Corona en vakantie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:00

joykel schreef:
ik zou in juni naar Engeland gaan (omgeving Londen)met de overtocht van Calais - Dover. Inclusief een bezoek aan Harry Potter Studio in Londen en een race circuit.
De overtocht krijg ik een voucher van, de rest kan ik alleen omboeken (hotel moet de nieuwe datum in dit jaar zijn). maar ik durf geen nieuwe datum te zeggen.. moeten tenslotte ook door Belgie en Frankrijk om op de boot te komen en dan Engeland nog in...

Ik zou zo ver mogelijk naar achter in het jaar gaan. Kun je niet een datum vastleggen voor volgend jaar? Of gaan ze daar echter niet mee akkoord?

joykel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:03

Ik zou zo ver mogelijk naar achter in het jaar gaan. Kun je niet een datum vastleggen voor volgend jaar? Of gaan ze daar echter niet mee akkoord?[/quote]

helaas had ik hotel geboekt zonder mogelijkheid om te annuleren dus ik mag al "blij"zijn dat ik mag omboeken. lastige is dat het race circuit steeds lastiger wordt om heen te gaan hoe later in het jaar het wordt. maar om nu te gokken dat we in augustus / september alweer kunnen gaan..

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 15:19

Tancreda4 schreef:
Weet iemand hoe het in Italië zit en wat daar de vooruitzichten zijn qua covid en toerisme?

Dat is tot nu toe nog onzeker, heb afgelopen week gebeld met de reisorganisatie waar wij bij geboekt hebben. Onze camping heeft de openingsdatum verplaatst naar 15 juni deze week. Wij gaan in augustus maar ik moet voor half juni terugbellen om te kijken hoe het er dan voor staat. Het gebied waar wij heen gaan is nu nog rood op de kaart dus daar mag nu zoiezo noet gereisd worden.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 07:34

Ik hoop zo dat er per 1 juni er wat grenzen overgaan. Zou zo graag willen wildkamperen wat me ook de veiligste mogelijkheid lijkt want dan heb ik geen sanitair nodig. Alleen af en toe benzine en een supermarkt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:02

moonsparkle schreef:
Ik hoop zo dat er per 1 juni er wat grenzen overgaan. Zou zo graag willen wildkamperen wat me ook de veiligste mogelijkheid lijkt want dan heb ik geen sanitair nodig. Alleen af en toe benzine en een supermarkt.

Ik begin ook wat te bedenken of ik toch nog ergens heen kan. Het begint te kriebelen en ik word er wat gek van :+

Maar zien wat het gaat worden. Want tegelijkertijd gaat die versoepeling ineens erg snel en mensen hebben er nu al moeite mee...

Sure_lee

Re: Corona en vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:26

Ik ben begin juni een week vrij.
Zou eigenlijk voor de Eper paarden vierdaagse zijn maar die gaat niet door.
Zit er aan te denken om in Nederland iedere dag naar een andere plaats te rijden, daar een hotelletje te pakken en lekker wandelen in de omgeving.

Buitenland komt later wel weer.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:32

Ik zit gigantisch in tweestrijd.

Ga ik nu voor juli of augustus in Nederland een camping boeken of niet?

Ja: veel mensen willen waarschijnlijk nu in Nederland op vakantie en nu is er nog "plek zat"

Nu kan je nog zelf een plekje uitzoeken..

Nee: het weer! Weeronline voorspeld een droge juni en augustus maar een zeiknatte juli.

Ik kan nu lukraak een datum plannen en boeken, maar wat als het precies die 2 weken zeikweer is?

Wachten tot begin juli en dan de keuze maken afhankelijk van het weer is nu mijn plan, maar als er dan weer een NOS artikel voorbij komt dat het nog wel eens nijpend kan worden met de beschikbaarheid van de zomer en ik twijfel weer gigantisch.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:36

Wacht af of het in juni goed weer is en ga dan gelijk. Dan zijn er nog geen officiele kindervakanties, dus win-win.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:52

Achterom schreef:
SusanH schreef:
Als je het niet open hebt kost het sowieso minder. Toezicht houden en schoonmaak is niet nodig.

En hoe wil je het water dan in goede conditie houden? De pompen zijn niet zuinig, onderhoud moet ook gewoon. Je hebt er hoe dan ook kosten aan, net als voor alle andere voorzieningen die (nog) niet open mogen. Dit zijn ondernemers die het zwaar hebben, geen inkomsten hebben en extra kosten moeten maken. En dan nog willen mensen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Ik snap dat echt niet.

Regelmatig hoor ik inderdaad: de ondernemers hebben het moeilijk, geloof ik onmiddellijk. Maar dat wil niet zeggen dat mensen die geen ondernemer zijn, geen problemen hebben. Ik wil best een ondernemer steunen door plaatselijk alle boodschappen te doen, al 4 dinerbonnen gekocht(handig als kadootje) etc.
Maar dat is het dan wel, dus ik voel me bijv. niet aangesproken met een zin als: dubbeltje op eerste rang zitten. Is eerlijk gezegd ook een negatieve stelling gebaseerd op wat???

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:53

Wij hebben onze vakantie eind augustus naar Canada omgeboekt naar volgend jaar. Wachten op een voucher vind ik te spannend omdat iedereen al omboekt en bovendien is het nu veel goedkoper, want vroeger boeken.
En zelfs al zouden we eind augustus weer mogen vliegen, is er nog zoveel dicht/anders daar, dat ik dat zonde vind van onze mooie reis. We wachten wel een jaartje, zijn ergere dingen :j

Nu denk ik voor augustus/begin sept iets in NL boeken :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:56

CharleyT schreef:
Achterom schreef:
En hoe wil je het water dan in goede conditie houden? De pompen zijn niet zuinig, onderhoud moet ook gewoon. Je hebt er hoe dan ook kosten aan, net als voor alle andere voorzieningen die (nog) niet open mogen. Dit zijn ondernemers die het zwaar hebben, geen inkomsten hebben en extra kosten moeten maken. En dan nog willen mensen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten? Ik snap dat echt niet.

Regelmatig hoor ik inderdaad: de ondernemers hebben het moeilijk, geloof ik onmiddellijk. Maar dat wil niet zeggen dat mensen die geen ondernemer zijn, geen problemen hebben. Ik wil best een ondernemer steunen door plaatselijk alle boodschappen te doen, al 4 dinerbonnen gekocht(handig als kadootje) etc.
Maar dat is het dan wel, dus ik voel me bijv. niet aangesproken met een zin als: dubbeltje op eerste rang zitten. Is eerlijk gezegd ook een negatieve stelling gebaseerd op wat???

Gebaseerd op wat Suzan schreef. Ze wil korting omdat ze geen gebruik kan maken van bepaalde voorzieningen en ziet het niet zitten om bij te betalen voor extra werk. Dat noem ik voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten.
En ja, dat is een negatieve stelling, dat klopt. En die stelling gaat wat mij betreft trouwens verder dan deze discussie hoor.
In het begin van de corona crisis had ik het idee dat we wellicht iets structureel zou veranderen in ons denken, maar hoe verder we komen, hoe meer ik besef dat dat niet zo is. Er moet nog een veel grotere crisis komen voordat we echt gaan veranderen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:06

Hoho, ik heb nergens gezegd dat ik perse korting wil. Dat maak jij er van. Vind het niet netjes dat me nu woorden in de mond gelegd worden die ik niet zo gezegd heb. Ik heb gezegd dat ik bijbetalen voor extra schoonmaak kosten niet zo nodig vind als zou blijken dat andere faciliteiten niet open gaan. Dan kom je elkaar als ondernemer en klant tegemoet ergens in het midden. Zou ik wel zo netjes vinden.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:12

Denemarken gaat voor 1 juni bekend maken wanneer de grenzen weer open gaan.
Noorwegen heeft aangegeven nog geen datum te kunnen noemen, maar zegt in de gaten te houden wanneer andere landen open gaan.
15 mei gaat de grens van Denemarken naar Duitsland (dus alleen interessant voor Scandinaviërs) weer deels open.

Dus dat zijn vanuit en voor Scandinavië overwegend goede berichten.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:14

elnienjo schreef:
Wacht af of het in juni goed weer is en ga dan gelijk. Dan zijn er nog geen officiele kindervakanties, dus win-win.

Hoe wilde je dat doen dan?

Met tent en 0 eigen sanitair?

Openbare toiletgebouwen gaan pas 1 juli open.

Ik had inderdaad mijn planning aangepast en wilde in juni gaan, maar dat gaat nu niet meer.

Dus juli of augustus it is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:20

Oh mennn mvdende. Je hebt eindelijk je zin, je kunt op vakantie gaan. Is het weer niet goed.... Je bent wel lastig tevreden te krijgen. Neem juli of augustus en neem het weer voor lief. Het zal heus geen dagen achter elkaar regenen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:25

Dat is sowieso het risico met het weer. Daar kun je niet op plannen, want je hebt er niks over te zeggen. Het komt zoals het komt.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:27

SusanH schreef:
Dat is sowieso het risico met het weer. Daar kun je niet op plannen, want je hebt er niks over te zeggen. Het komt zoals het komt.

ja ach, zo ben ik ook eens 2 weken op de Spaanse eilanden geweest in augustus, en heb ik 2 weken alleen maar zeikregen gehad.

je weet het toch nooit van te voren.
wij gaan maar gewoon niet deze zomer. had graag gewild maar andere kant, sparen voor 2021 en dan wat leuks uitzoeken.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:30

mvdende schreef:

Nee: het weer! Weeronline voorspeld een droge juni en augustus maar een zeiknatte juli.

Ik kan nu lukraak een datum plannen en boeken, maar wat als het precies die 2 weken zeikweer is?

Dit is toch geen corona probleem? Dit is toch altijd met alle vakanties?

Ik ben ook weleens helemaal naar Vietnam gevlogen om daar vervolgens in een typhoon terecht te komen. Maar dan maak je er toch het beste van?

Wees blij dat er in Nederland duidelijkheid is over wanneer campings opengaan. Dan kun je je daar op instellen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:33

Ik moet wel zeggen, de vakanties met het k u t s t e weer zijn wel het meest memorabel. Ik zou gewoon wel lekker in juli of augustus gaan als je graag weg wil. Ben je er toch even uit.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:34

mvdende schreef:
elnienjo schreef:

Hoe wilde je dat doen dan?

Met tent en 0 eigen sanitair?

Openbare toiletgebouwen gaan pas 1 juli open.

Ik had inderdaad mijn planning aangepast en wilde in juni gaan, maar dat gaat nu niet meer.

Dus juli of augustus it is...

Dan boek je iets met privésanitair. Hoogstwaarschijnlijk is juni dan nog steeds goedkoper dan tijdens schoolvakanties zonder privésanitair.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:38

mvdende schreef:

Ja: veel mensen willen waarschijnlijk nu in Nederland op vakantie en nu is er nog "plek zat"

Wachten tot begin juli en dan de keuze maken afhankelijk van het weer is nu mijn plan, maar als er dan weer een NOS artikel voorbij komt dat het nog wel eens nijpend kan worden met de beschikbaarheid van de zomer en ik twijfel weer gigantisch.

:') :') :')

Volgens mij regent het nooit 2 weken aan een stuk hoor. En anders smelt je niet van een paar buitjes, en als het blijft regenen kan je altijd nog naar huis :) Je maakt je leven wel erg moeilijk zo.
First world problems.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:39

mvdende schreef:

Mag je eindelijk op vakantie is het weer niet goed.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:55

Toch snap ik het "probleem" wel; normaal kun je veel makkelijker last-minute boeken. Dat is nu lastiger omdat iedereen in NL blijft. En natuurlijk is dat een luxeprobleem, maar iemand mag daar best over twijfelen toch?

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:57

SimoneeM schreef:
Toch snap ik het "probleem" wel; normaal kun je veel makkelijker last-minute boeken. Dat is nu lastiger omdat iedereen in NL blijft. En natuurlijk is dat een luxeprobleem, maar iemand mag daar best over twijfelen toch?

Er zullen ook minder Europeanen en Aziaten naar Nederland komen om vakantie te vieren én een deel van de mensen blijft gezien de nog steeds aanwezige kans op besmettingen thuis.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:04

SimoneeM schreef:

Ik vind het behoorlijk verwend overkomen. Het hele topic is er al geneuzel of Mvdende wel of niet op vakantie kan, en als het kan, dan is de maand weer niet goed. Je kunt ook aan de gang blijven he...
Vakantie is een luxe is, je hoeft er je hoofd niet al weken over te breken. Dan blijf je lekker thuis, heb je je eigen sanitair, kun je schuilen voor slecht weer :Y)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-05-20 11:13, in het totaal 1 keer bewerkt