Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 23:04

lenaa_tje schreef:
Eleeke schreef:

Ja voor de tweede prik hebben we toen we thuis kwamen gelijk gebeld. Precies over drie weken de tweede.
Gaat heel soepel nu. Was wel anders toen ik mocht ( kneuzen club) toen ruim drie weken Wachten op de eerste en zes weken ertussen.

Maar dat is de jongeren groep (12-17) denk ik? Niet voor de volwassenen die nog moeten wachten?

Voor iedereen, maar wel alleen als je nog geen afspraak hebt en bij de eerste.

pumpina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-21 23:13

Vayo schreef:
CalipsoLover schreef:
Wil hier toch even een update geven. Geen oor-ontstekingen, oren zagen er normaal uit van binnen. Allerlei testen gedaan en heb inderdaad zenuw en gehoorschade opgelopen. Net zoals dat corona je andere zintuigen zoals smaak en geur kan aanvallen, heeft het bij mij mijn gehoor aangevallen. Het komt niet vaak voor, maar kan dus wel degelijk. De schade valt op zich nog mee, maar voor mijn leeftijd (22) is het wél abnormaal veel. Ik moet dus nu een dikke week een zware cortisone behandeling doen en volgende week terug naar het ziekenhuis om alles te laten testen.

Goed dat je snel gegaan bent! Ik ga hard voor je duimen dat de kuur met cortisone goed zijn werk gaat doen!! Wel ontzettend balen en schrikken denk ik ook!? Heel veel beterschap :(:)

Sluit me hier graag bij aan.. :knuffel:

lenaa_tje

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:51

@eleeke dankje vreesde ik al.

https://www.ad.nl/binnenland/artsen-sla ... ~ad16bd24/
Dit gaf ik eerder ook aan. Mensen leven in angst waardoor kwaliteit van leven zo veel minder wordt en gezondheid op een andere manier ook afneemt.
Hele lastige kwestie. Oudere mensen zijn ook minder goed in ‘snelle media’ filteren waardoor ze het realistische risico minder goed kunnen inschatten.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:55

lenaa_tje schreef:
Hele lastige kwestie. Oudere mensen zijn ook minder goed in ‘snelle media’ filteren waardoor ze het realistische risico minder goed kunnen inschatten.

Ik zat gisteren bij de fysio. 3 oudere dames bij elkaar aan de tafel, geen 1,5m afstand, binnen, geen mondkapje... 'Ja,die jeugd wil allemaal reizen. Het is toch ook belachelijk dat zij zich niet aan de maatregelen houden!'

Zit ik daar met mijn mondkapje, op afstand :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:55

Ik zag gisteren bij Humberto een interview met Dinand Woesthoff. Hij vertrekt naar Ibiza met zijn gezin.
Hij zei: Mensen zien niet in dat de situatie nooit meer zal worden zoals hij was. De wereld is veranderd.

Of iets in die richting. En ik denk dat hij wel gelijk heeft eigenlijk. Je ziet ook dat meer mensen verhuizen en andere keuzes maken, zich meer bewust zijn van wat belangrijk is.
Hebben jullie het ook gezien?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:58

Ik heb het niet gezien, maar voor sommigen is verhuizen naar een eiland geen optie :+
(of stoppen met werken, of een carriereswitch maken).. Sommige mensen moeten gewoon door... :j
(en deze gast heeft sowieso af en toe een filosofische instelling waar ik niks mee kan, maar dat terzijde)

Ik denk dat dit iets is waar we aan moeten wennen, en dat het daarna heus wel weer goedkomt..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 08:59

Winged schreef:
lenaa_tje schreef:

Ik zat gisteren bij de fysio. 3 oudere dames bij elkaar aan de tafel, geen 1,5m afstand, binnen, geen mondkapje... 'Ja,die jeugd wil allemaal reizen. Het is toch ook belachelijk dat zij zich niet aan de maatregelen houden!'

Gaat natuurlijk niet om iedereen :)
Zoals ik vorig jaar zei mijn overbuurman heeft gekozen voor de dood (stoppen met eten en drinken werkt erg goed, zeker als je 95 bent) omdat die een nieuwe lockdown echt niet door wilde. Tja ik snap hem wel, je kwaliteit van leven gaat erg achteruit.

Maar er is een groep ouderen die in heel veel angst leeft. En dat vind ik heftig. Ik hoop dat die angst afneemt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:03

Winged schreef:
lenaa_tje schreef:

Haha mooi is dat ja.. :') Ik had mijn mond niet kunnen houden denk ik :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:07

Ik denk nu soms wel eens, als dit langer doorgaat stap ik uit de zorg en ga ik iets heel anders doen. Dat heb ik nooit eerder gehad. Werk al meer dan 20 jaar in de zorg. Dus dat mensen andere keuzes gaan maken kan ik wel begrijpen.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:08

Ik vind het ook wel hoopgevend dat ze eindelijk de betere medicatie lijken gevonden te hebben om covid te behandelen. Althans daar ziet het toch naar uit als je overal leest dat er haast geen mensen meer overlijden in de ziekenhuizen bij ons in BE.

Maar er is in de USA een meisje aan de pest overleden las ik. Dat is niet zo hoopgevend :\

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:09

Pest is tegenwoordig goed te behandelen wanneer je er op tijd bij bent.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:11

bigone schreef:
Pest is tegenwoordig goed te behandelen wanneer je er op tijd bij bent.

Schijnt dat veel mensen in Amerika niet eens de ambulance durven te bellen in verband met de enorm hoge kosten. Mogen we toch blij zijn hier te wonen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:12

Als ik dit topic zo lees zijn het imo niet alleen ouderen die in angst leven of het nieuws niet kunnen filteren. Zitten hier toch ook wel mensen die echt alleen al het negatieve opslurpen.
Maar dat terzijde.
Ik zie ook veel ouderen samenklitten ja.
Terwijl de jongeren er op aangekeken worden.
Als ik boodschappen doe en iemand botst tegen me op of pakt ff snel wat vlak voor me langs is het altijd een oudere. :Y)

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:13

Dat is inderdaad de kern van de zaak...er op tijd bij zijn.
Hier zijn vorig jaar in mijn dorp 2 mensen gestorven aan malaria die nooit in het buitenland geweest zijn.
Hadden ze daar op tijd bij geweest, leefden ze nu nog. Want malaria is ook goed te behandelen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:13

Pandora2 schreef:
Maar er is in de USA een meisje aan de pest overleden las ik. Dat is niet zo hoopgevend :

Jeetje. Zijn er nog andere ziektes in de wereld dan COVID??

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:14

Needje schreef:
Pandora2 schreef:
Maar er is in de USA een meisje aan de pest overleden las ik. Dat is niet zo hoopgevend :

:')
Het schijnt van wel ja. Ik las het ook net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:15

Needje schreef:
Pandora2 schreef:

Bizar he :+

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:17

Waar gaat dat toch heen met de wereld he, al die oude ziektes nog steeds :+

Ik ben trouwens wel verrast dat die besmettingen zo snel dalen. Komt dat doordat er ook minder aan het licht komen vanwege testen voor toegang? Dus eigenlijk: Hoeveel mensen zijn zonder dat we het door hebben besmet?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:17

Ja, de griep is er toch ook nog? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:18

Ik ben nog steeds wat verkouden, al bijna 2 weken.. Althans, ik loop nog te hoesten, zo'n fijne kriebelhoest.. Nou een gewone verkoudheid bestaat blijkbaar ook niet meer, hoe vaak ik wel al niet de vraag heb gehad of ik geen corona heb :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:19

Winged schreef:

Ik ben trouwens wel verrast dat die besmettingen zo snel dalen. Komt dat doordat er ook minder aan het licht komen vanwege testen voor toegang? Dus eigenlijk: Hoeveel mensen zijn zonder dat we het door hebben besmet?

Ik denk ook dat veel besmettingen nu niet aan het licht komen. Wat ik top vind want dan gooien ze tenminste niet onnodig dingen dicht, aangezien de ziekenhuizen het prima aankunnen en veel mensen al een vaccin hebben gehad.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:20

Relaxed schreef:
Ik ben nog steeds wat verkouden, al bijna 2 weken.. Althans, ik loop nog te hoesten, zo'n fijne kriebelhoest.. Nou een gewone verkoudheid bestaat blijkbaar ook niet meer, hoe vaak ik wel al niet de vraag heb gehad of ik geen corona heb :')

Volgens mij is het corona.

:D

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:20

Needje schreef:
Als ik dit topic zo lees zijn het imo niet alleen ouderen die in angst leven of het nieuws niet kunnen filteren. Zitten hier toch ook wel mensen die echt alleen al het negatieve opslurpen.
Maar dat terzijde.
Als ik boodschappen doe en iemand botst tegen me op of pakt ff snel wat vlak voor me langs is het altijd een oudere. :Y)

Het verschil is hoeveel impact het heeft op het verdere leven van de ouderen. Dit ivm. Ouderen dementie.

Maar ik zeg ook nergens dat anderen niet in angst leven en ik geef ook nergens de jongeren de schuld en dat zou je ook echt niet uit mijn Posts kunnen halen

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:21

Winged schreef:

Ik denk meer dan genoeg.
Je maakt mij ook niet wijs dat er vorige zomer geen besmettingen waren.
Toen werd er helemaal niet getest als je niet doodziek was dus hoe kunnen we het weten?!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-21 09:24

lenaa_tje schreef:
Needje schreef:
Maar dat terzijde.

Het verschil is hoeveel impact het heeft op het verdere leven van de ouderen. Dit ivm. Ouderen dementie.

Maar ik zeg ook nergens dat anderen niet in angst leven en ik geef ook nergens de jongeren de schuld en dat zou je ook echt niet uit mijn Posts kunnen halen

Trek die schoen dan ook niet aan.