Ervaring met vinted

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-21 20:30

Gelukkig! Veel plezier ermee. *\o/*

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 15:51

Ik kreeg een mailtje van Mondial dat er een pakket voor me zou liggen bij het ophaal punt. Snapte er al niks van want de jurkjes die ik had gekocht voor mijn dochter komen met Homerr en dat is een ander punt. Dus net opgehaald. Is het een broek die niet van mij is, ook nooit geweest is, maar er zit wel een verzendetiket op met mijn adres en daaronder een etiket met 2 hele andere namen. Dus dit is echt even een groot raadsel waar dit vandaan komt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:22

Hetzelfde gehad vorige zomer.
Hier het pakket terug binnengebracht, en vreesde dat mijn pakket dan spoorloos zou zijn, maar was er plots toch.

Hier valt het me steeds meer op dat er steeds duurder worden.

Vorige winter kocht ik bv vaak een leuke trui of broek van 2-3 euro en met verzending en verzekering erbij zat ik soms zelfs onder de 5 euro, soms beetje erover.
Nu is dat onmogelijk. Je bent bijna altijd min 5+ euro kwijt voor verzending en verzekering. Vroeger was alles mondial, nu kun je vaak niet meer kiezen en is slechts 1/3 mondial, de rest komt aan bij ups of Bpost. Ligt het daaraan of niet, maar vind ik niet meer zo leuk. Kleinere dingen laat ik daar nu veel vaker voor liggen. Een leuke trui waar je dan 2 euro betaalde en thuis had voor bv 5 euro, vond ik nog best ok, een leuke trui voor 5 euro, maar nu gaat dit vaak naar bv 7 euro en is me dan gewoon te veel.... heel jammer dat het weer gaat zoals zo vaak, op slaan en duurder worden en er alles proberen uit te halen wat er in zit om dan naar mijn idee net achteruit te gaan, want ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben...

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:43

Hier is Mondial poedersuiker om te versturen dus dat heb ik uitgezet. Ik ga voor mooie merkkleding dus ik was al niet gemaakt voor de eurospullen. Niet om te verkopen en niet om te kopen.

Maar ik heb nu een Stella McCartney jas voor mijn dochter, zo goed als nieuw voor 20 euro. Ik ben een blije meid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:49

Ik heb er net wel nog goedkope dingen tussen zitten, net omdat ze anders toch naar de kledingbak zouden gaan. Waar ik merk dat mensen dan weer op afhalen is als het pakket onder groot formaat blijkt te vallen, dan hoor je ze plots niet meer of er moet spontaan zowat de helft nog eens van je prijs af. Tjah.

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:51

Mijn identiteitsverificatie werkt nog steeds niet.
Hier staat dat je als Nederlandse gebruiker je BSN mag doorstrepen/afdekken. Maar dat wordt dus kennelijk niet geaccepteerd. Is het bij jullie wel gelukt?

https://www.vinted.nl/help/111-waarom-m ... erstrekken

Heb nu al zovaak contact opgenomen hierover, nu zeggen ze bij Vinted uiteindelijk dat ik het nummer dan maar niet moet afdekken. Maar dan houdt het voor mij op, er wordt niet voor niets voor gewaarschuwd

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-21 18:57

MarcoBorsato schreef:
Hier is Mondial poedersuiker om te versturen dus dat heb ik uitgezet. Ik ga voor mooie merkkleding dus ik was al niet gemaakt voor de eurospullen. Niet om te verkopen en niet om te kopen.

Maar ik heb nu een Stella McCartney jas voor mijn dochter, zo goed als nieuw voor 20 euro. Ik ben een blije meid.

hier normaal ook enkel duurdere spullen hoor, maar nu gaat dochter voor het eerst op ponykamp en wil ik nog wat extra rij-kleren ed kopen, maar op een kamp kunnen ze nu wel makkelijk wat kwijt raken of kapot hebben, dus dan wil ik net niet de duurdere spullen, maar bv 3 rijbroekjes voor 10 euro en dan ben je plots al 17 euro kwijt met verzending erbij..... vind dat dan een heel ander verhaal voor duidelijk gebruikte broekjes....

nu vond ik bv een leuk paard handschoentjes en chaps. samen 8 euro, leuk. alleen incl verzending zat ik over de 15....tja, voor die prijs vindt je het bijna in de decathlon nieuw.....

zoiets had ik vorig jaar echt niet, zo'n bedragen die erbij kwamen voor verzending en 'verzekering'....
nu zoek ik bv naar wat grotere pakketten, maar die vind je zelden(of meer dan de helft is dan echt je smaak niet)

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:26

Ik heb er nu 1 en begrijp er niets van..

Ze vraagt of ik het product kan scannen op de INCI beauty?

De applicatie.

Nooit van gehoord

Het is een Franse maar vertaling klopt wel.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:41

Ik denk dat ze wil weten wat de ingrediënten zijn. Als je het product scant met die app krijg je soort analyse. Denk dat ze dat wil zien voordat ze het koopt.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:44

Flying_Angel schreef:
Ik denk dat ze wil weten wat de ingrediënten zijn. Als je het product scant met die app krijg je soort analyse. Denk dat ze dat wil zien voordat ze het koopt.

Of ik het nu even snel wil installeren zegt ze.. -O-

Gaat om 3 euro en dit product is makkelijk zelf op te zoeken

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 21:48

Ja, lijkt me ook dat het makkelijk op te zoeken is! :oo

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-21 23:30

Ik zou dat vriendelijk weigeren

Als je die app zelf hebt, prima
Maar ze kan het product ook zelf even opzoeken lijkt me

(Ik heb hem zelf wel, maar kom op... merk en productnaam invoeren kan ze to prima zelf :? )

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 00:15

Ik zei dat ik het niet ken en niet heb.

En toen zei/vroeg ze dus of ik het dan nu snel wilde installeren

Nou nee. En zeker nu niet even snel

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 00:33

Bootsiebob schreef:
x_Jeanine_x schreef:
Ik ben helaas nog steeds met Vinted/Homerr in conclaaf...
Pakket is nog steeds spoorloos, zowel ik als verkoper als de koper zitten erbovenop! Maar nog niks.
Mijn moeder als homerr punt ook, want die dag is bij haar de zak opgehaald en daarna kwijt geraakt...

Is dat pakket al bijna een maand kwijt en je hebt nog niets teruggekregen? Wat vervelend! Ik hoop dat het niet iets heel kostbaars was, de vergoeding van homerr is zo laag :(

Pakket is verstuurd op 11 mei....
Paar schoenen van 30 euro. ;(
Valt opzich mee, maar homerrr vergoed maar tot 20 euro ofzo. Dus dat is super balen.

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 09:43

Dat is zeker balen! Hopelijk komt 'ie weer boven water.

DPD doet wel lang over de verzending, zeg. Veel pakketjes zijn al langer dan 2 weken onderweg en er is nog geen zicht op levering.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:42

Let op dat de tracking van Vinted en DPD niet altijd goed met elkaar gesynchroniseerd zijn! Hier al eens gehad dat een pakketje al weer bijna retour ging. Vinted gaf aan dat het onderweg was maar via de tracking van DPD was duidelijk te zien dat het pakje al lang klaar lag bij het pick-up point...

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:52

Nou ja zeg, je hebt gelijk! Twee pakketten zijn alweer retour gestuurd, terwijl de tracking info van Vinted zegt dat het pakket vertraging heeft.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 10:54

Ik zou langs het pakket punt gaan. Vorige keer hier het geluk dat het pakje er toch nog lag. Eind goed al goed want het is behoorlijk vervelend dat het systeem dus gewoon niet goed werkt... en zonde als het iets is wat je echt graag wilt hebben (of wat de koper dan nog een keer zou moeten bestellen... niet iedereen wil het nog een keer proberen en dat snap ik ook...)

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 11:03

Ik ben de verkoper, dus dat gaat helaas niet. -O- En er staan geen verdere updates over de retourzending.
Het was een bundel met een aantal schoenen, dus dit is echt wel balen.

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 12:07

Dan zou ik de koper inlichten en aangeven dat als ze snel naar het pakket punt gaan het pakket er wellicht nog ligt. Hier lag het pakketje er namelijk een aantal dagen later toch nog. Ze worden namelijk niet altijd direct opgehaald door DPD.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-21 13:03

Dat is nu al de 2de op 2 weken tijd die mij een bericht stuurt of ik wel achter mijn pakket ga. In beide gevallen lag het pakket er nog maar 2 dagen met een zondag erbij (sluitingsdag) Ik geraak er wat van geïrriteerd :')

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:37

:( heb er nu 1 en haalt pakket niet op..

Heb haar ook berichtje gestuurd dat het al eventjes op afhaalpunt ligt maar krijg geen antwoord

Nederlandse trouwens...

Beetje jammer

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 12:48

Lotus83 schreef:
:( heb er nu 1 en haalt pakket niet op..

Heb haar ook berichtje gestuurd dat het al eventjes op afhaalpunt ligt maar krijg geen antwoord

Nederlandse trouwens...

Beetje jammer

Eigenlijk zou de verkoper hier toch beschermd voor moeten worden. Je hebt er al veel werk van om het te verzenden en dan heb je er weer werk van omdat het niet gehaald wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:04

Verkoper is beschermd want bij niet ophalen krijg je toch jou geld :)

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 13:44

Moestuin schreef:
Verkoper is beschermd want bij niet ophalen krijg je toch jou geld :)

Oooh! Weer wat geleerd, dacht dat het dan teruggestuurd werd en je het geld niet kreeg! :+