DuoPenotti schreef:SusanH schreef:Ja en het erge is, nu hebben we dus diverse vaccins die veel meer doen dat wat eerst verwacht mocht worden en nog zijn mensen niet tevreden.

En als dat vaccin pas in 2023 op de markt zou komen, als de testfase compleet afgerond zou zijn, wat ook betekend regels die gehandhaafd blijven tot dan, weet ik zeker dat het ook niet goed zou zijn.
Dat is überhaupt geen optie want se fase die tot 2023 duurt is de market fase en kan pas worden afgerond NADAT het vaccin op de markt is.
Janneke2 schreef:Tja, daar zeg je nu eens wat: definitief en zeker.
Dat zijn grote woorden in de wetenschap.
Een half jaar geleden zei een hotemotoot "dat hij al blij zou zijn met een vaccin dat maakte dat de 'scherpste randjes' van de ziekte zouden verdwijnen. Geen massasterfte, geen overvolle IC's, nauwelijks ziekenhuis opnames."
Nu, we hebben meerdere vaccins die dit zo ongeveer kunnen, wellicht zelfs meer. (De hotemotoot had het er over dat covid-19 zou 'verworden' tot een fikse 'griep' dankzij een vaccin dat er toen nog niet was.)
En er is een mogelijkheid dat half maart het vaccin van Jansen erbij komt : gewoon in de koelkast, 1 prik nodig, Nederland heeft er 11 miljoen besteld (= voor elf miljoen mensen).
Dat klopt Janneke, misschien wel te groot en had ik ze niet moeten gebruiken
Wat ik bedoelde: we hebben nu 1 land dat al iets van conclusies kan trekken over besmettelijkheid en die hebben 1 onderzoek gedaan. Waar goede resultaten uit kwamen. Maar 1 land en 1 onderzoek is te weinig om aan te nemen dat het de besmettelijkheid inderdaad vermindert en daar je strategie op aan te passen en al volledig mee aan de slag te gaan.
Tegelijk, 100% van het onderzoek is (heel) gunstig op de veronderstelling en ook de “common sense” verwacht dat de besmettelijkheid fors daalt of zelfs verdwijnt door vaccinatie dus doen alsof we er nig steeds volledig vanuit moeten gaan dat gevaccineerde mensen nog net zo besmettelijk zijn is het andere uiterste.
En daarop vreemde zelf bedachte reisregeltjes bedenken al helemaal.