Trouwen in 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eroslover

Re: Trouwen in 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:46

Wat een verschillende reacties. Ik ga heter nog eens goed over hebben. Hebben maandag ookeen afspraak met de trouwambtenaar. Bendeleden bang dat ik mezelf niet goed verstaanbaar kan maken

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 11:57

Wij zijn vandaag in ondertrouw gegaan. Is sat stukje ook weer klaar haha.
Wij doen geen geloftes. We houden er beide niet van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:02

Ondertrouw is bij onze gemeente afgeschaft.. :-( dus volgens mij enkel de handtekeningen op de locatie zelf ? Vond ik oprecht heel jammer, had ik anders afgelopen vrijdag graag willen doen.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 16:29

pimaude schreef:
Ondertrouw is bij onze gemeente afgeschaft.. :-( dus volgens mij enkel de handtekeningen op de locatie zelf ? Vond ik oprecht heel jammer, had ik anders afgelopen vrijdag graag willen doen.

Wij moesten het via een online formulier doen, heel stom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-22 18:53

Maanlicht schreef:
pimaude schreef:

Wij moesten het via een online formulier doen, heel stom.

Ja precies dit :-( terwijl een collega die in onze eigen gemeente trouwt wel in ondertrouw mocht :-( grrr

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:08

Hier ook een formulier online... Maar ik vond dat prima, was voor mij niet echt een ding.

Wij hebben inmiddels ook een en ander uitgezocht voor ons foto album. Zo veel keuzes :') Van bijna 500 foto's een selectie maken van 80 die sowieso in het album komen (wordt aangevuld door de fotograaf waar nodig/mogelijk), welk album, in welk materiaal en welke kleur, wat doe je met de cover.... Maar we zijn er uit, het wordt een lichtgrijze linnen cover met dezelfde inscriptie als in onze trouwringen staat in zwart folie, in een mooie bijpassende box met zwart houten randen. Met de foto's zijn we nog steeds heel blij <3

Afgelopen weekend was ook onze ceremoniemeester nog even langs geweest om na te praten en foto's te kijken. Erg leuk om zo weer even terug te zijn in onze mooie dag :)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 11:47

Zo, wat een klus! Jullie hadden ook wel echt steengoede foto's. Komen jullie er een beetje uit?

Wij hebben in totaal zo'n 200 foto's en mochten daar 10 stuks voor uitkiezen die sowieso in het album komen. De rest kiest de fotograaf. Ik heb soms van drie foto's van een bepaald moment wel een duidelijke voorkeur voor één foto, dus ik ben benieuwd welke zij dan uitkiest.

Wij willen graag zelf nog een album maken, aangevuld met al het beeldmateriaal van die dag. Dus ook de telefoonfoto's van gasten. Gewoon als meest complete herinnering. :)

Afbeelding

Ik krijg nog steeds medelijden met m'n vent als ik deze foto zie. Het was daar kneiter warm en vochtig. Hij moest mij diverse keren langdurig optillen in zijn driedelig pak (want steeds mensen op de brug of achtergrond). Maar hij heeft het allemaal knap doorstaan. :P Beetje jammer van zo'n lelijk dak, maar dat is niet anders in een kas. Lijkt me mission impossible om zoiets weg te werken. :))

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 13:34

Ik vind het juist wel wat hebben, dat dak! Leuke foto! <3

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:16

Ik lees al even mee in het topic maar ga me nu ook gezellig melden :D

Mijn vriend heeft mij tijdens onze vakantie op Ibiza ten huwelijk gevraagd <3
Ik had totaal niets zien aankomen en ben dus ook nog nooit bezig geweest met het fenomeen trouwen.
Had van mezelf verwacht dat ik met redelijk simpel wel tevreden zou zijn maar merk dat ik er nu toch volop mee bezig ben en vol met ideeën zit.

Ben druk bezig met de manier waarop we onze getuige willen vragen en we hebben al een originele manier bedacht om naar het "altaar" te komen onder andere :+

De locatie, DJ, fotograaf en videograaf zijn al geregeld en de locatie verzorgt ook de volledige catering.
Mijn vriend wil niet in pak maar hij ziet er altijd goed gekleed uit dus ik laat het helemaal los wat hij aan trekt.
Voor mezelf moet er nog 3,5 kilo af en dan ga ik jurken shoppen (kan niet wachten haha).

We trouwen op 21-07-2023
21-07 is de verjaardag van mijn overleden moeder. Zij is overleden toen ze 40 was en ik ben op onze trouwdag 40. Het valt op een vrijdag dus we hadden echt het idee dat het zo moest zijn.
Ik wil een klein herdenkingshangertje aan mijn boeket doen voor haar.

Hierboven kwam iets langs over trouwgelofte. Zelf wil ik dat wel gaan doen maar het lijkt me ontzettend moeilijk. Ik spreek zelden over mijn emoties en ben wat dat betreft echt een eenling en binnenvetter.
Maar daarom des te mooier om het dus wel eens te doen.

Hebben jullie allemaal gekozen voor ringen? Mijn vriend kan vanwege zijn werk echt geen ring om dus mijn verlovingsring is een dubbele ring.
We willen dan niet ook nog eens een dubbele trouwring voor mij alleen.
Een matching tattoo hebben we al maar kunnen natuurlijk altijd nog eentje laten zetten met de datum maar dat voelt niet zo origineel.
Eigenlijk dus gewoon nog op zoek naar leuke originele ideeën hierover dus als jullie wat weten haha.

@Lorette, prachtige foto!
Jij en Amber zijn de enige in dit topic die ik IRL heb ontmoet geloof ik haha.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 14:25

bijzondere datum Kelly-taco! succes met de voorbereidingen (en de 3,5kg)!

mijn man kan vanwege werk ook geen ring dragen, hij heeft de ring aan een ketting om zijn hals. Niet heel origineel, maar het is prima zo voor ons.

onze fotograaf had een opzet voor het foto-album gemaakt, daar waren we erg blij mee want we zijn zelf totaal niet creatief. Het ziet er heel mooi uit, dus we hebben er niets meer aan veranderd. Ik moet nog wel een mooie foto uitzoeken om in te lijsten.
We zijn inmiddels ruim 4 maanden getrouwd.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:16

Die foto vind ik ook heel gaaf Lorette! Juist tof zo in de kas. En je arme man maar tillen :D

Het is ons wel gelukt om de selectie te maken uiteindelijk, maar wel moeilijk hoor! Nu nog een paar losse foto's voor Oma bestellen en inlijsten. En ik zou zelf ook nog wel een mooie foto of foto-lijstjes-wand in huis willen. Ik weet alleen nog niet zo goed hoe en waar. Mijn eigen hoofd midden in de woonkamer hoeft van mij niet perse. Hebben jullie dat al bedacht, of je foto's in huis wilt en hoe dan?

Kelly_Taco gefeliciteerd en wat een mooie datum met een verhaal erbij. Je bent zo te horen ook al best een eind met bedenken en regelen. Wij dragen allebei inderdaad ringen dus met alternatieven daarvoor kan ik je niet helpen.

juval de tijd vliegt he, alweer 4 maanden voor jullie! Fijn dat jullie album zo mooi wordt :)

Wij al 2,5 maand getrouwd, we zijn van plans iets leuks te gaan doen als we 100 dagen getrouwd zijn :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:44

Lukt jou makkelijk Kel, die 3.5kg *\o/*! Ik ken je als een doorzetter, dus daar geloof ik in.

Bij mij moest er ook 3 af, anders moest ze de jurk iets uitleggen. Dat was mijn eer te na :')

Ik zou wel echt geloften doen. Ik ben ook niet echt een prater, zeker niet ovee gevoel etc. Maar ik heb wel écht als een aanvulling ervaren, de daggasten ook. Zeker de helft had waterige oogjes en onze woorden na elkaar toe had behoorlijk indruk gemaakt bij ze.

Wij hebben gewoon van te voren daarover afgesproken gemaakt, zo lang mag het duren en dit gaan we beetje benoemen. Niet dat de 1 vijf minuten heeft en de ander 1 :Y) Ook dat we beide mooie, liefdevolle woorden zouden zeggen en geen comedy van zouden maken.

De videograaf heeft het gefilmd en om het dan terug te zien/ horen, toch wel weer emotioneel!

Je hebt wel een prachtige datum :knuffel:
Waar ga je trouwen?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 15:46

Ik vind het dak totaal niet storend Lorette, hele gave foto <3 .

Wij hebben onze trouwvideo binnen, mijn man weer in tranen haha. <3 Videograaf heeft het heel mooi gedaan, boven verwachting.

Nu nog wachten op de foto s! Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 17:07

Vind het dak ook niet storend!

Wij hadden maandagavond een afspraak met onze fotograaf en direct alvast een album uitgekozen ! Haar tarief is flink verhoogd, maar gelukkig alleen voor nieuwe klanten. Scheelt zomaar €500,- op de dag, en dan nog niet gesproken over de albums !

lovemaylo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-22 21:35

Ik vind het een onwijs mooie foto lorette!!

Geloften doen wij ook niet, misschien wel iets op een kaartje zetten en aan elkaar geven op de ochtend van het trouwen, maar dat is dan puur voor onszelf.

Voor ons is het nog iets meer dan 2maanden voor ons trouwen, ik denk dat bijna alles geregeld is.
Alleen nog even een afspraak maken om m'n jurk af te passen en in te korten.

Bij onze gemeente ook geen ondertrouw, heel ouderwets moesten we papieren invullen die we via de post kregen, deze moesten ook weer via de post terug gestuurd worden :+

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:46

Mag ik vragen of jullie een videograaf een meerwaarde vonden? En kunnen jullie iemand aanraden? :)

Lorette ik vind het ook een prachtige foto. Dak stoort totaal niet :D

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 13:50

gribaldi schreef:
Mag ik vragen of jullie een videograaf een meerwaarde vonden? En kunnen jullie iemand aanraden? :)

Lorette ik vind het ook een prachtige foto. Dak stoort totaal niet :D

Ja <3 10000000%! Wij hebben net onze trouw film binnen, echt zo'n aanrader!!

Wij hadden filmbruiloft :j

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 14:59

Ik denk dat een videograaf zeker een meerwaarde is, maar dat je er wel het geld voor uit moet willen geven. Wij doen om die reden geen videograaf, ik heb bij vriend al genoeg moeten lobbyen om een fotograaf voor de hele dag te krijgen (half tien tot half vijf).

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:00

Ik vind het ook te prijzig, daarom alleen een fotograaf.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:27

Wij waren voor onze trouwfilm van 10 minuten 850 euro kwijt. Meer dan waard. :j Maar het blijft veel geld, maar als ik hoor hoe mensen op de video reageren.... ik zou zelfs eerder videograaf dan fotograag doen. :Y)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:32

Ja ik zie pakketten €1500 voor 6 uur filmen en dan krijg je 6-8 minuten van. Het mooiste zou zijn alles, want ik zou graag de gehele ceremonie gefilmd willen hebben.
Kan helaas nog niemand vinden die dit in het pakket heeft zitten.

Fijn dat het jullie zo goed bevallen is Amber. Daarom twijfel ik nog.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:46

gribaldi schreef:
Ja ik zie pakketten €1500 voor 6 uur filmen en dan krijg je 6-8 minuten van. Het mooiste zou zijn alles, want ik zou graag de gehele ceremonie gefilmd willen hebben.

Misschien kan je die van ons eens benaderen? Filmbruiloft.nl
Je kan bij hem ook alles afnemen, dat hebben wij ook gedaan. Maar dan krijg je wel echt alles haha.... Daar betaal je 250 voor dacht ik. Daar staat idd ook de ceremonie, openings dans etc op. Bijna 8 uur ana film :')

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:47

Je moet voor jezelf bedenken hoe belangrijk je het vindt en hoeveel geld je ervoor over hebt. Je kunt natuurlijk altijd vragen of iemand stukken wil filmen. Of je plaatst een camera ergens onopvallend op een statief bij de ceremonie. Moet iemand hem alleen even aan zetten voordat het begint.
Ik was van plan om dat te doen (camera op statief), omdat ik dacht dat ik daar enorm veel behoefte aan zou hebben. Iets met stress en bang zijn om het verhaal niet mee te krijgen.... :P Dat bleek niet zo te zijn, dus achteraf had ik ook niet de behoefte om het te 'herbeleven'.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 15:57

gribaldi schreef:

Er zijn wel wat videografen die dat aanbieden, maar de meeste niet inderdaad.

Ik werk zelf als videograaf en lever altijd een korte en een lange film aan. Maar ik werk alleen in het zuiden en midden van het land.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-22 17:39

@lorette; ik heb ook dat idee, zet ergens iemand met een video neer of inderdaad op een statief. Heeft niemand last van. Aan de andere kant wil ik ook dat iedereen er ten volle van geniet en zich niet drukmaakt om een camera ergens, dus ik weet nog niet of ik het ga uitvoeren :')