[HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK]Geen geklier, veel plezier hier is kindervrij #4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:50

Mij lijken de pillen ook prettiger, wel veel hormonen, maar je lichaam doet het dan in principe gewoon zelf.. Wegzuigen is toch echt meer een ingreep, lijkt me geen pretje..

Sterkte!

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:52

Sterkte luxorvalkje, ondanks dat je je keuze al gemaakt hebt. :(:)

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 17:57

Ik heb begrepen dat je met pillen er meer last van kan hebben, dat je niet precies weet wanneer het begint en wanneer je er klaar mee bent, krampen en nabloeden enzo. Wegzuigen is volgens mij in 1 keer klaar(maar heb met beiden geen praktijkervaring).

Inwendige echo is inderdaad wel stom maar die mensen doen niets anders dus daar hoef je je niet voor te generen. Ik heb wel een "curretage" gehad om een spiraaltje te verwijderen, die was gaan koppeltjeduiken. Dat was wel een heel vervelende ingreep vond ik maar toen het klaar was was het ook klaar.

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:05

Roosch schreef:
Je hoeft je niet rot te voelen omdat het bij een ander niet lukt en bij jou ongewenst wel. Onze wens voor geen kinderen is even duidelijk /belangrijk/mag er zijn als een stel dat wel een kinderwens heeft. Het een is niet minder belangrijk dan het ander. :(:)

Ik sluit mij hier bij aan.
Sterkte de komende tijd

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:11

Precies,ik heb het ook nooit hoeven mee maken.
Veel sterkte de komende tijd!
En voel je zeker niet schuldig, geen kruisgespuis op deze wereld willen zetten is dapper. Je kiest met verstand hiervoor ipv je oerdrift klakkenloos te volgen.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:27

He getver Luxorvalkje wat ongelofelijk ruk voor je!! En idd jouw niet-kinderwens is even valide als de wel-kinderwens van anderen. Dat het hen niet lukt is oneerlijk maar staat absoluut los van jouw keuze.

Heel veel sterkte!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:44

Roosch omschrijft het heel mooi!

Sterkte Luxorvalkje. Ik heb een abortus laten doen, ik schaam me ook niet om ervoor uit te komen maar let natuurlijk wel op in welk gezelschap ik dit wel of niet benoem, het is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen.
Mocht je het op die manier doen - probeer echt een paar dagen vakantie aan te vragen. Ik wil je niet bang maken, maar het doet echt pijn, en je wilt niks liever dan op de zetel liggen op zo'n moment.
Heel veel sterkte gewenst - en mocht je vragen hebben, mijn inbox staat altijd voor je open :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:57

LWDaisy schreef:

Sterkte Luxorvalkje. Ik heb een abortus laten doen, ik schaam me ook niet om ervoor uit te komen maar let natuurlijk wel op in welk gezelschap ik dit wel of niet benoem, het is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen.
Mocht je het op die manier doen - probeer echt een paar dagen vakantie aan te vragen. Ik wil je niet bang maken, maar het doet echt pijn, en je wilt niks liever dan op de zetel liggen op zo'n moment.
Heel veel sterkte gewenst - en mocht je vragen hebben, mijn inbox staat altijd voor je open :)

Ze kan zich gewoon ziek melden lijkt me? Hoef je echt geen reden voor te geven.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 18:59

Relaxed schreef:
LWDaisy schreef:

Ze kan zich gewoon ziek melden lijkt me? Hoef je echt geen reden voor te geven.

Zeker :j.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:02

Oef, sterkte Luxorvalkje!! Dat lijkt me ook vreselijk. Ik schaar me ook helemaal achter de post van Roosch!

Dat filmpje wat hier gepost werd trouwens, hilarisch :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:07

LW is uit België en hier werkt ziekte iets anders dan in NL. Wij kunnen niet zomaar thuisblijven en ziekmelden voor zolang we het nodig vinden. En bij zoiets als dit kan je er amper omheen dan te melden dat je een ingreep ondergaat, daar gaan altijd vragen over komen.
Een paar dagen vrij is dan makkelijker en minder "verdacht" of vraaggevoelig.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:11

Varekaj schreef:
LW is uit België en hier werkt ziekte iets anders dan in NL. Wij kunnen niet zomaar thuisblijven en ziekmelden voor zolang we het nodig vinden. En bij zoiets als dit kan je er amper omheen dan te melden dat je een ingreep ondergaat, daar gaan altijd vragen over komen.

Mogen ze in België vragen welke ingreep :?. Ik vind het maar raar. Ik moet naar het ziekenhuis voor een ingreep, ik zal een week nodig hebben, ongeveer. Klaar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:44

Ja zo werkt dat hier inderdaad, wij mogen helemaal niet vragen wat een werknemer heeft, alleen hoe lang de persoon verwacht niet te kunnen werken.

Niet dat alle werkgevers zich er aan houden, maar dat is een ander verhaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 19:48

Niet welke ingreep en je hoeft het ook niet te vertellen, maar uiteraard ga je vragen krijgen als je plots aankomt bij je baas "ik heb dan een ingreep en zal x tijd thuis zijn". Omdat zo'n dingen vaak gepland worden en wat langer op voorhand gekend zijn.
En je dient een attest van de arts in te leveren om je ziekte te rechtvaardigen. Waaraan ze dus zullen zien dat dat niet even van de ha wordt aangeleverd.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:08

Gelukkig woon ik niet in Polen.

Deel 1 is vanmiddag afgerond.
Deel 2 mag ik woensdag zelf doen.
Daar zie ik het meeste tegenop.
Ik heb vaak rugkrampen wanneer ik ongesteld ben.
Voordeel is dat ik er echt vroeg bij ben.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 20:28

Jeetje Luxorvalkje, wat ontzettend schrikken! Heel veel sterkte!
Hoe naar het ook is, ik ben blij voor je dat je nog niet zo ver bent.

Roosch beschrijft het idd zoals het is. Jij bent niemand een reden of antwoord verschuldigd. Wij hebben net zo veel recht om het niet te willen als een ander om het wel te willen.

Sterkte deze dagen!

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:35

Varekaj schreef:

Precies dat :) Ik zooouuu in theorie wel naar de dokter kunnen en een briefje vragen hoor. Maar vakantie aanvragen is makkelijker, en daar hoef ik verder dan ook geen uitleg voor te geven op mijn werk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:53

LWDaisy schreef:
Varekaj schreef:

Precies dat :) Ik zooouuu in theorie wel naar de dokter kunnen en een briefje vragen hoor. Maar vakantie aanvragen is makkelijker, en daar hoef ik verder dan ook geen uitleg voor te geven op mijn werk :)

En als ze dan nee zeggen omdat het niet kan?

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:29

Sterkte luxorvalkje! Van wat ik heb gehoord is het met pillen gewoon ongesteld extradeluxe. Dus een beetje overdreven versie van je eigen normale klachten. Valt dan opzich mee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:39

Dan ga je alsnog voor dat attestje maar meestal zijn ze wel coulant als je voor iets medisch eigen dagen opneemt.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 23:42

Ik vind het echt mooi hoe iedereen hier in het topic steunt. Dit soort reacties zijn zo zeldzaam in het dagelijks leven. Zo zie je maar hoe fijn het kan zijn om wat gelijkgestemden te vinden.

Sterkte met de klachten luxorvalkje, hopelijk heb je weinig last.

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 00:44

Ik zou me zeker ziekmelden. Dan lieg je een keer dat je verkouden bent. :wave: Je kan er zeker nog een paar dagen slapjes van zijn.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 01:04

Wij werken nog thuis. Dus als het niet gaat, dan kan ik me altijd nog ziek melden.

Het stomme is dat iemand in het vorige topic een ongesteldheid een duivel uitdrijving noemde en ik daar net aan moest denken (raar brein)

Jullie zijn lieverds allemaal! :+:

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 01:55

Sterkte Luxirvalkje.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 07:13

Luxorvalkje schreef:
Wij werken nog thuis. Dus als het niet gaat, dan kan ik me altijd nog ziek melden.

Het stomme is dat iemand in het vorige topic een ongesteldheid een duivel uitdrijving noemde en ik daar net aan moest denken (raar brein)

Jullie zijn lieverds allemaal! :+:

Oh, maar dat is toch allemaal een beetje overdreven :(:). Soms is een ongesteldheid gewoon pijnlijk, heb ik ook. Maar meestal valt het wel mee.