Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
safina schreef:Roodvos schreef:De grote vraag lijkt mij: waar heeft die huisgenoot het opgelopen? Wellicht dat de app antwoord op die vraag gaat geven.
Dat dus niet. Want die registreert niets meer dan niet herleidbare codes en hoe lang die bij elkaar in de buurt waren. Niet wie het was, niet waar het was.
Destination schreef:Als het goed is vertelt de app je niet waar en door wie je bent besmet, want dat is niet toegestaan met de privacywetgeving. Je krijgt alleen een melding dat je bij iemand in de buurt bent geweest die besmet is en je krijgt die melding alleen als de besmette persoon in de app aangeeft dat hij is getest en dat het positief was.
Zebrastreep schreef:Destination schreef:Als het goed is vertelt de app je niet waar en door wie je bent besmet, want dat is niet toegestaan met de privacywetgeving. Je krijgt alleen een melding dat je bij iemand in de buurt bent geweest die besmet is en je krijgt die melding alleen als de besmette persoon in de app aangeeft dat hij is getest en dat het positief was.
Maar eigenlijk hoop je toch dat de mensen die een positieve test hebben gewoon netjes binnen zitten?
Zebrastreep schreef:Destination schreef:Als het goed is vertelt de app je niet waar en door wie je bent besmet, want dat is niet toegestaan met de privacywetgeving. Je krijgt alleen een melding dat je bij iemand in de buurt bent geweest die besmet is en je krijgt die melding alleen als de besmette persoon in de app aangeeft dat hij is getest en dat het positief was.
Maar eigenlijk hoop je toch dat de mensen die een positieve test hebben gewoon netjes binnen zitten?
bigone schreef:safina schreef:
Dat dus niet. Want die registreert niets meer dan niet herleidbare codes en hoe lang die bij elkaar in de buurt waren. Niet wie het was, niet waar het was.
Maar die huisgenoot heeft het gekregen van iemand en wanneer beide de app hadden had die huisgenoot een waarschuwing gekregen. Want ik ga er van uit dat mensen die de app downloaden zich ook laten testen bij klachten.
bigone schreef:Kan je ook een stukje rust geven want jij staat er wel heel erg gespannen in. Die app merk je niets van alleen wanneer je langer dan 15 minuten in de buurt van een besmet persoon bent geweest die ook de app gebruikt . Wanneer jullie hele gezin dat doet is het voor jou misschien wel een uitkomst . Dan dan is het nog steeds de vraag of je zelf ook besmet bent. Want dat hoeft dus niet zo te zijn.
Zebrastreep schreef:Ah oké ik snapte eerste dan de app niet helemaal. Ik kan hem al downloaden en de app werkt hier ook al. Maar wat mij een beetje tegenzit is mijn enorme angst voor ziekten of dit geval corona. Ik zal dan alleen maar bang worden en nog meer lichamelijke en geestelijke klachten krijgen en constant nerveus zijn. Ik wil hem wel downloaden maar mijn moeder zegt doe het maar niet want jij gaat jezelf er gek mee maken. Ik heb nu al klachten omdat mijn zusje straks weer thuis komt van de spanning. Bij wijze van heb ik al keelpijn en voel ik mij niet lekker.... Maar ja als het verplicht wordt dan is het niet anders alleen geestelijk zal ik dan wel gesloopt worden.
safina schreef:Zebrastreep schreef:Ah oké ik snapte eerste dan de app niet helemaal. Ik kan hem al downloaden en de app werkt hier ook al. Maar wat mij een beetje tegenzit is mijn enorme angst voor ziekten of dit geval corona. Ik zal dan alleen maar bang worden en nog meer lichamelijke en geestelijke klachten krijgen en constant nerveus zijn. Ik wil hem wel downloaden maar mijn moeder zegt doe het maar niet want jij gaat jezelf er gek mee maken. Ik heb nu al klachten omdat mijn zusje straks weer thuis komt van de spanning. Bij wijze van heb ik al keelpijn en voel ik mij niet lekker.... Maar ja als het verplicht wordt dan is het niet anders alleen geestelijk zal ik dan wel gesloopt worden.
Wat lijkt me dat rot! Weet je...je mentale gezondheid is ook heel belangrijk. En als geen app jou meer rust en minder angst geeft: lekker laten zitten. Waarschijnlijk zoek je de risico's toch al niet op?
safina schreef:Roodvos schreef:De grote vraag lijkt mij: waar heeft die huisgenoot het opgelopen? Wellicht dat de app antwoord op die vraag gaat geven.