Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 12:21

Echt vreselijk... elke paarden eigenaar zijn of haar grootste nachtmerrie. Ik vond de beelden ook zeer heftig en het idee dat de paarden zo bang waren. Het is zo ontzettend verdrietig

Krtek

Re: Lucht je hart, verdrietig zijn mag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-24 18:09

Ja echt hè! Dit wil je gewoon nooit meemaken |(

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 16:15

Ik kom ook voor het eerst langs, ik mis echt even support in mijn cirkels lol.

Mijn relatie van bijna 5 jaar is dus plots teneinde gekomen. Ik ben echt teleurgesteld dat ik hier niet in mee ben genomen en het voor mij echt blindsided was, want dan had ik me er mogelijk nog op kunnen voorbereiden tot zover iemand dat kan. Nu heb ik, naast veel extra druk op werk, te wennen aan ineens 24/7 alleen zijn, moet ik in relatief korte tijd een plek voor mijzelf gaan vinden (want dit appartement is echt niet te betalen gewoon), zit ik met twee katten die medische zorg nodig hebben, mijn eigen gezondheid waar ik al langere tijd mee kwakkel... Ik moet ook mijn studie nog afmaken en daar vind ik al helemaal de energie niet meer voor. Ik slaap en eet ook veel te weinig maar ja.

Ik moet zoveel doen en voorbereiden en ik heb er gewoon de energie en de tijd niet voor. Eigenlijk zou ik mijn gezondheid verder moeten laten onderzoeken, maar ik heb al niet veel tijd omdat ik gewoon tijdens kantooruren 40+ uur werk. Ik heb ècht moeite met voor mijzelf zorgen op dit moment en maak me ook 24/7 zorgen om de kat. Mijn vrienden gaan ook allemaal door iets heen (beste vriendin maakte het een week na mijn relatie uit met haar partner) en wonen ook niet in de buurt oid. Ik zou ook graag weer terug therapie willen, maar waar ga ik de tijd en energie weghalen...? Ik hoop ècht dat een plekje voor mijzelf vinden niet al te moeilijk gaat worden, want ik ben gewoon zo moe en heb behoefte aan een nieuw hoofdstuk en stabiliteit.

Maar ik ben nu met 27 jaar nu eenmaal een volle volwassene, dus, we keep on trucking |o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-24 16:24

Knuffel en sterkte.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-24 17:34

Hè, dat is wel heel naar zeg, voor omdat het ook zo blind sided gebeurde. :(

Je mag altijd hier je hart luchten als je even wat kwijt wil.

Veel sterkte en pas wel goed op jezelf hoor!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 07:22

Hoe gaat het met jou Mando ?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-24 16:03

Lief dat je er naar vraagt Hahahatsjoe.

Echo gehad en nogmaals ECG en er is niets uitgekomen.
De cardioloog weet het ook niet. Overgang....

Door mijn Hasimoto (schildklier) heb ik standaard een hogere hartslag dus daar hoef ik me geen zorgen om te maken.
Ook geen littekens op mijn hart oid dus ze staan voor een raadsel.

Ik heb 2 weken geleden wel gevraagd of ik tijdelijk halve dagen mocht werken en dat mocht ik ook.
Eigenlijk zou ik deze week ook nog halve dagen werken maar ivm 2 vakantie en 1 ziekte werk ik deze weer gelijk fulltime terwijl ik normaal 4 dagen werk.

Ik vind het wat pittig en ik merk dat ik afschaal rond een uurtje of 3.
Dan is dat zo, helaas pas over 6 weken pas vakantie.

Weekend was ik ook ziek, last van mijn darmen, hondsberoerd dus ik heb zaterdag 20 uur liggen slapen en gisteren schoot het in mijn rug maar dan wel onder mijn schouderbladen.
Met paracetamol en ibu komt het wel goed maar ik baal er wel van dat is steeds "iets" heb waar je je vinger niet op kan leggen.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-24 09:03

Dat klinkt niet fijn, hoop echt dat je wat duidelijkheid gaat krijgen en een beetje snel, dikke knuffel.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 10:35

Dank je wel.

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 17:54

Vandaag zouden we 9 jaar bij elkaar zijn. Ondanks dat ik helemaal achter mijn keuze sta om te gaan scheiden, voel ik me vandaag toch erg verdrietig |(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 17:59

D_akota schreef:
Vandaag zouden we 9 jaar bij elkaar zijn. Ondanks dat ik helemaal achter mijn keuze sta om te gaan scheiden, voel ik me vandaag toch erg verdrietig |(

Ach daar mag je toch ook erg verdrietig om zijn! Niet te hard zijn voor jezelf vandaag en alle emoties er maar uit. Hopelijk voel je je morgen wat beter ! :(:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 18:07

Rouw is een gek iets.

Op het moment zit ik een paar dagen in Lissabon, even er tussen uit na alle zorgen, stress en emoties. De eerste paar dagen ging goed, ik hield mezelf fysiek bezig waardoor ik te moe was om na te denken. Die vermoeidheid heeft me nu dubbel en dwars ingehaald. De halve middag liggen slapen na een activiteit. En mijn hele lijf doet zeer.

Misschien niet de beste manier om ermee om te gaan. De pijn blijft intens en ik weet niet echt hoe ik er mee om moet gaan. Ik loop al bij een psycholoog voor andere dingen, dus dit pakken we ook mee.

Maar ik baal gewoon enorm dat mijn lijf roet in het eten blijft gooien.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-24 22:23

Nu bedenk ik mij dat ik ook nog wat wou plaatsen vandaag...

Ik wordt een beetje verdrietig van dat negatieve gezeur op mijn werk op elkaar. Iedereen doet op zijn manier zijn of haar best. En er zijn er altijd een aantal die iedereen meer willen trekken in het negatieve.
Normaal denk ik loslaten , maar nu het over mij gaat , vind ik dat best wel moeilijk. Helemaal omdat het nog niet uitgepraat is wat er speelt.

En dat ik dan het idee krijg dat dit negatieve gedoe impact heeft op de leuke band die ik met een collega heb opgebouwd. Al is dat mens heel nuchter en weet ik dat ze niet zo denkt. Maar dan speelt denk ik mijn angst dat mensen weggaan ook weer op.

Ik wou dat ik weer zo nuchter in de kop was al vorig jaar. Ik vind contact met mensen enorm leuk, maar vorig jaar had ik dat wat minder , maar de mensen die ik om mij heen had zijn heel stabiel en betrouwbaar en ik hoef mijzelf bij hun nooit af te vragen of ze mij in de steek laten. Ik heb het vertrouwen dus ook niet zo meer in nieuwe mensen waardoor ik soms denk om het nieuwe maar af te kappen. Het zou wel meer rust geven, maar afsluiten is ook niet goed. Maar dat ik nu weer bevestiging nodig ben vind ik stom en maakt mij ook wat onzeker. Ik wil gewoon lekker mijn nuchtere gedachten van vorig jaar terug....

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-24 23:29

Sterkte voor allemaal! :(:)
Wat komen er toch verdrietige verhalen langs zeg.

Hoe gaat het nu princequillo en Mando?

Ai, wat een klotedag D_akota.
Soms zijn sommige beslissingen beter, maar daarom kunnen ze nog wel pijn doen. Hopelijk trekt je verdriet gauw weg en schijnt het zonnetje weer voor jou. :(:)

Cupcakes_ geef het tijd en het mag er zijn hè.
Rouw laat zich niet sturen helaas... en is vreselijk moeilijk en pijnlijk. Jij ook veel sterkte! :knuffel:

Zebrastreep, wat vervelend voor je! Kan het niet alsnog allemaal uitgesproken worden? Misschien dat dat meer rust en duidelijkheid geeft?

Pfff het lijkt erop dat ik weer richting een burn-out ga of erin zit. 6 jaar geleden ook en voel me nu weer precies hetzelfde. ;(

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 09:36

Ik ben nooit zo actief hier op bokt maar moet dit toch echt even kwijt want weet mentaal niet meer waar ik het zoeken moet..

Eindelijk na maanden van teleurstellingen een stapje naar voren kunnen doen. Onze laatste euro geïnvesteerd om ons huisje op te knappen voor de verkoop, vandaag zou de makelaar komen voor de sleutel en fotos en gisteravond wordt ik gebeld, je huis staat in de brand.. nou de waterschade heeft al onze laatste euros zo meenegnomen.

En ik moet denken, gelukkig waren we er niet, gelukkig waren onze katjes er niet, het is maar een huis, maar het is zo moeilijk om positief te blijven..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 09:39

Aatrox schreef:
Ik ben nooit zo actief hier op bokt maar moet dit toch echt even kwijt want weet mentaal niet meer waar ik het zoeken moet..

Eindelijk na maanden van teleurstellingen een stapje naar voren kunnen doen. Onze laatste euro geïnvesteerd om ons huisje op te knappen voor de verkoop, vandaag zou de makelaar komen voor de sleutel en fotos en gisteravond wordt ik gebeld, je huis staat in de brand.. nou de waterschade heeft al onze laatste euros zo meenegnomen.

En ik moet denken, gelukkig waren we er niet, gelukkig waren onze katjes er niet, het is maar een huis, maar het is zo moeilijk om positief te blijven..

Heel veel sterkte, wat een verschrikkelijk nieuws

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:02

Aatrox schreef:

Oh wat erg! Snap dat je daar verdrietig van word.
Veel sterkte met de nasleep

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:05

Aatrox schreef:

Wat heftig en ontzettend verdrietig!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-24 11:37

Aatrox schreef:

Oh wat verschrikkelijk!!
Veel sterkte gewenst! :(:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:40

Jeetje wat verschrikkelijk wat jullie overkomen is. 'Gelukkig' was er niemand in het huis aanwezig, maar dat maakt het niet minder erg. :knuffel:

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 11:43

Nee! Wat een verschrikkelijk nieuws! Één van je grootste nachtmerries!
Dat gaat je echt niet in de koude kleren zitten pffff. Heel veel sterkte!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 12:41

Wat een verschrikkelijk nieuws, heel veel sterkte! Hoe zit dat verzekeringstechnisch dan? Dit krijg je wel weer vergoed toch? Maar ja als je het voor verkoop had dan duurt het wel weer even voordat het weer in de oude staat is. Wat erg.

Aatrox

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 15:33

Het is 'gelukkig' allemaal verzekeringswerk en we zijn 'gelukkig' ook goed verzekerd hiervoor, dus we zullen geen rekening zien, vandaag is de aannemer vanuit de verzekering al langs geweest namelijk. Maar de verkoop moet wel 2-3 maanden uitgesteld worden.. En je ziet net je zuurverdiende en uitgegeven investering weggesloopt worden.. We hebben extra dubbele lasten en het geeft gewoon een nare nasmaak mee. Eigenlijk hadden we de deur gistermiddag 'dicht gedaan' en dan wordt die weer even keihard opengetrokken..

Krtek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-24 20:14

Heftig zeg! Hoop dat het allemaal goed opgelost gaat worden. Sterkte met alles. Y;(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-24 18:56

Ik ben mijn verzorgpaard op nogal banketstaaf manier kwijt geraakt.
Hij is niet verkocht.

Ik voel me heel erg gebruikt. Ik heb hem opgeleid tot aan dat het inrijden dat heeft eigenaar uitbesteedt omdat ik daar niet capabel genoeg voor ben. En nu ineens word ik aan de kant gezet.
Al mijn tijd, liefde al die maanden... Geld... Ik heb zelf een zadel aan laten meten en gekocht voor hem.

Ik ben boos.
Ik ben vooral verdrietig. Ik mis hem. Ik kan naar hem toe maar ik durf niet. Pleister er in een keer aftrekken toch?

En ik wil nooit meer paardrijden of iets met paarden doen. Een eigen paard is niet haalbaar. En voor een ander wil ik het niet meer doen.