek moet betalen, en dit bedrag veel hoger gaat zijn als wat hij betaald aan hypotheek. Klopt dit?. Hij wil mij om deze reden alleen wat geld na laten, en zijn ouders een veel groter deel.
elmiran schreef:De helft van de hypotheekrente vindt hij te weinig. Hij wil tussen de 400-500 euro en dan ieder de helft van de boodschappen.
Charaz schreef:Tussen de 400 en 500 per maand lijkt me eigenlijk een heel reeel bedrag als daarin zit rente, GWL, gemeentelijke lasten. De helft van de boodschappen is ook niet gek als je daar beide woont toch?
Alleen ben je duurder uit.
We kunnen hier allemaal heul hard roepen wat een banketstaaf haar vriend is, maar ik snap ook wel dat zijn ouders hem financieel willen beschermen en 100,- per maand karig vinden.
pmarena schreef:Er is niets mis met vriend die zichzelf financieel wil beschermen.
Maar er is wel iets mis als hij haar niet óók financieel wil beschermen
Als je die 400-500 euro betaalt en de helft van de boodschappen.
En dan verder niet ook nog allerlei andere dingen zoals GWL / gemeentelijke lasten enzo.
Dan is het niet zo bizar.
Maar TS moet wel zelf ook wat op kunnen bouwen zodat als ze wederom op straat zou komen te staan, ze een spaarpotje heeft.
Je bent gewoon een egoïstisch klein kind als je wel oog hebt voor je eigen belangen maar niet voor de belangen van degene van wie je zegt te houden. Ik zou mijn huis ook veilig willen stellen, maar zou me doodschamen als ik meer profiteer van het samenwonen dan mijn partner.....
Charaz schreef:Tussen de 400 en 500 per maand lijkt me eigenlijk een heel reeel bedrag als daarin zit rente, GWL, gemeentelijke lasten. De helft van de boodschappen is ook niet gek als je daar beide woont toch?
Alleen ben je duurder uit.
We kunnen hier allemaal heul hard roepen wat een banketstaaf haar vriend is, maar ik snap ook wel dat zijn ouders hem financieel willen beschermen en 100,- per maand karig vinden.