Beleggers op het forum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Beleggers op het forum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 02:19

Mogelijk hebben ze stockdividend uitgekeerd? In dat geval heb je te weinig aandelen gehad om het stockdividend om te wisselen naar gewone aandelen en kan je of het stockdividend verkopen waardoor je cash krijgt of wat cash bijleggen zodat je een aandeel meer krijgt. Je bank/beheerder regelt dit meestal zelf zonder dat je iets hoeft te doen; indien je meer dan 50% van de benodigde rights hebt dan halen ze het geld van je rekening, indien je minder dan 50% hebt dan verkopen ze de rights voor je.

Het een is niet gunstiger dan het ander. De vraag is meer of je liever wat extra cash hebt of liever een extra aandeel voor een kleine bijbetaling.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 09:58

Geen idee, sorry.

De koop van ons nieuwe huis en verkoop van ons huidige huis zijn inmiddels rond. Dus ik heb deze maand het structureel kopen weer opgepakt. Deze maand de s&p 500 gekozen, lijkt me voor nu een veilige keus :')

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 12:01

Ik blijf ook lekker doorgaan met ETF's kopen. Voornamelijk VWRL en daarnaast verspreid ik het over andere ETF's. Voor de fun nu ook bitcoin. Is nu weer wat betaalbaarder, helaas had ik op hoger ook al gekocht. Maar de bitcoin is ook gewoon een beetje voor de fun.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-22 20:17

Hier niks gekocht meer heb paar aandelen die nog in de min staan daarvan wil,ik GAK wel verlagen maar zijn niet de goedkoopste aandelen dus als ik er dan 2-3 koop ben ik veel geld kwijt en GAK gaat minimaal naar beneden en zolang er oorlog is, is de markt grillig

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 11:59

Hoe gaat het inmiddels met jullie beleggingen? Ik zie dat er langzaam wat beweging omhoog lijkt te komen bij oa de AEX, hopelijk geldt dat voor jullie bedrijven ook.

Bij ons is het bizar hard gestegen de afgelopen paar dagen := Toch weer een nieuw record te pakken, terwijl het portfolio een tijdje erg laag heeft gestaan.
We zijn een paar bedrijven in de gaten aan het houden die nu wat zakken, om misschien wat bij te kopen voor het dividend. Verder is hier al een hele tijd niks spannends gebeurd qua kopen/verkopen. We wachten rustig onze kansen af.

Ik vind het wel interessant dat Starlink binnenkort wellicht op de beurs komt. Maar ben bang dat dat meteen weer een hype wordt. Maar die wil ik wel in de gaten houden, en wie weet voor de lol een beetje inleggen.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:08

Bij mij nog steeds erg slecht.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 12:17

Ik duim mee dat het bij jou ook snel weer omhoog gaat!
Je had veel tech aandelen, toch? Voor zo'n bedrijven is het natuurlijk wel een lastige tijd nu, met de tekorten van chips en grondstoffen. Dat zal vanzelf wel weer goed komen, en als er eenmaal goed nieuws komt dan heb je kans dat zo'n bedrijven in korte tijd weer flink omhoog schieten.
Wij hebben wel eens met een paar bedrijven rond de 70% in de min gestaan, en dat is ook allemaal weer er bovenop gekomen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 13:45

Ik heb me inmiddels aangemeld bij IEX, krijg iedere dag mails met interessante info en uitleg. Heb dat nu voor een jaar gedaan zodat ik er wat gevoel bij krijg.

Verder sta ik nog steeds rood, maar wel minder rood dan het was :')

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:06

Met mijn vwrl etf's sta ik nog steeds zo'n 6% in de plus, de losse aandelen en losse etf's staan nog steeds heel erg vet in de min. 'speel' crypto staat ook zo'n 50-75% in de min.

Ach ja, het gros staat nog in de plus en we gaan volgende week naar Frankrijk, eens kijken of we daar een leuk pandje kunnen vinden voor wat opknappen en verhuren of verkopen van het geld wat we nu in etf's hebben zitten. Of zelf wonen en ons eigen huis verhuren. Opties genoeg.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:14

Super 8nnemiek :D

Hier gaat het op en neer op het moment. Dit jaar sta ik -13%, deze maand lijkt het wat te stijgen. Ik ben wel weer bij aan het kopen. Het zal wel weer gaan stijgen.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:17

Nederlandse huishoudens staan 3 miljard in de min op de beurs, zegt genoeg voor de meeste beleggers denk ik.

Hier redelijk neutraal, klein plusje.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 14:57

Even opgezocht; eind 2021 zat er zo'n 180 miljard in beleggingen via Nederlandse huishoudens, dus het ligt er natuurlijk aan over welke periode ze die '3 miljard in de min' bekijken, maar dat is volgens mij niet enorm veel. Dat is 1,6% in de min als je rekent met die 180 miljard.

lizard

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 15:17

Ja,ik heb veel tech.
Net gekeken,en ik sta nu minus 16.5. % .

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:01

8nnemiek schreef:
Even opgezocht; eind 2021 zat er zo'n 180 miljard in beleggingen via Nederlandse huishoudens, dus het ligt er natuurlijk aan over welke periode ze die '3 miljard in de min' bekijken, maar dat is volgens mij niet enorm veel. Dat is 1,6% in de min als je rekent met die 180 miljard.

Waar haal je die 180 miljard vandaan?

https://www.nu.nl/economie/6205100/huis ... %20procent.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 16:10

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 18:52

Ik sta gemiddeld over mijn 2 beleggingsrekeningen nog wel een 20% in de plus. Voornamelijk met dank aan shell. er zitten in 1 van mijn rekeningen ook echt wat zielige aandelen tussen momenteel met-20% of zelfs -30%. :') Maar dat is een kwestie van tijd. Ik kan me niet echt druk maken om de beleggingen eerlijk gezegd. We wachten gewoon af en zoeken er iets leuks bij.

De beleggingsrekening in beheer staat een 5% in de min maar die is ook pas net een paar maanden geopend. Niet zo veel bijzonders hier dus.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-22 19:10

Ik sta wel in de plus met tech maar dat komt omdat ik um al 2 jaar heb dat ik op een aandeel 8000€ zie verdampen doet ook pijn ondanks je dan nog paar duizend in de plus staat

Amazon is gesplitst heeft iemand die gekocht?
Ik wil wel maar zaterdag komt de bouwkundige tekenaar langs en als we alles gaan doen is het afgelopen met mijn hobby dan moet er ordinair afgelost en gespaard gaan worden

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-22 23:42

tita schreef:
Ik sta wel in de plus met tech maar dat komt omdat ik um al 2 jaar heb dat ik op een aandeel 8000€ zie verdampen doet ook pijn ondanks je dan nog paar duizend in de plus staat

Amazon is gesplitst heeft iemand die gekocht?
Ik wil wel maar zaterdag komt de bouwkundige tekenaar langs en als we alles gaan doen is het afgelopen met mijn hobby dan moet er ordinair afgelost en gespaard gaan worden

Ik heb de split wel gezien maar zelf niet gekocht.
Momenteel geen ruimte voor & mijn maandelijks bijschrijven is ook nog niet aan de beurt :+
Hou het momenteel wel in de gaten of ik hem nu zou willen kopen.
Aan de andere kant wil ik eigenlijk eerst wat aandelen/etf’s in aantallen verhogen voordat ik eigenlijk weer wat extra’s/nieuws erbij koop.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-22 12:39

Ik heb amazon aangeschaft.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:34

:=

Niet zo best vrijdag en vandaag

Momo94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 16:44

tita schreef:

Dat dacht ik dus ook.. :') Alleen zeg dan tegen mezelf.. lange termijn.. lange termijn. :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:08

Ik zag inderdaad dat amazon aardig gezakt is :j Ik weet de reden niet, maar kan me voorstellen dat dat best een goede koop is, als ze uiteindelijk weer naar hun top gaan.

Hier gaat alles nog steeds op en neer :)) Voor het weekend flink in de plus een aantal dagen, vandaag weer een aantal procent omlaag haha.
Maar vanaf begin dit jaar staan we nu 12 procent in de plus, dus daar zijn we heel blij mee.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:09

Momo94 schreef:
tita schreef:

Dat dacht ik dus ook.. :') Alleen zeg dan tegen mezelf.. lange termijn.. lange termijn. :D

Ja ,aar wil niet zeggen dat ooit op oude terug komt en hoe lang is lang.
Praten we over 5-8-10 jaar…..
Instappen, uitstappen verzilveren ….

Man is op alles uitgestapt exact week voor Oekraïne…. Ja ….. toen vond ik dat niet slim en nu zeg ik goed getimed.
Hij stapt momenteel nergens meer in

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 17:11

De markt kun je niet timen, dus het heeft ook geen enkele zin om dat te proberen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 18:56

8nnemiek schreef:
De markt kun je niet timen, dus het heeft ook geen enkele zin om dat te proberen.

Dat klopt maar hij heeft echt alles verkocht gewoon omdat ie het niet meer vertrouwde en dan praat je over 100% winst en dat is best okay

Hij heeft ook niet getimed ….hij wilde gewoon stoppen en ik zeg goed getimed maar misschien had ik beter voor jou kunnen zeggen goed gegokt